Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy ktoś wie dlaczego w dpf szczegóły dystans do wymiany filtra pokazuje mi 1,0 km?
Opublikowano

"-1.00" Oznacza, że nie udało się odczytać wartości. W M47 muszę to poprawić. Podobno w M47 da się doczytać dystans do wymiany w iDrive.

 

@s3k4t0r nie ma znaczenia czy anglik czy kontynent. Jednostki w sterowniku są takie same. Jedynie jest przeliczenie jednostek w liczniku/idrive.

Język angielski jest cały czas - wybierany automatycznie w zależności jaki język ustawiony w telefonie.

Opublikowano

:cool2: bardzo dobra apka :) kupilem experta, zwraca sie juz po jednym wykasowaniu :) duuuze piwo dla autora

Mam pytanie czy

popiol 0.60 g

sadze 3.16g

to realne wyniki??

Wyskakuje mi tez blad 4B2D ale nie moge znalezc w necie co oznacza

Opublikowano

Dzięki marcin0405! Przyczyniłeś się własnie do dalszego rozwoju aplikacji :)

Wyniki masz jak po wyjeździe z fabryki :) Zrób test ciśnienia wstecznego, ale chyba nie ma co szukać problemów na siłę.

Ten błąd powraca po skasowaniu? Jest to jakiś błąd komunikacji ze serownikiem silnika: http://my.obdcloud.com/dtc_codes/bmw/view/CAN/4B2D

Opublikowano

Bardzo fajnie działa nowo dodany pomiar ciśnienia.

Dla mnie rewelka :cool2:

Wartości zapamiętane i można sobie zrobić zrzut ekranu, super sprawa.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano

A jak to jest z tymi wartościami sadzy i popiołu

Komputer decyduje o wypalaniu na podstawie ilości kilometrów przejechanych czy bardziej na tych gramach co program pokazuje?

Czy jest jakaś odgórna granicą za którą nastąpi wypalanie??

Bo to nie problem się wybrać na autostradę i walnąć 20-30 km ale chciałbym wiedzieć jak tego dopilnować

Ta pozycja regeneracja planowana?? To znaczy że jak będzie tam "1" to że komputer rozpocznie wypalanie jak tylko będą sprzyjające warunki?

W pozycji regeneracja aktywna będzie "1" tylko w czasie trwania regeneracji?

Wartość popiół. Ile tego popiołu tam wchodzi do DPFa ?jakie wartości są wartościami normalnymi mniej więcej np dla 5 letniego samochodu lub 10 letniego?

Opublikowano

Dziś się przekonałem że DPF to zło...

Rano mnie tchnęło by podłączyć Bluetooth z samochodem przed wyjazdem z dzieciakami do szkoły.

I tu patrzę regeneracja planowana "1"

Więc sobie pomyślałem samochód zimny to zawiozę dzieci i skoczę na obwodnicę miasta ( ma z 3-4 km ale wielkie ronda na końcach więc jak coś walne 2 razy na około prawie bez zwalniania ) a tu nagle zdziwienie jak nagle zaczęła rosnąć mi temperatura spalin grubo ponad 350c°

I zaraz potem wskoczyła "1" na regeneracja aktywna a najlepsze że silnik jeszcze nawet nie był rozgrzany miałem temperaturę około 65-70c° na silniku

Normalnie panika i wqurw.

Było to prawie pod samą szkoła.

Dzieci wysiadły a temperatura spalin już 450c° na postoju

Wyjechałem z miasta jak najszybciej i cisnąłem obwodnicę na 4 biegu z obrotami 2500-2700 RPM

Wyszło że przejechałem przez miasto i te autostradę a wypalanie było przez około 10 minut

W momencie rozpoczęcia wypalania sadza była około 10g

Pod koniec wypalania było 2.5g i nagle skończyło wypalanie co ciekawe po skończeniu nagle sadza przeskoczyła na 4.5 g

Zmieniły się też odczyty z ciśnienia wstecznego

qNRCMTO.png

D1tGvPw.png

DPF to jednak głupota komputer na siłę rozpoczął wypalanie pomimo nie sprzyjających warunków a wystarczyło by coś dodać na wyświetlaczu na temat planowanej regeneracji jakieś odliczanie np 10 km i każdy by dał radę wyjechać na jakąś trasę i poprawnie to wypalić

Gdyby nie apka to prawdopodobnie 2-3 min później bym zgasił auto i przerwał wypalanie

Opublikowano

Właśnie dlatego zacząłem pisać tę aplikację. Jeśli wybieram się na trasę to mogę przepalić DPF i przez jakiś czas mam spokój w mieście.

