Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć użytkownicy,


jakie są możliwości kodowania akumulatora w darmowej i płatnej wersji aplikacji?

Jestem tuż przed wymianą aku na nowy, nie jestem pewien, czy dostanę dokładnie tą samą pojemność aku co oryginał (a na takim obecnie jeżdżę) i zastanawiam się, czy będę w stanie z pomocą aplikacji zakodować nowy aku z nieco inną pojemnością niż orygniał.


Jesteście w stanie jakoś pomóc?

Jeśli miałbym wydawać hajs na jakiegoś "specjalistę", to już wolę kupić apkę, ale pytanie, czy zmianę pojemności też będę w stanie tam zakodować.


Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam za powielanie wątku jeśli gdzieś się taki przewinął, ale nie dałem rady takiego znaleźć, a filmiki na YT jakoś nie budzą mojego zaufania, wolę zapytać u źródła

Opublikowano
Przez appkę zarejestrujesz tylko wymianę akumulatora, nie zmienisz pojemnosci, do tego potrzeba kodowania. Jesli roznica w pojemnosciach jest nieduża, nie powinno sie nic złego stać.
Opublikowano
Przez 13 lat miałem 90Ah AGM. Teraz kupiłem nowy Varty 95Ah i zarejestrowałem jako nowy, taki sam. Te 5Ah nie robi żadnej różnicy.
Opublikowano
a ja podpytam o co innego- co może być przyczyną/objawem, że auto rozgrzane (320d m47) i na jednych światłach na jałowych ma korektę na wtrysku +2 i czuć lekkie drgania, żeby na nastepnych światłach miał max +0.3 i super praca silnika?
Opublikowano
U mnie często jest tak, ze wypalanie się kończy jest powiedzmy 7 procent i po chwili magicznie zmienia się na zero procent, by za 5 minut mieć juz kilkanaście...
Opublikowano
Musicie pojąć, że wartości podawane przez ECU są zbliżonymi wartościami sadzy, obliczanymi na bazie ciśnienia wstecznego. Popiół jest ilorazem wypaleń, zwiększa się co każde wypalenie. Wypalanie dojdzie w okolice 2g, jeśli będziecie podtrzymywać warunki spalania (głównie chodzi o temperaturę spalin), ale tym do końca i tak bym się nie sugerował, gdyż te 2g czy 5g ma się nijak do rzeczywistości. Zauważcie, że wypalanie zostało tak skonstruowane, aby kierowca nie zdawał sobie sprawę kiedy DPF się wypala. Tym samym, jak raz się DPF nie wypali, nic złego się nie stanie. Jeżeli ciśnienie wsteczne będzie za wysokie, regeneracja uruchomi się po prostu szybciej, gdy przerwiecie ją w trakcie, będzie zaplanowana przy kolejnym uruchomieniu silnika. Gorzej jak nie dopuszczacie pełnego wypalenia do któregoś z kolei, wtedy zaczynają się problemy z zapchanym DPF.
Opublikowano
Witam .pytanie jaką wartość ustawić w okienku przy resecie adaptacji czujnika ciśnienia dpf? Skasowałem adaptacje i nagle mi pokazuje 30hpa na wolnych obrotach. Silnik n47n w f30. Wcześniej w m47n2 nie było opcji do wpisania wartości tylko samo kasowanie adaptacji.
Opublikowano
Nie trzeba tego robić bo sterownik silnika i tak sam zaadaptuje czujnik. Ale jesli chcesz koniecznie, to wpisz w obydwa okna taką wartość jaką pokazuje ci Ciśn. wsteczne (zmierzone) a skutek będzie taki że ciśnienie wsteczne będzie wtedy zero.

No to w takim razie które wasrosci ds prawidłowe z pomiaru ? Przed kasowaniem adaptacji na wolnych obrotach miałem 7hpa a po skasowaniu jest 30hpa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaptacja polega na tym, że sterownik po zgaszeniu silnika wprowadza korektę tak aby ciśnienie wynosiło 0. Nic więcej.

Możesz kilka razy włączyć i wyłączyć zaplon i zobaczysz jak za każdym razem rośnie korekta (jesli jest potrzebna).

spacer.png

Opublikowano
Adaptacja polega na tym, że sterownik po zgaszeniu silnika wprowadza korektę tak aby ciśnienie wynosiło 0. Nic więcej.

Możesz kilka razy włączyć i wyłączyć zaplon i zobaczysz jak za każdym razem rośnie korekta (jesli jest potrzebna).

Musiałem dać 20 korektę adaptacji bo wtedy dopiero ponzgaszeniu silnika korekta była 0.

Opublikowano
Panowie podczas jazdy autostradą w btool pojawiła mi się opcją regeneracja zablokowana. Nie pojawiły się żadne błędy. Pomimo wymuszenia wypalania, wypalanie nie ruszyło. Były dwie opcją zaptaszkowane,regeneracja zablokowana i regeneracja zaplanowana. Jechałem przepisowo. Dopiero po zjechaniu z autostrady i przełączeniu w tryb sport blokada zniknęła i auto weszło w tryb wypalania dpf. Co oznacza regeneracja zablokowana i jak na przyszłość z tego wyjść?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Mam pytanie, czy ta aplikacja obsługuje silniki m54b22 MS43 w e39 2000r ? Trafiłem na nią całkiem niedawno i dziś chciałem ją przetestować. Niestety brak połączenia przez bluetooth jak i po usb. Po bluetooth łączę się bez problemu z innymi aplikacjami, interfejs to Elm327 Icar2 Vgate. Kabel D-can też sprawny, bo nie ma problemu z Inpą na laptopie. Podejrzewam że to przez brak mojego silnika w wyborze aplikacji, ale może się mylę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź, zaraz sprawdzę.


Udało się połączyć z licznikiem i sterownikiem silnika, jak i skasować błędy :) .

Jeszcze raz dzięki.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Ponawiam moje pytanie. Co oznacza regeneracja zablokowana? (Zablokowana przez co? Jak odblokować? Kiedy to się pojawią? Jaki musi zajść scenariusz itp?)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jest ktoś na tyle mądry i chętny wytłumaczyć mi czemu nie mogę włączyć procedury wypalania DPF tą aplikacją, a ISTA już się udaje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.