Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pierwszy problem to zerwane połączenie między telefonem a adapterem. Sporadycznie może się zdarzyć szczególnie przy tańszych adapterach.

Aplikacja powinna się wówczas sama połączyć ponownie. Sprawdzę to.


Drugi błąd: opis z http://bmwfault.codes poniżej. Niestety nie nie miałem do czynienia z takim błędem.

4C03 Komunikat (regulator prędkości/ACC, 0x194) nieprawidłowy, odbiornik DDE, nadajnik ACC/SZL

Dziekuje za odpowiedz,

Mam interfejs Icar v gate (niepamietam jaki model), ale cos takiego-chyba ten: https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-9337049404?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy&ev_adgr=Narz%C4%99dzia+i+sprz%C4%99t+warsztatowy&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn|1539703379|g|c&ev_adgr=|59073944112|292532562710|&utm_term=pla-383007088478||-|-1011453|&utm_content=|pla|mc:130774240-p:9337049404|&gclid=CjwKCAjw_sn8BRBrEiwAnUGJDpXb8N0ktPM0RoLiQ-mc13eKkFNBi_nlKDktPhJS81YanmCJscj00xoCqfgQAvD_BwE



Apke mam dlugo, a problem wystepuje pewnie od kilku MC, wczesniej raczej bylo wszystko Ok


Dzieki za info co do drugiego bledu, bede szukal.

Opublikowano

Moje pytanie odnosi się do egr'u (silnik m47 320d-150km, manual) Na rozgrzanym silniku pojawiają się szarpnięcia przy utrzymywaniu stałej prędkości od 1500-2000 obrotów. Temat mocno poruszony na forum( w 90% przypadków problem egr). Mam świeżo wymieniony elektrozawór egr'u. Wydaje mi się, że jednak jego wysterowanie jest za duże. dochodzi czasem do 68%. pojawia się również bujanie na wolnych obrotach tylko wtedy, gdy egr wychyla się powyżej 62/63%. W momencie gdy załącza się wypalanie dpf, egr wysterowanie 5% i auto zarówno przy jeździe jak i wolnych obrotach mur beton nic nie trzęsie- wsio ładnie chodzi. czy ograniczenie btoolem +40mg/stk da wymierne skutki czy to działa tylko w momencie podłączenia OBD?

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak jak pisałeś, u mnie jest ograniczone +40mg i też zależy od jazdy czasami egr ma 68% 52% a przy wypalaniu oczywiście 5% wtedy jest zamknięty, przy przyspieszaniu EGR jest zamykany częściowo lub przy mocniejszym bucie, całkowicie komputer go zamyka. EGR działa tylko na wolnych obrotach lub gdy silnik nie jest obciążony, takie wartości co ty napisałeś są całkowicie normalne, przyczyny szarpania szukaj gdzie indziej.
Opublikowano

@piotrlublin

Sęk w tym, że poszarpywania oraz bujania na wolnych obrotach nie ma w momencie gdy :

1-jest zimny

2- wypala się dpf

czyli obie sytuacje gdy egr jest zamknięty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@piotrlublin

Sęk w tym, że poszarpywania oraz bujania na wolnych obrotach nie ma w momencie gdy :

1-jest zimny

2- wypala się dpf

czyli obie sytuacje gdy egr jest zamknięty.

 

Wtryski....????

Zabrudzony układ dolotowy.....????

Opublikowano
czy ktoś zna zasadę działania wypalania filtra DPF w B47, wiem że jest podawana wyższa dawka paliwa, silnik musi osiągnąć jakąś tam temp itp. mi chodzi czy poza tym zatyka się jakaś klapka, czy coś mechanicznie jeszcze się zmienia w trakcie wypalania. Pytam bo podczas wypalania DPF na biegu jałowym słyszę tylko silnik, jak się nie wypala to coś na jałowych obrotach zaczyna brumień, buczeć, rezonować, jakby jakaś przypchana rura, osłona itp.. brumienie dość mocne bo czuć nawet na kierownicy rezonans, podczas wypalania DPF jak pisałem jest błoga cisza.
Opublikowano

inaczej auto pracuje przy wypalaniu dlatego że przymykany jest dolot przez zawór dławiący do wzrostu temperatury spalin w silniku, cofany zapłon i zwiększona dawka paliwa, u mnie też przy wypalaniu silnik chodzi inaczej, ciszej, ma lepszego buta od razu.


