Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystko masz oki.Dpf przepuszcza,dlaczego tego niewiem moze zostal uszkodzony przy mycu chemicznym kiedys

Wczoraj znowu wywalilo mi błąd czujnika ciśnienia spalin. Zauważyłem, że stało się to w chwili gdy zalaczyla się regeneracja filtra, ale jechałem akurat w korkach przez około 45 minut,wiec temp spalin wachala się pomiędzy 250-330 stopni, regeneracja nie została przeprowadzona do końca, wyłączył się po około 20 minutach pozostawiając około 22 gram sadzy. W tym momencie po z czytaniu błędów widniał błąd czujnika ciśnienia. Nastepnie gdy już wracałem A4 do domu uruchomiłem regenerację filtra, odziwo sadza wypaliła się do zera i nie wyskoczyła na 15 gram jak zawsze, a wyskoczyła na jakieś 0.2 grama i tak idzie teraz stopniowo w górę. Robić coś z tym czujnikiem, czy nic nie kombinować narazie. Autko działa prawidłowo, z mocą wszystko ok. Przy jeździe mieszanej Filtr wypala się co około 250 km, to mnie trochę martwi czy nie za często. Poprzednia trójka z m47 wypalała co około 450 km.

Opublikowano
Troche czesto sie wypala,jezeli masz duzo popiołu to daj go do szczyszczenia wodnego.Co do czujnika dobrze byloby inpa sprawdzic co dokladnie wywala(charakterystyka błedu)
Opublikowano
Troche czesto sie wypala,jezeli masz duzo popiołu to daj go do szczyszczenia wodnego.Co do czujnika dobrze byloby inpa sprawdzic co dokladnie wywala(charakterystyka błedu)

Popiołu mam 2.3 grama ale to chyba dlatego tak pokazuje bo był reset zrobiony. Jak wyrzuci błąd to podepne się inpą..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi przy przebiegu 96k km pokazuje ok 26g popiołu.

 

To prawidłowo.

Opublikowano
Wyciągałem dpf parę tygodni temu aby wymienić łącznik elastyczny, na oko wszystko jest na miejscu, czyste nie okopcone. Także wycięty nie jest..

Jak masz silnik /. ? i jaki kupiles łącznik elastyczny ? masz jakis namiar na sprawdzony bo tez muszd wymenic

Opublikowano
Troche czesto sie wypala,jezeli masz duzo popiołu to daj go do szczyszczenia wodnego.Co do czujnika dobrze byloby inpa sprawdzic co dokladnie wywala(charakterystyka błedu)

Popiołu mam 2.3 grama ale to chyba dlatego tak pokazuje bo był reset zrobiony. Jak wyrzuci błąd to podepne się inpą..

Jezli ci wywala bład czujnika to cos z nim jest nie tak. jak cos to mam sprawny bo u siebie kupilem nowy bo tez walczylemm z czestym wypalaniem i kupilem nowy,. Dodam ze oddalem dpf do regeneraji i przy spokojnej jezdzoe wypala sie po ok 4000 km . tylko ze to naprawde spokojna jazda . a przy taliek sredniej to okolo 200-250km. Zaraz po wypaleniu normalnie sadza sie zeruje , ale gdy dam ostro w palnik to juz po 20 km moge osiagnac sadze na poziomie 23g a potem jadac spokojnie sama spada, zreszra czesto obserwuje wypalanie i sa rozne niejasnosci . ostatnio mialem 19 g w chwili załaczenia sie wypalania spadlo nagle na 8 g i jadac juz spadalo stopniowow az po chwili sie wyzerowalo wszystko. i zauwazyłem jeszcze gdy temperatura otoczenia jest na - to duzo duzo wolniej przybywa sadza

Opublikowano
Co do czujnika to odezwij się do kolegi mroczeq ma sprawny czujnik dpf zapasowy na pewno sprzeda w dobrej cenie
Opublikowano

202k przebiegu, popiół ok 48g, błąd stały 452A bodajze (informacja że trzeba przyjrzeć się dpf).


