Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie przy 42-43g wł. wypalanie nawet w mieście i zero błędów. Szkoda tylko że mam ten wynik już po 100 km.
Opublikowano
Po czym to można poznać ? Na desce rozdzielczej będzie coś pokazane czy tylko przez program poznam że jest DPF wypalany?

Tylko program.

 

Będzie w btool pokazane czy samemu mam aktywować?

Opublikowano
u mnie wypala sie przy 45g powyzej 25 zalacza regeneracje planowana wiec nie do konca tak jest jak pisze

 

Przy okolo 30g regeneracja zostaje zaplanowana i pozniej musi spełnić warunki temp powyzej 75 stopni itp.. jak tylko spelni warunki wlaczy sie wypalanie.. najlepiej jak wlaczy sie przy 30 to wtedy na trasie dobrze wypali i zejdzie sadza do okolo 5g.. a jak sie wlaczy przy 45 to wypali pewnie do ok 20 i za 100km znow wypala...

Opublikowano
nie do konca tak jest, przy 45 jak wlaczy wypalanie spada do okolo 5g wtedy szybko rosni do okolo 30g i po 300-400km zalacza wypalanie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na przełomie dziejów DPF-a inżynierowie z BMW usprawniają proces wypalania. Z tego powodu parametry przy których następuje aktywacja procesu wypalania mogą w jakimś stopniu się różnić.Nie każdemu psu burek. Np.w moim F30 23tys przebiegu, ostatnio wypalenie uruchomiło się przy 28g i zakończyło przy 1g.
Opublikowano

Panowie!


W ramach diagnostyki wspaniałym programem BTOOL.

Jakie macie temperatury cieczy w układzie chłodzenia/silnika i temperature oleju?

Interesują mnie dane:

- Temp otoczenia

- Temp silnika/płynu chłodniczego

- Temp. oleju

I po jakim czasie dana temperatura została uzyskana, w jakich warunkach.


Potrzebne jest mi to w celu upewnienia się, że mam zdefektowany termostat lub czujnik temperatury silnika.

Obojętne w jakich warunkach używam auta i pod jakim obciążeniem dla temperatur Ta = 10-17oC temperatura odczytana

jest w przedziale 40-50-60-max 74 oC. Nigdy nie miałem wyższej! Dopóki tego nie pomierzyłem, żyłem w nieświadomości.

To by wskazywało na niedogrzanie silnika, albo awarię czujnika temperatury silnika.

Natomiast odczyty temperatur czujnika temp. silnika i temp. oleju są podobne. Najwyższą to ja mam temperaturę oleju w skrzyni biegów - 77oC!

Dla eliminacji potencjalnego błędu odczytu/przetwarzania programem dokonałem pomiarów programem BTOOL, DashCommand, Car Scanner, Carly i wyniki były powtarzalne.


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Opublikowano

tak z innej beczki. jakie macie tłumiki. Mój jest czarny a wszystko mam sprawne zero błędów, tylko cały czas jeżdże po mieście. Wszyscy mówią że jak czarny to coś nie chalo, ma być czysty. Jak to ogarnąć? Jakieś podpowiedzi?

pozdrawiam

Opublikowano
tak z innej beczki. jakie macie tłumiki. Mój jest czarny a wszystko mam sprawne zero błędów, tylko cały czas jeżdże po mieście. Wszyscy mówią że jak czarny to coś nie chalo, ma być czysty. Jak to ogarnąć? Jakieś podpowiedzi?

pozdrawiam

 

Ja mam wypalony czysty ze palca nie ubrudzisz... z poczatku sie dziwilem jak kupilem myslalem ze ktos zmienial ale tak jest do dzis

Opublikowano
tak z innej beczki. jakie macie tłumiki. Mój jest czarny a wszystko mam sprawne zero błędów, tylko cały czas jeżdże po mieście. Wszyscy mówią że jak czarny to coś nie chalo, ma być czysty. Jak to ogarnąć? Jakieś podpowiedzi?

pozdrawiam

 

Znajomy mial dpf i troche kopcil to po wyjeciu okazalo sie ze ktos przewiercil 3 dziury duzym wiertlem :duh: :mrgreen:

Opublikowano

Pytanko do bardziej doświadczonych (niż ja) dizlowców.

