Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam małą kwestię - testuję na razie ver. 2.3.21-lite na takim interfejsie:


https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-obd-ii-pic18f25k80-ver-2-2-bt-4-0-9531372157


Łączy się z ECU bez problemów, sczytuje błędy z niektórych modułów, ale brakuje np. modułu CAS (nie wiem czy jeszcze jakichś brakuje, bo jest ich ponad 20). Czy to normalne zachowanie aplikacji dla mojego samochodu (F31/11.2014/N57)? Przecież posiada chyba ten moduł - mam keyless.

Opublikowano

Nie wiem, czy dobrze kombinuję :idea: , ale jeśli chodzi o CAS może dlatego nie widać go oddzielnie w odczycie kodów usterek.

Mianowicie, znalazłem na newtis taki zapis dla wybranej akurat serii F31:


"Następujące funkcje systemu dostępu do samochodu (CAS) zostały zintegrowane z przednim modułem elektronicznym (FEM)

- Sterowanie terminalem

- Elektroniczny immobilizer

- Dostęp komfortowy

- Elektryczna blokada kierownicy

- Centralny zamek"


I to by się zgadzało, gdyż kody usterek w FEM aplikacja pokazuje. Jeśli jest tak jak przypuszczam, to chyba nie mam się co martwić, że może interfejs szwankuje? :duh:

Opublikowano
Panowie moze ktoś z was pomoże mam m47 założono dpf nowy i po jakimś czasie odpalam btoll a tu zdziwko cisnienie wsteczne jest na zero przez cały test wężyk jest cały czujnika nie wymieniałem ponieważ jak przytykam ten wężyk nie czuje żadnego cisnienia czy podciśnienia dodatkowy problem ma z sonda labda ale to oddzielny temat
Opublikowano

Czy w zakladce wtryskiwacze, oznaczenie/kolejnosc wtryskiwaczy zgadza sie z numerami cylindrow?

Ostatnio wymienialem wtrysk 2-giego cylindra wedlug ISTY a w aplikacji Btool ten sam wtrysk pokazuje, ze jest to nr 5.

Mowa o silniku 6-cio cylindrowym n57 w serii F

N57
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś z silnikiem B47 mógłby podzielić się logiem lub chociaż screenem z wartościami na jakich pracuje u niego EGR na obrotach jałowych i podczas jednostajnej jazdy na, np. 2tys obr.?

Byłbym bardzo wdzięczny.

spacer.png

Opublikowano
Czy w zakladce wtryskiwacze, oznaczenie/kolejnosc wtryskiwaczy zgadza sie z numerami cylindrow?

Ostatnio wymienialem wtrysk 2-giego cylindra wedlug ISTY a w aplikacji Btool ten sam wtrysk pokazuje, ze jest to nr 5.

Mowa o silniku 6-cio cylindrowym n57 w serii F

 

Zgadzają sie napewno z INPA. Potwierdzę jeszcze czy w ISTA jest tak samo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Taki jest plan - wyciągnąć i naładować porządnie poza autem i sprawdzić jakie będzie spoczynkowe napięcie. Teraz spada nawet do 11,8V wg. BToola, ale odpala bez problemu. Szkoda, że nie sprawdziłem ile pokazywał, jak auto upomniało się o naładowanie.

Kupiłem zabawkę do sprawdzania akumulatora, plus elektroniczne obciążenie i przez uziemienie w domu był czas pobawić się wyjętym z auta aku ;)

Mój jest już raczej na końcu eksploatacji, ale walczymy :D może te ładowania i rozładowywania mu pomogą. W lato na pewno da radę, zobaczymy jak będzie przy kolejnej zimie.

W końcu udało się go naładować do napięcia spoczynkowego powyżej 13V. Niestety obciążenie prądem C20 pokazało, że z 90Ah pojemności pozostało trochę więcej niż 50%.

Prąd rozruchowy - z 900A pozostało 763A (wcześniej były to okolice 600), co daje SOH 84%.

No i tu do tematu - BTool nadal pokazuje SOH 100% ;) za to SOC nie pokazuje, że naładowany do pełna ;)

Paweł - jak Ci się chce, to może popatrz sobie na to ;) Taka ciekawostka - na testerze mogę wybrać typ aku. Jak wybieram AGM, to mam 763A - SOH 84%, ale jak wskażę, że to zwykły akumulator, to SOH pokazuje 99% i prawie 900A ;) Może tu jest zmyłka dla Btoola.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś pytałem czy jest możliwość dopisania do BToola sprawdzenia ciśnienia w układzie klimatyzacji. Da się to dopisać? Można by określić czy nam czynnik znika i trzeba robić serwis.
Opublikowano
Taki jest plan - wyciągnąć i naładować porządnie poza autem i sprawdzić jakie będzie spoczynkowe napięcie. Teraz spada nawet do 11,8V wg. BToola, ale odpala bez problemu. Szkoda, że nie sprawdziłem ile pokazywał, jak auto upomniało się o naładowanie.

