Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pasywny to znaczy co :D ? nie ma powodu do obaw?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Minął rok od założenia tematu:) ze swojej strony pragnę pogratulować i podziękować autorowi za stworzenie tej aplikacji. Nieraz ratowała tyłek na szybko:) życzę powodzenia w dalszym rozwoju projektu i jeszcze raz dzięki:)
Opublikowano

Można gdzieś sprawdzić nominalne wartości co do pomiarów z aplikacji?

I jak to jest? Kupiłem kabel K+Dcan bez przełącznika i połączył mnie z BTool'em, a INPA się nie chciała łączyć.

Opublikowano

Witam.

Odinstalowalem apke i zainstalowałem ponownie i przestał wykrywać urządzenie blotooth. Piszę blotooth nie sparowany, nie rozpoznany. 5 min wcześniej działało.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jestem laik ale w telefonie nie mam z niczym nie sparowane. Tylko włącz I wyłącz

W apce pisze nie ma sparowanych urządzeń. Wogole nie widzi adaptera.


Doszedłem do sparowania. Sparowalrm z telefonem a aplikacja dalej swoje

Opublikowano

Udało mi się sparowac. Teraz nie chce mi się połączyć. Przedtem na automacie mi wykrywal teraz wogole. Robiłem róż e silniki i ustawienia i nic. Podpowiedźcie jak ustawić. Pacjent bmw e91 330x-drive 2007r.

Pozdrawiam


Temat się sam rozwiązał. W końcu zatrybil

Opublikowano

Aplikacja działa bez zarzutów - wielkie dzięki dla Twórcy :)

Auto E91 2.0 N47 2010R.

Błąd 4AF5 - WTRYSK CYLINDRA 3 - ZBYT WYSOKA KOREKCJA. Czy pomiary z moich wtrysków kwalifikują któryś z nich do wymiany? Jakie wy macie korekcje i jaka jest tolerancja?


Temp. chłod. 70,00 (bieg jałowy)

W. 1 -0,38

W. 2 +0,95

W. 3 -0,33

W. 4 -0,22


Temp. chłod. 84,00 (prędkość 30km/h)

W. 1 +0,33

W. 2 +0,21

W. 3 +0,05

W. 4 -0,60


I przy okazji pytanie odnośnie DPFa: sadza 28g popiół 6g - jaki jest stan mojego dpfa na podstawie tych informacji?

Z góry dziękuje znawcom za odpowiedź :) Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aplikacja działa bez zarzutów - wielkie dzięki dla Twórcy :)

Auto E91 2.0 N47 2010R.

Błąd 4AF5 - WTRYSK CYLINDRA 3 - ZBYT WYSOKA KOREKCJA. Czy pomiary z moich wtrysków kwalifikują któryś z nich do wymiany? Jakie wy macie korekcje i jaka jest tolerancja?


Temp. chłod. 70,00 (bieg jałowy)

W. 1 -0,38

W. 2 +0,95

W. 3 -0,33

W. 4 -0,22


Temp. chłod. 84,00 (prędkość 30km/h)

W. 1 +0,33

W. 2 +0,21

W. 3 +0,05

W. 4 -0,60


I przy okazji pytanie odnośnie DPFa: sadza 28g popiół 6g - jaki jest stan mojego dpfa na podstawie tych informacji?

Z góry dziękuje znawcom za odpowiedź :) Pozdrawiam

korekcje sprawdza się na nagrzanym silniku (~90^C) i na biegu jałowym

DPF - sadza do wypalenia

Opublikowano
witam, mam problem ze zbyt częstym wypalaniem DPF



czy ktoś z Was monitorował na bierząco szybkość przybywania sadzy w Btool?


u mnie to wygląda tak, że po wypaleniu DPF sadza rośnie bardzo szybko do wartości 30g (u mnie regeneracja sama się załącza gdy sadza wzrośnie do 35-40g).

Później przez dłuższy okres sadza oscyluje w granicach 28-31g, w zależności od obciążenia.

Po dość dynamicznej jeździe wzrasta do 35-40g i rozpoczyna się od nowa regeneracja.


Miałem błąd sondy lambda zapisany w komputerze (DPF wypalał się co 50-70km)

Sonda została wymieniona, DPF wyciągnięty i oddany do czyszczenia - w przeznaczonej do tego maszynie.


teraz wypala się co 120-250km, ale z tego co wiem to wciąż za często. Robię głównie trasy.