co do tego ze jest lepiej pracuje na zimnym nie oznacza ze EGR jest wyłączony, w TIS jest dokładnie opisane jak działa EGR i kiedy


Recyrkulacja spalin jest wyłączana, gdy:

- Temperatura płynu chłodzącego ≤ 15 ° C lub ≥ 105 ° C

- Prędkość obrotowa ≤ 750 obr / min lub ≥ 2800 obr / min

- Zbyt duża objętość wtrysku (w zależności od prędkości obrotowej silnika)

- Ciśnienie atmosferyczne ≤ 880 mbar

- Napięcie akumulatora ≤ 9 V.

- Temperatura powietrza wlotowego ≤ 25 ° C lub ≥ 105 ° C

- Podczas uruchamiania silnika

- Wybieg

- Silnik pracuje zbyt długo na biegu jałowym


dlaczego ci szarpie itp, ja stawiam na wtryski

Opublikowano
czy ktoś zna zasadę działania wypalania filtra DPF w B47, wiem że jest podawana wyższa dawka paliwa, silnik musi osiągnąć jakąś tam temp itp. mi chodzi czy poza tym zatyka się jakaś klapka, czy coś mechanicznie jeszcze się zmienia w trakcie wypalania. Pytam bo podczas wypalania DPF na biegu jałowym słyszę tylko silnik, jak się nie wypala to coś na jałowych obrotach zaczyna brumień, buczeć, rezonować, jakby jakaś przypchana rura, osłona itp.. brumienie dość mocne bo czuć nawet na kierownicy rezonans, podczas wypalania DPF jak pisałem jest błoga cisza.

 

Regeneracja

Istnieją dwa rodzaje regeneracji:


Ciągła regeneracja:


Ta forma regeneracji odbywa się podczas normalnej jazdy. Przy temperaturach spalin wynoszących 280-350 ° C ciągła regeneracja odbywa się w postaci powolnego procesu utleniania. Cząsteczki sadzy nie mogą zostać spalone, dopóki spaliny nie osiągną wymaganej temperatury.


Okresowa regeneracja:


Okresowa regeneracja jest wykonywana automatycznie przez DDE po nie później niż 1000 km (600 mil). W pojazdach z wieloma jazdami na krótkich dystansach okresowa regeneracja zaczyna się już po 400 - 800 km (250 - 500 mil).


W przypadku regeneracji zasysane powietrze jest redukowane przez przepustnicę. Wykonywane są jedno lub dwa wstrzyknięcia po wstrzyknięciu. Zwiększa to temperaturę spalin do około 600 ° C. Sadza jest spalana wraz z resztkowym tlenem.


Okresowa regeneracja wykonywana jest przy wszystkich prędkościach. Najbardziej wydajną metodą jest regeneracja przy stałej prędkości przekraczającej 60 km / h (38 mil / h) przez okres 20-30 minut.


DDE oblicza czas okresowej regeneracji na podstawie następujących wartości:


średni przebyty dystans

średnia prędkość jazdy

temperatura w filtrze cząstek stałych

wartości z czujnika ciśnienia spalin

Ostatnia pomyślna regeneracja może zostać odczytana przez system diagnostyczny


Regeneracja wymaga spełnienia następujących warunków:


Temperatura płynu chłodzącego musi przekraczać 75 ° C

temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych musi być wyższa niż 240 ° C

paliwa musi być wystarczająca ilość (kontrolka rezerwy paliwa nie świeci się). Za każdym razem, gdy zapala się lampka rezerwy, proces regeneracji zostaje wstrzymany.

