Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co sadzicie o usunieciu tego nieszczesnego dpfa w rzeszowie robia usuniecie samego dpfa poprzez rozciecie puszki bez jej usuwania i zmiana oprogramowania tylko jak tam z przegladem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja już kupiłem z usuniętym. Puszke mam. Z wydechu nie śmierdzi starym jajem, więc może katalizator został. Dwa razy byłem nim na przeglądzie, ale u mnie nikt nigdy nie badał składu spalin. Jeżdze juz ponad 20 lat i nigdy nie widziałem tego badania. Podobno od przyszłego roku ma się to zmienić. Jak trzeba będzie to wsadze ten DPF. Co do jazdy to po prostu jezdzi jak auto bez DPF, nic się nie wypala ani nie zapycha. Jednak jak bym miał DPF to bym walczył o niego, bo lubie jak jest wszystko w oryginale.
Opublikowano
Wszystko okey tylko myslenie o wypalaniu tego dpfa jesli auto jezdzi 70 % w miescie jest denerwujace i czekac az wywali kontrolka i go potem regenerowac za te same pieniadze co jego usuniecie to tak nie bardzo. Kupilem z dpf bo byla ladnie utrzymana od pierwszego wlasciciela z udokumentowanym przelotem tylko ile ten dpf pociagnie to jest znak zapytania..
Opublikowano

Witam Wszystkich,

Na początek podziękowania dla pawelgawel, za udostępnienie aplikacji.

Apka pierwsza klasa, czytelna, intuicyjna, bez wodotrysków, wszystko pod ręką pod czas jazdy, dla mnie rewelacja.

W końcu wiem kiedy DPF się regeneruje, co go boli itd. Zbieram dane i analizuje.

 

Teraz problem/pytanie o KODY USTEREK:

Pacjent X3LCI n47d20c, interfejs K+DCan USB INPA (swich7+8pin) +OTG.

Czy na DCan aplikacja odpytuje tez moduły na lini K?

I oprócz modułów komunikujących się po Can reszta tez powinna u mnie odpowiedzieć?

Przez K+D-Can USB odpowiada MOTOR i EGS reszta Brak odpowiedzi z ECU.

Przez KWP-2000 i "spięciu" 7+8pin odpowiada jedynie DSC.

Na ta chwile nie mam możliwości sprawdzić na sofcie pod PC czy innym BMW. Dlatego pytanie

Czy w przypadku n47d20c tak ma być czy ubity fejs na lini K 7pin.

 

P.S.Testowałem tez interfejs który mi zalegał ELM327M PIC ver 1.4 USB+OTG pod nazwa Euroscan 2011

Efekt totalne brak komunikacji z n47d20c.

Opublikowano
Koledzy, chciałbym nabyć adapter OBD II bluetooth do mojej E87 2006 ale taki, który będzie usypiał podczas braku aktywności. Czy możecie mi polecić któryś? Wiem, że VGate ma tę opcję ale w związku ze zgłoszonymi uwagami waham się z jego kupnem.
Opublikowano
Również zastanawiam się nad kupnem interfejsu,podobno najlepsza jest carista,najnowszy vgate 3 obsługuje pewnie więcej protokołów.
Opublikowano (edytowane)

Nowe wersje:

2.15

- Odczyt błędów z kolejnych modułów

- N43 poprawione korekcje wtrysków - jest korekata czasu wtrysku zamiast dawki ustawionej przy kodowaniu

- Przyspieszone działanie aplikacji w silnikach N


Beta 2.16

- Regeneracja NOx w N43

- Poprawki obsługi bluetooth

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano
U mnie porazka Stala wartosc a powinno Sie zmieniac.

uc?export=view&id=1SMl4Rg6tZWcWzsBiwUzVSz1QeJ9oFr2n

 

@DW1225 Jak masz możliwość to sprawdź w najnowszej wersji jakie masz odczyty i napisz w jakim zakresie się mieszczą.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po testach aplikacji na silniku N57 245km w e90 2008rok, o apce można wypowiadać się tylko w superlatywach, łatwo podłączyła się z interfeisem carista i wydaje mi się że poprawnie odczytywała wszystkie parametry, których jest całkiem sporo ale chciało by się żeby było ich jeszcze więcej. :lol:


Aplikacje testowałem zarówno podczas jazdy jak i na postoju, oczywiście wszystko wzorowo, nic nie przerywało o to kilka zrzutów. :8) :arrow:


eaMepT.png


8OEpHU.png


Po odczytu ilości sadzy i popiołu troszkę się zmartwiłem moim DPF bo mam przebieg 180tyś, a popiół świadczy że dpf jest już jakoś w połowie zapchany.

