Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja miałem dziś dość dziwną sytuacje z apką mianowicie, apka pokazywała wypalanie sadza spadła do 0g, dystans od regeneracji też się wyzerował zakończyło się wypalanie X poszedłem do domu coś zjadłem i dalej musiałem jechać, odpaliłem apkę pacze sadza około 6g bo po zakończeniu jeszcze jechałem ale dystans od regeneracji pokazało 400 km i zastanawiam się co jest grane Paweł ?
Opublikowano
Sytuacja u mnie jest dynamiczna Jak widac. Auto dobrze przysieosza dalej. Nie ma bledow w idrive. Wymijilem dzis sonde I bledu nie ma w koda ale jest w live data : blad sonda 1 unsupported command sonda I dpf monitorze blad regenerationactiv2 length 5 index 6. Nie da sie rozpoczac regeneracji juz w dpf monitor dopiero po resecie ruszyla. Spadlo cisnienie do 6 na jalowym.jednak bledy dalej sa. Co robic z tym szrotem dalej moze ktos ma jakies sugestie?
Opublikowano
Sytuacja u mnie jest dynamiczna Jak widac. Auto dobrze przysieosza dalej. Nie ma bledow w idrive. Wymijilem dzis sonde I bledu nie ma w koda ale jest w live data : blad sonda 1 unsupported command sonda I dpf monitorze blad regenerationactiv2 length 5 index 6. Nie da sie rozpoczac regeneracji juz w dpf monitor dopiero po resecie ruszyla. Spadlo cisnienie do 6 na jalowym.jednak bledy dalej sa. Co robic z tym szrotem dalej moze ktos ma jakies sugestie?

Podaj kody błędów z silnika lub wklej screeny. Bo nic nie rozumie z Twojego opisu.

Opublikowano

Nie mam zadnych bledow z odczytu natoniast sa te dwa bledy : jeden w live data"blad sondy 1" oraz w monitorze dpf blad" blad dpfregenenationacactiv2 length 5 inex6"

Po wypaleniu szybko wzrasta mi cisnienie wsteczne. Po path kikometrach z 6 hpa robi sie 40 na jalowym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
PROSZĘ NIE ZAŚMIECAJCIE TEMATU. Niech kolega otworzy oddzielny.

:cool2:

temat dotyczy aplikacji a nie problemów z DPF

Opublikowano
Ale jakie to zasmiecanie? Chcialem sie dowiedziec co oznacza pojawaiajcy sie blad w live data: blad sondy lambda 1 unsupported command oraz blad w monitorze dpf tj. Blad dpf regenation activ2 length 5 index6 Bo takie bledy mi sie wyswietlaja na gorze ekranu w jednym I drugim oknie, natomiast zadnych bledow nie ma w oknie kodow usterek
Opublikowano

Diabel666, te błędy to są problemy z aplikacją a nie z autem. Pierwszy problem: lambda 1 unsupported command, oznacza że sterownik nie udostępnia informacji o drugiej sondzie lambda. Wybierz sobie w konfiguracji pierwszą sondę lambda (bez jedynki przy nazwie). Drugi problem: dpf regenation activ2 length 5 index6 - te nazwy parametrów z dziwnymi angielskimi nazwami są tylko do testów dla mnie. Ciebie interesuje parametr 'Reg. aktywna'. Jeśli on daje jakieś błędy to spróbuj wybrać silnik M57E0 (na liście widnieje przy e46 ale to bez znaczenia). Czytaj czasem wiadomości PW ;)

 

crazyduck, bardzo dziwne. Wartość sadzy waha się w zależności od temperatury, albo przeskakuje ok 5g gdy kończy się wypalanie ale ze dystans się zmienił... Nie potrafię tego wytłumaczyć ale tu nie ma żadnej magii, porostu odczyt wartości ze sterownika silnika.

 

sineczek, dzięki za info, przyznaję że nie testowałem na połowie ekranu. Poprawię to.

Opublikowano

No i zakupiłem aplikację.