żadne kody usterek z układu masy powietrza, układu wydechowego i czujników nie muszą być zapisywane w DDE

Kody błędów 480A / 245700 (od F01) i 481A / 245800 (od F01) muszą wskazywać stan „obecnie brak”

Stała prędkość jazdy powyżej około 60 km / h (około 38 mil / h). Optymalna prędkość to około 100 km / h (około 60 mil / h).



PS: w automacie nie wrzuci 6 biegu podczas wypalania :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla potomnych, problem z poszarpywaniem przy obr 1500-2000 został zażegnany po wprowadzeniu korekty do egr +40mg/stk. Dodatkowo wolniej zapełnia się dpf.

masz problem z elektrozaworem sterującym EGR

Opublikowano

Korzystałem do tej pory z różnych aplikacji (OBD przez BT) i pierwszy raz się spotkałem z tym, że auto gaśnie w momencie połączenia. Czy to normalne w bimmer-tool?

Rozumiem, że żeby mieć dostęp do wtryskiwaczy oraz aktualne/oczekiwane, to trzeba wykupić pełną wersję?

Opublikowano

Jaki masz adapter?

Na podróbkach Vgate były przypadki że w momencie połączenia zapalała się choinka na zegarach albo auto gasło. Może też to spowodować rozsynchronizowanie CAS i wówczas szybko nie ruszysz.

Jest to niedopuszczalne. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić i pewnie wymienić adapter. Upewnć się też że jest w apce zaznaczony automatyczny wybór silnika.

Opublikowano
Potwierdzam wypowiedź Pawła, prawdopodobnie masz niebieskiego elma 327. wyskakuje kontrola trakci etc i przy łączeniu gaśnie auto. Pozbądź się tego jak najszybciej.
Opublikowano
korekty mozna olac do czasu wywalania bledu smooth running controller

 

Czyli tego: 4B10 Regulator płynnej pracy


Bo taki się pojawił, myślałem że to raczej wina że aku się rozładował ostatnim czasem przy sprzątaniu.

 

BTW to jest E60?


Tak E60. Czemu temperatura wody taka wysoka?

 

Może DPF się wypalał samoczynnie muszę sprawdzić nie zwróciłem uwagi podjechałem po trasie pod domem wpiąłem wtyczkę i podłączyłem za korektami.

 

Cześć,


Na przyszłość może komuś się przyda. Wtrysk który był na cylindrze który miał korekty na plus poszedł na regenerację. Wcześniej w tej samej firmie był sprawdzany na maszynie z całym kompletem. Tutaj wyszła przypalona końcówka. Została zmieniona wtrysk zregenerowany. Po powrocie złożone na nowej podkładce wraz z frezowaniem gniazda. Błędy nie ma korekty są w normie rozjazd do 0.67 na wolnych obrotach. Sam tłok był oglądany pod kątem uszkodzeń kamerką i jest ok nie widać uszkodzeń, pęknięć i przypaleń.

Opublikowano
Jaki masz adapter?

Na podróbkach Vgate były przypadki że w momencie połączenia zapalała się choinka na zegarach albo auto gasło. Może też to spowodować rozsynchronizowanie CAS i wówczas szybko nie ruszysz.

Jest to niedopuszczalne. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić i pewnie wymienić adapter. Upewnć się też że jest w apce zaznaczony automatyczny wybór silnika.

 

Mam niebieski ELM327:

6875_1.jpg


Na apce zaznaczony automatyczny wybór silnika.


 

Potwierdzam wypowiedź Pawła, prawdopodobnie masz niebieskiego elma 327. wyskakuje kontrola trakci etc i przy łączeniu gaśnie auto. Pozbądź się tego jak najszybciej.

Ok, to szukam nowego adaptera...

 

Rozumiem, że żeby mieć dostęp do wtryskiwaczy oraz aktualne/oczekiwane, to trzeba wykupić pełną wersję?

? :)

Opublikowano
Dla potomnych, problem z poszarpywaniem przy obr 1500-2000 został zażegnany po wprowadzeniu korekty do egr +40mg/stk. Dodatkowo wolniej zapełnia się dpf.

