Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wyjąłem swój.. Tak się prezentuje, myślałem że będzie gorzej. Także pewnie coś ze sterowaniem będzie więc zawór tak czy siak do wymiany. Chyba że ktoś ma jakiś pomysł i czy to na pewno ten zawór winny. Koszt 450zl więc bez sensu niepotrzebnie wymieniać.

https://zapodaj.net/cfbd002e04ed6.jpg.html

Wyczyscilem grzyba i złożyłem. Nawet nie trzeba było drapać, wystarczyło przetrzeć benzyna ekstrakcyjna.


A tak wygląda cała chłodniczka spalin

https://zapodaj.net/092ecb8525391.jpg.html



#edit


Aktualnie na wolnych Btool pokazuje wysterowanie EGR na poziomie ~53%. Czyli chyba nie tak, bo powinno być 5%?

Edytowane przez Drejku
Opublikowano

#pawelgawel planujesz dodanie opcji customizacji dla serii F?

potrzebuje wykodować sprawdzanie zarowek i nie wiem czy jest szansa oczekiwać tego w Twojej apce, niestety nic innego nie znalazlem dostepnego pracującego z Carista

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
#pawelgawel planujesz dodanie opcji customizacji dla serii F?

potrzebuje wykodować sprawdzanie zarowek i nie wiem czy jest szansa oczekiwać tego w Twojej apce, niestety nic innego nie znalazlem dostepnego pracującego z Carista

 

Już wiele razy było pisane że kodowania nie będzie w najbliższej przyszłości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paweł, kiedyś bawiłem się DEEP OBD (pamiętasz, podsyłałeś mi pliki do programu na emaila) i generalnie kilka temperatur oleju jest, gdzie różnice to nieraz kilkanaście stopni, podejrzewam, że czujniki są rozmieszczone w różnych miejscach, najwolniej nabiera temp w misce olejowej (to pewnie temp oleju, która jest aktualnie wyświetlana w przypadku silnika N53 - bo nie wierzę, że olej tak wolno się nagrzewa)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Mam pytanko co do masy powietrza a mianowicie w moim przypadku odczyt masy powietrza mam wyższą o około 100-200 mg. od oczekiwanej. Czy jest to prawidłowo? Wiadomo że wartości się ciągle zmieniają ale zawsze masa powietrza jest wyższa od masy oczekiwanej z jednym wyjątkiem tzn. przy otwartym egr. Wtedy odczyt masy z oczekiwaną się pokrywają. Może ktoś podpowie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym prosił o ile to możliwe /inpa ma/ odczyt live obu pomp paliwa dla N53.
Opublikowano
pawelgawel, mam pytanie odnośnie odczytu różnych parametrów wyświetlanych przez aplikację. Czy wszystkie wartości, które widzi użytkownik pochodzą bezpośrednio ze sterowników? Czy może jest tak, ze niektóre informacje są obliczane na podstawie innych dopiero na Androidzie? Zauważyłem po prostu, ze zamknięcie i otwarcie ponowne aplikacji może powodować ujrzenie znacznie innych odczytów i zastanawiam się dlaczego tak jest. Głównie chodzi mi o dane pod „aktualne/oczekiwane” - z wartości totalnie rozjechanych po uruchomieniu wraca wszystko do normy oraz „dpf” - przykładowo zmiana o ilości sadzy w tym samym przypadku.
Opublikowano
Ostatnio pisałem że mam dziwne wskazania egr. lecz jeden z forumowiczów uspokajał mnie że w moim przypadku abym zbytnio się tym nie martwił. Pomimo tego cały czas obserwuję wskazania ponieważ zaciekawiło mnie to że od około 3 dni zawór egr wskazuje 5% i praktycznie ta wartość się nie zmienia bez względu jaką prędkością jadę w cyklu mieszanym powiedzmy 20 % miasto 80 % autostrada. Po sprawdzeniu nie mam żadnych błędów. Czy jest to możliwe że egr w ogóle się nie otwiera czy to na jałowym czy to podczas jazdy autostradą? Wcześniej zaobserwowałem że kiedy egr się otwierał wskazania ciśnienie powrotne się obniżało a dpf wypalał się częściej. W obecnym przypadku przy tym zamkniętym egr po przejechaniu tak 160 km sterownik nie zał. nawet reg. zaplanowanej a sadza stanęła na 15.99 i tak stoi od 2 dni.
Opublikowano
Ostatnio pisałem że mam dziwne wskazania egr. lecz jeden z forumowiczów uspokajał mnie że w moim przypadku abym zbytnio się tym nie martwił. Pomimo tego cały czas obserwuję wskazania ponieważ zaciekawiło mnie to że od około 3 dni zawór egr wskazuje 5% i praktycznie ta wartość się nie zmienia bez względu jaką prędkością jadę w cyklu mieszanym powiedzmy 20 % miasto 80 % autostrada. Po sprawdzeniu nie mam żadnych błędów. Czy jest to możliwe że egr w ogóle się nie otwiera czy to na jałowym czy to podczas jazdy autostradą? Wcześniej zaobserwowałem że kiedy egr się otwierał wskazania ciśnienie powrotne się obniżało a dpf wypalał się częściej. W obecnym przypadku przy tym zamkniętym egr po przejechaniu tak 160 km sterownik nie zał. nawet reg. zaplanowanej a sadza stanęła na 15.99 i tak stoi od 2 dni.

