Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam względnie świeży oryginalny DPF w 335D (ok 40k km) i chciałbym zapytać was jaki o jego stan. Ogólnie w limity na wolnych obrotach łapie się chyba ( 650 - 12-15 mbar, 2000 - 55mbar, 3000 - 150 mbar, 4000 - 200mbar). Ogólnie jadąc na "zapchanym" (ok 85% wg btoola) przy pełnym bucie przyspieszając na 4-5 biegu miałem 500mbar w piku max, po wypaleniu dpf maksymalne ciśnienie miałem poniżej 300 mbar. Jaki opór stawiają kompletnie nowe DPFy oraz drugie pytanie kiedy trzeba się rozglądać za nowym lub daniem do wyprania.
Opublikowano

Zapytam raz jeszcze, bo nie znalazłem na tą chwile odpowiedzi.


Jest szansa na tą fantastyczna aplikacje na iOS? Jeżeli nie, to czy ktoś posiada wiedzę jaką aplikacje można użyć zamiennie to odczytu wartości DPF i ewentualnej regeneracji/adaptacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam względnie świeży oryginalny DPF w 335D (ok 40k km) i chciałbym zapytać was jaki o jego stan. Ogólnie w limity na wolnych obrotach łapie się chyba ( 650 - 12-15 mbar, 2000 - 55mbar, 3000 - 150 mbar, 4000 - 200mbar). Ogólnie jadąc na "zapchanym" (ok 85% wg btoola) przy pełnym bucie przyspieszając na 4-5 biegu miałem 500mbar w piku max, po wypaleniu dpf maksymalne ciśnienie miałem poniżej 300 mbar. Jaki opór stawiają kompletnie nowe DPFy oraz drugie pytanie kiedy trzeba się rozglądać za nowym lub daniem do wyprania.

 

Mam takie same pomiary na zapełnionym dpfie który ma 140k przebiegu

Opublikowano

Witajcie!


Pisze z pytaniem - apropo błędów 452A i 4B2D po wyszukaniu ich w aplikacji na ios - Carista (posiadam OBDII vgate icar)

Auto posiadam od 2 tygodni, prewencyjnie kupiłem sobie obd w celu zdiagnozowania ewentualnych błędów czy kontroli DPF.


Wyczytałem, że błąd 452A świadczy o informacji, że samochód przekroczył 200kkm i konieczna jest wymiana filtra. Parametry z aplikacji to około 9g sadzy i 48g popiołu, czas żywotności dpf około 55kkm, zastanawia mnie jeden parametr - temperatura spalin cały czas wskazuje na -40st. C.

Auto chodzi jak w zegarku, odpala, nie przerywa, nie kopci, 0 błędów na desce.


Mogę jeździć z tym błędem czy próbować jakoś to naprawiać?

Opublikowano
Masz uszkodzony czujnik temperatury lub przewod do sprawdzenia. Przydałoby ci się to naprawić nie wiem czy bez niego zainicjuje wypalanie dpf.
Opublikowano
Wykonałem regenerację DPF Caristą - podczas jazdy. Sadza spadła z 28 do 2.8. Wypalanie powiodło się. Możliwe, że czujnik Ok, ale sam program zle czyta?
Opublikowano
Miałeś ustawione cykliczne kasowanie błędów? To że ty włączyłeś wypalanie dpf nie oznacza że sam to zrobi. Ja przyjazalbym się czujnikowi wtyczce i kablowi. A błąd związany z dpf to wystarczy że za pomocą aplikacji wykonasz wymiane na nowy dpf i bledu 462a nie będzie
Opublikowano
Przejechałem od zakupu około 1000km, przed ręcznym wypalaniem w apce była informacja, że ostatnie wypalenie miało miejsce 580km wczesniej, średni interwał wypalania około 650km. Orientujesz się jaką aplikacją na iOS mogę zrobić tą adaptacje?
Opublikowano
Ogólnie używam isty ale o ile się nie mylę bimmer tool ma taką opcję. Spróbuj czy przypadkiem się nie da skasować z zegarów jak serwisu olejowego.
Opublikowano

Panowie mam pytanie, jak macie w silniku n47 2.0 (120KW/163KM wersja ED) ustawiona wartość EGR? Zakres to -0.4 - +1 - jestem ciekaw jakie są fabryczne ustawienia.

Jeśli ktoś może jeszcze powiedzieć na rozgrzanym silniku jaką ma masę świeżego powietrza i dawkę wtrysku.

