Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie pisałem wcześniej bo dopiero dziś skończyłem tę funkcję dla wszystkich diesli serii E.


Za chwilę pojawi się beta 2.48 a w niej:

- adaptacja EGR, czyli możliwość zmniejszenia/zwiększenia ilości spalin które trafiają do dolotu.

- reset adaptacji przepływomierza dla DDE5 w e39 itp.


W silnikach M47/M57 można ustawiać wartość adaptacji EGR z zakresu -40 : +87. Teoretycznie, bo w praktyce sterownik nie chce przyjmować skrajnych wartości i wywala błąd.

W silnikach N47/N57 wartości są podzielone jakby przez 100. Czyli można teoretycznie ustawić -0.4 : +0.7. Wartość 0 to wartość nominalna. Wartości dodanie 'przymykają' EGR a ujemne 'otwierają'.

Podobnie jak w przypadku resetu adaptacji przepływomierza, wyświetlana jest aktualna wartość adaptacji EGR. Po kliknięciu ikonki (i) podane są dopuszczalne wartości.


LFO2wdi.png

ISTA mówi żeby adaptację robić po wyjęciu kluczka zatem proponuję się tego trzymać.

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano
Wiedzę że wszyscy mają ten problem z dpf A może tak ma być? U mnie było podobnie wypalanie co 50 80 km . Więc oddałem dpf do regeneracji . Do Bosch service po czyszczeniu u nich na maszynie opór dpf prawie 0 mbara. Założony i dalej. Częste wypalanie może ciut więcej do 150km więc dalej szukam . Kupiłem nowy czujnik ciśnienia wstecznego i wypala nie co 250 300km. Zależy od jazdy. Jak się ostro jedzie . Sadza idzie od 0 do 15 g szybko . Ale potem znowu jadą płynnie sama spada w dół. Przy 23g wlacza się planowane wypalanie . Ale czasem też zauważyłem że po prostu sobie włączy po 23 g wypala nie wypali do 4 powiedzmy u wyłączy a dystans się wtedy nie kasuje. . Jaka macie temperature spali. Przy normalnej jeździe ? U mnie jest różnie 250. Do 350. Ale jak np zrobię redukcję i ostro pojadę to nawet do 450 pójdzie

 

u mnie wyglada to podobnie, wypalanie często, zbyt często i na pewno nie jest to normalne i tak byc nie może, po konsultacji z mechanikiem i pawelgawel doszedłem do wniosku ze trzeba zacząć cos robic a najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy czyli wymiony czujnika ktory najprawdopodobniej przekłamuje i stad odczyt dziwnych wartosci, dodatkowo, popiół na poziomie 12,8 g w aucie z przebiegiem ponad 250 tys to tez raczej nierealna sprawa.

zobaczymy jak będzie po wymianie czujnika :think:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym temacie jest wszystko napisane. Oto instrukcja przełączania


Aby przełączyć się na betę należy kliknąć ten link https://play.google.com/apps/testing/pl.pw.btool.expert -> zostań testerem i zaktualizować aplikację w google play. W ten sam sposób można powrócić do wersji publicznej (jedynie trzeba odinstalować najpierw betę).

Opublikowano
U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .
Opublikowano
U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

a jak miałeś czyszczony dpf? Karcherem czy w tej maszynie regeneracja?

Opublikowano
Jestem po regeneracji DPF i myślę, że wszystko związane z nim jest w normie. Popiół spadł do 0 (z 60). Wszystkie błędy zniknęły. Mam jeszcze błąd EGR-u 4CAE. Czyszczenie nie pomogło więc pewnie trzeba będzie wymienić na nowy, oraz bląd świec żarowych. Jestem jeszcze laikiem w temacie interfejsu więc mam kilka pytań. Co daje funkcja adaptacji EGR i w jakim przypadku się ją robi? Czy to odnosi się do wymiany zaworu na nowy, czy np w momencie wyświetlania błędu (jak np. u mnie)? Kiedy robi się korekcje wtrysków? Czy tą funkcję wykorzystuje się w momencie kiedy coś jest nie tak z wtryskami czy warto zrobić zapobiegawczo co pewien czas?
Opublikowano

Ja błąd 4CAE rozwiązałem właśnie przez wymianę EGR. Wymiana zaworka podciśnienia nic nie dała.

Zasadniczo nie potrzeba robić adaptacji EGR. Ta funkcja pojawiła się na prośbę forumowiczów którzy chcą 'przymknąć' EGR aby mniej spalin trafiało do silnika.

