Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

DW1225, Miałem dokładnie to samo z tym adapterem z przyciskiem. Ma on ta samą nazwę i adres MAC co niebieski. Więc mając sparowany niebieski można używać ten z przyciskiem.


47, dzięki za potwierdzenie. A jak z czytaniem błędów w F-ce, działają wszystkie moduły?


wrobelp, u mnie wyglądało to jakoś tak: Po odpaleniu 0, po jakimś czasie rosło do ok 5, a w trakcie jazdy to różnie - nawet kilkanaście przy hamowaniu silnikiem.

Opublikowano
DW1225, Miałem dokładnie to samo z tym adapterem z przyciskiem. Ma on ta samą nazwę i adres MAC co niebieski. Więc mając sparowany niebieski można używać ten z przyciskiem.


47, dzięki za potwierdzenie. A jak z czytaniem błędów w F-ce, działają wszystkie moduły?


wrobelp, u mnie wyglądało to jakoś tak: Po odpaleniu 0, po jakimś czasie rosło do ok 5, a w trakcie jazdy to różnie - nawet kilkanaście przy hamowaniu silnikiem.

Tak to wygląda teraz


fef1ffcdd34f434e6ab5be013a452ecd.jpg


A tak BTW ktoś wie co to za błędy?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano


A tak BTW ktoś wie co to za błędy?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

29EB00 egr cooling, plausibility: exhaust - gas recirculation cooler bypass flap faulty or cooler efficiency too low

Opublikowano


A tak BTW ktoś wie co to za błędy?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

29EB00 egr cooling, plausibility: exhaust - gas recirculation cooler bypass flap faulty or cooler efficiency too low

Czyli EGR do wymiany? Miał to może ktoś?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz ten EGR. Jak wygląda bo te zawory wart czyścić. Ja miałem inny błąd, ale dziad zawieszał się. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodzi jak nowy. Jeżeli twój podpis się zgadza to pewnie masz ten sam co ja, czyli firmy Wahler.
Opublikowano
Jaki masz ten EGR. Jak wygląda bo te zawory wart czyścić. Ja miałem inny błąd, ale dziad zawieszał się. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodzi jak nowy. Jeżeli twój podpis się zgadza to pewnie masz ten sam co ja, czyli firmy Wahler.
Nie mam pojęcia jaki - mam n47 z 2014 roku.

Ciekawe jest to że byłem chwilę temu ASO i zero błędów, carista też błędu nie pokazuje.

Wygląda na to że tylko ta apka pokazuje - I albo to jest jakiś nie znaczący błąd dlatego inne ignorują albo jakiś błąd w aplikacji.

Błąd po skasowaniu wraca więc jak będę w maju w ASO to poproszę ich o sprawdzenie.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Czy w Btool dałoby się zaimplementować jakąś funkcję obchodzącą uszkodzenie czujnika ciśnienia spalin? Chodzi o to że uszkodzenie czujnika nie pozwala na regenerację, u mnie z regularnością godną lepszej sprawy, co 50tkm umiera czujnik ciśnienia spalin i żeby umożliwić regenerację muszę system oszukiwać "rurkom z dziurkom" do czasu wymiany czujnika co bywa upierdliwe.

Swoją drogą co za śmieć te czujniki... dobrze że to ten za 150 a nie za 400...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam taki. Zeby go wyczyścić ściągasz obudowę na pierwszym planie. To jest sterowanie tego zaworu i u mnie się blokowało. Samego zaworu nie wymowałem i nie czyściłem, ale błędy zniknęły.

lg_c5321820-5d54-40fe-b15c-0f4be7aeef0a.jpg

Opublikowano
Jaki masz ten EGR. Jak wygląda bo te zawory wart czyścić. Ja miałem inny błąd, ale dziad zawieszał się. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodzi jak nowy. Jeżeli twój podpis się zgadza to pewnie masz ten sam co ja, czyli firmy Wahler.
Nie mam pojęcia jaki - mam n47 z 2014 roku.

Ciekawe jest to że byłem chwilę temu ASO i zero błędów, carista też błędu nie pokazuje.

Wygląda na to że tylko ta apka pokazuje - I albo to jest jakiś nie znaczący błąd dlatego inne ignorują albo jakiś błąd w aplikacji.

Błąd po skasowaniu wraca więc jak będę w maju w ASO to poproszę ich o sprawdzenie.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 


Poprawka - Carista pokazuje dokładnie te same błędy.


dzieki #Jack79 musze pomyslec o regeneracji lub wymianie

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Dziś kolejne testowanie apki

1. W momencie wymuszenia regeneracji nie zwróciłem uwagi że już wybralem i wymusilem od razu ponownie - aplikacja potraktowała jako 2 skolejkowane wymuszenia- jedna regeneracja była aktywna A druga zaplanowana- koniec końców po za ukończeniu aktywnej zgasly obie - może przy pewnym /malym / poziomie napełnienia dpf regeneracja się nie odpala - nie znam logiki ale może warto zabezpieczyć przed wymuszenie jeśli poprzednie nie zostało Jeszce wykonane.

