Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Appka super. U mnie czasami po wymuszeniu wypalania się wywala, ale są to sporadyczne przypadki. Mój DPF niestety przy mocniejszej jeździe bardzo szybko się zapycha, z tego co zauważyłem wartość powietrza wtedy osiąga prawie 1300 jednostek a wartość oczekiwana około 1000 jednostek, czy może to mieć związek z jakąś nieszczelnością dolotu?

Ponadto, ostatnio pokazuje ujemne wartości z czujnika ciśnienia, czy to może mieć wpływ na zapychanie się filtra (wypalanie załącza się bez problemów)?

Opublikowano

Wypaliłem dzisiaj DPF za pomocą aplikacji przy jeździe po obwodnicy uruchamiając procedurę 2 razy (zostało mi jeszcze kawałek drogi więc stwierdziłem, że włączę jeszcze raz aby wyzerować sadzę.

Moje obserwacje:

Pierwsze wypalanie zakończone

Popiół: 2,72

Sadza: 1,33

Drugie wypalanie:

Popiół 3,56

Sadza 0,26

 

Po zgaszeniu i odpaleniu auta:

Popiół 3,56

Sadza nie wiadomo skąd 21,19.

 

Wie ktoś może skąd biorą się te wartości skoro procedura przebiegła i zakończyła się pomyślnie. Może DPF jest już "zajechany"? :cry2:

Opublikowano

O błędzie przy uruchamianiu regeneracji wiem i poprawię. Ale podobno regeneracja uruchamia się pomimo że aplikacja się wywala.

Nie sądzę aby masa powietrza miała związek z zapełnieniem filtra. przy ciśnieniu spalin jak najbardziej będziesz widział zależność. Co do masy powietrza oczekiwanej też mam różnicę ok 300 jednostek a niedawno wymieniałem uszczelnienia dolotu. Jeśli wartości są ujemne na wyłączonym silniku to nie ma się czym przejmować.

 

Majkel_, Sterownik decyduje o zakończeniu wypalania. Zazwyczaj dzieje się to gdy poziom sadzy wypali się prawie do zera. Trwa to ~20minut w zależności od stylu jazdy. Przy przerwaniu wypalania to zależy. Ostatnio regeneracja włączyła mi się w mieście a apki nie podłączyłem i nawet nie wiedziałem. W domu zobaczyłem że filtr teoretycznie się wypalił ale sadzy ubyło niewiele bo warunków nie było i procedura napewno została przerwana. Popiół usuniesz tylko przez oddanie filtra do czyszczenia.

Opublikowano
Tak, potwierdzam wypalanie się uruchamia. U mnie wartości ujemne pojawiają się na włączonym silniku - czyli rozumiem, że nie jest to spotykany błąd w programie ale po prostu wadliwy czujnik?
Opublikowano
Kupiłem wczoraj BMW E87 m47 122 hp. Podczas oględzin sprawdzałem apka m. in. Dpf. Na inpie już pokazało mi, że termostaty są do wymiany bo temp. nie chciała przekroczyć 68 stopni, co potwierdził również btool. Apka pokazała również że ostatnie wypalanie miało miejsce ok. 850 km temu. Co ciekawe btool pokazał takie wartości popiół ok 7,sadza około 4.5. Podczas powrotu do domu najpierw autem jechał mój brat. Po około 100 km ja wsiadam za kierownicę i ponownie podłączyłem apke, która pokazała że wypalanie zakończyło się 15 km temu. Jadąc do domu jakieś 100 km temp.ani na chwilkę nie przekroczyła 70 stopni. Nie dało się również przez całą tą trasę wymusić wypalania, całyczas była tylko odznaczona regeneracja zaplanowana. Skoro temp. nie przekroczyła 75 stopni to jak tłumaczyć uruchomienie wypalania gdy autem jechał brat?
Opublikowano

Kilka tygodni temu stojąc w korku przypadkiem odpaliłem BTool Lite i okazało się że łączy się i działa poprawnie z oryginalnym adapterem Carly :!:

Miło mnie to zaskoczyło więc zakupiłem od razu wersję pełną i chylę czoła :) czasami bywa problem, że nie może się połączyć z modułami podczas skanowania za błędami, czy nie wyświetla parametrów Live a równocześnie odczyty DPF poprawnie wyświetla (podaje wartości identyczne jak Carly).