Warunki wystarczające do uruchomienia regeneracji to 75 stopni i 60km/h więc łatwo uzyskać to w mieście, tylko ciężko utrzymać prędkość. Dziwnie że regeneracja zaczęła się wcześniej.

Poobserwuj sobie dystans od regeneracji, powinien osiągnąć kilkaset kilometrów. Może akurat już dobijał do granicy.

 

Chodzi mi jeszcze jeden pomysł po głowie. Wymuszenie regeneracji odbywa się przez ustawienie ilości spalonego paliwa w sterowniku, czyli porostu sterownik stwierdza że spalił już tyle paliwa że najwyższy czas wypalić filtr. Można też zrobić odwrotnie :) Tzn, sterownik planuje regenerację a aplikacja resetuje ilość spalonego paliwa. Wówczas można by anulować regenerację i wymusić ją podczas sprzyjających warunków. Przetestuję to i dam znać.

 

Niestety nie znam dopuszczalnych wartości sadzy/popiołu. Osoby z forum mają nawet po 50g popiołu.

Co do sadzy to tak jak pisałem, zasadniczo wypalanie uruchamiana jest po spaleniu jakiejśtam ilości paliwa, ale jeśli sadzy jest już około 30g to sterownik też uruchomi regenerację i dodatkowo sypnie błędami.

 

Napisz jaki masz ten interfejs bluetooth?

Opublikowano

Cześć,

 

ja również sprawdzam ostatnio DPF tą apką, zacząłem testować w momencie gdy w Inpie można było znaleźć shadow-error (opis błędu w wolnym tłumaczeniu jako "DPF pod dużym obciążeniem, uruchomiono procedurę ochrony silnika"). I tak obserwuję i nie do końca rozumiem jak właściwie dokonywane są te pomiary obciążenia DPF i na jakiej bazie sterownik decyduje o uruchomieniu procedury wypalania.

 

Wrzucam link do zanotowanych odczytów z aplikacji BTool Expert: https://imgur.com/uDqTcpK - pierwsze trzy odczyty zostały dokonane na przestrzeni ostatnich 3 dni, pozostałe w dniu dzisiejszym. W czym jest rzecz - pierwsze odczyty z dzisiaj (czyli 16:24-16:34) to była jazda prawie w korku, po temperaturze spalin można wnioskować, że sadza ulegała wypalaniu. W trasie zmalała do poziomu 0 g (16:59). Aplikacja pokazała, że procedurę regeneracji sterownik uruchomił przy poziomie sadzy w okolicy 2g.

 

Ogólnie przejechałem 110 km w trasie, 10 na mieście. Po takiej przejażdżce do garażu zajechałem z wynikiem 29,66 g sadzy i 0,77 popiołu.

 

Jak to w ogóle działa? Dodam, że jednostka to M47TU2.

Opublikowano

No dobra temperaturę 75 c° miałem ale prędkości nie bo w mieście jest limit do 30 mil czyli jakieś 50km a ja nigdy nie przekraczam limitów w mieście

Co do dystansu od ostatniej regeneracji to było coś z przedziału 300-400 km jak dobrze pamiętam

A sadzy było coś ponad 10 g

Jeszcze mnie zastanawia że nie zszedł do zero gram tylko skończył na 2.5g a po zakończeniu przeskoczył na 4.5g

Czy moje sztuczne utrzymanie obrotów mogło spowodować przerwanie wypalania?? Jakie są przedziały temperatur do wypalania ?? Max jaka widziałem pod koniec wypalania było 620c° może to za dużo?? Bo większość czasu było okolice 580-600c°

 

Przydało by się teraz ten export danych do exela by prześledzić co się działo

Jutro zrobię zdjęcie tego Bluetooth'a mojego

Opublikowano

Cześć, no u mnie zadziałał program, zakupiłem interface diagnostyczny iCar (działa bez problemu) jednak obawiam się że wstępna diagnoza serwisu że DPF jest do wymiany w niedługim czasie może ma jakieś podstawy :(. Mam nadzieję jednak że uda mi się z pomocą Waszą jakoś go reanimować :).