 

Panowie nie dziadujcie tak z tymi kodami, Paweł się napracował żeby napisać apkę, a jak tak czytam to każdy prosi o darmowe kody... Macie bmw to chyba stać Was żeby wydać jednorazowo 48 zł na dożywotnią aplikację, która ułatwia życię waszych aut.

 

Jeśli będą błędy to zgłosicie to autorowi i pewnie poprawi. Sam kupiłem apkę w ciemno jeszcze bez modułu ELM. Jak będę miał problem to pewnie autor pomoże mi się z tym uporać.

Opublikowano

siema

uzywam takiego ustrojstwa z torque dziala, z btool natomias lipa

uc?export=view&id=1d2VA35LtAXF0kxr1QkryriNu8n_TD6r4

 

uc?export=view&id=1ESE8ctVtdSvI4mri4tpxCOLDAqonNjgE

w czym problem ?na kabelku dziala aha aplikacja pokazue ze polaczenie jest

Opublikowano
Mam taki adapter i działa ale sprzedawca zaznaczył że jest to ELM327 1.4 na procesorze PIC18. Najprawdopodobniej masz starszy ELM 327 1.0. Niestety stare ELMy nadal są w sprzedaży. Dla Torque wystarczają, do bardziej zaawansowanych aplikacji już nie. Możesz upewnić się tą aplikacją https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier. Widok musi być jak na drugim obrazku.
Opublikowano

Ja zakupiłem z tego linka http://allegro.pl/interfejs-icar3-vgate-bluetooth-obdii-elm327-id21-i6800130615.html?snapshot=MjAxOC0wMS0zMVQwOToxMjo1Ni41NDlaO2J1eWVyOzg5YjUyZTk1N2FlYzNlMjVhZGJlNTgxOWFkNGE2Mjg5NzMwNTc0N2ZlMGQ0MTJiZDgyZmQ3MDQ5ZjBkOTViNTc%3D

 

i wszystko śmiga, sprawdziłem apką do testowania ELM i pokazałao 1.4, z aplikacją Pawła też nie ma problemu.

 

Mam sadze na poziomie 56g i bląd 452A. Przebieg ori 201 tyś, jak dobije do 100g to zregeneruje i zrobie adaptacje :)

 

Poza tym auto jeździ bdb, nic nie przymula ma moc itp

Opublikowano
Ja zakupiłem z tego linka http://allegro.pl/interfejs-icar3-vgate-bluetooth-obdii-elm327-id21-i6800130615.html?snapshot=MjAxOC0wMS0zMVQwOToxMjo1Ni41NDlaO2J1eWVyOzg5YjUyZTk1N2FlYzNlMjVhZGJlNTgxOWFkNGE2Mjg5NzMwNTc0N2ZlMGQ0MTJiZDgyZmQ3MDQ5ZjBkOTViNTc%3D

 

i wszystko śmiga, sprawdziłem apką do testowania ELM i pokazałao 1.4, z aplikacją Pawła też nie ma problemu.

 

Mam sadze na poziomie 56g i bląd 452A. Przebieg ori 201 tyś, jak dobije do 100g to zregeneruje i zrobie adaptacje :)

 

Poza tym auto jeździ bdb, nic nie przymula ma moc itp

Myslisz ze rozsadnie jest jezdzic z Taka iloscia sadzy?

Skoro wypalanie jest ustawione na Okolo 15gr

Opublikowano
Witam

 

To mój pierwszy post więc przy okazji witam wszystkich forumowiczów. Jestem z Zielonej Góry.

BMW... pierwsze było i jest do dziś R1150 GS ADV 03', drugie E39 530dA 03' - sprzedane (kolizja), trzecie obecnie to E61 530dA 04' :)

 

Przy okazji Dziękuję Pawelgawel za kod promocyjny. Aplikacja działa za pierwszym uruchomieniem

 

 

Po kolei

 

Auto E61 530dA 218 KM. Obecnie przebieg 300.000 km, rzeczywisty. W moich rękach od 2 miesięcy. Jak na razie zrobiłem około 2.500 km. Kilka razy zauważyłem, że silnik jakby bardziej basowo pracuje. Okazało się że to jest wypalanie DPF (temp spalin na wylocie była tak duża że "parzyło"). Zacząłem obserwować częstość wypalania. Złapałem 3 razy. Dystans mniej więcej co 400 km. Czekam na czwarty wypał.

