Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Koloło 2,88-3,88 mbar.Ważniejsze jest cisnienie przy obciazeniu

tez tak miałem , ale zaraz po czysczeniu pojezdzij i zobacz. zastanawiam sie czy i u mnie zle wyczyscili dpf czy co , bo u mnie przy mocnym bucie i 400hpa pokazuje . U Ciebie tez w hpa pomiar?

 


Btool mierzy chyba w mbar,ale mbar to to samo co hpa przelicznik jest taki sam.U mnie przy 400 hpa /4200 obr dpf wypalal sie co 200 km po miescie.Dpf moze dobrze wyczyścili ale nie każdy odzyskuje swoją sprawnosc.Jezeli masz dużo powypalanych kanałów to jest sprawność spada.Wypalony kanal jest bialy od strony wydechu,przynajmniej tak mi tłumaczył człowiek u którego czyściłem.Z tego co sie popytalem to absolutnie odradzał wpuszczania jakis specyfików przed dpf a nastepnie jego wypalanie serwisowe,bo to go niszczy i nei przynosi żadnych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź na początku prace egr, duza wartość w aktualne na wolnych oznacza brak jego fizycznego otwarcia

Problem rozwiązany po ponownym podłączeniu apki wszystkie parametry się pokrywają po, pewnym czasie apka chyba za czy na zwalniać i jest opóźnienie z parametrami pracy, to samo zauważyłem z pracą turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie natomiast ciekawi taka rzecz. Czy u Was też jest analogicznie jak u mnie a mianowicie na zimnym silniku wysterowanie pokazuje 5% aż do osiągnięcia przynajmniej około 80°C. Na zimnym bez znaczenia czy na wolnych czy przy przyspieszeniu nie ma żadnych zmian tzn. pokazuje 5%. Na ciepłym pokazuje na jałowym ok. 57-63% i wartości się zmieniają w zależności od wciskania pedału przyspieszenia i to jest chyba otrzywiste. Czasami nawet na zagrzanym silniku po wył. go a następnie po zał. potrafi odczyt być na poziomie 5% i się nie zmienia. Czy zaobserował ktoś coś podobnego. Jakie są zasady zał. I wýł. Egr i od czego to zależy. Czy jest możliwe że raz pokazuje wskazania od 5 do np. 63% A za chwilę po ponownym uruchomieniu silnika stoi wskazanie na 5%?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skonstruowana jest mapa a raczej pare map egr wiec raczej nie doszukiwałbym sie problemu.Sterownik puszcza spaliny do dolotu w odpowiednich warunkach.Wystarczy ze dłużej będziesz stał na wolnych obr i juz się zamknie i jeździe na pełnym gazie nie wspominając


Taka ciekawostka jak taka mapa wyglądazaleznosc obr od dawki paliwa co prawda z innego auta bo mojej starej a6c5 tdi AVG 110 KM.Wartosci 850 to egr zamkniety.

http://s5.ifotos.pl/mini/egrjpg_qwhqawn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze. Już myślałem że znowu coś odbiega od normy. W sumie im więcej pytań i porównań tym lepiej. Przynajmniej coś więcej można się dowiedzieć byle by nie popaść w skrajności :D Ten dpf to też chyba sobie żyje własnym życiem. Dzisiaj mam 190 km i nie ma zamiaru się wypalić. Wcześniej już by dwa razy to zrobił. Sadza jak stanęła na 37g to tak stoi już 3 dzień a miał niezłe warunki do zał autom. reg. Jazda mieszana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jest normalne bo temp. spalin to jakiś kosmos i 70g sadzy to filtr zapchany ale pomiar sadzy może być błędny przez zepsuty czujnik temperatury spalin, przynajmniej u mnie tak było w silniku B47, miałem błąd czujnika temp. spalin i pokazywał głupoty przez co sadza cały czas była u mnie na poziomie 60g, był to oczywiście błędny odczyt, po wymianie czujnika wszystkie parametry wróciły do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest normalne bo temp. spalin to jakiś kosmos i 70g sadzy to filtr zapchany ale pomiar sadzy może być błędny przez zepsuty czujnik temperatury spalin, przynajmniej u mnie tak było w silniku B47, miałem błąd czujnika temp. spalin i pokazywał głupoty przez co sadza cały czas była u mnie na poziomie 60g, był to oczywiście błędny odczyt, po wymianie czujnika wszystkie parametry wróciły do normy.

