Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to są powiązane sprawy. niesprawny egr może wywoływać inne błędy itd. zacznij od tego co ci napisałem. ściągasz tę czarną plastikową osłonę na pierwszym planie i sprawdzasz jak chodzi cięgienko.ma być płynnie.jak się przycina to przeczyścić i przesmarować.

11717810871-egr-valve-n47-n47n-n47s1-n57-n57n-n57s-n57z.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz taki EGR jak na fotce to zrób jak kulfin napisał. Miałem deczko inne problemy, ale wszystkoe błędy zniknęły po nasmarowaniu cięgna. Blokowało się na końcu cięgna. Problem jest tylko ze zdjęciem tego plastiku. Jest on przysikolowany do EGR. Najlepiej nie ułamać też dwóch bocznych łapek, które trzymają te pokrywkę. U mnie skończyłem na wymianie EGR, co też okazało się masakrą:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz taki EGR jak na fotce to zrób jak kulfin napisał. Miałem deczko inne problemy, ale wszystkoe błędy zniknęły po nasmarowaniu cięgna. Blokowało się na końcu cięgna. Problem jest tylko ze zdjęciem tego plastiku. Jest on przysikolowany do EGR. Najlepiej nie ułamać też dwóch bocznych łapek, które trzymają te pokrywkę. U mnie skończyłem na wymianie EGR, co też okazało się masakrą:)

 

U mnie przez to cięgło egr przyblokował się właśnie w pozycji otwartej na max. W rezultacie auto mi zgasło na drodze bez uprzedzenia :mrgreen: Po ogarnięciu tego cięgła sytuacja nigdy się nie powtórzyła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurde u mnie to ramie wyglądało jakby było wyślizgane bardziej na środku i miało taki garb na końcu. Jak przez ten garb zawór przejechał to się blokował. Musiałbym to wyrównać papierem ściernym, więc stwierdziłem że zawór wymienie. EGR był od nowości z 2009, więc raz na 10 lat można:) chociaż jak to nasmarowałem porządnie to przez wakacje był spokój.
Opublikowano

Witam

Mam takie błędy

MOTOR (Silnik)

4011 Przed czujnikiem cisnienia spalin przed filtrem czastek stalych, sygnal

4D03 Czujnik cisnienia spalin

-----------------------------------------------------------------------------------


Do wymiany jest ten czujnik?

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3319183035151-6PP009_409_021-czujnik-cisnienia-spalin,scr_dItems.html

Opublikowano (edytowane)

@wulgar Sterownik podaje kilka wartości temperatury oleju np: 'odfiltrowana, 'wyjściowa'. Aktualnie dal serii F pokazywana jest temp. oleju 'odfiltrowana. Dodam zatem jeszcze 'wyjściową''.


@Zwir91 Najprawdopodobniej ten czujnik do wymiany. Tu masz w lepszej cenie albo oryginał do wyboru: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-13627805152.aspx?

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

Zgadza się, kodowania na razie nie będzie ze względu na możliwość uszkodzenia auta.


@wulgar, nie mam informacji jaka jest różnica między wartością wyjściową i odfiltrowaną. Dziś dodałem w wersji beta tę wartość wyjściową temperatury oleju dla N47. U mnie w silniku 177km nie ma różnicy. Zobacz proszę czy w serii F jest teraz jakaś różnica.


Nowa wersja beta 2.76:

- Adapter ELM jest teraz resetowany przy wyłączaniu aplikacji po to żeby nie pobudzał sterowników i nie rozładował akumulatora w autach z linią K (do 2007r)

- M47/57 live-data: dodana temperatura spalin przed DPF

- Ostatnio połączone auta, tzn na ekranie 'Samochód' jest druga zakładka z listą ostatnio podłączonych aut. Kliknięcie powoduje połączenie bez konieczności ręcznego wyboru samochodu czy ustawień połączenia:


TbZOWSJ.png

Opublikowano

Dziś rano postanowiłem sprawdzić czy coś się zmieniło. Podpięcie auta pod Btoola, nowy błąd:

4507 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odchylka kontrolna

I standardowo jeszxze był 4C9F Zawór powrotny spalin, wiarygodność.

