Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja zupelnie nie rozumiem w czym Wy macie problem z tym wypalaniem... sprawny silnik robi to wtedy kiedy uznaje za konieczne. czy bedziecie blokowac, wymuszac czy co tam sobie jeszcze wymyslicie, to DPF i tak zrobi 250 tys i tak. Wtedy zgodnie z planem trzeba go wymienic. czym wiecej kombinowania tym wieksza szansa ze nawet do tych 250 nie dociagnie. to moze skoro juz mamy wypalanie, niedlugo blokowanie, to ja doloze jeszcze zeby wysylal sms jak zacznie sie wypalac. wtedy nie bede musial co chwile w apke zagladac... aha i koniecznie z opcja wyboru koloru tla.
Opublikowano
ja zupelnie nie rozumiem w czym Wy macie problem z tym wypalaniem...

Przecież nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Chcesz to korzystasz z aplikacji. Nie chcesz to nie korzystasz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aplikacja ma sto innych znacznie ciekawszych i przydatniejszych opcji..


jezdzenie i zastanawianie sie co slychac w dpf to naprawde przejaw jakiegos masochizmu... to tak jakbys codziennie kontrolowal stan kola pasowego, czystosc rury wydechowej, glebokosc bieznika w oponach albo % rozciagniecia paska klinowego.


wsiadaj i jedz. dpf sam o siebie zadba. a jak nie jest w stanie to znaczy ze problem nie jest z dpf tylko z biezacym serwisowaniem i dbaniem o silnik.


gdyby producent uznal ze uzytkownik auta ma kontrolowac kiedy dpf ma sie wypalac a kiedy nie, to by zrobil przycisk do tego na kierownicy. skoro go nie ma to znaczy ze manualna kontrola jest zbedna lub ogranicza sie do funkcji SERWISOWEJ... SER WI SO WEJ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja zupelnie nie rozumiem w czym Wy macie problem z tym wypalaniem... sprawny silnik robi to wtedy kiedy uznaje za konieczne. czy bedziecie blokowac, wymuszac czy co tam sobie jeszcze wymyslicie, to DPF i tak zrobi 250 tys i tak. Wtedy zgodnie z planem trzeba go wymienic. czym wiecej kombinowania tym wieksza szansa ze nawet do tych 250 nie dociagnie. to moze skoro juz mamy wypalanie, niedlugo blokowanie, to ja doloze jeszcze zeby wysylal sms jak zacznie sie wypalac. wtedy nie bede musial co chwile w apke zagladac... aha i koniecznie z opcja wyboru koloru tla.

 

Moim zdaniem źle to wszystko interpretujesz....

Czy uwazaszy ,że niewypalone paliwo w cylindrach, które później spłynie przez pierścienie do oleju silnikowego rozrzedzając go jest dobre....????

Czy powstała temperatura ( 700 °C ) w czasie gdy auto stanie , ma szansę szybko się rozejść . Wszystko w koło pochłania to ciepło. A jak wiadomo , duże amplitudy temperatur przyspieszają starzenie materiału.....


Kolega powyżej pisał o sytuacji , gdzie kończy trasę, czy to przyjazd z pracy czy z weekendu . Najzwyczajniej w świecie nie ma czasu aby przeprowadzić skutecznie proces wypalania DPF. Moim zdaniem byłaby to świetna opcja.


Ja osobiście jak widzę ,że jest zaplanowany proces wypalania DPF a do domu mam krótki odcinek to zwalniam ,często jadę na przemian gaz / odpuszczony gaz , tak aby temperatura spalin przed DPF nie przekroczyła 200°C. To powoduje ,że jeden z warunków tego procesu nie jest spełniony i wypalanie się nie odbywa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak idziesz zjesc stek z poledwicy do knajpy, to taz masz apke do sprawdzania czy kucharz wyczysciul ruszt? czy idziesz i cieszysz sie tym po co tam poszedles?


za kazdym razem jak otwierasz zimne piwko to sterylizujesz butelke i sie zastanawiasz w jakiej temperaturze pracowala maszyna ktore to piwo rozlewala?


sie zastanawiam po co w ogole tak strasznie sie meczyc i kupowac auto z dpf... po co w ogole kupowac auto?


jezdzisz czy lampisz sie w apke caly czas? gdzie "radosc z jazdy"?


to tak jakby przyszla do Ciebie super laska do domu a ty zamiast ja adorowac to caly czas bys sie zastawnawial czy wyrzuciles smieci i czy aby na pewno dobrze je posegregowales...


czy bedziesz jezdzil normalnie czy bedziesz jezdzil i bez przerwy patrzyl na dpf, to nie zrobi ani 5km wiecej niz tyle na ile jest przewidziany. tak samo silnik... zepsuje CI sie ze 100 innych powodow ale na pewno nie z powodu wypalania dpf.


