Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z kolegą belkone dziś posiedzieliśmy przy bawarkach (n47) z istą i btoolem.

Przy ustawieniu na 0 mg/stroke w BToolu ista pokazywała że EGR na jałowym jest otwarty w 15%, przy ustawieniu na 0.7mg/stroke ista pokazywała że na jałowym procent otwarcia EGR wynosił i u mnie i u belkone równe 0% czyli tak jak powinno być.


Tylko to wrażenie, że przy 0 i wartościach chodzi lepiej ....

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
z kolegą belkone dziś posiedzieliśmy przy bawarkach (n47) z istą i btoolem.

Przy ustawieniu na 0 mg/stroke w BToolu ista pokazywała że EGR na jałowym jest otwarty w 15%, przy ustawieniu na 0.7mg/stroke ista pokazywała że na jałowym procent otwarcia EGR wynosił i u mnie i u belkone równe 0% czyli tak jak powinno być.


Tylko to wrażenie, że przy 0 i wartościach chodzi lepiej ....

 

Dokładnie tak, przy ustawieniu na 0.7 chwilowo po odpaleniu ISTA wskazuje 15%, po czym po chwili schodzi do 0% i tego już się trzyma niezmiennie :)

Co do wrażeń -0.4, 0, 0.7, trudno mi jednoznacznie powiedzieć, bo chwilowo borykam się z ogólnym problemem mocy w mojej E90 :P

Opublikowano
Świetna aplikacja- ukłony :modlitwa: w kierunku forumowicza pawelgawel. Polecam bo w fajny przystępny sposób można mieć kontrolę nad swoim BMW. Na pewno będę polecał tę aplikację innym :cool2:
Adriano007
Opublikowano

Dobra robota - łączy się i działa pięknie.

Jedyne na co należy zwrócić uwagę to telefon, który chcecie podłączyć. U mnie na Huawei'u ani na MyPhone'ie ni hu hu. Tablet Lenovo ruszył natychmiast ;)


Ukłony dla programisty - czekamy na dalsze aktualizację :8)

Opublikowano
Wielkie dzięki za funkcję odczytu temperatury skrzyni- to bardzo ważna rzecz przy wymianie/sprawdzeniu poziomu oleju w skrzyni. Mam pytanie dot. Nowych funkcji serwisowych: za co odpowiadają reset adaptacji i przyuczenie biegów? Jakie są pomiędzy nimi różnice? Czy mogą być bez większych obaw używane przy skrzyniach 6hp że zmienionym oprogramowaniem tcu (soft alpina)?
Kupię komplet felg styling 270
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie dot. Nowych funkcji serwisowych: za co odpowiadają reset adaptacji i przyuczenie biegów? Jakie są pomiędzy nimi różnice? Czy mogą być bez większych obaw używane przy skrzyniach 6hp że zmienionym oprogramowaniem tcu (soft alpina)?

 

Reset adaptacji wg mnie ma sens tylko w ograniczonych przypadkach, tj. po remoncie lub montażu skrzyni z innego auta, bądź po okresie kiedy silnik naprawdę źle chodził (szarpał, przerywa) i skrzynia próbowała się do tego dostosować. Normalnie, adaptacja jest to miara dostosowania skrzyni do zużycia wewnętrznych mechanizmów. Można te wartości sprawdzić darmową wersją xHP Flashtool. Trzeba pamiętać że po skasowaniu adaptacji trzeba ją zrobić ponownie, a w warunkach normalnego ruchu drogowego jest to trudne, bo procedura jest wieloetapowa, szczegółowa i trzeba się jej ściśle trzymać.


Uczenie biegów to dostosowanie do Twojego stylu jazdy i można to robić bez większych przeszkód, z tym że reakcje na początku mogą być wydłużone.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Jak wpisać wartość -40 w m47? nie moge dać -

Wartosci ma byc dodatnia w zaleznosci od silnika.

0,7 40 lub 87 ta wartość mówi ile więcej powietrza ma być dostarczone!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adaptacje skrzyni należy wykasować po wymianie oleju, do tego oczywiście jazda adaptacyjna.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wartosci ma byc dodatnia w zaleznosci od silnika.

0,7 40 lub 87 ta wartość mówi ile więcej powietrza ma być dostarczone!!!

Niby tak ale ISTA przyjmuje też wartość ujemną

Opublikowano
Wartość dodatnia zwiększa powietrze, ujemna zmniejsza czyli więcej spalin.