Miałeś takie objawy przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu? Jak z dynamika na +40mh/stk?

Opublikowano
Dla potomnych, problem z poszarpywaniem przy obr 1500-2000 został zażegnany po wprowadzeniu korekty do egr +40mg/stk. Dodatkowo wolniej zapełnia się dpf.

Miałeś takie objawy przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu? Jak z dynamika na +40mh/stk?

 

Objaw występował tylko przy pełnym rozgrzaniu przy utrzymywaniu stałej prędkości od 1500 rpm do 2000 rpm + okazjonalnie na wolnych obrotach. Po zmianie brak poszarpywania, wolniej zapełnia się dpf. Różnicy w spalaniu jeszcze nie wyłapałem bo nie tankowałem od tego momentu. w kwesti dynamiki, to może być tylko lepiej bo więcej świeżego powietrza dajesz na tłoki

Opublikowano

Bzdury gadacie... ograniczenie EGR ma wpływ tylko na biegu jałowym, przy nieobciążonym silniku lub przy stałem prędkości i to zależne od obrotów, ograniczanie EGR nie ma wpływu na dynamikę auta... każde wciśniecie gazu powyżej 20% zamyka całkowicie EGR... lepsza dynamika bo ograniczyłeś EGR? to efekt placebo, nic więcej.


BMWmisiek, co do zapełniania DPF, po ograniczeniu EGR, nie wiem czy wiesz jak działa DPF, ale im więcej spalin wraca do DPF to szybciej się zapcha czy wolniej? hmmm?


czyli jak ograniczyłeś dostawanie sie spalin z powrotem do kolektora dolotowego, to myślisz że wolniej się zapcha DPF? błąd, jeszcze bardziej, a jazda z DPF bez EGR to już kaplica dla DPF-u....


To że sadzy Ci wolniej przybywa to tylko efekt uboczny, daj buta kilka razy to zobaczysz jak szybko sadzy Ci urośnie

Opublikowano
Bzdury gadacie... ograniczenie EGR ma wpływ tylko na biegu jałowym, przy nieobciążonym silniku lub przy stałem prędkości i to zależne od obrotów, ograniczanie EGR nie ma wpływu na dynamikę auta... każde wciśniecie gazu powyżej 20% zamyka całkowicie EGR... lepsza dynamika bo ograniczyłeś EGR? to efekt placebo, nic więcej.


BMWmisiek, co do zapełniania DPF, po ograniczeniu EGR, nie wiem czy wiesz jak działa DPF, ale im więcej spalin wraca do DPF to szybciej się zapcha czy wolniej? hmmm?


czyli jak ograniczyłeś dostawanie sie spalin z powrotem do kolektora dolotowego, to myślisz że wolniej się zapcha DPF? błąd, jeszcze bardziej, a jazda z DPF bez EGR to już kaplica dla DPF-u....


To że sadzy Ci wolniej przybywa to tylko efekt uboczny, daj buta kilka razy to zobaczysz jak szybko sadzy Ci urośnie

 

Ktoś potwierdzi/zaprzeczy? Co człowiek to inna opinia na ten temat......Chciałbym się dowiedzieć w końcu jak to faktycznie wygląda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

DDE 6.0 / 6.3 Recyrkulacja spalin (AGR)

W zależności od stanu pracy pewna ilość spalin jest zawracana przez zawór EGR do układu dolotowego ( kolektora ssącego) w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń.


Ważne: W silniku M67TÜ są zamontowane dwa zawory EGR, które są aktywowane indywidualnie przez jednostki sterujące DDE. Opis poniżej dotyczy obu zaworów EGR. Zawór EGR 1 znajduje się w kierunku jazdy po lewej stronie.




składniki

- Zawór EGR z jednostką podciśnienia

- Konwerter ciśnienia

- Linia wydechowa





Funkcjonować

Jednostka podciśnieniowa jest podłączona do źródła podciśnienia poprzez przetwornik ciśnienia. Zastosuje zmienną próżnię do jednostki próżniowej zgodnie z poleceniami otrzymanymi z jednostki sterującej DDE. Jednostka sterująca DDE steruje przetwornikiem ciśnienia za pomocą sygnału prostokątnego o współczynniku wypełnienia (= zmienna szerokość impulsu) między 50% a 75%.