Cisnienie przed DPF:


700rpm - 8hPa

1800rpm - 37hPa

2800rpm - 117hPa

3800rpm - 157hPa


Korekcje wrtysków: max 0,5mg/stroke na ciepłym silniku


Żadnych błędów w ECU, ani świec, ani DPF, nic


i dzisiejszy filmik jak przybiera sadza po max bucie:



https://www.youtube.com/watch?v=VPN9EuumsdE&feature=youtu.be

 


U mnie jest podobnie, 40g jest w trasie po ok 100 km a w miescie po 40km. Wszytskie parametry są w normie, błędów nie ma. Przeglądnąłem dolot, wtryski bez wyciągania z głowicy ale korekcje są jak u Ciebie ok +/-0,5. Ja podejrzewam turbo choć oleju nie ubywa a ciśnienie doładowania jest w normie. Wydaje mi się że od kiedy zaczęły się problemy z sadzą skrzynia zaczęła przy zmianie z 2 na 3 robić zmianę na dwa podejścia (pierwsze to podniesienie obrotów o 100 i spadek o 100 przy czym nadal trzyma 2 bieg) przy czym dopiero drugie jest skuteczne.

Opublikowano

W części powtórzę to co pisałem wczoraj i dziś w swoim temacie, ale postaram się ograniczyć do istotnych rzeczy czyli DPF'a i BTool'a - a jak już ktoś czytał u mnie w temacie ;) dzięki za odwiedziny :P


BToola używam od ... dawna gównie do monitorowania spraw z związanych z DPF. Kiedyś wklejałem tu wyniki testu ciśnienia i generalnie co jakiś czas je powtarzałem i cały czas były w normie, choć coraz częściej pojawiał mi się błąd dpf. Wypalanie następowało samoczynnie co około 150 - 250km, przy sadzy na poziomie >35g, popiołu prawie nie przybywało a obecnie byłogo na poziomie +36g. Ostatnio auto stało się bardzo mułowate, więc podjąłem decyzję o przemyciu filtra, zaś wybór padł na ECO Serwis w Rabce głównie z uwagi na kompleksową usługę.

20180816_073420.jpg


Okazało się, że dość mocno dpf był zabrudzony, maszyna na początku wykazała ciśnienie 512psi - nie mylić z ciśnieniem podawanym w programie !! (wg. informacji uzyskanych w serwisie: mocno zabrudzone filtry mają w granicach 600 - 650, zaś filtry, których już nie da się uratować 800+), po 2gim czyszczeniu i procedurze suszenia ciśnienie wyniosło 10psi. Struktura filtra ok, brak przypaleń i innych uszkodzeń. Rok gwarancji (za dodatkową opłatą możliwa 2 letnia gwarancja).

20180816_192404.jpg

20180816_192409.jpg


Tuż po dojeździe do miejsca gdzie był czyszczony DPF (ok. 80km drogi z prędkościami autostradowymi, DPF się nie wypalał) sprawdziłęm BTool'em i:

jałowy: 10

2000rpm: 30

3000rpm: 70

4000rpm: 102

różnica ciśnień* 102.xx

sadza >38g

popiół >34g

Adaptacja filtra robiona około 30k km wcześniej bez wymiany czy czyszczenia.



po przeczyszczeniu i adaptacji

jałowy: 4

2000rpm: 10

3000rpm: 18

4000rpm: 27

różnica ciśnień 0.96*,

sadza 0g,

popiół 0g


*różnica ciśnień to ponoć najbardziej miarodajny odczyt. Nie ma go włączonego w BToolu, trzeba samodzielnie go dodać w konfiguracji, a zowie się: DpfDiffPressureOffset. (Wartości: 0 - błąd czujnika ;) 0.1 - 5 prawie czysty i sprawny filtr)


Różnica ciśnień po wyczyszczeniu filtra sprawdzona była za pomocą INST'y oraz BToola, wartości pokrywały się, natomiast podczas dodania gazu INST'a aktualizowała płynnie parametr, zaś BTool pokazywał nadal jedną, pierwszą odczytaną wartość.

i pytanie do PawłaGawła i do Was użytkownicy, czy to tylko coś u mnie nie tak, czy coś jednak jest z BToolem, a może to zupełnie inny jakiś parametr i zupełnie z przypadku się pokrył z odczytem z INST'y ?

przy okazji dowiedziałem się, że procedura wypalania dpf nie powiedzie się jak jest problem z jakąś świecą, nie wiem czy o tym już tu była mowa, ale może warto byłoby dodać taką informację w programie



Jak jest ktoś jeszcze zainteresowany:

od czyszczenia DPF przejechałem ok 500km obserwując jak to tam wygląda. Auto odzyskało swój wigor i znów jest pełen banan na gębie.

