Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

E87 123d n47d20b.

Mam problem z połączeniem się z aplikacją przez interfejs Bluetooth.

Mam interfejs z tej aukcji

https://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-torque-pic18f25k80-i6536387222.html

Czy próbował ktoś czy działa z 123d?

miałem ten interface i też była loteria z połączeniem więc go odesłałem a kupiłem Foxwella i bangla

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Carly robi to bez problemu nawet bez ich urządzonka, po zwykłym kablu K+D CAN.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
CARLY jest na iOS lub ANDROIDA. Minusem jest to ze trzeba miec pełną wersje tego programu która jest dość droga oraz oryginalny interfejs. Do odczytywania błędów i kodowania nie jest on wymagany, ale do innych funkcji już tak. Swego czasu wtstarczało zainstalować taką powiedzmy hackowaną pełną wersję tego programu i wszystko działało. Teraz nie wiem jak jest. Obsługa banalna. Na ich stronie możesz zobaczyć co da radę zakodować w twoim aucie.
Opublikowano
Funkcja kasowania błędu zwarcia działa poprawnie. Udało mi się skasować ten błąd. Jeszcze raz dziękuję za nią :) :clap: :dance: :dance:
Opublikowano
Moduł FRM testuje obwody lamp i wyłącza je gdy coś jest nie tak z żarówką (np. led zamiast zwykłej) lub blokuje na stałe jeśli ileś tam razy wykryje zwarcie. Zwarcie może spowodować nawet sama żarówka jeśli jest słabej jakości - jak w moim przypadku. Błędu zwarcia nie da się po prostu skasować. Trzeba wykonać specjalną procedurę w FRM. Jest ona też dostępna w tool32 - na forum jest opis jak to wykonać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano (edytowane)
Mam ten sam interfejs. Działa na 100%. Jeżeli masz auto po 2007 to wybierasz łączność D can 2007+

Ja musiałem dodatkowo przełączyć połączenie na usb później BT i wybrać OBD.

 

Zrobiłem tak jak mówisz i udało się połączyć. Niestety po kilku sekundach zerwało polaczenie. Podczas ładowania live data wyskoczył komunikat "ash pipe broken" czy komuś też tak się stało? Dodam że niedawno miałem czyszczenie DPF chemią.

Takie wartości mi pokazało

http://ifotos.pl/z/qwhnxnx

Edytowane przez suchy91
Opublikowano
W moim przypadku błąd zwarcia spowodował upalony, stopiony "łepek" żarówki. Nie chciało mi się jej odrazu wymienić, aż zablokowało mi moduł.
Opublikowano
Mam ten sam interfejs. Działa na 100%. Jeżeli masz auto po 2007 to wybierasz łączność D can 2007+

Ja musiałem dodatkowo przełączyć połączenie na usb później BT i wybrać OBD.

 

Zrobiłem tak jak mówisz i udało się połączyć. Niestety po kilku sekundach zerwało polaczenie. Podczas ładowania live data wyskoczył komunikat "ash pipe broken" czy komuś też tak się stało? Dodam że niedawno miałem czyszczenie DPF chemią.

Takie wartości mi pokazało

http://ifotos.pl/z/qwhnxnx

 

Witam


Suchy91. Włączyłeś zbyt mało opcji do odczytu. Z tego nie da się zbyt wiele wywnioskować.

Masz podobne objawy jakie są w mojej maszynie M47. Uczę się diagnostyki, ale to jest niezła łamigłówka!

Są tu na Forum zapewne lepsi specjaliści, niekoniecznie zawsze się ujawniają.


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Opublikowano

koledzy jak u was wygląda parametr wysterowania turbo?

w moim przypadku na biegu jałowym jest ~95% a podczas przyspieszania spada tylko do 74, tak być powinno?

Opublikowano
W moim przypadku błąd zwarcia spowodował upalony, stopiony "łepek" żarówki. Nie chciało mi się jej odrazu wymienić, aż zablokowało mi moduł.