Na początku aplikacja pokazywała Popiołu ok. 53g a Sadzxy ok 30g. Załączyłem procedurę wypalania i udało się ja przeprowadzić do końca (tzn. program zam zmienił status z aktywnej procedury "1" na nieaktywną "0"). Ilość popiołu bez zmian a sadzy ubyło prawie do 0. Niestety w między czasie kilka razy komputer wyrzucał jakieś błędy (zorientowałem się bo powodowały zakłócenia w procedurze wypalania, powodując dziwne wskazania różnych parametrów). Po wykasowaniu błędów wszystko wracało do normy. Zastanawiające jest jednak to że po zakończeniu procedury (rozpoczętej po ręcznym wymuszeniu w programie) zaczęło w trakcie jazdy bardzo szybko przybywać sadzy (mimo że jazda cały czas był a w podobnych warunkach) i po osiągnięciu wartości ok 30g popiołu samochód sam dał sygnał (tak wnioskuję) aby rozpocząć procedurę. Program wskazał to poprzez zmianę w pozycji Reg.aktywna na 1.

Na początku zrobiłem pomiary ciśnienia (być może trochę nieudolnie bo to moje pierwsze próby a ponieważ nie wiem jak wstawić screenshooty coś mi sie nie udaję to poniżej podaję parametry z próby:

Ciś. wsteczne 27,97 hPa

Obroty 782.5 rpm

776rpm 27hPa

1908rpm 27hPa

2853rpm 54hPa

3789rpm 112hPa

Następnie poniżej parametry pod koniec procesu wypalania:

Tem. 97

Temp. spalin 367

Popiół 52.86g

Sadza 0.31g

Dalej kolejno pomiary ciśnień po wypalaniu:

Ciś. wsteczne -8.01 hPa

Obroty 781 rpm

778rpm 0hPa

1855rpm 3hPa

2923rpm 55hPa

3623rpm 70hPa

Błędy jakie się pojawiły to m.in. 497D, 4B10, Laufruheregler. Wydaję mi się jednak że było jeszcze kilka innych niż te ale nie zapisałem wszystkich zrzutów ekranów. Będę się starał uzupełnić informację jak się pojawią znowu.

Zastanawia mnie czy mój DPF może być tak zapchany że auto próbuję kilka razy pod rząd czyścić DPF?

 

Dajcie znać czy to jakoś można zinterpretować na bazie mojego opisu.

Pozdrawiam

Piotr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro wypala do 0 to się dobrze wypala.

 

A często bo masz coś zużyte co powoduje większe zadymienie.

 

 

Spalanie oleju, nieszczelność, lejące wtryski, źle działający EGR czy przepływomierz.

Opublikowano

Jeśli chodzi o ilość popiołu to u mnie jest już powyżej 58g.

Do wymianty dfp według ecu pozostało poniżej 15 000. Aktualny przebieg w moim e91 to ~213 000.

 

A tu test ciśnienia, dobra opcja. Tylko kwestia czy nie za szybko to wszystko działa. Dokładnie mam na myśli próbkowanie (ilość próbek) wartości ciśnienia przy danych obrotach silnika.

lOJ72zv.png

 

 

Błędy z jakimi obecnie się użeram to:

(może ktoś miał i pomoże, filtr paliwa ma 10 000km a już wali błędami?)

MO5rLhQ.png

Trochę offtop ale może autor wybaczy ;)

Opublikowano

Zakładam że sprawdziłeś wujka google ale wyrazie czego jak by ci się nie chciało to wypisze ci te błędy

 

4CA7 - czujnik temperatury paliwa

452A - zbliżającą się potrzeba wymiany DPF (lub jego operacji :mrgreen: )

447B - czujnik tlenu / sonda lambda

4909 - na temat tego nic nie mogę znaleźć (w tłumaczeniu pisze o kompensacji poślizgu czy jakoś tak )

3EED - zamknięty obwód aktualny ( na forum czytałem że coś z akumulatorem sprawdź klemy, masz orginalny akumulator czy wymieniany?? Sprawdź czy nie masz ciepłych klem nie rozładowuje ci aku i sprawdź czy nie masz jakiś kabli przetartych koło aku ogólne ludzie z tym błędem mieli problemy z rozładowującym się akumulatorem)

