Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pochwal się jaki adapter kupiłeś. :)

Taki który działa z innymi apkami i jest OK

 

Z tej tajemniczej odpowiedzi wnioskuję że chodzi o uniwersalne aplikacje OBD. Takie aplikacje działają praktycznie z każdym adapterem ale nie są wstanie zrobić rzeczy które potrafią aplikacje dedykowane do BMW. Dedykowane aplikacje natomiast potrzebują odpowiedniego adaptera - przynajmniej oryginalnego ELM327 albo dobrego klona. Natomiast większość adapterów no-name albo nieznanych marek (a czasami nawet tych znanych) po podróbki, tzn. ELM327 w wersji 1.0.

Kiedyś można było sprawdzić adapter za pomocą ELM identifier ale to już nie ma sensu, ponieważ oprogramowanie najtańszych adapterów jest tak zmodyfikowane że pokazuje najwyższą wersję np. 2.1 albo 2.2.

To że bimmer-tool nie działa z takimi adapterami wynika tylko z tego że nie spełniają one specyfikacji ELM327 w wersji co najmniej 1.4.

Niestandardowe adaptery też nie są problemem o ile producent jest w stanie dostarczyć specyfikację. Ostatnio w bmmer-tool została dodana w wersji beta obsługa OBDLink CX. Było to możliwe dzięki temu że firma ObdLink udostępniła specyfikację tego adaptera.

Teoretycznie bimmer-tool mógłby działać z ELM327 1.0 ale wówczas nie zrobiłby nic więcej niż wszystkie inne aplikacje OBD.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tonie wypowiedzi właśnie spodziewałem się czegoś typu torque albo jakiś full service pro obd scanner ultra fantastic.

spacer.png

Opublikowano

Oto apki:

- Car Scanner;

- Obd Mary;

- Olivia Drive;


Dodatkowo:

- DashCommand;

- AlfaOBD;

itd...


Plus OBDII po USB z FiatEcuScan oraz wiele innych z tym pracujących modeli


Cos tam jeszcze miałem ale odinstalowałem bo te się sprawują , nie wiem po co te wasze przemądrzanie się ?

Zauważyłem każdy bardzo mądry w laniu wody ale już pomóc lub odpowiedzieć na coś to tak słabo ;-)

Pozdarwiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O kurczaki, tylko czasami przez przypadek nie zaprogramuj sobie dodatkowych cylindrów benzinowych :cool2:

Te aplikacje to nawet kalkulator obsłuży.

Skoro taki masz target to najważniejsze, że jesteś zadowolony.

Nie da się pomóc komuś kto nie słucha rad. Zaakceptujesz uwagę, że kupiłeś g**niany adapter i dlatego bardziej rozbudowane aplikacje nie mogą się połączyć z autem?

spacer.png

Opublikowano
O kurczaki, tylko czasami przez przypadek nie zaprogramuj sobie dodatkowych cylindrów benzinowych :cool2:

Te aplikacje to nawet kalkulator obsłuży.

Skoro taki masz target to najważniejsze, że jesteś zadowolony.

Nie da się pomóc komuś kto nie słucha rad. Zaakceptujesz uwagę, że kupiłeś g**niany adapter i dlatego bardziej rozbudowane aplikacje nie mogą się połączyć z autem?

 

Może i gowniany ale ja go kupilem X czasu temu .

Jest cos na kompa z bimmera ? Moze spróbuje tym innym lepszym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pierwszej stronie masz listę obsługiwanych adapterów.

Każdy programista zawsze umieszcze na stronie polecane adaptery. Są na stronie bimmercode, bimmerlink, xhp, itp.

Jak zapewne zauważysz są tam zarówno adaptery za 50 jak i za 500zł. Czasami płaci się tylko za logo.

Ja do telefonu na BT mam iCar2 Vgate za 50zł i działa mi każda aplikacja łącznie z kodowaniem.