Kupiłem zabawkę do sprawdzania akumulatora, plus elektroniczne obciążenie i przez uziemienie w domu był czas pobawić się wyjętym z auta aku ;)

Mój jest już raczej na końcu eksploatacji, ale walczymy :D może te ładowania i rozładowywania mu pomogą. W lato na pewno da radę, zobaczymy jak będzie przy kolejnej zimie.

W końcu udało się go naładować do napięcia spoczynkowego powyżej 13V. Niestety obciążenie prądem C20 pokazało, że z 90Ah pojemności pozostało trochę więcej niż 50%.

Prąd rozruchowy - z 900A pozostało 763A (wcześniej były to okolice 600), co daje SOH 84%.

No i tu do tematu - BTool nadal pokazuje SOH 100% ;) za to SOC nie pokazuje, że naładowany do pełna ;)

Paweł - jak Ci się chce, to może popatrz sobie na to ;) Taka ciekawostka - na testerze mogę wybrać typ aku. Jak wybieram AGM, to mam 763A - SOH 84%, ale jak wskażę, że to zwykły akumulator, to SOH pokazuje 99% i prawie 900A ;) Może tu jest zmyłka dla Btoola.

 

Dzięki za info. Apka pokazuje to co zmierzył IBS. Zapewne pomiar IBS nie jest zbyt precyzyjny.

 

Czy w zakladce wtryskiwacze, oznaczenie/kolejnosc wtryskiwaczy zgadza sie z numerami cylindrow?

Ostatnio wymienialem wtrysk 2-giego cylindra wedlug ISTY a w aplikacji Btool ten sam wtrysk pokazuje, ze jest to nr 5.

Mowa o silniku 6-cio cylindrowym n57 w serii F

 

Zgadzają sie napewno z INPA. Potwierdzę jeszcze czy w ISTA jest tak samo.

 

Sprawdziłem i btool wtryski w takiej kolejności jak wersja ISTY z której korzystałem. Problem w tym że nie jest to fizyczna kolejność cylindrów a kolejność zapłonu...

 

Kiedyś pytałem czy jest możliwość dopisania do BToola sprawdzenia ciśnienia w układzie klimatyzacji. Da się to dopisać? Można by określić czy nam czynnik znika i trzeba robić serwis.

Teoretycznie się da ale nie łatwo. Na dodatek jest ponad 30 różnych modułów klimy dlatego na razie nie dodam takiej funkcji.

Opublikowano

Mam pytanie - z tego co przeczytałem w wątku, to pojawiający się komunikat w odczycie błędów przy konkretnych modułach - "Brak odpowiedzi z ECU" mógł występować w serii F i miał być poprawiany, stąd moja wątpliwość na dziś, czy niżej wymienione komunikaty są spowodowane przez aplikację czy może bardziej przez ten interfejs ELM327 na PIC18F25K80 ver. 2.2:

https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-obd-ii-pic18f25k80-ver-2-2-bt-4-0-9531372157


Live data aplikacja odczytuje fajnie.

Podaję tylko te odczyty z komunikatem "Brak odpowiedzi z ECU". Resztę modułów aplikacja odczytuje dobrze.



3'/F30/2014/Auto / D70BX7A0

------------------------------------------------------------

ACC [Aktywny tempomat]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

AIRBAG [Poduszki powietrzne]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

HKL [Tylna klapa]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

JBE [Moduł połączeń]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

KAFAS [system wspomagania kierowcy oparty na kamerze]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

LMV [Longitudinal torque distribution (skrzynka rozdzielcza)]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

PDC [Czujniki parkowania]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

RDC [Moduł ciśnienia opon]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

SCR [selective catalytic reduction]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------

TEL [Telematic Control Unit]

Brak odpowiedzi z ECU

------------------------------------------------------------


----- bimmer-tool 2.3.21-lite -----

Opublikowano
Czy ktoś z silnikiem B47 mógłby podzielić się logiem lub chociaż screenem z wartościami na jakich pracuje u niego EGR na obrotach jałowych i podczas jednostajnej jazdy na, np. 2tys obr.?

Byłbym bardzo wdzięczny.