Opublikowano
Ogólnie używam isty ale o ile się nie mylę bimmer tool ma taką opcję. Spróbuj czy przypadkiem się nie da skasować z zegarów jak serwisu olejowego.

 

Podłączyłem się bimmer toolem przez androida. Reset adaptacji dpf wykonany - nie wyskakuje już żaden błąd, poziom popiołu spadł do 0g

Zastanawia mnie tylko czy dobrze zrobiłem robiąc tą adaptacje bez wyprania dpf. Ciśnienia powrotne w porządku (sprawdzałem), samochód chodzi jak w zegarku. Przed resetem adaptacji żywotność dpf była pokazana na 50kkm.

Jeździć i się nie przejmować czy raczej zaplanować w niedługim czasie pranie dpf?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tylko skasowalo orientacyjną wartość popiołu. Dla auta nic sie nie zmieniło, bo ta wartość jest szacunkowa. Jak już wypierzesz DPF to zrobisz sobie jeszcze raz kasowanie i bedzie liczyło od zera.
Opublikowano
To tylko skasowalo orientacyjną wartość popiołu. Dla auta nic sie nie zmieniło, bo ta wartość jest szacunkowa. Jak już wypierzesz DPF to zrobisz sobie jeszcze raz kasowanie i bedzie liczyło od zera.

 

Jeżeli samochód chodzi dobrze, ciśnienia na dpf są Ok to można na razie jeździć bez wyprania? Kiedy zdecydować się na wypranie? Jak zacznie się już coś dziać, czy jeżeli któryś ze wskaźników (ciśnienie popiół) wzrośnie do danej wartości?

Opublikowano

Jakiej mniej więcej ilości Popiółu w DPF musi być żeby był zawalony do unieruchomienia??

I czy można wypalać za pomocą aplikacji wielokrotnie czy przez to poziom Popiołu się nie podniesie, a sadza zminimalizuje?

Opublikowano

Cześć,borykam się z problemem spadku mocy na niskich obrotach, częstego wypalania dpf (wstawiłem nowy zamiennik lecz nic to nie pomogło,wypala się co około 200km),falowania obrotów i lekkiego szarpania podczas przyspieszania.Wykonałem logowanie parametrów aktualnych i oczekiwanych (4 bieg 1500 obrotów,but w podłogę) i chciałbym się zapytać co o tym sądzicie.Od razu rzuca się w oczy różnica w masie powietrza aktualnej i oczekiwanej.Dodam, że wszystkie wtryski były ostatnio regenerowane i turbina również parę miesięcy temu.Czy to może być walnięty przepływomierz? https://ibb.co/pPgMGTH

Pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skanowalem apka g31 b48 z 2017roku. Pokazala błędy aktywnych przednich klap w zderzaku i grillu. Umówiłem sie na wizyte do dilera zeby to sprawdzic i ci mi dzwonia ze nie ma zadnych bledow :mrgreen: i teraz sie zastanawiam czy jest jakis bug w apce czy ASO mi ściemnia. Zaznacze ze check sie nie zapalil. Wykryte błędy to 21B042, 21B043, 21B044, 13820A

🙃🙃

Opublikowano
Czy Po każdym wypalaniu zwiększa się poziom popiołu?

Tak. Przy wymuszeniu regeneracji zwiększa się jeszcze bardziej, ponieważ wymuszenie następuje przez zmianę w sterowniku ilości spalonego paliwa od ostatniej regeneracji. Ilość spalonego paliwa przekłada się na ilość popiołu obliczaną przez sterownik.

 

bywaja bledy aplikacji. mi kiedys uparcie pokazywala bledy podgrzewania foteli. fotele dzialaly prawidlowo a ista nie widziala zadnych bledow.

Potwierdzam zdarza się się to. Te kody błędów są obecne ale ISTA ich nie pokazuje. Niestety nie znam powodu.

Opublikowano

Witam


BMW f30 n47

Klapki kolektora przy obserwacji w apce wysterowane są max do 31% czy tak być powinno czy są jakieś specjalne warunki w których ich wysterowanie będzie większe?

Dodam jak na włączonym zapłonie próbuje je wysterować przez Apke nic się nie dzieje.

Opublikowano
Witam pytanie też wam tak wolno pokazuje parametry w aplikacji w nowszych modelach? Kupilem f30 i strasznie muli aplikacja a w e90 śmiga : szybko? I drugie pytanie czemu w n47n .masa powietrza pokazuje w oczekiwanym cały czas 1600?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pytanie szybkie do praktyków - czuć różnice interfejsów WiFi vs. Bluetooth? Stabilniejsze, szybsze?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.