Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czytałem tutaj sporo wątków i moja konkluzja jest taka że wpisanie nowego dpf nie powinno spowodować problemu. NIe robił bym tego gdyby dpf się wypalał

U mnie mam cały czas duzo sadzy w wydechu, nie widać zaplanowanej regeneracji, wypala się tylko jak wymuszę.

Mam błąd 452A i to chyba on powoduje niemożność samoczynnego wypalania stąd chęć wpisania filtra. Nie ma innych błędów, wartości ciśnień, nox i temp sa w normie.

Opublikowano
U mnie bledow nie ma wypala sie co ok 350-400km gorzej zima bo mniej sie jezdzi i krotsze odcinki... co rok na wiosne myje dpf karcherem po namoczeniu w plynie myjacym do dpf :mrgreen: :norty:
Opublikowano
Ten reset dpf nie jest taki straszny jak go malują. Ten sam efekt czyli odliczanie z powrotem od 200k w dół uzyskamy 'kasując dpf' z poziomu licznika, manetką... :lol: ot cała magia, nie potrzeba do tego ani btoola, ani inpy ani aso
Opublikowano

Witam! Kupiłem aplikację w sklepie google. Na początku błędy odczytałem w wersji lite i kilka ich wywaliło. Myślę, że większość blędów jest powiązana z dpf. Po skasowaniu został tylko 452A oraz jeden dotyczący świecy żarowej. W "Live data" pokazuje mi, że w filtrze jest 32g sadzy oraz 62g popiołu. Porównałem dane do innych w tym temacie i widzę, ze to sporo. Czy przez ten program dam radę skutecznie zregenerować filtr? Silnik N47 177km, 250tys. km. Program podłączyłem przy pomocy kabla. Proszę nie sugerować się temp. płynu chłodniczego ponieważ diagnostyka wykonana została po odpaleniu samochodu, którym wcześniej jeździłem ale już trochę zdążył wystygnąć. Termostat wydaje się sprawny bo zimą na trasie ładnie trzyma temp.


59753b8674878438med.png


64a7a889d0fc1c83med.png


132b29841be3c5b4med.png

Opublikowano
62g popiol to duzo u mnie jest 9 pewnie tu problem... mozna te filtry czyscic nawet w specjalistycznej firmie koszt ok 500zl i jest jak nowy. No i zresetowac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, N53B30 benzyna, korekty na ciepłym silniku :

http://i66.tinypic.com/1675kkp.jpg


http://i66.tinypic.com/2s7xa80.jpg


http://i67.tinypic.com/6tpaw8.jpg


jak widać trochę skaczą, ale przy tym nic nie drga, także nie wiem skąd takie odchylenia.


niepokoi mnie, że podczas gaszenia silnika pojawiają się takie wartości :

http://i68.tinypic.com/2mn1yz7.jpg


możliwe, że pompa nie trzyma już ciśnienia i wtryski puszczają? Dodam, że komplet na nowe z ASO wymieniany był 10tys km temu, więc nie ma opcji, że to wtryski.


błąd od pompy wysokiego ciśnienia (odłączony Nox i klapa w wydechu - znane, takze bez stresu) :


http://i68.tinypic.com/xbzuqw.jpg


przebieg 118k km, więc możliwe, że pompa powoli zaczyna zdychać, skasowany i póki co nie wraca, brak niepokojących objawów - czasem lekko zadrgają obroty na ciepłym silniku po odpaleniu.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Byłem dziś w trasie i włączyłem wypalanie pdf. Sadza spadła do 4g lecz popiół nawet nie drgnal. Po kilka km sadza znowu wzrosła do ponad 30g. W programie widać było, że wypalanie uruchamia się co kilka km. Czy to oznacza, że skończył się dpf czy problemem może być coś innego, np jakiś czujnik? Czy programem coś jeszcze zdziałam czy tylko demontaz i wyczyszczenie pomoże?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba wykluczyć awarię czujnika. Jeżeli pokazuje dobre wartości, to ta którą podałeś wskazuje na zapchany filtr.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Byłem dziś w trasie i włączyłem wypalanie pdf. Sadza spadła do 4g lecz popiół nawet nie drgnal. Po kilka km sadza znowu wzrosła do ponad 30g. W programie widać było, że wypalanie uruchamia się co kilka km. Czy to oznacza, że skończył się dpf czy problemem może być coś innego, np jakiś czujnik? Czy programem coś jeszcze zdziałam czy tylko demontaz i wyczyszczenie pomoże?

 

Miałem podobnie robiłem wypalanie sadza spadała do kilku gram po czym po przejechaniu kilku kilometrów wracała do poziomu 20-30g i wywalało błąd 480A. Nie miałem żadnych błędów dotyczących czujników itp. Dzięki podpowiedzi autora aplikacji wymieniłem teoretycznie sprawny czujnik ciśnienia spalin i problem został rozwiązany :wink:

Opublikowano

Witam, na wstępie pragnę bardzo podziękować autorowi, za stworzenie aplikacji. Nie dawno zakupilem wersję ekspert.



Takie wyniki mam z ciśnienia wstecznego. Czy ujemne wartości oznaczają awarię czujnika?

16bdf02af959f.png

Opublikowano

U mnie jest czasem na minusie a innym razem na plus brak żadnych błędów.

Dpf próbuje wypalić już przy dystansie 200 km od ostatniego wypalenia, a po 10 km wyłącza się.

Natomiast przebieg od ostatniego wypalenia się nie zeruje.

Na dniach wymieniam czujnik ciśnienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jak będziesz go "gonił" to ci szybciej przybędzie sadzy i szybciej będzie się załączać regeneracja. Wystarczy normalna eksploatacja :cool2:

Mialem na mysli ze sie porzadnie zagrzeje w koncu :cool2:

Będę leciał z rodzinką, więc o szaleństwie nie ma mowy :)

Opublikowano
Panowie po około 100km od regeneracji przybyło mi 33 gr, sadzy w momencie zielonego ptaszka przy reg aktywnej i reg zaplanowanej sadza spadła do 10 gr, wypalanie się odbyło, sadza spadała do 1 gr dystans od regeneracji dalej leci... dziej mi się tak średnio co 120 km za 3-4 razem wyzeruje dystans od ostatniej regeneracji o co kaman? popiołu mam 9,45 gr przebieg 205000 tys żadnych błędów, w okresie zimowym tak się nie dzieje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam N53, ale myślę, że będę mógł pomóc, słucham

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
45 tys km temu :mrgreen: wykodowany :D

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.