Podłącz inny interfejs i sprawdź ISTA lub DIS. U mnie egr tez stoi na 5%, a na innej aplikacji wszystko jest dobrze. Co do innych zatrzymujących się wartości to u mnie pomaga uruchomienie BTool ponownie.

Opublikowano
Ostatnio pisałem że mam dziwne wskazania egr. lecz jeden z forumowiczów uspokajał mnie że w moim przypadku abym zbytnio się tym nie martwił. Pomimo tego cały czas obserwuję wskazania ponieważ zaciekawiło mnie to że od około 3 dni zawór egr wskazuje 5% i praktycznie ta wartość się nie zmienia bez względu jaką prędkością jadę w cyklu mieszanym powiedzmy 20 % miasto 80 % autostrada. Po sprawdzeniu nie mam żadnych błędów. Czy jest to możliwe że egr w ogóle się nie otwiera czy to na jałowym czy to podczas jazdy autostradą? Wcześniej zaobserwowałem że kiedy egr się otwierał wskazania ciśnienie powrotne się obniżało a dpf wypalał się częściej. W obecnym przypadku przy tym zamkniętym egr po przejechaniu tak 160 km sterownik nie zał. nawet reg. zaplanowanej a sadza stanęła na 15.99 i tak stoi od 2 dni.

Zawór EGR inaczej pracuje przy niskich temperaturach zewnętrznych (takich jak obecnie). U mnie też po uruchomieniu silnika jest zamknięty (5%), ale po chwili zaczyna pracować - na wolnych obrotach około 50%, w czasie jazdy różnie. Natomiast jak silnik się nagrzeje, to na wolnych ustawia się zawsze na 19,99% (w czasie jazdy pracuje) - i to mnie dziwi. Czy ktoś z M57 rocznik 2004 mógłby sprawdzić czy też tak ma?

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
U mnie zupełnie inaczej. Inaczej było jeszcze parę dni temu. Teraz na zimnym na jałowym 5% podczas jazdy 5% na zagrzanym i jałowym 5% podczas jazdy 5% Więc cały czas to samo. Może faktycznie na to wpływ ma niską temperatura zew. bo mam tak od 3 dni. Dzisiaj podczas jazdy otworzył się na dosłownie 1 min. popracował i znowu zamknięty na 5%
Opublikowano

Kilka uwag do programu od użytkownika E61 530d '04:

- czy program mógłby zaokrąglać wartości do pełnych liczb? Widać, że przy niektórych zmieniają się tylko liczby przed przecinkiem, a po przecinku jest zawsze to samo np temperatura: 25,98 - 40,98 - 87,98 itd. Wystarczyłoby 26, 41, 88. Ciśnienie wsteczne: 25,88 - 32,88 - 95,88 itd - wystarczy 26, 33, 96.

- przy korzystaniu z chińczyka BT z wyłącznikiem program po pewnym czasie się rozłącza. Ma na to pomóc ATWM. Ale włączenie tej opcji uniemożliwia w ogóle połączenie z interfejsem. Nie mogę jej użyć. Protokół KWP2000

Poza tymi drobiazgami - świetna robota!

Kupiłem, nie żałuję!

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

@PiotrJakub

-zaokrąglenia są w planach - tam gdzie ma to sens. Bo np. korekcie wtrysków musza być z większą dokładnością.

- zrywanie połączenia - to jest niestety problem adaptera. Znam problem i szukam rozwiązania a raczej sposobu żeby ponowne połączenie było niezauważalne dla użytkownika.


@ppiotrek, sprawdziłem jak ISTA czyta wysterowanie EGR i jest to dokładnie ten sam parametr co w Btool, czyli: IAAGR / STAT_ABGASRUECKFUEHRSTELLER_ANSTEUERUNG_WERT. Jeśli były jakieś różnice to raczej przypadek.

Wszystkie parametry przychodzą ze sterownika. Jedyne przeliczenie to zmiana skali, np. sterownik podaje wysterowanie EGR jako wartości 0...1000, co odpowiada 0% i 100%.

Co do zmiany wartości po restarcie apki to jedyne co mi przychodzi do głowy to aplikacja czasami się zawieszała i przestawała aktualizować parametry. Tak czy inaczej w najnowszej wersji jest to już poprawione.

Opublikowano
Co do interfejsu masz na 1 stronie. Program min. diagnozuje i podaje parametry egr. Można również wymusić wypalenie dpf.
Opublikowano
Ja polecam zwykly kabel dcan lub do starszych aut dde6 i nizej zwykly kline który bardzo szybko pracuje z btoolem,mozna robic profesjonalne logi,a sam kabel zawsze mozna ladnie gdzies schowac i wykorzystac do inpa lub disa /ista
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Męczycie się z tym bluetootem, jak zwykły kabel śmiga jak szalony. Działa z innymi programami. Nie zrywa połączenia. Logi robi idealnie. Ja mam DDE7, jabel K DCAN i to jest super opcja.
Opublikowano
Ciekawi mnie czemu przybywanie sadzy w minusowych temperaturach jest zupełnie inna niż w temperaturach dodatnich. Teraz jest zimno a przejechałem już 350km a sadzy dopiero jest 16g gdzie przy temp dodatnich jest tyle już po 100km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.