Opublikowano

@golab1972

Błąd 4B10 - to znaczy że jeden lub więcej wtryskiwaczy zachowuje się poza norma czyli inaczej leje paliwa ile wlezie stąd zadymienie i szybko zapełniający się DPF a drugi błąd to odnośnie spalin przed turbo ale wydaje mi się że może on sam ustąpić jak naprawisz ten pierwszy

Opublikowano

Dzięki, dodatkowo pojawia się błąd 4933 i ten jak szukałem dotyczy EGR. Ale jak rozumiem przyczyną wszystkiego może być wtryskiwacz i od tego trzeba zacząć. Pytanie mam, aby sprawdzić wtryskiwacze należy je chyba wymontować i dać do sprawdzenia na maszynie, czy tak? Wydaję mi się że na aucie nie da się określić który jest wadliwy, proszę potwierdźcie czy tak jest.

Dodatkowo już myśląc o ewentualnej naprawie, czy regeneracja wtrysków jest rozwiązaniem godnym polecenia? Z tego co wiem to w aucie moim są wtryski starszego typu, które daje się regenerować. Nie mam wtrysków piezoelektrycznych, tak powiedział mechanik, z którymi ewentualna regeneracja jest problematyczna.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano
Dzięki, dodatkowo pojawia się błąd 4933 i ten jak szukałem dotyczy EGR. Ale jak rozumiem przyczyną wszystkiego może być wtryskiwacz i od tego trzeba zacząć. Pytanie mam, aby sprawdzić wtryskiwacze należy je chyba wymontować i dać do sprawdzenia na maszynie, czy tak? Wydaję mi się że na aucie nie da się określić który jest wadliwy, proszę potwierdźcie czy tak jest.

Dodatkowo już myśląc o ewentualnej naprawie, czy regeneracja wtrysków jest rozwiązaniem godnym polecenia? Z tego co wiem to w aucie moim są wtryski starszego typu, które daje się regenerować. Nie mam wtrysków piezoelektrycznych, tak powiedział mechanik, z którymi ewentualna regeneracja jest problematyczna.

Pozdrawiam

Piotr

Prosba - zaloz osobny temat dotyczacy twojego problemu bo tu sie juz spam robi i dyskusja niezwiazana zupelnie z tematem APki

Opublikowano

Ciekawe. Mam podobny czarny i nie działa. Większość takich interfejsów to stare ELM 1.0 chociaż sprzedawcy piszą że to ELM 1.4. Generalnie poniżej 50zł zł jest mała szansa że będzie działał. Musi obsługiwać protokół Can 11bit ID 125kbaud.

Aktualnie przetestowane interfejsy bluetooth z silnikiem N47 to:

- ten powyżej - dzięki za info

-Vgate iCar V1

-Vgate iCar V3

-MaxiEcu ELM327 ver 2.1

Z M47 jest jakiś problem, tzn te same interfejsy mogą nie działać. Pracuję nad tym. W drodze do mnie jest też iCar v2, dam znać niebawem.

Opublikowano

Chyba nie jest taki zły bo testowałem w nocy z carly i wszystko działało oczywiście w wersji light

Czy w twoim programie on tylko sprawdza błędy silnika/ DPF czy sprawdza cały samochód??

Bo w carly pokazało mi niby 9 błędów ale to równie dobrze mogą być jakieś stare błędy Ala historia

Opublikowano
Ciekawe. Mam podobny czarny i nie działa. Większość takich interfejsów to stare ELM 1.0 chociaż sprzedawcy piszą że to ELM 1.4. Generalnie poniżej 50zł zł jest mała szansa że będzie działał. Musi obsługiwać protokół Can 11bit ID 125kbaud.

Aktualnie przetestowane interfejsy bluetooth z silnikiem N47 to:

- ten powyżej - dzięki za info

-Vgate iCar V1

-Vgate iCar V3

-MaxiEcu ELM327 ver 2.1

Z M47 jest jakiś problem, tzn te same interfejsy mogą nie działać. Pracuję nad tym. W drodze do mnie jest też iCar v2, dam znać niebawem.

czekam na m 47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie jest taki zły bo testowałem w nocy z carly i wszystko działało oczywiście w wersji light

Czy w twoim programie on tylko sprawdza błędy silnika/ DPF czy sprawdza cały samochód??

Bo w carly pokazało mi niby 9 błędów ale to równie dobrze mogą być jakieś stare błędy Ala historia

Carly bodajże skanuje całe auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.