Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety neudalo mi sie dzis polaczyc.

Proba laczenie: wykrywa usb> potem napis polaczenie i tyle.

Potem w gornym lewy rogu wyswietla sie informacja (chyba brak portu ? > lub cos w tym stylu.

Sciagnalem jakies I carly - polaczylo sie raz > kolejne razy caly czas jais blad ( niezapisalem, ale cos w stylu 600..415..

 

NIewiem co jest grane. Robilem proby na zaplonie a potem na odpalonym silniku.

Opublikowano

Samsung A5 2016

Czy dziala z Inpa ? (wlasnie niewiem bo mam WIn10 troche walczylem z roznymi wersjami Inpy a nawet z Inpa na maszynie wirtualnej i poleglem.

JEsli nikt w M47 niemial takich problemow to musze do kogos podjechac i fejsa sprawdzic chyba (choc to nowka zakupiona na znanym portalu)

Opublikowano

Osobiście mam złe doświadczenia z kablami ze znanego portalu. Pierwszy mój fejs do bmw też nie chciał się połączyć. W akcie desperacji zainstalowałem oryginalne sterowniki FTDI a nie te które dołączył sprzedawca i całkowicie uwaliłem fejs... Polecam viaken.pl.

Innym osobom aplikacja łączy się się z M47. Twój telefon obsługuje USB. Pozostaje jedynie sprawdzić kabel.

Opublikowano

Wypuściłem właśnie wersję 1.10:

- Poprawiony jest trochę wygląd wg. waszych sugestii

- Dodany odczyt temperatury oleju

- Możliwość włączenia logowania komunikacji z autem. Jeśli aplikacja będzie np. pokazywać złe wartości można włączyć logowanie i przesłać mi log do analizy.

W wersji Expert:

- Dodana opcja resetu adaptacji filtra.

Uwaga: reset przetestowałem jedynie w N47. W M47 reset muszę jeszcze to zweryfikować.

- Poprawiona informacja o dystansie od ostatniej regeneracji.

- Dodana informacja o pozostałym dystansie do wymiany filtra.

 

Nadal nie działa 'Reg. aktywna' w M47, dlatego dodałem możliwość logowania co z waszą pomocą powinno ułatwić mi rozwiązanie problemu.

 

W pierwszym poście jest nowy film + screenshoty. Instalujcie aktualizacje.

Opublikowano
Super! Ja ma właśnie viakena.. Przyzwoite pieniądze
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Dzięki takim ludziom jak pawelgawel to forum ma sens! Pytanie odnośnie wyboru kabla D-Can dla E87 LCI - 2 możliwości:

 

1. ze strony viaken.pl -> https://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-pro-we-wtyku-obd2-16pin.html

2. chyba takie same chińskie badziewie za pół ceny z aliexpres -> https://pl.aliexpress.com/item/2017-Cost-Effective-Inpa-K-DCan-For-BMW-Inpa-K-D-Can-USB-Compatible-Interface-Diganostic/32812467195.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.3fda74d3dxIDXM&isOrigTitle=true

 

Ewentualnie może polecacie jakiś inny kabel lub ktoś ma używkę na zbyciu? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki takim ludziom jak pawelgawel to forum ma sens! Pytanie odnośnie wyboru kabla D-Can dla E87 LCI - 2 możliwości:

 

1. ze strony viaken.pl -> https://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-pro-we-wtyku-obd2-16pin.html

2. chyba takie same chińskie badziewie za pół ceny z aliexpres -> https://pl.aliexpress.com/item/2017-Cost-Effective-Inpa-K-DCan-For-BMW-Inpa-K-D-Can-USB-Compatible-Interface-Diganostic/32812467195.html?spm=a2g17.10010108.1000016.1.3fda74d3dxIDXM&isOrigTitle=true

 

Ewentualnie może polecacie jakiś inny kabel lub ktoś ma używkę na zbyciu? :)

 

z doświadczenia powiem - bierz tego viakena. przed zakupem możesz zapytać ich mailowo czy zadziała z Twoim autem - w razie jak nie zadziała to nie będzie problemu z reklamacją. chińczyk niby taniej,ale kupujesz kota w worku.jak nie zadziała to różnie może być ze zwrotem kasy.

Opublikowano

Ja użytkuje przewód od viakena i tylko taki mogę polecić.

 

@pawelgawel

dzisiaj spotkałem się z takim błędem

http://i.imgur.com/Wf48b6L.jpg

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem, 50zł to bardzo niewiele a aplikacja bardzo dynamicznie się rozwija. Ktoś poświęca swój czas trzeba to docenić. Nie bądźmy 'Januszami' :D :D

Ja mogę dodać od siebie że w tej cenie nie znajdziemy nigdzie aplikacji, która tak dobrze działa i ma taką funkcjonalność/wsparcie. Wpięcie u mechanika kosztuje minimum 30 zł, tutaj macie dożywotnio aplikację za 50 zł.

Dodając do tego cenę przewodu OBD np z Viakena to wychodzi ~140 za całość.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem, 50zł to bardzo niewiele a aplikacja bardzo dynamicznie się rozwija. Ktoś poświęca swój czas trzeba to docenić. Nie bądźmy 'Januszami' :D :D

Ja mogę dodać od siebie że w tej cenie nie znajdziemy nigdzie aplikacji, która tak dobrze działa i ma taką funkcjonalność/wsparcie. Wpięcie u mechanika kosztuje minimum 30 zł, tutaj macie dożywotnio aplikację za 50 zł.