 

Ucieszony postanowiłem wówczas wykonać "Pomiar ciśnienia zwrotnego" oraz "Korekcję wtryskiwaczy" (oczywiście już na postoju) niestety nie zadziałała żadna z opcji.

 

Ostatnio był u mnie kolega Damian z forum i sprawdziliśmy działania wymuszania wypalania DPF i reset adaptacji - wszystko zadziałało ok. Niesieni sukcesem sprawdziliśmy również adapter ELM327, który można do Yanosika dokupić, ale niestety po połączeniu i wstępnej euforii okazało się, że nie działa :|

 

Gdy już wiedziałem, że wszystko działa, dziś mając chwilę wykonałem powyższe testy również u siebie i wyniki wklejam poniżej. Mam nadzieję, że źle jeszcze nie jest, ale to pozostawiam Wam do oceny :)

Screenshot_20180112-083002.png Screenshot_20180112-082931.png

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Kilka tygodni temu stojąc w korku przypadkiem odpaliłem BTool Lite i okazało się że łączy się i działa poprawnie z oryginalnym adapterem Carly :!:

Miło mnie to zaskoczyło więc zakupiłem od razu wersję pełną i chylę czoła :) czasami bywa problem, że nie może się połączyć z modułami podczas skanowania za błędami, czy nie wyświetla parametrów Live a równocześnie odczyty DPF poprawnie wyświetla (podaje wartości identyczne jak Carly).

 

Ucieszony postanowiłem wówczas wykonać "Pomiar ciśnienia zwrotnego" oraz "Korekcję wtryskiwaczy" (oczywiście już na postoju) niestety nie zadziałała żadna z opcji.

 

Ostatnio był u mnie kolega Damian z forum i sprawdziliśmy działania wymuszania wypalania DPF i reset adaptacji - wszystko zadziałało ok. Niesieni sukcesem sprawdziliśmy również adapter ELM327, który można do Yanosika dokupić, ale niestety po połączeniu i wstępnej euforii okazało się, że nie działa :|

 

Gdy już wiedziałem, że wszystko działa, dziś mając chwilę wykonałem powyższe testy również u siebie i wyniki wklejam poniżej. Mam nadzieję, że źle jeszcze nie jest, ale to pozostawiam Wam do oceny :)

Screenshot_20180112-083002.png Screenshot_20180112-082931.png

 

Ile masz sadzy ? Bo 20hpa na wolnych już trochę jest

Opublikowano

sprawdzałem to i w BTool i w Carly i chyba było coś około:

2.0 mg soot (sadza)

6.4 mg ash (popiół)

 

o ile dobrze pamiętam.

 

Średnio co 200 - 300km DPF sam się wypala (codziennie przebywam minimum 60km dom - praca - dom w trybie mieszanym - jak to Kraków - 20km w korku, 20km w normalnym ruchu, 20 z opcją prędkości 60 - 90km/h bo cały czas są jakieś wioski i wichury po drodze, czasami do tego dochodzi obwodnica)

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
sprawdzałem to i w BTool i w Carly i chyba było coś około:

2.0 mg soot (sadza)

6.4 mg ash (popiół)

 

o ile dobrze pamiętam.

 

Średnio co 200 - 300km DPF sam się wypala (codziennie przebywam minimum 60km dom - praca - dom w trybie mieszanym - jak to Kraków - 20km w korku, 20km w normalnym ruchu, 20 z opcją prędkości 60 - 90km/h bo cały czas są jakieś wioski i wichury po drodze, czasami do tego dochodzi obwodnica)

Sprawdź dobrze bo u mnie przy 2.g sadzy ciśnienie jest 6-8 hpa a teraz mam 16g sadzy to już mam 19-20 hpa na wolnych

Opublikowano
sprawdzałem to i w BTool i w Carly i chyba było coś około:

2.0 mg soot (sadza)

6.4 mg ash (popiół)

 

o ile dobrze pamiętam.

