Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczytaj wartość korekty jaką przyjmuje komp do tego czujnika.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest w tej aplikacji - back-pressure offset

spacer.png

Opublikowano
Pytam kolejny raz, może znajdzie się ktoś rozsądny, kto będzie mógł odpowiedzieć definitywnie na pytanie:

CZY NA ZGASZONYM MOTORZE TAKA WARTOŚĆ CIŚNIENIA JEST OK??


Podobno na wyłączonym motorze zawsze powinno pokazywać 0. U mnie wyprany dpf, podmieniony czujnik na nowy Hella i nadal pokazuje jakieś dziwne wartości ciśnień - raz rosnące, raz malejące. U mnie tak to wygląda... Może ten czujnik też jest zepsuty i muszę założyć oryginał?

a31b020f9d68.png

Pozdrawiam!


Ja kupiłem oryginał za ponad 300zl I na początku pokazywał 0 po zgaszeniu Ale teraz czasem pokazuje 2 ,3 hpa u Ciebie pokazuje jakieś czary. Z tego co wiem tylko oryginał. I w ogóle po 53 km masz 30g sadzy . ? Coś nie tak , zwłaszcza że dpf piszesz po czyszczeniu?, na maszynie w myjce?

Opublikowano
Jest w tej aplikacji - back-pressure offset

U mnie nie działa. Nie mogę tego wybrać z listy, nie podświetla się. Albo może po prostu nie działa przy moim ecu...

 

Ja kupiłem oryginał za ponad 300zl I na początku pokazywał 0 po zgaszeniu Ale teraz czasem pokazuje 2 ,3 hpa u Ciebie pokazuje jakieś czary. Z tego co wiem tylko oryginał. I w ogóle po 53 km masz 30g sadzy . ? Coś nie tak , zwłaszcza że dpf piszesz po czyszczeniu?, na maszynie w myjce?

Tak on właśnie pokazuje. Ale te 30g są już od początku i nie zmienia się tam nic. Tylko delikatnie kilka dziesiątych - 30,1 - 30,2 itp. Regeneracja też nie jest zaplanowana póki co. Dpf prany w firmie która się tym zajmuje.

Gdzieś ktoś pisał tutaj że te czujniki Hella potrzebują trochę km przejechać i zrobić kilka regeneracji aby działać prawidłowo, nie wiem czy tak jest w rzeczywistości. Póki co obserwuję, zobiłem dopiero 1 regenerację odkąd go założyłem, ale zastanawiam się czy go nie oddać na gwarancji i kupić ORI... Co radzicie?

Opublikowano
Z założenia po zgaszaniu powinien pokazywać ciśnienie 0. W dpf po zgaszeniu ciśnienie jest takie ja otoczenia. Nawet jak by czujnik był skalibrowany na atmosferyczne to atmosferyczne jest w okolicach 1000hpa. U Ciebie ponad 8000. Moim zdaniem czujnik do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zawsze czujnik...

Należy wykluczyć....

- złe połączenie elektryczne czujnika ( korozja elektryczna, brak dobrego styku ).

- w jakim stanie są gumowe przewody ciśnieniowe?

- czy metalowa rurka idącą od filtra DPF do czujnika różnicy ciśnień nie jest zatkana sądzą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczyt wskazuje na .... 8 Barów . To ten czujnik i rurki by rozniosło . Można odpiąć rurkę i sprawdzić co pokaże .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odczyt wskazuje na .... 8 Barów . To ten czujnik i rurki by rozniosło . Można odpiąć rurkę i sprawdzić co pokaże .

 


Zgadza się...... lecz złe połączenie elektryczne może również mieć negatywny wpływ na odczyt ciśnienia przez czujnik.

Dlatego należy to sprawdzić i wykluczyć aby nie wydawać ok 300,- na czujnik...

Opublikowano

Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

 

W instrukcji Newtis , jest wskazówka, że po wypięciu gumowych przewodów od czujnika różnicy ciśnień , ponowne ich założenie powinno być wzmocnione cybantami o rozmiarze 15 - 19mm, z siłą 3Nm.

Ta informacja dotyczy silnika B47.

Dlaczego nie ma tej informacji dla innych silników...????


Cyt......