Korekcje wtryskiwaczy można jedynie odczytać - w dowolnym momencie. Im bliższe zeru tym lepiej.


Nowa beta 2.49

- silniki beznynowe N51 N52 dla serii E

- odczyt błędów ze wszystkich silników > 2007r (bez opisów). Tzn. nawet jeśli silnik nie jest obsługiwany przez apkę to i tak można odczytać/skasować błędy. Nie ma oczywiście live data itp. Ale po wejściu w live data wyświetlany jest identyfikator silnika. Ten identyfikator pozwala mi sprawniej dodać obsługę konkretnego silnika.

Opublikowano
U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

a jak miałeś czyszczony dpf? Karcherem czy w tej maszynie regeneracja?

Oddałem do firmy Bosch service w Krakowie . Mają odpowiednią maszynę i dali mi wydruk z maszyny.

Opublikowano

Nawiązując do mojego poprzedniego postu przypomnę, błąd 4af5 - nullmengenadaption injektor zylinder 3. Wartości wtryskiwaczy na zimnym (29^C) na biegu jałowym:

W1 -0,59

W2 +0,92

W3 -0,03

W4 -0,29

i wartości na rozgrzanym (86^C) na biegu jałowym:

W1 -0,17

W2 +0,49

W3 -0,15

W4 -0,15

Silnik pracuje prawidłowo. Pytanie skąd ten błąd się bierze.. Czy jest się czym martwić? Korekty są w porządku? Jaka jest tolerancja korekcji wtrysków?


Odnośnie DPFa w tej chwili sadza 29g popiół 6g - wypalanie 95km temu, w tej chwili jej wywoływać nie będę, zobaczymy kiedy się załączy wypalanie.

Wartość DPFdiffPRESSURE 1,97 hPa - wartość jest ok? Ciśnienie wsteczne 14,97 hPa.


Będę wdzięczny za komentarz :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie warto.

Wojtek1912_pl obserwuj korekcje podczas jazdy, pewnie wtedy zawiesza się i stąd ten błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Edit


Intefejs jest dobry to jakiś problem z PX3 Android 7.1.1 OS



Witam

Posiadam Interfejs iCar PRO WiFi OBD2 ELM327 Vgate wersja lite nie chce się połączyć , pacjent to BMW F31 2012r 2.0D 143km

Jednostka to BMW Android 7.1.1


cb2007cc053de937.png


ELM Scan


 

Data skanowania=2018-08-21 11:49:37
Nazwa urzÄ…dzenia=V-LINK
Adres mac urzÄ…dzenia=a0:2c:59:58:25:cf
Wersja urzÄ…dzenia (deklarowana)=ELM327 v2.1