Niedoczytalem dokladnie zrobilem na postoju (moze jeszcze zrobie w czasie jazdy jak znajde czas)


778 obr


b9cf87129dd1c76410b8602c208b4eb2.md.jpg


1500obr

0c46f00053447f1811bba6a892ead1fe.md.jpg


2500obr

a790ada6090c6c7e1eb76a56cb5b8e00.md.jpg


2700obr

03b067c450b35366739112325a200162.md.jpg

Opublikowano

Niedoczytalem dokladnie zrobilem na postoju (moze jeszcze zrobie w czasie jazdy jak znajde czas)

 

Wartości na postoju nie są reprezentatywne

Opublikowano

hmm... dwa pytanka, po podlaczeniu aplikacji wszystko super chodzi, aczkolwiek wartosc ktora odpowiada za stan zbiornika paliwa zawsze pokazuje -1... podłączałem do f10 i tam pokazuje stan, natomiast w e90 już nie, jakis blad aplikacji czy mojego auta ? :D

dodam ze zadnych błędów nie mam i nie wyskakują...

korzystajac z okazji zapytam jeszcze czy u Was tez czuć spaliny w aucie podczas wypalania dpf na postoju? czasem tak mam ze wlaczy sie wypalanie i o tym nie mam pojecia, natomiast jak stane na czerwonym to na postoju za chwile czuc zapach spalin, dodam ze auto ma moc, wszystko chodzi jak nalezy, zadnych błędów... w trasie oczywiscie zapachu nie czuc, tylko na postoju.


pozdrawiam

Opublikowano
Ma ktoś podobnie, że cały czas włącza się regeneracja aktywna? Codziennie jak tylko odpalę i silnik się trochę nagrzeje to się włącza. Czyli, że w tym momencie wypala dpf? Zrobiłem trasę ponad 1tys km, na aplikacji pisze że dpf wypalił się 50km temu, poziom sadzy 20%. Na drugi dzień odpalam auto, poziom sadzy 60%, po 3km regeneracja aktywna. Oszaleć można. Nie przejmował bym się tak bardzo, tylko wzrasta mi poziom oleju... Czujnik ciśnienia i przewody sprawdzone. Poziom popiołu 6g. Dpf do wymiany czy co to może być? BMW 520d f11
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ma ktoś podobnie, że cały czas włącza się regeneracja aktywna? Codziennie jak tylko odpalę i silnik się trochę nagrzeje to się włącza. Czyli, że w tym momencie wypala dpf? Zrobiłem trasę ponad 1tys km, na aplikacji pisze że dpf wypalił się 50km temu, poziom sadzy 20%. Na drugi dzień odpalam auto, poziom sadzy 60%, po 3km regeneracja aktywna. Oszaleć można. Nie przejmował bym się tak bardzo, tylko wzrasta mi poziom oleju... Czujnik ciśnienia i przewody sprawdzone. Poziom popiołu 6g. Dpf do wymiany czy co to może być? BMW 520d f11

 

A jak tam u ciebie wygląda jeśli chodzi o temperature spalin przed i za DPF , jakie są tam wartości ...... ????



Jeśli przybywa ci oleju, tzn przybywa ci ropy w oleju to nie kończysz wypalania DPF.

Może załóż nowy temat . Opisz jakie masz parametry z aplikacji jak jest auto zimne i rozgrzane i to samo ale po wypalonym DPF na następny dzień.

Opublikowano

Nie mogę zaznaczyc tego kwadracika w aplikacji, temp. przed dpf.

Temp. za dpf wogole nie mam. Jest np. ciśnienie wsteczne 25hpa.

A co się stanie jak w funkcjach serwisowych kliknę reset adaptacji DPF?

Opublikowano

Witam


Mam pytanie odnośnie pompy wstępnej w baku

BMW f30 n47, ma ktoś informacje albo mozw sprzqwdic u siebie jaka jest prawidłowa wydajność takiej pompy moja dochodzi do 190l/h.?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Czy aplikacją można sprawdzić jaki jest zakodowany obecnie akumulator ?
Opublikowano
Witam. Czy aplikacją można sprawdzić jaki jest zakodowany obecnie akumulator ?

 

Tak jest taka opcja, ponadto aplikacja pokazuje parametry aktualnego Aku, można również zakodować nowy akumulator.

Opublikowano

A co się stanie jak w funkcjach serwisowych kliknę reset adaptacji DPF?

Zresetują Ci się wszystkie wartość, jak licznik wypalen popiół sadza itp, komputer będzie myslal ze jest nowy dpf :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Tak jest taka opcja, ponadto aplikacja pokazuje parametry aktualnego Aku, można również zakodować nowy akumulator.

 

Można zakodować rodzaj jak i inną pojemność ale na pewno nie tą apką, ale fajnie by było chociaż podglądnąć jaki jest obecnie zakodowany.


EDIT: Sprawdzałem przed chwilą apką pojemność akumulatora w bmw e91 z 2010 r. gdzie ktoś założył zwykłego kwasiaka 95ah a fabrycznie był AGM 80Ah, aplikacja pokazała pojemność 81Ah czyli wychodziło by że nadal jest zakodowany jako AGM 80ah.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.