 

Średnio co 200 - 300km DPF sam się wypala (codziennie przebywam minimum 60km dom - praca - dom w trybie mieszanym - jak to Kraków - 20km w korku, 20km w normalnym ruchu, 20 z opcją prędkości 60 - 90km/h bo cały czas są jakieś wioski i wichury po drodze, czasami do tego dochodzi obwodnica)

Sprawdź dobrze bo u mnie przy 2.g sadzy ciśnienie jest 6-8 hpa a teraz mam 16g sadzy to już mam 19-20 hpa na wolnych

 

10 min temu sprawdzilem I ciśnienia niemal identyczne zaś sadzy i popiołu po 6g z hakiem

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
sprawdzałem to i w BTool i w Carly i chyba było coś około:

2.0 mg soot (sadza)

6.4 mg ash (popiół)

 

o ile dobrze pamiętam.

 

Średnio co 200 - 300km DPF sam się wypala (codziennie przebywam minimum 60km dom - praca - dom w trybie mieszanym - jak to Kraków - 20km w korku, 20km w normalnym ruchu, 20 z opcją prędkości 60 - 90km/h bo cały czas są jakieś wioski i wichury po drodze, czasami do tego dochodzi obwodnica)

Sprawdź dobrze bo u mnie przy 2.g sadzy ciśnienie jest 6-8 hpa a teraz mam 16g sadzy to już mam 19-20 hpa na wolnych

 

10 min temu sprawdzilem I ciśnienia niemal identyczne zaś sadzy i popiołu po 6g z hakiem

tzn 20hpa?

Opublikowano
tak, 22 dokładniej

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano

Dziś pobrała mi się jakaś aktualizacja apki i zaczęły się pewne problemy, a mianowicie niby pokazuje, że jest połączone, natomiast nie umie odczytać żadnych parametrów, również podaje przy sprawdzaniu błędów że nie może połączyć się z żadnym ECU. Dopiero po kilku próbach włączenia wyłączenia aplikacji/modułu zaczyna działać.

Wczoraj natomiast wszystko działało ok, szybko i sprawnie.

Parametry z wczorajszych pomiarów - opis zaś jest u mnie w wątku z galerią

Screenshot_20180115-204536.pngScreenshot_20180115-204459.pngScreenshot_20180115-204559.pngScreenshot_20180115-204311.pngScreenshot_20180115-204415.png

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano

Czesc, czy moglby ktos pomoc ocenic moje korekcje?

 

Na forum jest sporo roznych informacji na ten temat, o co chodzi z sumowaniem tych wartosci? Bo ich suma daje 0, natomiast wartosci -2.12 i +1,21 wydaja sie byc spore.

 

@pawelgawel, test wykonany w ISTA pokazal mi dla jednego z wtryskiwaczy nawet ok. -3.5 ale na nierozgrzanym silniku wiec nie wiem czy to miarodajne porownanie

 

 

korekt.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeden nie domaga, więc reszta go nadrabia. Aby silnik się nie telepał i chodził równo komp wyrównuje dawkę paliwa reszty. Korekcje na wszystkich wtryskach po sumowaniu zawsze mają 0
Opublikowano
U mnie też jest bardzo dziwna sytuacja z wtryskami. Autko chodzi normalnie ma moc i wszystko wydaje się ok ale czasami jak podłącze Inpę jest np.+1,50 na którymś wtrysku a za 15 minut przy tych samych warunkach (temp. silnika itp) potrafi być +,060...... Nie mam pojęcia dlaczego tak skaczą korekcję.....
Opublikowano
Jeden nie domaga, więc reszta go nadrabia. Aby silnik się nie telepał i chodził równo komp wyrównuje dawkę paliwa reszty. Korekcje na wszystkich wtryskach po sumowaniu zawsze mają 0

 

oo faktycznie tak jest :mrgreen:

 

Paweł mógłby umieścić tą informację przy pomiarze korekty!

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Jeden nie domaga, więc reszta go nadrabia. Aby silnik się nie telepał i chodził równo komp wyrównuje dawkę paliwa reszty. Korekcje na wszystkich wtryskach po sumowaniu zawsze mają 0

 

Dzieki za info. Czy trzeba reanimowac ten wtryskiwacz ? bo rozumiem ze sypie sie ten ktory jest na "-" czyli wtryskiwacz 2. Po czym najblizszy wtryskiwacz 3 nadrabia najwiecej, a skrajne 1 i 4 dodaja juz mniej - dobrze to rozumiem? :8)

Czytalem na forum o specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy -LM (Liqui Moly), dodaje sie to do baku i podobno korekcje sa lepsze. Warto? Czy regeneracja?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym popróbował wszystkiego przed regeneracją. Najlepszy efekt to podłączyć puszkę przed filtrem paliwa. Odpalić auto. Ma chodzić tylko na tym preparacie. Następnie wymieniasz filtr paliwa i podłączasz jak było.
Opublikowano

Witam

 

To mój pierwszy post więc przy okazji witam wszystkich forumowiczów. Jestem z Zielonej Góry.