Do kompa do prostych rzeczy mam kabel enet koszt ok. 100zł a do starszych zwykły kabel do inpy k-can/d-can koszt ok.50zł. Do bardziej skomplikowanych rzeczy mam ICOMa.

spacer.png

Opublikowano
Po aktualizacji DDE w BMW X3 F25 B47 nie mogę przestawić wartości EGR ani na plus ani na minus. Czy można to jakoś obejść?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwie sprawy:


1. od jakiegoś czasu po uruchomieniu aplikacji pierwszy odczyt błędów silnika daje zawsze błąd połączenia z modułem - aplikacja ma włączone 'połącz przy starcie' po uruchomieniu i przejdź do 'kody usterek'


2. czy INPA/ISTA/etc. pokazuje gdzieś pracę x-drive - np. w jakim stopniu jest spięty napęd itp. i czy taki odczyt można by przenieść do aplikacji?


Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po aktualizacji DDE w BMW X3 F25 B47 nie mogę przestawić wartości EGR ani na plus ani na minus. Czy można to jakoś obejść?

Nie można. Taka wada pojawiła się po pewnej aktualizacji. Zablokowali możliwość zmiany nastaw EGR. Nic nie zrobisz, tylko downgrade.

Tez z tym żyje od 2020roku :)

spacer.png

Opublikowano
Wogóle bym się tym nie przejmował, jednak po aktualizacji dde w aso i zmianę wartości egr do wartości domyślnych dpf zaczął mi się wypalać po 100km. Wcześniej miałem wypalanie co ok. 500km. Żaden błąd nie występuje. Auto ma 76tys przebiegu. Domyślam się że wcześniejsze wypalanie dpf jest związane z egr. Zauważyłem że wartości sadzy zmieniają się skoowo podczas jazdy z 10 do 20 w zależności od pozycji gazu. Wartości sadzy rosną jak puszczam gaz i maleją jak jadę szybciej. Wcześniej nie miałem takich zależności. Co mogę zrobić aby dpf wypalał się tak jak poprzednio i sądzą tak kie rosła?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy egr może szwankować nie generując żadnych błędów?

Drugie pytanie, może to czujnik ciśnienia spalin powoduje częste wypalanie dpf? Zauważyłem,że poziom sadzy zmienia się w trakcie jazdy dziwnie skokowo, z 6 gram rośnie odrazu do 14g. poczym spada do 6g zależnie czy jadę spokojnie czy przyspieszam. Czy uszkodzony czujnik nie będzie generował błędów?

Opublikowano
W B47 nie da się chyba ruszyć ręką sztangi zaworu EGR. Co do skoków sadzy miałem identycznie przez wadliwy czujnik ciśnienia. Wcześniej wypalał co 400 a w pewnym momencie co 150.
Opublikowano

Przy jakim przebiegu padł ci ten czujnik? Czy wadliwy czujnik generuje błędy? Pytam ponieważ u mnie żadnych nie ma.

Przed aktualizacją DDE nie miałem żadnych problemów, przestawiłem sobie EGR na +0,5 i dpf wypalał się co 500km. Po aktualizacji DDE wartość EGR wróciła na 0 i zablokowali możliwość ingerencji. Od tego momentu mam problem z wahaniami poziomu sadzy i częstym wypalaniem DPF.

Opublikowano (edytowane)

Co to jest offset ciśnienia wstecznego?U mnie ta wartość się nie zmienia. Mam -0 hPa. Sprawdźcie proszę, czy u mnie te wartości ciśnienia i egr są prawidłowe.


https://files.fm/u/26q3quqc7

Edytowane przez bobwoj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdjęcia nie działają.

Offset nie musi się zmieniać. Użycie, np. Translatora wszystko wyjaśni :)

spacer.png

Opublikowano

Mam, pytanko,

Dpf, wypalil 80 km temu, brak błędów silnika. Ale pokazuje obecnie regeneracja zablokowana. Jakie warunki wymuszają taki stan?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.