 

i ta informacja MUSI się znaleźć w opisie (w tym i wraz z informacją o możliwym przedziale)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano

Dlaczego przez iste max wartosci jest 40 a przez tool32 jest 87? Jak mowie inny silnik ma inna wartosc max. Jestes w sta nie też aby można było ustawić 87

M57 +-40

M57 6 cylindrów +-87

N47 +- 0,7

M47 nie mam informacji.

Czy wartość 0,7 czy 40 czy 87 to jest zawsze górna granica inny typ silnika inaczej oznaczane.

Ponoć niektóre modele przez rheingold można do 40 ustawić . Ale te same silniki przez tool32 na 87

Opublikowano
Mam pytanie dot. Nowych funkcji serwisowych: za co odpowiadają reset adaptacji i przyuczenie biegów? Jakie są pomiędzy nimi różnice? Czy mogą być bez większych obaw używane przy skrzyniach 6hp że zmienionym oprogramowaniem tcu (soft alpina)?

 

Reset adaptacji wg mnie ma sens tylko w ograniczonych przypadkach, tj. po remoncie lub montażu skrzyni z innego auta, bądź po okresie kiedy silnik naprawdę źle chodził (szarpał, przerywa) i skrzynia próbowała się do tego dostosować. Normalnie, adaptacja jest to miara dostosowania skrzyni do zużycia wewnętrznych mechanizmów. Można te wartości sprawdzić darmową wersją xHP Flashtool. Trzeba pamiętać że po skasowaniu adaptacji trzeba ją zrobić ponownie, a w warunkach normalnego ruchu drogowego jest to trudne, bo procedura jest wieloetapowa, szczegółowa i trzeba się jej ściśle trzymać.


Uczenie biegów to dostosowanie do Twojego stylu jazdy i można to robić bez większych przeszkód, z tym że reakcje na początku mogą być wydłużone.

 

Dziękuję za wyjaśnienie. Dzisiaj wypróbuję ponowne przyuczenie biegów i zdam relację o wynikach.

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Mam wersję 2.51 i nie mam w funkcjach serwisowych ustawień EGR -a. Tylko akumulator i przepływomierz. Ktoś wie dlaczego? Silnik N-47 , F31 .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stronę wcześniej masz wyjaśnione dlaczego nie ma tego w wersji 2.51
Opublikowano
Dlaczego przez iste max wartosci jest 40 a przez tool32 jest 87? Jak mowie inny silnik ma inna wartosc max. Jestes w sta nie też aby można było ustawić 87

M57 +-40

M57 6 cylindrów +-87

N47 +- 0,7

M47 nie mam informacji.

Czy wartość 0,7 czy 40 czy 87 to jest zawsze górna granica inny typ silnika inaczej oznaczane.

Ponoć niektóre modele przez rheingold można do 40 ustawić . Ale te same silniki przez tool32 na 87

 

ISTA korzysta z tych samych plików PRG co Tool32 ale dodaje dodatkowe ograniczenia np. max +40. Podobno w starszych wersjach można było więcej ustawić.

Btool mógłby ustawić nawet większą wartość ale sterownik silnika wyrzuci błąd. Np. w N47 teoretycznie można zrobić +1 a w praktyce tylko +0.7.

Ja nie ma informacji który silnik ma jaką max. wartość.

Opublikowano
Dlaczego przez iste max wartosci jest 40 a przez tool32 jest 87? Jak mowie inny silnik ma inna wartosc max. Jestes w sta nie też aby można było ustawić 87

M57 +-40

M57 6 cylindrów +-87

N47 +- 0,7

M47 nie mam informacji.

Czy wartość 0,7 czy 40 czy 87 to jest zawsze górna granica inny typ silnika inaczej oznaczane.

Ponoć niektóre modele przez rheingold można do 40 ustawić . Ale te same silniki przez tool32 na 87

 

ISTA korzysta z tych samych plików PRG co Tool32 ale dodaje dodatkowe ograniczenia np. max +40. Podobno w starszych wersjach można było więcej ustawić.

Btool mógłby ustawić nawet większą wartość ale sterownik silnika wyrzuci błąd. Np. w N47 teoretycznie można zrobić +1 a w praktyce tylko +0.7.

Ja nie ma informacji który silnik ma jaką max. wartość.

Osoby ktore maja iste niech sprawdza. I podadzą jaki silnik i jaka wersja listy no i jakie max ustawienie jest możliwe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w większości przypadków ograniczenie egr na + powoduje spadek dynamiki silnika. Więc jaki jest tego sens?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w większości przypadków ograniczenie egr na + powoduje spadek dynamiki silnika. Więc jaki jest tego sens?

w moim przypadku tak właśnie było tzn. wolniej się zbierał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.