BMW... pierwsze było i jest do dziś R1150 GS ADV 03', drugie E39 530dA 03' - sprzedane (kolizja), trzecie obecnie to E61 530dA 04' :)

 

Przy okazji Dziękuję Pawelgawel za kod promocyjny. Aplikacja działa za pierwszym uruchomieniem

 

 

Po kolei

 

Auto E61 530dA 218 KM. Obecnie przebieg 300.000 km, rzeczywisty. W moich rękach od 2 miesięcy. Jak na razie zrobiłem około 2.500 km. Kilka razy zauważyłem, że silnik jakby bardziej basowo pracuje. Okazało się że to jest wypalanie DPF (temp spalin na wylocie była tak duża że "parzyło"). Zacząłem obserwować częstość wypalania. Złapałem 3 razy. Dystans mniej więcej co 400 km. Czekam na czwarty wypał.

 

Ponieważ auto wyposażone jest w DPF zacząłem zastanawiać się nad jego stanem. Na wyświetlaczu komputera do jego chyba wymiany pozostało 38.000-40.000 km. Nie bardzo wiem co się stanie po zbliżeniu lub przekroczeniu tej wartości.

Po zainstalowaniu aplikacji BTOOL bez problemu połączyłem się z autem przez kabel.

 

Kilka wartości po pierwszym podłączeniu:

popiół 100,16 g

sadza 18,34 g

ciśnienie wsteczne

726 obr/min - 0

1.886 - 7

2.774 - 19

3.718 - 45

reg. zablokowana - 0,00

reg. przerwana - 0,00

dystans do reg. 135,55 km

dystans do wymiany 4111,00 km

reg. zaplanowana - 1,00

 

Proszę o interpretację moich wyników. Jest trochę błędów w pamięci. Jak trzeba to mogę podać poszczególne kody.

 

Wg oględzin zewnętrznych sądzę że DPF jest oryginalny (fabryczny). Śruby mocujące są mocno "zjedzone", nakrętek w zasadzie nie widać :)

Niedawno zakupiłem uszczelki i śruby ze stali nierdzewnej, planuje zdemontować DPF aby zobaczyć jak wygląda w środku. Nie wiem czy to dobry kierunek. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano
Do autora korekty między programem a inpa różnią się u ciebie na aplikacji inny wtrysk ma minus ]????[list=]

w inpa wtrysk na minus jest 2 ,a u ciebie w btool jest 3. O co chodzi

Opublikowano
Paweł da się cis zrobić z tym że gdy przypadkiem obróci się ekran na teście wtrysków auto później nie chce odpalić? Niby wypiąłem kabel podłączyłem Jeszce raz i wyyszedłem testu auto po chwili odpaliło ale potem po gaszeniu znowu trzeba było dużej kręcić i tak z parę razy i przy tym zaczęło wywalać błąd pompy rail. Dopiero kolka razy podpinałem i w końcu zostawiłem auto ba wolnych na 10 min i już pali normalnie
Opublikowano (edytowane)

@Grzegorz80, Wartości w porządku poza ilością popiołu - 100g to chyba rekord na forum. Ale ciśnienie masz niskie więc może nie ma co się przejmować.

Zaglądanie do DPFa niewiele ci powie bo z przodu zasłania go katalizator a z tyłu wychodzi już górskie powietrze więc będzie wyglądał ładnie.

 

@drymeskin, Sprawdziłem dziś i w Btool i Inpa mam dokładnie te same wyniki. Są dwie możliwości. Albo wartość korekcji zmieniała się gdy przełączałeś się pomiędzy INPA/Btool albo masz jakiś jakiś inny typ sterownika i apka przekłamuje. W nowej wersji będzie automatyczne wykrywanie typu sterownika silnika. Jak podasz mi jaki sterownik wykryła apka to będę mógł sprawdzić czy jest błąd czy nie. Patrz poniżej - wersja beta.