( jeśli się mylę proszę mnie poprawić), postanowiłem więc wymusić regenerację choć od ostatniej minęło 289 kilometrów to po ilości sadzy domniemam że musiała być przerwana. :|


Przed rege:

mRsgnM.png


efc3Li.png


Po rege:


4aNSVS.png


5L0e8T.png


Regeneracja skończyła się po około 5-6km, a sadza wynosiła wtedy około 8-9g jednak spadała ona sukcesywnie ku mojej obawie do 1g, tak jakby wypalanie trwało dalej. ( nie wiem czy to normalne) Następnie sadza powoli wzrastała i spadła wahając się w okolicach 5g i tak do końca przejażdżki nie mogła się ustabilizować przez około 15 kilometrów. :?:


Przetestowałem aplikacje jeszcze pod względem wtryskiwaczy, na jałowym biegu oczywiście (tak jak podpowiada apka) nie znam się na tym ale odczyty z wtrysków wydają się w porządku auto nie przerywa i odpala za pierwszym razem zawsze.


titMtZ.png


Aplikacja po raz kolejny pokazała się z dobrej strony podczas odczytu błędów, z większością podzespołów podłączyła się bez problemowo i wskazała "jakieś" usterki, jeszcze nie miałem czasu im się przyglądać w google ale na pewno to zrobię, a jeśli ktoś już kiedyś się z nimi mierzył i je zna to chętnie posłucham co oznaczają.



R5K9o9.png


Próbowałem również połączyć się z modelem e46 320d 150km, aplikacja się łączyła, wskazywała większość parametrów ale miała problem z odczytem błędów widziała tylko (silnik) , nie miałem jednak czasu na dokładną analizę i upewnienie się czy ja wszystko dobrze robię ale na pewno jak pojawi się trochę więcej czasu to do tego wrócę bo siostra będzie nalegać :mrgreen: :lol:



Wielkie podziękowania dla pawelgawel za stworzenie tej aplikacji, i za nieustanne pracowanie nad jej rozwojem. :wink:

Edytowane przez DSWe46 Świdnica
Opublikowano
Nie jest żle. U mnie w dpf-ie jest 36.30 gr popiołu przy o prawie 50 kkm mniejszym przebiegu. Ostatnio dosyć szybko się zapycha sadzą 44 gr przy przejechaniu około 200 km. Nie wiem dlaczego.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano

"...Po odczytu ilości sadzy i popiołu troszkę się zmartwiłem moim DPF bo mam przebieg 180tyś, a popiół świadczy że dpf jest już jakoś w połowie zapchany.

( jeśli się mylę proszę mnie poprawić), postanowiłem więc wymusić regenerację choć od ostatniej minęło 289 kilometrów to po ilości sadzy domniemam że musiała być przerwana. :| ..."


Uważam że wynik sadzy i popiołu masz bardzo dobry jak na ten przebieg, u mnie przebieg 180 tyś i popiołu 44g natomiast sadza wypala się do zera. Jak pisał pawelgawel niektórzy mają popiołu do 100g

Na Twoim miejscu zacząłbym od tych błędów, znaleźć przyczynę, usunąć usterki, wykasować błędy :)

Opublikowano

Aplikacja po raz kolejny pokazała się z dobrej strony podczas odczytu błędów, z większością podzespołów podłączyła się bez problemowo i wskazała "jakieś" usterki, jeszcze nie miałem czasu im się przyglądać w google ale na pewno to zrobię, a jeśli ktoś już kiedyś się z nimi mierzył i je zna to chętnie posłucham co oznaczają.