2003r 3.0d więc chyba bez dpf ? Egr? I zastanawia mnie brak wskazania wartości ładowania Aku

Edytowane przez szczurekkrk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersję expert i ostatnia aktualizacja 13 listopada gdzie było napisane drobne poprawki ;-)


Ok, trzeba zostać betatesterem i rzeczywiście jest taka aktualizacja.


Możesz załączyć ręcznie grzanie świec na 15 sekund.

W live data jest nowy parametr - pokazuje czy świece grzeją aktualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyszła beta 2.73:

Jest możliwość załączenia/wyłączenia grzania świec żarowych w dieslach (Funkcje Serwisowe -> Motor -> świece żarowe - sterowanie). Grzanie wyłącza się samo po 15 sekundach.

W live data jest dodatkowy parametr pokazujący czy świece są załączone a w silnikach N47/57 aktualna moc grzania.


Ciekawa sprawa - w N47 świece grzeją aż do uzyskania temperatury 75 stopni. Zresztą zobaczcie sami przebieg nagrzewania u mnie: https://log.malonetuning.com/chart/242510#H8KLCADDlnnDsVsCA03CjsOLDsOCIBBFw79lw5bCl8KkaH19C2Exw4oEJ2lLA8OUwqhfb1s2bsOPwrk5wrnDjlHCljHCvcOEBMKuXMKkEjrDmMOOw4PDkSPCjXfCncOEw4TCnMKWwrnCrMK8w4EhZcO9w4o2wqMowpNkwq5CwpvDoRDDjMOHw7Bbw4vDrsKyw4Znw53DhRrDvRPDjsOiwoAjesKccMOGBVfDnDzDiMK2w4JSU8KZB20fesOvfz8lRUnCnQAAAA%3D%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa - w N47 świece grzeją aż do uzyskania temperatury 75 stopni.

tylko N47? wydaje mi się że i do M47 idą świece 3-fazowe więc powinno być podobnie

 

Jest dokładnie tak jak mówisz, polecam zapoznać się z tym dokumentem: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/preheating-system/Y1aWhqz


W dużym skrócie, do uruchomienia grzania świec żarowych DDE bierze pod uwagę:

- temperaturę płynu chłodniczego,

- obroty silnika

- temperaturę powietrza

- wtrysk

- ciśnienie powietrza

- napięcie

- sygnał rozrusznika


Wyróżnia się kilka typów grzania świec żarowych:

A. wstępne (po włożeniu kluczyka ale przed odpaleniem silnika lub po upłynięciu kilku sekund; długość zależy od temperatury płynu chłodniczego)

B. standby (tuż po zakończeniu wstępnego ale przed odpaleniem silnika; trwa do 10 s)

C. właściwe (poniżej 75 stopni C płynu chłodniczego ale przy działającym silniku)

D. awaryjne (w przypadku braku komunikacji pomiędzy DDE, a sterownikiem świec żarowych dłuższym niż 1 sekunda; trwa 3 minuty)

E. ukryte (po spełnieniu poniższych warunków; do temperatury 30 stopni C płynu chłodniczego; cykl trwa 4 razy i polega na uruchomieniu grzania A)

- zajętość fotela

- zapięcie pasów

- zgodność klucza

- stan klucza

- pozycja hamulca

- pozycja sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ta wersja Tis jest swietna,własnie czytam o eu4 i wszystko co z dpf zwiazane i juz wiadomo ze filtr w m47tu2 ma 4,5 l pojemnosci a max popiołu to 25g na 1l i wiele innych ciekawych rzeczy kiedy i jak wypala sie sadza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.