Wczoraj coś klikałem, patrzyłem w tym programiku i jakoś mi się wypalanie aktywowało przy poziomie sadzy około 19,5, Chciał nie chciał ruszyłem na obwodnice, wypalanie przebiegło chyba poprawnie, temp utrzymywała się w okolicach 650'C, sadza spadła do około 4. Mam nadzieję ze włączanie wypalania dpf przy takich niskich pomiarach niczego nie uszkodzi w aucie, lecz nie powinno się tego robić? I jeszcze jedno pytanie jeżeli sterowniki auta już zaplanują wypalanie, to w aplikacji też będzie to widać ze jest operacja zaplanowana?


Pozdrawiam Autora Programistę, Super aplikacja.

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
tak z innej beczki. jakie macie tłumiki. Mój jest czarny a wszystko mam sprawne zero błędów, tylko cały czas jeżdże po mieście. Wszyscy mówią że jak czarny to coś nie chalo, ma być czysty. Jak to ogarnąć? Jakieś podpowiedzi?

pozdrawiam

 

Cześć

Może masz jakiś "specjalny" tłumik na zamówienie. Czarny to jakaś ekstrawagancja.

Kiedyś była taka farba do malowania tłumików, taka srebrna żaroodporna.

Może teraz przy postepie technologicznym jest I czarna żaroodporna?


Tutaj na FORUM niektórzy doradzają - "wymienić". Jasna sprawa, najlepiej wszystkie części, a najlepiej cały samochód.

Być może powinieneś podjechać do "tłumikowca" I spytać, co on o tym myśli.

ZYGI-BMW
Opublikowano (edytowane)
Zygi-BMW wymień obydwa termostaty, najlepiej na ORI

 

Witam


Dzieki za odpowiedź.

Rozumiem, że sugestia jest wymienić:

- termostat układu chłodzenia

- thermostat EGR


Niestety jest to "trochę" czynności i małpich ruchów. Raczej zlecę to w warsztacie.


Ponadto niestety zaobserwowałem poważny problem z częściami samochodowymi.

Działają oszuści, I chyba głównie na Al...o. I różnych "szemranych" sklepach.

Podrabiane są nawet oryginalne opakowania do części zamiennych.

Pozornie kuszące niskie ceny, de facto kupujesz szmelc nie trzymający parametrów.

Edytowane przez Zygi-BMW
ZYGI-BMW
Opublikowano
u mnie identyczny przypadek czarna końcówka jak dotkne to czarne palce ,miasto 90% i trasa raz na 2 tyg. na wypalenie dpf

 

Ale on pisał o tłumiku, Ty chyba piszesz o rurze wydechowej?

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow. To ja mam w benzynie bardziej usrany wydech.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
tak ,pisze o końcówce rury wydechowej j/w na zdjeciu u mnie usmolona nie mam błędów dpf , wypala sie dobrze

No właśnie mam to samo, tylko robię krótkie odcinki.

Opublikowano
tak ,pisze o końcówce rury wydechowej j/w na zdjeciu u mnie usmolona nie mam błędów dpf , wypala sie dobrze

 

Takim zdjęciem chcesz nas zdołować? To chyba wylot nówki rury? Jest to możliwe dla auta prawie 300K km?


W zaistniałych okolicznościach chyba musimy zgłosić do programisty BTOOL wprowadzenie klawisza:

- wypalanie DPF-a na biało i na czarno.


Tak nawiasem mówiąc ile wytrzymuje w BMW układ wydechowy? Przebiegu lub lat eksploatacji?

ZYGI-BMW
Opublikowano
tak ,pisze o końcówce rury wydechowej j/w na zdjeciu u mnie usmolona nie mam błędów dpf , wypala sie dobrze

 

Takim zdjęciem chcesz nas zdołować? To chyba wylot nówki rury? Jest to możliwe dla auta prawie 300K km?


W zaistniałych okolicznościach chyba musimy zgłosić do programisty BTOOL wprowadzenie klawisza:

- wypalanie DPF-a na biało i na czarno.


Tak nawiasem mówiąc ile wytrzymuje w BMW układ wydechowy? Przebiegu lub lat eksploatacji?

 

nic nie chce mówić ale sąsiad ma ponad 300 i czyściutka :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.