Też mam błąd FRM dokładnie A458, po każdorazowym kasowaniu błąd powraca. Wszystko działa więc zostawiłem temat, jakiś czas temu przy okazji wymiany wiązki tylnej klapy pan z serwisu po naprawie oświadcza że wymienił mi oświetlenie wnętrza, bo było nieoryginalne LED. Myślę, a po co? Ale pan daje mi woreczek moich LEDow, połowa jakaś pordzewiała, reszta z pokruszona itd. podobno temat znany serwisom i ta moda na ledy tak właśnie się kończyła ( kupiłem auto już z ledami).

Błąd dalej wyskakuje, ale to chyba dlatego że pan przeoczył jedną żarówkę, bo ta oświetlająca nogi dalej jest LED, myślicie że po jej wymianie błąd da się na stałe skasować?

Opublikowano
koledzy jak u was wygląda parametr wysterowania turbo?

w moim przypadku na biegu jałowym jest ~95% a podczas przyspieszania spada tylko do 74, tak być powinno?

 

U mnie spada do 46% tak chwilowo przy depnieciu... ale i tak wolno wstaję.

Opublikowano
Witam,

E87 123d n47d20b.

Mam problem z połączeniem się z aplikacją przez interfejs Bluetooth.

Mam interfejs z tej aukcji

https://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-torque-pic18f25k80-i6536387222.html

Czy próbował ktoś czy działa z 123d?

miałem ten interface i też była loteria z połączeniem więc go odesłałem a kupiłem Foxwella i bangla

 

Ja mam ten bluetooth

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7408637150

Dziala dobrze chociaz czasem musze ponownie uruchomic aplikacje ale po kablu mialem tak samo.

Opublikowano

Wklejam swój log przy pełnym depnieciu. W przyszłym tyg daje dpf do prania i porównamy wykresy


Pare info co do robienia logów w btool,aby nie zaśmiecać


1 Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku temp. minimalna 80C- 90C . Powyłączane zbędne odbiorniki (radio,podgrzewanie szyby , klima itp)

2.Wybieramy w zakładce aktualne/oczekiwane lub live data interesujące nas parametry zawsze pamiętając o umieszczeniu obrotów silnika.Nie dodawać wszystkiego bo wykres będzie mało czytelny.Najlepiej łączyć parametry np:

- obroty,doładowanie,turbo wysterowanie,masa powietrza(wykonujemy dynamicznie)

3.Logujemy na trzecim/czwartym biegu od 1400-4200 obr/min trzymając gaz wciśnięty cały czas na 100% (w podłodze) w podanym zakresie obrotów. Należy bezwzględnie pamiętać, przy próbie, o bezpieczeństwie w ruchu drogowym waszym oraz innych uczestników ruchu. Użytkownicy skrzyni automatycznej muszą się pilnować by skrzynia nie zredukowała biegu podczas wykonywania pomiaru (kickdown).

4 .Otrzymany plik ladujemy na stronie https://log.malonetuning.com/upload i dzielimy się wykresem :cool2:




d04c85d906cd595000cd1a10f00de6ce.png



Po aktualizacji btoola,odczyty sa natychmiastowe,teraz mozna robic juz profesjonalne logi :cool2: Zawsze mi tego brakowało w bmw po przesiadce z grupy vag i logowania w vcds

Opublikowano
Mam automat i lag wydaje mi sie naturalny max moment m47n2 to 340 Nm przy 2000...2750 obr./min i turbo pompuje w tym przedziale tyle ile wymaga ecu.Klapek nie mam ale po demontazu nie odczułem wiekszego laga i podczas jazdy tez go nie czuje samochód reaguje na gaz prawidłowo.Daje na pranie dpf wiec pewnie szybciej bedzie wstawala na czystym ,teraz mam 63 g popiołu
Opublikowano
Btool po kablu i nowa aktualizacja dziala jak live data w inpie wiec mozna sprawnie zdiagnozować auto.Mam oryginalny nalot 272 tys i odliczanie dpf jes kolo 80 tys do konca czyli musiał byc resetowany jakies 120-130 tys temu,ale czy byl czyszczony tego niewiem,raczej nie po wychodzi w carpasie ze był to rok 2010-2011,a wtedy takich maszyn do czyszczenia nie bylo. Jest jeszcze nadzieje ze serwis mogł wlozyc nowke ale chyba na dpf nie jest wybijany rok produkcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.