EOT.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Generalnie jak komuś się przyda i jest to rabialne, autorowi się chce, to czemu nie.

Ale jedno mnie zastanawia - jeździcie z ciągle włączoną apka i ciągle ją monitorujecie?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jak jeżdżę tylko po mieście to wypalanie filtra mam po przejechaniu ok 200km .

Apke uruchamiam przy ok 150km i obserwuje parametry.

Myślę ,że nie ma innej opcji aby zgodnie ze sztuką kontrolować/zadbać o filtr DPF???

Opublikowano
:mrgreen: :duh: :mad2:


Niektorym ludziom jak sie da widelec to sobie najpierw oko wydlubia...

Już dobrze. Przestań cedzić ten jad. Nie ma obowiązku korzystania z BTool.

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

Jak macie automat to zauważysz że Ci się wypala, nie wrzuca 6 biegu + zostaje dłużnej na każdym biegu. Taki life hack dla zautomatyzowanych.


Od pół roku jeżdżę i nie patrze w ta aplikacje, jeśli będzie się coś działo to wtedy zajrzę. Mniej więcej wiem kiedy dpf sie wypala - przez automat, błędów nigdy nie miałem od DPF ani nic, do tego w TIS napisane jasno że wypalanie DPF następuje przy każdej prędkości. Możecie go i na postoje wypalić... luz obroty w góre i temp rośnie i sie wypala tak samo jak w czasie jazdy... później tylko poczekać aż ostygnie, zgasić i iść na obiad do domu... Im bardziej się martwicie o tego DPF to on szybciej sie wam spierdzieli, żyjcie spokojnie nie przejmuje sie tym DPF, jak zacznie wam sie robić czarna rura z tyłu to wteyd oznaka że DPF już dziurawy i jego termin sie kończył :cool2:

Opublikowano
Jak macie automat to zauważysz że Ci się wypala, nie wrzuca 6 biegu + zostaje dłużnej na każdym biegu. Taki life hack dla zautomatyzowanych.


Od pół roku jeżdżę i nie patrze w ta aplikacje, jeśli będzie się coś działo to wtedy zajrzę. Mniej więcej wiem kiedy dpf sie wypala - przez automat, błędów nigdy nie miałem od DPF ani nic, do tego w TIS napisane jasno że wypalanie DPF następuje przy każdej prędkości. Możecie go i na postoje wypalić... luz obroty w góre i temp rośnie i sie wypala tak samo jak w czasie jazdy... później tylko poczekać aż ostygnie, zgasić i iść na obiad do domu... Im bardziej się martwicie o tego DPF to on szybciej sie wam spierdzieli, żyjcie spokojnie nie przejmuje sie tym DPF, jak zacznie wam sie robić czarna rura z tyłu to wteyd oznaka że DPF już dziurawy i jego termin sie kończył :cool2:

W manualu N47 silnik głośniej pracuje i tak jakby słychać wtryski przy wypalaniu i ma kilka KM mniej. Wiem, bo w trakcie chip tuningu mojemu tunerowi włączyło się wypalanie DPF w moim aucie i mówił, że miał problem dobrze zrobić chipa. Po odbierze auta patrzę w apke a tam wypalanie aktywne xD ale chip wyszedł ładny i wykresy też ładne. Oczywiście jak daje się aucie w palnik to wypalanie się wyłącza, aby nie zabierać mocy.

A na postoju jak wkręcisz się na obroty powyżej 3tys/min to też się wyłącza, po to, żeby w trakcie mierzenia zadymienia i składu spalin nie fałszować wyników wypalaniem, aby było wypalanie muszą spełnić się odpowiednie warunki. Na postoju nie osiągniesz odpowiedniej temperatury spalin, osiągniesz ją dopiero przy obciążeniu od ok 90km/h niezależnie od biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju nie osiągniesz odpowiedniej temperatury spalin, osiągniesz ją dopiero przy obciążeniu od ok 90km/h niezależnie od biegu.