Kontrola

Ilość recyrkulowanych spalin wpływa na masę zasysanego świeżego powietrza.Im więcej spalin jest recyrkulowanych, tym mniej świeżego powietrza jest zasysane Masa świeżego powietrza, która przepływa przez silnik w dowolnym punkcie krzywej wydajności, gdy EGR jest wyłączony to znana wielkość. Miarą ilości recyrkulowanych spalin jest zatem zmniejszenie masy zasysanego świeżego powietrza w wyniku recyrkulacji spalin. Podczas pracy współczynnik obciążenia na przetworniku ciśnienia jest kontrolowany w taki sposób, że pobierana jest określona masa świeżego powietrza dla danego punktu pracy.


Jednostka sterująca DDE oblicza określoną masę świeżego powietrza dla każdego punktu pracy na podstawie następujących zmiennych:


- Prędkość silnika

- Objętość wtrysku

- Temperatura płynu chłodzącego

- Ciśnienie atmosferyczne

- Temperatura powietrza wlotowego

- Zmniejszenie recyrkulacji spalin poprzez pracę na biegu jałowym dłużej niż 5 min

Kalibracja recyrkulacji spalin (funkcja serwisowa) wpływa również na podaną wartość dla recyrkulacji spalin.


Przyczyny odcięcia recyrkulacji spalin podczas pracy można odczytać na sterowniku. Przyczyny odcięcia wskazują, czy sterowanie EGR jest aktywne, czy też zostało wyłączone z powodu jednego z poniższych warunków.





Recyrkulacja spalin jest wyłączana, gdy:

- Temperatura płynu chłodzącego ≤ 15 ° C lub ≥ 105 ° C

- Prędkość obrotowa ≤ 750 obr / min lub ≥ 2800 obr / min

- Zbyt duża objętość wtrysku (w zależności od prędkości obrotowej silnika)

- Ciśnienie atmosferyczne ≤ 880 mbar

- Napięcie akumulatora ≤ 9 V.

- Temperatura powietrza wlotowego ≤ 25 ° C lub ≥ 105 ° C

- Podczas uruchamiania silnika

- Wybieg

- Silnik pracuje zbyt długo na biegu jałowym

oraz jeśli wystąpią następujące usterki:

- Kody błędów 4500, 4506: recyrkulacja spalin, odchylenie sterowania

- Kody błędów 41B0, 41D0, 41E0: Recyrkulacja spalin

- Kody błędów 3FB0, 3FC0, 3FD0: czujnik masowego przepływu powietrza

- Kod błędu 4060: Czujnik ciśnienia atmosferycznego

- Kody błędów 4180, 4190, 41A0: Regulator ciśnienia turbosprężarki

- Kod błędu 4680: Napięcie zasilania 2

- Kod błędu 4140: czujnik masowego przepływu powietrza

Kod błędu 3F00: Czujnik ciśnienia turbo

- Kody błędów 4520, 4530: Regulacja ciśnienia powietrza doładowującego, odchylenie regulacji





Monitorowanie

Podczas kontrolowanej pracy EGR, jednostka sterująca monitoruje masę zasysanego powietrza. Jeśli centrala wykryje rozbieżność między zadaną a rzeczywistą masą powietrza dolotowego, która jest poza dopuszczalnymi granicami, mogą zostać zapisane następujące usterki:


- Kody błędów 4500, 4506: recyrkulacja spalin, odchylenie sterowania

Jeśli jednostka sterująca wykryje błąd w sterowaniu przetwornikiem ciśnienia, mogą zostać zapisane następujące błędy:


- Kody błędów 41B0, 41D0, 41E0: recyrkulacja spalin, aktywacja

Edytowane przez Burza1234

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.