Sadza rośnie sobie podczas jazdy, natomiast w pewnym momencie samoczynnie zaczyna jej ubywać. Podczas mych obserwacji widziałem, że dochodziła do 12-15g po czym spadała sobie stopniowo i spokojnie do 1-2g (najszybciej przy ok. 2700rpm - co ponoć jest idealnym poziomem obrotów przy wypalaniu DPF), natomiast ani razu nie włączyło mi się wypalanie filtra!!

Parametry podawane przez BTool podczas testu ciśnienia wstecznego są na zbliżonym poziomie do tych zarejestrowanych po myciu DPF, różnica ciśnień również (choć ciężko jest sobie przypomnieć by włączyć program jak się stoi a nie już podczas jazdy, bo jak już wspominałem podaje tylko jedną wartość która się nie zmienia).

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Kolego bardzo dziekuje za Twój post, chyba już wiem co zrobić po rocznej walce z dpfem, dodam ze miałem czyszczone go chemia i karcherem lecz to nie pomoglo na długo, co chwile przybywa sadzy. Jaki był koszt czyszczenia DPf?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

takie przyspieszone wypalania oraz przybywanie sadzy wskazuje na niesprawność silnika (wtryski, EGR, nieszczelność etc.) a nie tylko DPFa i to też należy podkreślać


pawelgawel dodał funkcję ograniczania EGR o czym jeszcze w temacie nie wspominał, u mnie w M47T2 działa, chociaż efekt po ograniczeniu trochę odwrotny tzn. auto jakby wolniej reaguje na gaz - to moje spostrzeżenia i dobrze jakby inni to skofrontowali

Opublikowano

witam,

w temacie przyspieszonego wypalania, ostatnio zrobiłem trasę 2x 500 km i na tym dystansie aplikacja pokazała ze dpf wypalił sie 3 razy ( silnik M57T2), niby wszystko ok czy nie ? ale samo wypalanie zaczyna sie dość dziwnie bo auto jadąc po trasie z prędkościami powyżej 100 km/h, ilość sadzy powyżej 35 g , aplikacja pokazuje, ze regeneracja zaplanowana ( zielony ptaszek) a temperatura spalin max 360 stopni i to nawet przy szybszej jeździe , w momencie gdy sadza przekroczyła 41 g to temp spalin wzrosła do 600 stopni i pokazała sie regeneracja aktywna- dpf wypalił sie normalnie.

Po przejechaniu 350 km od wyżej opisanej regeneracji sytuacja powtórzyła sie , znów zaświecił sie zielony ptaszek regeneracji zaplanowanej, sadze w tym momencie 35g i temp spalin 350 stopni i tak sobie jechałem i jechałem az dojechałem do domu bez wypalenia , tuz przed zatrzymaniem auta aplikacja dalej pokazywała, ze regeneracja zaplanowana i sadze na poziomie 37-38g

brak błędów silnika ( jedyny błąd to od klimatyzacji czujnika AUC- skasowany ale powraca- moim zdaniem nie ma nic wspólnego z dpf)

moje pytania do was

jaka macie temperaturę spalin podczas jazdy z prędkościami 100 km /h i więcej

przy jakich wartościach sadzy zaczyna wam się wypalanie - regeneracja aktywna

ile km robicie miedzy jednym a drugim wypaleniem dpf w trasie


pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie przy normalneij jeździe temp spalin w okolicach 300 przy wypalaniu 500+ i dpf wypala sie w trasie co 500km a w miescie co 250km. Mniej wiecej widzę wtedy okolo 16-18gram sadzy. M47tu2 163km.
Opublikowano
U mnie przy normalneij jeździe temp spalin w okolicach 300 przy wypalaniu 500+ i dpf wypala sie w trasie co 500km a w miescie co 250km. Mniej wiecej widzę wtedy okolo 16-18gram sadzy. M47tu2 163km.