Dodając do tego cenę przewodu OBD np z Viakena to wychodzi ~140 za całość.

Jasne ale beta testy zawsze są darmowe. Pomagamy autorowi i jeszcze mam.placic?

Mam m47. Zapłacę jak będzie gotowe. A jak mam pomoc to za dostęp do apki

 

Ja też mógłbym potestowac ale nie będę płacił 50zl bo umiem korzystać z inpa itp

Opublikowano (edytowane)

Kody wysłane. O kody piszcie na pw żeby nie zaśmiecać wątku.

 

@luk_byd w pierwszym poście napisałem że kto chce potestować dostanie kod, wystarczy napisać do mnie. Jeśli ktoś che przyczynić się do rozwoju aplikacji i może wydać 50zł to jego wola i dziękuję mu za to. Sugestji tych osób co do rozwoju aplikacji słucham ze szczególną uwagą :)

Dodam tylko że w profesjonalnej aplikacji Carly, za dużo większe pieniądze też jeszcze nie wszystko działa jak należy.

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

Witam,

 

dziekuje jeszcze raz za kod :)

 

Dzisiaj odpalilem aplikacje, na parkingu, na wylaczonym silniku. Pokazuje takie wartosci:

http://zbitydotyk.pl/dpf.png

 

Podejrzewam, ze kwalifikuje sie do wypalania. Oraz ze wypalanie jest zaplanowane ("1"). Mozecie podpowiedziec cos na temat samego wypalania? Jak powinno to przebiegac? Pojechac na autostrade, jechac 140km/h z obrotami powiedzmy 2300? 50km? Wszystkie wartosci wymysilem, prawdopodobnie nikt nie ma dokladnych. Mozecie podac jakies orientacyjne?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
17g to niewiele. Ale skoro wyskoczyła regeneracja to trzeba się przejechać. Teoretycznie jazda powyżej 60km/h wystarczy. Z doświadczenia wiem że najlepiej się wypala przy prędkości 120-140. Przy 90 też będzie ok, może ciut dłużej potrwa. Ważne żeby jechać jednostajnie, bez potrzeby nie odpuszczać gazu. Patrz na temperaturę wydechu i jedź tak żeby była w okolicy 600 stopni. Upewnij się że masz zapas paliwa i w drogę. 20-30 minut jazdy i po sprawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
65-70 km/h i obroty ok 2000 rpm, jednostajna jazda i w 15 min po sprawie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O kody piszcie na pw żeby nie zaśmiecać wątku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na moim kablu nie śmiga - jestem w kontaktcie z autorem.

Ale na kablu sąsiada tak.

 

 

Jakie są wartości graniczne popiołu?

 

Przy jakiej ilości sadzy rozpoczyna się wypalanie DPF ? (oczywiście pomijajac temp itp)

 

http://files.tinypic.pl/i/00932/rgehufbess7b.png

http://files.tinypic.pl/i/00932/mob4ffsivd5i.png

Opublikowano

Hej,

Wypuściłem obsługę ELM327 bluetooth:

https://youtu.be/Lte300ZVkz8

https://youtu.be/aDr14JXqQlg

 

Mogą zdarzać się jeszcze problemy z połączeniem bluetooth, ale działa to już dość stabilnie. Gdyby nie ruszyło od razu, to wiadomo - restart. Będę oczywiście doszlifowywał obsługę ELMa. Teoretycznie jest też możliwość podłączenia ELM327 przez USB, niestety nie mam jak przetestować.

Adapter ELM musi być ORYGINALNY tzn. zbudowany na procesorze PIC18. Tanie chińskie adaptery nadają się jedynie do odczytu kliku podstawowych parametrów np. w Torque, ale nie są wstanie odczytać informacji o DPF itp.

 

Przed użyciem ELMa należy sparować telefon z adapterem, uruchomić Btool'a, wejść w ustawienia, wybrać "ELM 327 Bluetoth", następnie wybrać swój adapter z listy, OK. Na głównym ekranie powinna pojawić się informacja: "Podłączam: OBD ...", następnie "Urządzenie podłączone" - tak jak na filmie.

 

Kto ma ochotę potestować zapraszam na PW po kody.

 

Chcę się teraz zająć obsługą diesli 3.0 ale testowanie na odległość jest dość uciążliwe i czasochłonne. Może jest ktoś z Poznania/okolic kto ma problemy z DPF? Moglibyśmy się spotkać, zrobić diagnostykę i zebrać dane potrzebne do zrobienia obsługi danego silnika (za pomocą Inpa itd.).

Opublikowano

Witam

@pawelgawel

 

Czy opcja uzyskania kodu jeszcze jest mozliwa ?

Posiadam X1 xDrive 2.0D automat 2010r na N47D20C samochod jest anglikiem czyli kierownica i jezdzenie po zlej stronie :P

Najbardziej chodzi mi o sprawdzenie DPF'a mam auto juz od 6mc i jakos nigdy nie zauwazylem kiedy wypalalo DPF ( wczesniej zawsze bezyna )

Twoj program dziala bez problemu z angolami ? testowales juz to ?

Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.