Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy orientujecie sie moze czy vgate icar pro 4.0 BT mozna zostawic na stale wpieta w obd? ona ma jakas opcje auto sleep? jesli tak to po jakim czasie sie uzypia i jak to wyglada? gasna wszystkie diody czy czos sie swieci caly czas?
Opublikowano

Cześć,


Zauważyłem mały problem, zrobiłem 3x wypalanie DPF i ilość sadzy około 8g schodzi do 0g wypalanie się kończy i wskakuje z powrotem 8g. Czy tak ma być?

Opublikowano

@scaramanga

ma autosleep, ale musisz dokładnie rozłączać z pozycji telefonu- bo mi rozjechało baterię przez noc gdy się nie rozłączyłem tylko poszedłem do domu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
a "dokladnie rozlaczyc" to znaczy? kontrolki powinny zgasnac czy caly czas cos swieci w trybie AS? Edytowane przez scaramanga
Opublikowano

Szukałem i nie znalazłem odpowiedź, więc z góry przepraszam jeżeli to nie ten dział. E84 2.0xd n47 177km 6hp.

Poniżej 2tys obrotów jak jadę na tempomacie zaczynają skakać obroty. Wszytko wskakuje na konwerter więc za tydzień jestem umówiony na wymianę.

Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz. Auto jeździ głównie weekendami i po 2 tygodniowym postoju czasami wyskakuje błąd 4e09 od EGR, dodatkowo dzisiaj odpaliłem live data na bimmer tool i zauważyłem że położenie przepustnicy pokazuje 5% albo 0% jeżeli odpuszczę pedał gazu.

Czy może to być powiązane z falującymi obrotami?

Opublikowano
@p_s88 odłącz podciśnienie z egr i sprawdz, ew. ogranicz w btoolu egr na +40 i sprawdź wtedy. Gdy egr pokazuje 5% oznacza, że jest zamknięty.
Opublikowano
Ja znowu mam pytanie o wskazania spalania przy odpalaniu. Samochód 10 km po tankowaniu- średnia 8.1. Pod sklepem zapalam i z 8.1 skacze od razu na 8.9.. to jest "normalne" czy coś fiksuje? m47 320d
Opublikowano

Normalne. Jak stoisz chwilowe spalanie szybko rośnie.

Położenie EGR się zmienia w zależności od obciążenia. Tylko położenie przepustnicy pokazuje 0 albo 5 %

Opublikowano
@p_s88 ja mówie o odpalaniu. Auto zgaszone 8.1- odpalasz-> 8.9. Przebieg od tankowania 10 km, wiadomo wszystko jest "Świeże" ale dziwnie to wygląda,
Opublikowano
Przy takim przebiegu od resetu to normalne, po zatankowaniu jak zresetuje kompa, na postoju dochodzi do ok 40l/100km, po prostu za mały przebieg żeby komputer wyciągnął średnia.
Opublikowano

Witam.

Nie moge sie połaczyc bimmer-toolem z ecu, probowalem elm327 oraz kablem k can przez otg. W obu przypadkach łaczy z adapterem ale nie z ecu :( Posiadam e 39 m57 2.5 d zauwazylem ze na liscie aut w bimmer-tool sa tylko wersje 3.0 czy w tym moze byc problem ze sie nie łaczy ??

Opublikowano
Witam.

Nie moge sie połaczyc bimmer-toolem z ecu, probowalem elm327 oraz kablem k can przez otg. W obu przypadkach łaczy z adapterem ale nie z ecu :( Posiadam e 39 m57 2.5 d zauwazylem ze na liscie aut w bimmer-tool sa tylko wersje 3.0 czy w tym moze byc problem ze sie nie łaczy ??

 

Najprawdopodobmiej masz M57 DDE4 i aplikacja wymaga wówczas połączenia kablem K+DCan.

Można wówczas wybrać protokół DS2*, typ adaptera OBD K+DCan i ewentualnie ręcznie wybrac silnik M57 DDE40KW0.

Pojemność silnika 2.5/3.0 nie ma tu znaczenia.

Opublikowano
Witam.

Nie moge sie połaczyc bimmer-toolem z ecu, probowalem elm327 oraz kablem k can przez otg. W obu przypadkach łaczy z adapterem ale nie z ecu :( Posiadam e 39 m57 2.5 d zauwazylem ze na liscie aut w bimmer-tool sa tylko wersje 3.0 czy w tym moze byc problem ze sie nie łaczy ??