Ale ja w innej sprawie, niektórzy pewnie kojarzą cyrki z brakiem mocy. No i wymieniłem EGR na nowke sztukę Pierburg, 200km zrobione i cyk, brak mocy. Odpialem znów przeplywke - bez zmian, odpialem podcisnienie egr i jak reka odjal, od razu auto miało moc. Póki co tak jezdze.. Bawiąc się Btool zauważyłem dodatkowe opcje, a konkretniej:


1. Reset adaptacji przepływomierza

2. EGR adaptacja.


Jako tako po wymianie pobliski serwis zrobil 'reset adaptacji egr'.

Ale nie zrobić dodatkowo adaptacji przeplywki? I adaptacje egr btoolem? Z tego co patrzyłem to tu jest podobna opcja jak w DIS, a konkretniej to ograniczenie EGR? Warto tym się bawić?

Wyszło na to, że 400zl na nowke egr wydałem na marne, bo nic się nie zmieniło. Zmienione wężyki wychodzące z konwertera ciśnienia i tsz bez zmian. Podejrzewam sam konwerter, bo ten brak mocy występuje raz na jakiś czas (wyskakują wtedy błędy z egr), no i na nastepny dzien auto jezdzi normalnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedyś podobne objawy w E46 z zacinającym się konwerterem ciśnienia, po wymianie na nowy Pierburga jak ręką odjął, tak że z tym konwerterem to może być dobry trop.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
202k przebiegu, popiół ok 48g, błąd stały 452A bodajze (informacja że trzeba przyjrzeć się dpf).


Ale ja w innej sprawie, niektórzy pewnie kojarzą cyrki z brakiem mocy. No i wymieniłem EGR na nowke sztukę Pierburg, 200km zrobione i cyk, brak mocy. Odpialem znów przeplywke - bez zmian, odpialem podcisnienie egr i jak reka odjal, od razu auto miało moc. Póki co tak jezdze.. Bawiąc się Btool zauważyłem dodatkowe opcje, a konkretniej:


1. Reset adaptacji przepływomierza

2. EGR adaptacja.


Jako tako po wymianie pobliski serwis zrobil 'reset adaptacji egr'.

Ale nie zrobić dodatkowo adaptacji przeplywki? I adaptacje egr btoolem? Z tego co patrzyłem to tu jest podobna opcja jak w DIS, a konkretniej to ograniczenie EGR? Warto tym się bawić?

Wyszło na to, że 400zl na nowke egr wydałem na marne, bo nic się nie zmieniło. Zmienione wężyki wychodzące z konwertera ciśnienia i tsz bez zmian. Podejrzewam sam konwerter, bo ten brak mocy występuje raz na jakiś czas (wyskakują wtedy błędy z egr), no i na nastepny dzien auto jezdzi normalnie.

adaptacja EGR to jego ograniczenie, a reset adaptacji przepłwyki robisz jak wymienisz na nową/inną

Opublikowano
Wyciągałem dpf parę tygodni temu aby wymienić łącznik elastyczny, na oko wszystko jest na miejscu, czyste nie okopcone. Także wycięty nie jest..

Jak masz silnik /. ? i jaki kupiles łącznik elastyczny ? masz jakis namiar na sprawdzony bo tez muszd wymenic

Łącznik jakiś uniwersalny dopasowalem, a następnie wspawalem w dpf. Kosztowało mnie to jakieś 30 zł. Silnik n47.

Opublikowano
Co do czujnika to odezwij się do kolegi mroczeq ma sprawny czujnik dpf zapasowy na pewno sprzeda w dobrej cenie

Dzięki narazie błędu nie wywala, jutro jeszcze sprawdzę czy może wężyk z dpf do czujnika jest drożny, jak będzie ok i mimo to nadal będzie wywalał błąd to odezwę się..

Opublikowano
Popiół 48,33g, sadza 20,89g, dystans od regeneracji wg. Btool - 124km. Nie zapycha się za szybko ten dpf? Aktualnie egr na zaslepione podcisnienie bo auto nie miało mocy.
Opublikowano

Dziś trochę sie pobawiłem i naprawde fajnie to chodzi

Jak chce przytkać troche egr to wpisuje wartość dodatnia np. 0.7 ??

Opublikowano

Czytałem pare stron tu i właśnie próbowałem 1.0 I nie dało się, gdzieś wlaśnie widziałem 0.7 I poszło bez problemu , auto f31 320d 184



36 g popiołu to dużo ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


36 g popiołu to dużo ??

 

Nie, jak będzie się zbliżać do 60 g popiołu to będzie już sporo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.