2. W trakcie jazdy pojawił się błąd połączenia z ECU , po jakimś czasie samo wróciło do normy. /foto/10fcb944d6533ca9965cb740416e5f5e.jpg


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Witam, dlaczego apka przestała działać na kablu. Posiadam kabelek do impy k+dcan na ktorym wszystko fajnie śmigało, od jakiegoś czasu apka łączy się z kablem lecz nie pokazuje żadnych parametrów. Wszystko ustawione jak trzeba czyli usb, obd k+dcan, kwp 2000m47,sterownik usb na auto. Co może być przyczyna? Dodam, że aplikacja działa przez bloutooth na adapterze z pic 18. Samochód BMW E90 M47n2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie apka działa na kablu bez problemu. Musze tylko wymusić zatrzymanie CARLY, bo inaczej BTOOL nie chce działać. Możesz też masz jakiś inny program zainstalowany, który blokuje dostęp do kabla.
Opublikowano
Zatrzymałem wszystkie aplikacje tego typu ale nic to nie dało. Poza tym kabel jest ok, bo carly i inpa działają na nim. Nie wiem czy to przez to ale połączenie przestało działać jakoś tak jak przeszedłem na wersję beta. Ogólnie wolę połączenie na kablu ponieważ połączenie przez elm lubi się czasem zawiesić
Opublikowano

Okazało się że trzeba było zmienić protokół na D-Can. Jest to trochę nieintuicyjne bo przy bluetooth dla silników np. M47 w e90 wybieramy protokół KWP-2000 natomiast dla kabla wybieramy D-Can - w rzeczywistości kabel tłumaczy protokół na KWP. Przy wyborze protokołu jest znaczek '?'. Po kliknięciu jest podpowiedź jaki protokół wybrać.


Nowa wersja beta 2.31

- bluetooth: poprawka czytania błędów 'Incorrect response Id' np z EGS.

Opublikowano
Proponuje aby była możliwość zrobienia ustawień kilku aut. Po to aby za każdym razem jak wsiadamy do 2 lub 3 swojego auta nie trzeba by było od początku zmienić ustawień. Dla tych co mają kilka różnych bmw.
Opublikowano
Czy jest szansa na test sterownika turbiny i mozliwosc jej wysterowania tkz grzybkiem patrzac na parametry aplikacji? Akurat mysle o turbinie Mittsu w M47 2.0d bo tu byly najwieksze probemy po regeneracji. Niewiem jak to do konca dziala, ale na filmach w necie stroja patrzac na wskazanie napiecia w okreslonej pozycji.(byc moze zle to sformuowalem, ale tak w skrocie myslowym)
Opublikowano

Cześć , w końcu i ja kupiłem swojego Elma i wziąłem się za podłączenie tylko jest problem udało się go podłączyć tylko brak danych w live data i w usterkach nic nie pokazuje tak jakby był podłączony ale nie widział co się z autem dzieje.

Live data się ładuje bez końca , a wartości wszystkie na -1. Auto na włączonym zapłonie było, bluetooth powiązany , próba na telefonie Galaxy S3 i xiaomi Redmi 3. Silnik n43

Co dziwne w apce elm327 identifer , pokazywało komunikat łączenie z ObdII i nic też się nie działo. Apka torque podłączyła się bez problemu i usunąłem z niej checka.

Opublikowano

Lendio, na ten moment nie znam możliwości sterowania podzespołami silnika. Pewnie się da tylko trzeba obadać temat. Aktualne priorytety to poprawki i adaptacje. Zobaczymy później.


Patrick96, jaki masz ten adapter? Jak elm327 identifer nawet nie łączy się to coś musi blokować adapter. Upewnij się że torque lub inne aplikacji są wyłączone albo wymuś zatrzymanie.

Opublikowano

Właśnie z początku tylko podchodziłem do Btool , później stwierdziłem , że spróbuje z resztą i jak wspomniałem pykło dopiero na Torque.

Zdjęcia jak to wygląda z poziomu telefonu i jak się prezentuje ELM.

http://pokazywarka.pl/8muoof/

Link z ELM'a który kupiłem : http://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-obd2-cd-program-pl-i6898013308.html?snapshot=MjAxOC0wNC0yNVQxODo0MjozOC43NDFaO2J1eWVyOzlmOTk4ZjJhZjhhZjJjNmE5OTEzZmU5MTY0ZDhiMzlhOGQ5MjdlYzdjN2NmM2I3ZWE0ZDYyMTE1MWY4OTM1MTk%3D

Wizualnie ten ELM co kupiłem to się znacznie różni od tego co wysłałem w załączniku, a jak jego zastosowanie to nie wiem , taki dostałem wczoraj właśnie.

Opublikowano

Spróbuj jakoś uruchomić ELM identifier - może na innym telefonie. Ale obawiam się że pokaże jakąś niską wersję np 1.1 i nie będzie ten adapter działał z aplikacją. Sprzedawca nic nie pisze jaka wersja tego ELMa więc pewnie jakaś niska. Hasła "najnowszy soft" czy "model 2018" to tylko chwyty marketingowe. Te adaptery działają pod warunkiem że mają procesor PIC18 - pisałem o tym na pierwszej stronie. Przykładowo taki powinien działać: http://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-torque-pic18f25k80-i6536387222.html

Jeszcze raz powtórzę, Torque działa ze wszystkimi adapterami bo używa jakiegoś podstawowego protokołu, którym da się jedynie czytać/kasować błędy i czytać niektóre standardowe parametry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.