Błędy skasowałem, zrobiłem z 6km i auto jeździło normalnie.. Błędy ponownie się nie pojawiły. Ostatnim razem (z 200km temu) tez auto straciło moc a następnego dnia jeździło normalnie.

Jutro mam zamiar zajrzeć do tego egr, wyjąć go i jakimś środkiem lub benzyna ekstrakcyjna wyczyścić. Może pomoże..

Rozumiem, że od razu nowa uszczelke mam zamówić pod ten egr? Akumulatora nie trzeba odpinac albo jakichś adaptacji później robić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjęcie EGR jeśli masz taki jak na fotce wcześniej, jak nigdy nie był ruszany, w moim przupadku wiązało się z rozwaleniem go. Nie nadawał się już do założenia. Jak uda ci się go wyjąć to możesz go przeczyścić, ale w przypadku EGR z foty nie ma to sensu. W tym EGR psuje się to co jest pod tą czarną pokrywą. Żeby ją zdjąć nie trzeba wymontowywać zaworu. Podstawowe pytanie to jak wygląda twój zawór?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego typu EGR nie miałem do czynienia. Nie mam pojęcia co w nim jest słabym punktem.
Opublikowano
Z tego co patrzę na koszt to ori BMW ok. 900zł, a marki Pierburg ok. 450zł. Ale mam nadzieję, że da się go wyczyścić. Kłopot w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki w katalogach. A skręcać spowrotem na tej samej to różnie to bywa.
Opublikowano

Wyjąć i poskładać na starej uszczelce? Rozumiem, że czyszczę tylko dolną część EGR. Podciśnienie to ten wężyk który wchodzi z boku do EGR?

@pawelgawel czy te problemy z tym egr mogą być przyczyną nagłych spadków mocy? dodam, że wczoraj auto praktycznie nie jechało, a dziś chodzi normalnie.. ale już drugi raz taka sytuacja w przeciągu 300km się powtórzyła, więc trzeba się tym zająć.

Opublikowano

Panowie


Jak się ten "EGR" de facto prawidłowo nazywa. Jedni mówią "EGR", inni "zawór EGR', "thermostat EGR".


To chyba jest zawór pneumatyczny EGR? Zawór recyrkulacji spalin?

Jakieś "chore" ceny są na ten wynalazek. W iparts.pl taki zawór VEMO jest nawet za 1172 PLN.


Maszyna moja M47N2/TU2. Może ktoś zna parts number?


Pozdrawiam Was

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U ciebie zawór EGR w zależności od tego czy masz klapkę gasząca czy nie wygląda tak.

-bez klapy, czyli bez DPF według opisu, to numer 14

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU31-EUR-05-2006-E91-BMW-320d&diagId=11_3327

-z klapa gaszaca czyli z DPF też numer 14

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU31-EUR-05-2006-E91-BMW-320d&diagId=11_3717

Steruje tym elektrozawór numer 11 na tym schemacie wyżej.

Termostat EGR masz tu pod numerem 8

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU31-EUR-05-2006-E91-BMW-320d&diagId=11_3597

Oraz na tym samym schemacie chłodniczka spalin numer 1

Opublikowano

Dziękuję Wam Dobrzy Ludzie - stanek90 I Jack79.


Maszynę M47N2 mam od 4 miesięcy, uczę się, ale jeszcze wszystkiego nie wiem.


Czyli jednak są dwa elementy system silnika EGR:


- zawór EGR (ADR) - czy AGR to jest błąd dokumentacji, czy alternatywna nazwa?

- termostat EGR


Pozdrawiam

ZYGI-BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.