Polecenie	Wersja	Wynik
AT@1	1.0	OK
ATSPA6	1.0	OK
ATTPA6	1.0	OK
ATTP6	1.0	OK
ATSP00	1.3	OK
ATSP6	1.0	OK
ATAL	1.0	OK
ATNL	1.0	OK
ATAMC	2.0	OK
ATAMT20	2.0	OK
ATRA70	1.3	OK
ATSR70	1.2	OK
ATAR	1.2	OK
ATAT0	1.2	OK
ATAT2	1.2	OK
ATAT1	1.2	OK
ATBD	1.0	OK
ATBRT0F	1.2	OK
ATCAF0	1.0	OK
ATCAF1	1.0	OK
ATCEA04	1.4	OK
ATCERF1	2.2	KO
ATCEA	1.4	OK
ATCF00000111	1.0	OK
ATCF111	1.0	OK
ATCFC0	1.0	OK
ATCFC1	1.0	OK
ATCM00000111	1.0	OK
ATCM111	1.0	OK
ATCP18	1.0	OK
ATCRA7C0	1.3	OK
ATCRA000007C0	1.3	OK
ATCRA	1.4b	OK
ATCS	1.0	OK
ATCSM0	1.4b	OK
ATCSM1	1.4b	OK
ATCTM5	2.1	OK
ATCTM1	2.1	OK
ATCV0000	1.4	OK
ATD1	1.3	OK
ATD0	1.3	OK
ATDP	1.0	OK
ATDPN	1.0	OK
ATE0	1.0	OK
ATE1	1.0	OK
ATFCSD0430FF00	1.1	OK
ATFCSH000007B0	1.1	OK
ATFCSH7B0	1.1	OK
ATFCSM0	1.1	OK
ATFE	1.3a	OK
ATH0	1.0	OK
ATH1	1.0	OK
ATI	1.0	OK
ATIB10	1.0	OK
ATIB12	2.2	KO
ATIB15	2.2	KO
ATIB48	1.4	OK
ATIB96	1.0	OK
ATIFRS	1.2	OK
ATIFRH	1.2	OK
ATIFR0	1.2	OK
ATIFR2	1.2	OK
ATIFR1	1.2	OK
ATIFR6	2.2	KO
ATIFR5	2.2	KO
ATIFR4	2.2	KO
ATIGN	1.4	OK
ATIIA7A	1.2	OK
ATJS	1.3	OK
ATJE	1.3	OK
ATJHF0	1.4b	OK
ATJHF1	1.4b	OK
ATJTM5	1.4b	OK
ATJTM1	1.4b	OK
ATKW	1.3	OK
ATKW0	1.2	OK
ATKW1	1.2	OK
ATL0	1.0	OK
ATL1	1.0	OK
ATM1	1.0	OK
ATM0	1.0	OK
ATPPFFON	1.1	OK
ATPPFFOFF	1.1	OK
ATR0	1.0	OK
ATR1	1.0	OK
ATRV	1.0	OK
ATS0	1.3	OK
ATS1	1.3	OK
ATSDFF	1.4	OK
ATRD	1.4	OK
ATSH000007E0	2.0	OK
ATSHA848F1	1.0	OK
ATSH7B0	1.0	OK
ATST32	1.0	OK
ATSWFF	1.0	OK
ATTAF9	1.4	OK
ATV1	1.3	OK
ATV0	1.3	OK
ATWMC133F13E	1.0	OK
ATPC	1.0	OK
ATWS	1.0	OK
ATD	1.0	OK
ATZ	1.0	OK

Edytowane przez uris
Opublikowano
Zdecydowanie warto.

Wojtek1912_pl obserwuj korekcje podczas jazdy, pewnie wtedy zawiesza się i stąd ten błąd.

 

obserwowałem korekcje podczas jazdy i wszystko wyglada ok. Np przy 84^C około 30km/h wartości to:

W1 +0,09

W2 +0,54

W3 -0,21

W4 -0,42


Orientujesz sie jakie sa tolerancję dla korekcji wtryskiwaczy? Wg mnie dziwne z ten błąd wywala.. Bede jeszcze obserwować :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik pracuje prawidłowo. Pytanie skąd ten błąd się bierze.. Czy jest się czym martwić? Korekty są w porządku? Jaka jest tolerancja korekcji wtrysków?

Błąd jest przy korekcji na rozgrzanym powyżej 3, z tym że to musi się powtarzać. Z taką korekcją silnik już zauważalnie nierówno pracuje. Wraca po skasowaniu?

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździć obserwować :lol: jak przyspieszasz z wyczuciem to nie rośnie gwałtownie?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do posiadaczy btoola czy ciśnienie po odpaleniu zimnego auta może wahać się w granicach 1,8mbar - 2,8mbar i czasami wskakiwać na 0 ? po rozgrzaniu cieśninie na biegu jałowym jest w granicach 6mbar. Czy wszystko jest ok? lub może czujnik już świruje?
Opublikowano

Chłopaki czy ktoś używa tutaj PX3 Android 7.1.1 OS i ma zainstalowanego BTool i mu działa ? u mnie w ogóle nie chcę się połączyć ,interfejs mam dobry bo telefonem się łączę .

HTB1n.qfEXOWBuNjy0Fiq6xFxVXaR.jpg

Opublikowano
"Błąd jest przy korekcji na rozgrzanym powyżej 3, z tym że to musi się powtarzać" - nie rozumiem? Błąd wraca ale nie od razu - teraz zrobiłem 50km i nie wrócił błąd - bede obserwować :) raz na miesiąc/dwa faluja minimalnie obroty na postoju ale dodam gazu raz lub dwa i wraca do normy. A wy jakie macie wartości na wtryskach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy gdy faluje masz zwiększoną korekcję właśnie, zdarza się takie coś. Korekcje gdy są poniżej 0,5 jest bardzo dobrze, poniżej 1 - dobrze, powyżej 1 już warto się zainteresować - czyszczenie dodatkiem lm diesel spulung, powyżej 2 - źle. U mnie mieszczą się w 0,5 (przynajmniej ostatnio jak sprawdzałem tak było).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.