Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was


Jestem posiadaczem BMW 320 od kilku miesięcy i śledzę ten wątek z zaciekawieniem. To chyba najbardziej aktywny temat na forum. Zasługa Pawła!

Paweł potwierdził moje obawy i spostrzeżenia - w niektórych okresach produkcji "maszyn" BMW rozjechały się specyfikacje.

W materiałach BMW znalazłem gdzieś dane, że od marca 2007 wszystkie pojazdy BMW mają interfejs OBD2 typu "CAN". Niestety tak nie jest.

Byłem przekonany, że interfejs obsługuje protokół ISO 9141-2. Jednak analiza styków interfejsu mojego BMW 320 E91 wykazuje brak szyn sygnałowych.

Interfejs samochodu działa w oparciu o protokół ISO 14230-4 KWP (fast baud init, 10.4 kbaud). Zaskoczenie! Montowali w roku 2007, co im chyba "w ręce w fabryce wpadło"!


Pozdrawiam Was!


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Opublikowano
Co do wypaleń dpf zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Wbrew temu co zostało opisane w sprawie spełnienia warunków aby sterownik aktywował funkcje wypalania dpf to u mnie dzisiaj w trakcie postoju na jałowym na światłach zał. Wypalanie co lepsze pojazd był na rezerwie to jak to się ma do spełnienia warunków?
Opublikowano
Ciekawi mnie jeszcze jeden fakt. Niby czasmi na autostradzie wypala do 0 i po wypaleniu bardzo szybko rośnie sadza do ok. 32-34 gram nawet na autostradzie i zatrzymuje się i tak jest przez następne ok. 100 km i następuje kolejne wypalenie. Ciśnienie powrotne po wypaleniu mam ok. 6.88 -7.88. A przed wypalaniem ok. 14.0-16.0
Opublikowano
Robinero - napisz jaki masz przebieg. Podejrzewam że stan dpf'a (zapełnienie popiołem) jest już na granicy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dpf przy takim przebiegu ma już prawo być na granicy sprawności. Ma już małą pojemność na sadzę (jest zawalony popiołem) i stąd częste wypalanie. Może warto już pomyśleć o profesjonalnym myciu.

Kolega kilka tygodni temu mył w X5 E70 3.0d z przebiegiem ok 300 tyś km. Po tym profesjonalnym myciu w DE dpf działa jak nowy.

Koszt całkowity w DE duży...ok 800E

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
W PL mycie około 500zł, ale nie wiem o efektach na dłuższą metę. Kolega miał myty w F10 520d (ze 3-4 tygodnie temu) i na razie auto ożyło i jeździ ok. Wcześniej już był tak zatkany że spaliny ledwo leciały z tłumika i auto nie miało mocy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wlasnie rozne sa opinie o czyszczeniu. byc moze maja jakas magiczna metode. w kazdym razie cena 800e to juz blisko nowego. pytanie co na dluzsza mete sie bardziej oplaca.
Opublikowano

Czołem,


Poczytalem chwilke i chyba zdecyduje sie zakupic CARISTA.

https://www.amazon.de/Carista-Bluetooth-Adapter-Scanner-Individualisierung/dp/B00YVHGTBM/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1541452538&sr=1-1&keywords=carista

Jakby ktos z Wrocławia lub okolic chcial to dac znac na priva, bo w pojedynke to trzeba 6Euro za dostawe placic.


Pozdr

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może ktoś potwierdzić, że działa mu odczyt błędów z modułem CARISTA w M47?


Bo u mnie na carly gen2 1.4 i vgate 1.4 mam komunikat że dany moduł nie odpowiada. Po podłączeniu kablem na usb wszystko działa.

Opublikowano
Wypróbuj obydwa protokoły tzn: KWP-2000 oraz D-Can bo w tym roczniku nie ma reguły.

Wymuś też zatrzymanie btool oraz innych aplikacji diagnostycznych. Jakby nie nadal nie działo to pisz na PW.

 

Mowa o silniku M47 , poprzednia strona

Opublikowano

@halfi, spróbuj zaznaczyć opcję ATWM w ustawieniach - niektóre sterowniki silnika usypiają się po kilku sekundach bezczynności, a ta opcja pobudza cyklicznie sterownik.


Nowa wersja beta 2.71:

- Znacząco zwiększona prędkość połączenia po kablu (wszystkie silniki i protokoły). Odczyt live data itp. działa teraz bardzo płynnie - można robić dokładniejsze wykresy. Zwiększeie prędkości można włączyć sobie w ustawieniach - patrz obrazek poniżej. Opcja na wszelki wypadek jest domyślnie wyłączona bo teoretycznie mogą pojawić się błędy transmisji danych - ja jednak takich nie zaobserwowałem.

- Silnik N62


rGierko.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kurde po kablu, szkoda, ja tam dalej czekam na zrównanie odczytów live data w N53 :mrgreen: wiem, że wiąże się to z przebudową sporą aplikacji, ale trzymam kciuki! :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Mam ten sam interfejs. Działa na 100%. Jeżeli masz auto po 2007 to wybierasz łączność D can 2007+

Ja musiałem dodatkowo przełączyć połączenie na usb później BT i wybrać OBD.

Opublikowano

Polecacie ten interfejs? Myślałem o Carista, ale ten jest 100 zł tańszy a jak działa to czemu go nie kupić ;-)


Połączy się z silnikiem M47?


Tak ma marginesie. Czy jest jakaś aplikacja na telefon, która zakoduje cyfrowa prędkość na desce rozdzielczej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.