R5K9o9.png

 

 

Część błędów identyczna z moimi :)

A6D1 dodatkowa pompka wody, wymienić szczotki lub pompkę

A559 słaby akumulator, najpewniej czeka cię wymiana tak jak u mnie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skasuj tego kombi A559 - dokładnie, to słaby aku. Generalnie klema IBS zgłasza problem, że musi przycinać prąd pewnym modułom, np. nie zniknęły Ci podczas mrozów home lights? Teraz w plusowych temp aku powinien sobie poradzić, ale miej na uwadze rychłą wymianę. Podładuj prostownikiem inteligentnym i czekaj na śmierć

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Proszę o radę,zastanawiam się nad wyborem interfejsu BMW USB K + DCAN od viakena,czy lepszym wyborem jest carista,które urządzenie jest bardziej uniwersalne i stabilne? E90 320d 163 KM 2007r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze bardziej stabilne będzie połączenie po kablu ale bezprzewodowe jest wygodniejsze i radzi sobie bdb.
Opublikowano
Proszę o radę,zastanawiam się nad wyborem interfejsu BMW USB K + DCAN od viakena,czy lepszym wyborem jest carista,które urządzenie jest bardziej uniwersalne i stabilne? E90 320d 163 KM 2007r

Carista na forum jest polecane. Osobiście używam iCarly3 i jak do tej pory sprawdza się bez problemu.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Opublikowano
Proszę o radę,zastanawiam się nad wyborem interfejsu BMW USB K + DCAN od viakena,czy lepszym wyborem jest carista,które urządzenie jest bardziej uniwersalne i stabilne? E90 320d 163 KM 2007r

Carista na forum jest polecane. Osobiście używam iCarly3 i jak do tej pory sprawdza się bez problemu.

 

mam Caristę i żadnych problemów :)

Opublikowano
Nie jest żle. U mnie w dpf-ie jest 36.30 gr popiołu przy o prawie 50 kkm mniejszym przebiegu. Ostatnio dosyć szybko się zapycha sadzą 44 gr przy przejechaniu około 200 km. Nie wiem dlaczego.

 

"...Po odczytu ilości sadzy i popiołu troszkę się zmartwiłem moim DPF bo mam przebieg 180tyś, a popiół świadczy że dpf jest już jakoś w połowie zapchany.

( jeśli się mylę proszę mnie poprawić), postanowiłem więc wymusić regenerację choć od ostatniej minęło 289 kilometrów to po ilości sadzy domniemam że musiała być przerwana. :| ..."


Uważam że wynik sadzy i popiołu masz bardzo dobry jak na ten przebieg, u mnie przebieg 180 tyś i popiołu 44g natomiast sadza wypala się do zera. Jak pisał pawelgawel niektórzy mają popiołu do 100g

Na Twoim miejscu zacząłbym od tych błędów, znaleźć przyczynę, usunąć usterki, wykasować błędy :)

 

No to troszkę się pocieszyłem, szkoda tylko że prędzej czy później dpf się zapycha... :| Tak teraz zrobię, postaram się nad nimi popracować żeby je usunąć i wykasować :roll: :roll:

 

Proszę o radę,zastanawiam się nad wyborem interfejsu BMW USB K + DCAN od viakena,czy lepszym wyborem jest carista,które urządzenie jest bardziej uniwersalne i stabilne? E90 320d 163 KM 2007r

 

Polecam cariste, nie zerwała mi połączenia przez 30km, działała płynie tylko przez moment zdarzyło się opóźnienie o 2 sek. :wink:

Opublikowano
skasuj tego kombi A559 - dokładnie, to słaby aku. Generalnie klema IBS zgłasza problem, że musi przycinać prąd pewnym modułom, np. nie zniknęły Ci podczas mrozów home lights? Teraz w plusowych temp aku powinien sobie poradzić, ale miej na uwadze rychłą wymianę. Podładuj prostownikiem inteligentnym i czekaj na śmierć

 

Tak zniknęły i jeszcze do tej pory nie wróciły chociaż auto w garażu (nie ogrzewanym), miałem tez jednostkową sytuacje jak po dłuższym słuchaniu muzyki na postoju ledwo co już tez kręcił na moje szczęście odpalił ostatkiem sił :D


Fantomasss czytałem że dodatkowa pompka wody to słaby element w tych autach, chyba wymiana szczotek najbardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie. :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodatkowa pompa niby słaby, ale za to łatwy w naprawie. Koszt 10 zł i spokój na następne 100 tys km.
Opublikowano
Możesz powiedzieć czym objawia się zepsuta dodatkowa pompa wody? Pojawia się jakiś błąd?

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.