Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na trasie temperatura przy normalnej jezdzie okolo 100kmh mam od 550 do 680stopni. Jak puszcze gaz zaraz spada nawet do 350

Taka temp jak piszesz jest przy wypalaniu. Normalnie po zakonczonym procesie jest duzo nizsza.

Opublikowano
W następnym tygodniu dodam adaptację przepływki dla serii F w wersji beta, i jeśli nie będzie problemów to po tygodniu wypuszczę wersję publiczną.

A do E90? Chcodzi mi o adaptacje skrzyni i przepłyki.

Opublikowano
Mam kupioną wersję expert i mam pytanie dotyczące aktualizacji. Czy aktualizacje robią się automatycznie czy trzeba robić samemu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zależy jakie ustawienia masz w google play, możesz ustawić automatyczne lub nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a N53 jak? spokojnie, nie naciskam :twisted:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

witam, mam problem ze zbyt częstym wypalaniem DPF



czy ktoś z Was monitorował na bierząco szybkość przybywania sadzy w Btool?


u mnie to wygląda tak, że po wypaleniu DPF sadza rośnie bardzo szybko do wartości 30g (u mnie regeneracja sama się załącza gdy sadza wzrośnie do 35-40g).

Później przez dłuższy okres sadza oscyluje w granicach 28-31g, w zależności od obciążenia.

Po dość dynamicznej jeździe wzrasta do 35-40g i rozpoczyna się od nowa regeneracja.


Miałem błąd sondy lambda zapisany w komputerze (DPF wypalał się co 50-70km)

Sonda została wymieniona, DPF wyciągnięty i oddany do czyszczenia - w przeznaczonej do tego maszynie.


teraz wypala się co 120-250km, ale z tego co wiem to wciąż za często. Robię głównie trasy.


Cisnienie przed DPF:


700rpm - 8hPa

1800rpm - 37hPa

2800rpm - 117hPa

3800rpm - 157hPa


Korekcje wrtysków: max 0,5mg/stroke na ciepłym silniku


Żadnych błędów w ECU, ani świec, ani DPF, nic


i dzisiejszy filmik jak przybiera sadza po max bucie:



https://www.youtube.com/watch?v=VPN9EuumsdE&feature=youtu.be

Opublikowano
witam, mam problem ze zbyt częstym wypalaniem DPF



czy ktoś z Was monitorował na bierząco szybkość przybywania sadzy w Btool?


u mnie to wygląda tak, że po wypaleniu DPF sadza rośnie bardzo szybko do wartości 30g (u mnie regeneracja sama się załącza gdy sadza wzrośnie do 35-40g).

Później przez dłuższy okres sadza oscyluje w granicach 28-31g, w zależności od obciążenia.

Po dość dynamicznej jeździe wzrasta do 35-40g i rozpoczyna się od nowa regeneracja.


Miałem błąd sondy lambda zapisany w komputerze (DPF wypalał się co 50-70km)

Sonda została wymieniona, DPF wyciągnięty i oddany do czyszczenia - w przeznaczonej do tego maszynie.


teraz wypala się co 120-250km, ale z tego co wiem to wciąż za często. Robię głównie trasy.


Cisnienie przed DPF:


700rpm - 8hPa

1800rpm - 37hPa

2800rpm - 117hPa

3800rpm - 157hPa


Korekcje wrtysków: max 0,5mg/stroke na ciepłym silniku


Żadnych błędów w ECU, ani świec, ani DPF, nic


i dzisiejszy filmik jak przybiera sadza po max bucie:



https://www.youtube.com/watch?v=VPN9EuumsdE&feature=youtu.be

Raczej nikt nie odpowie Tobie na to pytanie, było dużo podobnych problemów pytań i bez odpowiedzi.

Opublikowano

@pawelgawel

Witam ponownie po dłuższej nieobecności

Przyszedłem podziękować (poraz kolejny) Pawłowi za jego program.

Moje BMW X1 kupione rok temu od starszej pani księgowej z salonu BMW spisywało i spisuje się dobrze.

Jedynie czego się obawiałem w tym BMW to filtr DPF (starsza pani krótkie odcinki jazdy a sama mnieszkala około 2km od salonu). Wówczas znalazłem Pawła testującego swój nowo powstały program wiec postanowiłem czemu nie on skorzysta i ja ( chyba jestem w pierwszej 10 no góra 20 pierwszych testerów )

W programie dowiedziałem się ze przy mojim stylu jazdy i trasach (80% miasto / 20% autostrada) samochód chciał wypalać DPF już przy około 7,5 g sadzy co przekładało się na odcinki ~150 km. W tym samym czasie gdy zrobiłem jakaś duża trasę wypalalo również na okolice 7-8 g ale odcinek 500-550 km czysta trasa w 2 częściach.

Teraz po roku używania apki pilnowania każdego wypalania statystyki wyglądają zupełnie inaczej.

Dalej obowiązuje 80/20 rodzaj trasy ale wypalanie następuje w okolicach ~15-15.5 g a odległościowo 340-360 km a na trasie wyszło 750km.

Jak będę kiedyś w PL w Poznaniu to Pawle należy ci się dobre piwo!

Pozdrawiam

Opublikowano
Macie racje aplikacja super sie sprawuje i mozna monitorowac dpf. Moj filtr jeżdżąc w80%po miescie wypalal sie ok 150km gdy zdecydowałem sie aby go wymontowac i dobrze umyć z tego dziadostwa co w nim pozostaje a byla masa popiolu program pokazywal wartosc 92g po myciu suszeniu przedmuchaniu i wymuszeniu wypalania zresetowania dpf w mieście jest w stanie przejechac ok 500km do momentu wypalania w cyklu 50na50 nawet mija 1000km i samochód nie jest wogole mulasty jak to bywało przed tym zabiegiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jest podstawowa obsługa silnika N20 w wersji beta. Nad kontrolą EGR nadal pracuję.

:cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam status katalizatora - 0, pasywny


co to znaczy?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.