 

Ponieważ auto wyposażone jest w DPF zacząłem zastanawiać się nad jego stanem. Na wyświetlaczu komputera do jego chyba wymiany pozostało 38.000-40.000 km. Nie bardzo wiem co się stanie po zbliżeniu lub przekroczeniu tej wartości.

Po zainstalowaniu aplikacji BTOOL bez problemu połączyłem się z autem przez kabel.

 

Kilka wartości po pierwszym podłączeniu:

popiół 100,16 g

sadza 18,34 g

ciśnienie wsteczne

726 obr/min - 0

1.886 - 7

2.774 - 19

3.718 - 45

reg. zablokowana - 0,00

reg. przerwana - 0,00

dystans do reg. 135,55 km

dystans do wymiany 4111,00 km

reg. zaplanowana - 1,00

 

Proszę o interpretację moich wyników. Jest trochę błędów w pamięci. Jak trzeba to mogę podać poszczególne kody.

 

Wg oględzin zewnętrznych sądzę że DPF jest oryginalny (fabryczny). Śruby mocujące są mocno "zjedzone", nakrętek w zasadzie nie widać :)

Niedawno zakupiłem uszczelki i śruby ze stali nierdzewnej, planuje zdemontować DPF aby zobaczyć jak wygląda w środku. Nie wiem czy to dobry kierunek. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Z tego co tu w Niemczech słyszałem wartość powyżej 70gr popiołu to czyszczenie chemiczne albo wymiana na nowy. To ja się cieszę że w 11 letnim mam 16gr przed 6 laty jak kupowałem ktoś musiał to wymieniać bo tylko 16 gram w 6 lat zbierałem fakt robię tylko 10 tyś rocznie

Opublikowano
Ja zakupiłem z tego linka http://allegro.pl/interfejs-icar3-vgate-bluetooth-obdii-elm327-id21-i6800130615.html?snapshot=MjAxOC0wMS0zMVQwOToxMjo1Ni41NDlaO2J1eWVyOzg5YjUyZTk1N2FlYzNlMjVhZGJlNTgxOWFkNGE2Mjg5NzMwNTc0N2ZlMGQ0MTJiZDgyZmQ3MDQ5ZjBkOTViNTc%3D

 

i wszystko śmiga, sprawdziłem apką do testowania ELM i pokazałao 1.4, z aplikacją Pawła też nie ma problemu.

 

Mam sadze na poziomie 56g i bląd 452A. Przebieg ori 201 tyś, jak dobije do 100g to zregeneruje i zrobie adaptacje :)

 

Poza tym auto jeździ bdb, nic nie przymula ma moc itp

Myslisz ze rozsadnie jest jezdzic z Taka iloscia sadzy?

Skoro wypalanie jest ustawione na Okolo 15gr

 

 

Skoro do wymiany filtra komputer pokazuje jeszcze 25 tyś, to jaki jest sens regenerować teraz skoro wszystkie parametry są poprawne oprócz popiołu? Chyba komputer wie lepiej? :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Twój DPF jest już pewnie praktycznie zarżnięty, więc albo podejmiesz próbę uratowania go albo będziesz musiał zapłacić za regenerację/wymianę w serwisie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Twój DPF jest już pewnie praktycznie zarżnięty, więc albo podejmiesz próbę uratowania go albo będziesz musiał zapłacić za regenerację/wymianę w serwisie.

 

 

Jak jest możliwość uratowania go bez wysyłania do regeneracji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten błąd jest np. wtedy kiedy według kompa filtr powinien być wymieniony. Może wystarczy zakodować wymianę i zrobić wypalanie.
3A0jS9b.png
Opublikowano
RaDeK868, pisałeś mi że popiołu masz 56g a sadza wypala się do zera, zatem nie ma tragedii.

 

 

tak jest, nawet na screenach było widać tak jak pisałem :-)

Opublikowano
Dobra konfigurację w app ustawiłeś? Ja mam 1.4 i mi chodzi jak ta lala

Próbowałem przez dcan i kwp

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.