Wąż ciśnieniowy, który został raz ściągnięty, należy zabezpieczyć zaciskiem śrubowym o średnicy 15 mm - 19 mm

Opublikowano
Hej, czy wie ktoś w której sekcji auta w btool sprawdzę ewentualne błędy świateł przednich? Czasem zapalały mi się te środkowe przy skręcie kierownicą a teraz ostatnio nie. Nie wiem dlaczego. Jeżdżę ostatnio z wpiętym adapterem i dość często używam btoola. Czy mogło mi się przez. to coś rozkodować w światłach? Pozdrawiam wszystkich.
Nic nie stuka nic nie puka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, czy wie ktoś w której sekcji auta w btool sprawdzę ewentualne błędy świateł przednich? Czasem zapalały mi się te środkowe przy skręcie kierownicą a teraz ostatnio nie. Nie wiem dlaczego. Jeżdżę ostatnio z wpiętym adapterem i dość często używam btoola. Czy mogło mi się przez. to coś rozkodować w światłach? Pozdrawiam wszystkich.

moduł FEM

Opublikowano
Dziękuję kolego. A czy kody usterek (wyłączając dpf i live data itd.) najlepiej sprawdzać na pracującym silniku, czy wystarczy aby był włączony zapłon?
Nic nie stuka nic nie puka...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuję kolego. A czy kody usterek (wyłączając dpf i live data itd.) najlepiej sprawdzać na pracującym silniku, czy wystarczy aby był włączony zapłon?

wystarczy zapłon

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za pomoc! :D

Panowie te połączenia były sprawdzane przy okazji czyszczenia dpf...

Ja dla świętego spokoju też wypiąłem tą gumową rurkę w domu żeby ją obejrzeć. Wygląda jak nówka, nie ma ani jednego draśnięcia, oryginał bmw. Jedyne co to dałem nową trytytkę, bo tamtą słabo trzymała według mnie. Wtyczkę też odpiąłem i wygląda ok, nic tam nie jest zaśniedziałe itp... Chyba że gdzieś wiązka jest trafiona, ale to chyba mało prawdopodobne... :roll:

Dmuchałeś w tą metalową co idzie do filtra ?

Opublikowano

Jakie cisnienie powinno miec Back-pressure offset?


U mnie ono jest -18hpA podczas jazdy oraz -13hPa przy wyłączonym silniku

W ogole co to jest za cisnienie skad sie to bierze ktory to jest czujnik? :shock: :shock: :shock:

Opublikowano

:search: :mad2:

Pierwsze zdanie w tym wątku, odpowiada na wszystkie pytania. Fajnie jest tak robić chlew w tym wątku, gdzie później nie idzie niczego wartościowego znaleźć?

Opublikowano
:search: :mad2:

Pierwsze zdanie w tym wątku, odpowiada na wszystkie pytania. Fajnie jest tak robić chlew w tym wątku, gdzie później nie idzie niczego wartościowego znaleźć?

 

Sorry ja osobiście nie znalazłem ani tu na forum ani na FB jaka powinna być wartość offsetu i to jest główne moje pytanie.

Opublikowano

Witam. Ostatnio pojawiła się nowa opcja w błędach.

Telematic Control unit. I wyskoczył mi błąd

A382 i nie mogę nigdzie znaleźć ani tego błędu ani co to jest za moduł ten Control unit.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Ostatnio pojawiła się nowa opcja w błędach.

Telematic Control unit. I wyskoczył mi błąd

A382 i nie mogę nigdzie znaleźć ani tego błędu ani co to jest za moduł ten Control unit.

 

Tu sprawdź

https://bmwfault.codes/

A382 TCU: Fault, microphone 1 tele60_3 Telematics control unit

Dotyczy:

No response to voice commands, or driver cannot be understood by the other party

Rozwiązanie:

Check following possible fault causes:

Wires and plug connections

- Microphone 1

- Control unit (hardware/software)

Opublikowano
Czyli błąd od mikrofonu. No może coś w tym być bo podobno słabo mnie słychać gdy dzwonię podłączony pod auto. A skąd można jakaś inną stronę gdzie są takie fajne strony z opisami możliwości awarii poszczególnego błędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli błąd od mikrofonu. No może coś w tym być bo podobno słabo mnie słychać gdy dzwonię podłączony pod auto. A skąd można jakaś inną stronę gdzie są takie fajne strony z opisami możliwości awarii poszczególnego błędu.

Ta jest najlepsza. Hak chcesz rozwiązania to tylko google i szukanie jak sobie ludzie poradzili z problemem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zainstalowałem apkę na telefonie Pixel 4a. Parametry live działają bez zarzutu, ale w momencie jak chcę sprawdzić błędy to nic się nie dzieje. Apka jakby się zawiesza. Zdjęcie poniżej :

https://imgur.com/a/xwn4GZI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.