 

[Edit] Jednak był błąd w apce. Patrz mój post poniżej.

 

 

@kamil17932 Jasne, coś z tym zrobię.

 

Nowa wersja beta 2.00

Jest dostępna nowa wersja beta. Jest dużo poprawek ale mogą pojawić się jakieś nowe błędy dlatego wersja publiczna pozostaje bez zmian, a na wersję beta można przełączyć się klikając linki:

Wersja Expert Beta: https://play.google.com/apps/testing/pl.pw.btool.expert

Wersja Lite Beta: https://play.google.com/apps/testing/pl.pw.btool.lite

Zachęcam do przetestowania. Klikając w ten sam link można przełączyć spowrotem się do stabilnej wersji publicznej (trzeba jeszcze odinstalować i zainstalować ponownie apkę). Ewentualnie mając zainstalowaną wersję Expert można zainstalować Betę Lite, wówczas w razie problemów z betą wersja Expert nadal działa.

 

Nowości/Poprawki

- Ułatwiona konfiguracja przez wybór serii/modelu/roku auta oraz automatyczne wykrywanie typu silnika

- Obsługa adapterów WiFi ELM327

- Błąd 'Broken pipe' - aplikacja sama ponowi połączenie po 5 sekundach

- Rozwiązany problem z brakiem połączenia bluetooth (spowodowane przez obrót ekranu)

- Rozwiązany błąd polegający na tym że przy uruchamianiu regeneracji aplikacja zawieszała się i wyłączała (poprawka jest również w aktualnej wersji publicznej)

- Poprawiony dystans do wymiany DPF - przesunięty przecinek (poprawka jest również w aktualnej wersji publicznej)

- Live data wybór parametrów: parametry nieobsługiwane przez dany silnik są wyszarzone

- Live data wybór parametrów: standardowe parametry są domyślnie zaznaczone

- Czytanie błędów z IHKA

- Wersje Lite i Expert mogą być zainstalowane jednocześnie, zatem można np. wykorzystać wersję Lite to testowania aktualizacji. Jedynie przy pierwszym uruchomieniu może być problem z połączeniem USB jeśli są obydwie apki. Należy wówczas wymusić zatrzymanie aplikacji i od tej pory będą działać obydwie.

 

Połączenie WiFi

- podłączamy adapter do auta

- w telefonie wyszukujemy sieci wifi.

- podłączamy się do sieci np. 'VLINK' lub 'OBD...' w zależności od adaptera

- Odpalamy aplikację i wybieramy WiFi w ustawieniach połączenia.

- Gdyby nie chciało się połączyć to należy się upewnić jaki adres IP i numer Portu ma wasz adapter i ewentualnie zmienić to w ustawieniach.

 

Film https://www.youtube.com/watch?v=odA55zeSnv4

 

Kody jak zwykle na PRIV

Jeśli nie będzie większych zastrzeżeń co do działania bety to niebawem wrzucę ją jako wersję publiczną.

Edytowane przez pawelgawel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pobrałem Bete. Pomysł z wyborem auta fajny i upraszcza wybór silnika, ale nie ma jedynki:( Mi nie przeszkadza, bo wiem gdzie są jakie silniki, ale mniej obeznanym, mającym jedynki przydałby się wybór ich auta. To tak na szybko, jutro postaram się podłączyć pod auto.
Opublikowano

Dodam oczywiście wszystkie modele. Plan jest taki że w zależności od wybranego modelu będą się wyświetlać odpowiednie moduły przy czytaniu błędów.

 

@drymeskin Był jednak mały błąd w pomiarze korekcji. Pomiar korekcji wtrysków wygląda w ten sposób że najpierw trzeba uruchomić w sterowniku procedurę, potem można czytać korekcje a po wszystkim trzeba zakończyć procedurę. Problem polegał na tym że procedura była uruchamiana na nowo przy każdym odczycie czyli co ok sekundę dlatego pomiar był niestabilny i czuć było bujanie silnikiem. Poprawka wrzucona jest do wersji beta. Dzięki za pomoc w namierzeniu problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.