 

dzięki,


a czy sprawdzałeś może czy przed wypalaniem aplikacja pokazuje ci regeneracje zaplanowana przez jakiś czas, bo u mnie wygląda na to, ze po 350 km wyskakuje regeneracja zaplanowana ale regeneracja aktywna/wypalanie dopiero po jakimś czasie gdy sadza przekroczy 40g, a wartość 40 g to jakoś dużo, zbyt dużo?

pozdrawiam

Opublikowano
Wiedzę że wszyscy mają ten problem z dpf A może tak ma być? U mnie było podobnie wypalanie co 50 80 km . Więc oddałem dpf do regeneracji . Do Bosch service po czyszczeniu u nich na maszynie opór dpf prawie 0 mbara. Założony i dalej. Częste wypalanie może ciut więcej do 150km więc dalej szukam . Kupiłem nowy czujnik ciśnienia wstecznego i wypala nie co 250 300km. Zależy od jazdy. Jak się ostro jedzie . Sadza idzie od 0 do 15 g szybko . Ale potem znowu jadą płynnie sama spada w dół. Przy 23g wlacza się planowane wypalanie . Ale czasem też zauważyłem że po prostu sobie włączy po 23 g wypala nie wypali do 4 powiedzmy u wyłączy a dystans się wtedy nie kasuje. . Jaka macie temperature spali. Przy normalnej jeździe ? U mnie jest różnie 250. Do 350. Ale jak np zrobię redukcję i ostro pojadę to nawet do 450 pójdzie
Opublikowano
Wiedzę że wszyscy mają ten problem z dpf A może tak ma być? U mnie było podobnie wypalanie co 50 80 km . Więc oddałem dpf do regeneracji . Do Bosch service po czyszczeniu u nich na maszynie opór dpf prawie 0 mbara. Założony i dalej. Częste wypalanie może ciut więcej do 150km więc dalej szukam . Kupiłem nowy czujnik ciśnienia wstecznego i wypala nie co 250 300km. Zależy od jazdy. Jak się ostro jedzie . Sadza idzie od 0 do 15 g szybko . Ale potem znowu jadą płynnie sama spada w dół. Przy 23g wlacza się planowane wypalanie . Ale czasem też zauważyłem że po prostu sobie włączy po 23 g wypala nie wypali do 4 powiedzmy u wyłączy a dystans się wtedy nie kasuje. . Jaka macie temperature spali. Przy normalnej jeździe ? U mnie jest różnie 250. Do 350. Ale jak np zrobię redukcję i ostro pojadę to nawet do 450 pójdzie

 

u mnie ani razu po czyszczeniu na maszynie DPF się nie wypalał. Podobnie jak u Ciebie sadza idzie w górę, ale potem sama spada bez wypalania. Póki co mam już blisko 900km od regeneracji (w tym około 400 po Krakowie) i ani razu się nie wypalało.


Kiedyś przy normalnej jeździe z prędkościami 60-90km temp spalin wahała się od 190°C do 250°C max. W dniu kiedy robiłem regenerację DPF byłem również na aktualizacji sterowników (I-level E89X-18-07-520) i być może to jest głównym powodem, że temp spalin mam teraz dużo wyższą. Na tej samej trasie, z podobnymi prędkościami temperatura waha się od 260-280°C do nawet 400°C. Przed płukaniem/regeneracją DPF i aktualizacją temperatury powyżej 300°C obserwowałem tylko podczas wypalania, które dochodziły wówczas maksymalnie do 600°C - 620°C.



PS.

Dostałem informację od PawłaGawała, że zapewne DpfDiffPressureOffset to jakaś "stały współczynnik korekcji wartości z czujnika ciśnienia (związany ze zużyciem lub kalibracją czujnika)" i jednak tylko z czystego przypadku pokrył się z odczytem z ISTA/INPY. Jak się uda mu zlokalizować tą wartość - różnicy ciśnień - to doda ją do programu.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
korzystał ktoś z opcji adaptacji EGR poprzez Btool? jaką wartość wpisać,żeby optymalnie ograniczyć EGR ( więcej świeżego powietrza do silnika)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja używałem, wg tego co znalazłem na forum to wartość +40 dodaje więcej powietrza ale u mnie jak pisałem efekt był taki że samochód gorzej reagował na gaz więc powróciłem do wartości domyślnej. Sprawdź może u Ciebie będzie lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
czemu jak mam dodane egr z listy i podłączam sie pod obd to juz mi tego nie widzi ? i często pojawia sie .. błąd' "incorrect ecu" i dziwne wartosci wyskakują ma ktos tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj są wartości w przedziale 0-1 mg/stroke. To Twoje 40 to będzie 0,4 mg/stroke w Btoolu? :roll:

miałem wcześniej ustawione ISTĄ +40mg/stroke bo więcej się nie dało a teraz wróciłem do 0 ale chyba autor apki dodał opis do tych wartości z tego co pamiętam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.