 

Najprawdopodobmiej masz M57 DDE4 i aplikacja wymaga wówczas połączenia kablem K+DCan.

Można wówczas wybrać protokół DS2*, typ adaptera OBD K+DCan i ewentualnie ręcznie wybrac silnik M57 DDE40KW0.

Pojemność silnika 2.5/3.0 nie ma tu znaczenia.

 

Próbowałem, w takim razie coś nie działa. z inpa lacze sie bez problemu. adapter mam jakis inny czy co ?? ale z adapterem mi sie łaczy :shock: rozebrałem kabel i ma uklad scalony FTDI


Jakiś pomysł ??

Opublikowano

Witam czy rzuci ktoś okiem czy korekcję wtrysków są ok ?


Temp. chłod.

91

Wtryskiwacz 1+0,05 mg/stk


wtryskiwacz 2-0,84 mg/stk


Wtryskiwacz 3-0,75 mg/stk


Wtryskiwacz 4+1,55 mg/stk


Jakie powinny być prawidłowe wartości ? Po dodaniu + i - powinny być w okolicy 0 ?

Wytłumaczy mi to ktoś

Auto trochę ciężej odpala tak mi się wydaje

Opublikowano
Ogólnie te wartości to czasu w ms. Jeśli jest na minus to jest skracany bo może być za dużo paliwa. Tutaj widać jakby ostatni równoważył za czasy względem 3 pozostałych. Ogólnie powinno być jak najbliżej 0.00 a max to 5.00 po powyżej już wywala błędy. Gdzieś w opisach było jeszcze że jest jakaś wartość pomiędzy wtryskami.
Opublikowano

Interfejs Vgate vLinker BM Bluetooth. Ogólnie łączy się bez problemu, mam kilka uwag.

Nie pokazuje danych akumulatora, komunikat że nie może połączyć się z modułem.

Drugi temat, korekty wtrysków, pokazuje 6 i wartości skaczą ( w e91 n47 na kablu były 4 wtryski pokazane i wartości stałe).


Auto, z którym się obecnie łącze to f31 lci, silnik b47.

Opublikowano

Czy za pomocą aplikacji btool sprawdzę poprawne działanie sterownika świec żarowych e90? ewentualnie stan świec żarowych?

Trochę kuleje po odpaleniu na zimnym i mam dylemat czy wymieniać.

Jak ewentualnie inaczej sprawdzić sterownik i świece?

Opublikowano
Interfejs Vgate vLinker BM Bluetooth. Ogólnie łączy się bez problemu, mam kilka uwag.

Nie pokazuje danych akumulatora, komunikat że nie może połączyć się z modułem.

Drugi temat, korekty wtrysków, pokazuje 6 i wartości skaczą ( w e91 n47 na kablu były 4 wtryski pokazane i wartości stałe).


Auto, z którym się obecnie łącze to f31 lci, silnik b47.

 

Jest dostępna aktualizacja dla B47 dot. parametrów akumulatora (3.1.16).

Co do korekt wtrysków, to kabel jest dużo szybszy niż bluetooth i odczyt jest wówczas płynniejszy.

W silnikach B47 i B57 są te same sterowniki, dlatego aplikacja pokazuje 6 cylindrów dla B47.

 

Czy za pomocą aplikacji btool sprawdzę poprawne działanie sterownika świec żarowych e90? ewentualnie stan świec żarowych?

Trochę kuleje po odpaleniu na zimnym i mam dylemat czy wymieniać.

Jak ewentualnie inaczej sprawdzić sterownik i świece?

 

Możesz w funkcjach serwisowych uruchomić grzanie i sprawdzić jakie błędy pojawią się w sterowniku silnika: Funkcje Serwisowe > Silnik > Świece żarowe - sterowanie. Aczkolwiek przy obecnych temperaturach jest to zbędne, bo auto i tak będzie próbowało grzać świece, więc możesz jedynie sprawdzić błędy. Niestety błędy nie powiedzą ci dokładnie czy padła świeca czy sterownik. Jeśli będzie błąd komunikacji ze sterownikiem świec to sprawa jest jasna. Jeśli będzie błąd jednej lub kilku świec, to przyczyną mogą być zarówno świece jak i sterownik. Pewne pomiar rezystancji świec da odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.