W B47 DPF wypali się również bez problemu jadąc z przepisową prędkością po mieście.Wielokrotnie w takich warunkach wypalał mi się ładnie do ostatnich gram sadzy. Nawet zatrzymanie samochodu na skrzyżowaniu czy światłach nie powoduje dezaktywacji procesu wypalania DPF-a. Jak się to ma w N47 to nie wiem, jeździłem tym silnikiem wcześniej tylko wtedy nie było jeszcze apki.

Proces wypalania DPF-a przez inżynierów BMW w nowszych silnikach też jest usprawniany, ewoluuje by przebiegał jak najsprawniej.

Opublikowano
Na postoju nie osiągniesz odpowiedniej temperatury spalin, osiągniesz ją dopiero przy obciążeniu od ok 90km/h niezależnie od biegu.

W B47 DPF wypali się również bez problemu jadąc z przepisową prędkością po mieście.Wielokrotnie w takich warunkach wypalał mi się ładnie do ostatnich gram sadzy. Nawet zatrzymanie samochodu na skrzyżowaniu czy światłach nie powoduje dezaktywacji procesu wypalania DPF-a. Jak się to ma w N47 to nie wiem, jeździłem tym silnikiem wcześniej tylko wtedy nie było jeszcze apki.

Proces wypalania DPF-a przez inżynierów BMW w nowszych silnikach też jest usprawniany, ewoluuje by przebiegał jak najsprawniej.

Hmm, może mój jest już taki zapchany, że w mieście nie chce sie wypalać, ale po mieście mało jeżdżę, żeby stwierdzić. Pewnie tak jak mówisz wypala się w niższej temp niż te 600st które osiąga przy optymalnych obciążeniach, tylko wolniej.

Opublikowano

Miałem walnięte termostaty od prawie roku (!) - na szczęście tylko przepuszczały i auto rozgrzewało się do 86C, ale trwało to zwykle 20-30 minut, więc DPF się wypalał (jeżdzę zazwyczaj poza miastem).

W ciągu ostatniego miesiąca jeździłem głównie w mieście, DPF się przypchał do ok 40g sadzy i wypalanie nie chciało zaskoczyć (nigdy jeszcze nie wymuszałem wypalania). Akurat wymieniłem termostaty - po 5 km auto rozgrzane do 88C, chwila później włącza się wypalanie. Musiałem zatrzymać się na światłach na węźle - po ruszeniu wypalanie było kontynuowane. Jeżeli masz sprawne termostaty i brak błedów w DME, a jeździsz więcej poza miastem, to napradę nie ma co zawracać sobie głowy, ponieważ w trasie działa wypalanie pasywne i poziom sadzy zwykle oscyluje wokół 20g - jeżdżąc w trasy 30km+ wypalanie z walniętymi termostatami aktywowało się co kilkaset kilometrów. Błąd nigdy mi nie wyskoczył (od kiedy zlikwidowałem przyczyny po kupnie auta - dwa lata temu).

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Witam, nie jestem expertem i mam problem z DPF, chcę go wypalić. Planuje kupić Btool expert aplikacje, chciałbym się dowiedzieć jaki muszę kupić najlepszy adapter Bluetooth aby działał bezproblemowo z BMW X1 S20d, E84, N47T.


Proszę o info. Dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakby nie mogli jakiejś ikonki informacyjnej dodać . Niektóre marki mają

 

Do najnowszego Transportera niemiecka Policja kazała sobie zamontować nie tylko kontrolkę, ale też możliwość ręcznego (przyciskiem) wymuszenia i wyłączenia wypalania.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

 


Wymusiłem dzisiaj u siebie regenerację i wzrosła liczba regeneracji o jeden.

 

Dzisiaj wypalanie załączyło się samoczynnie i liczba też zwiększyła się o jeden, tak więc coś nie tak jest z Waszymi ECU :D (n47 here, i to ten bez N)

 

Wczoraj też u mnie zwiększyło się o jeden.. Nie wiem co tu jest grane :D

Opublikowano
Rzeczywiście jest taki parametr. Sprawdzę w ciągu paru dni czy pokazuje jakieś sensowne wartości. Jeśli tak to dodam.

 

Możemy oczekiwać czy raczej nic sensownego nie ma?

Opublikowano
chciałbym się dowiedzieć jaki muszę kupić najlepszy adapter Bluetooth aby działał bezproblemowo z BMW X1 S20d, E84, N47T.

Do twojego auta i silnika nada się dowolny markowy adapter bluetooth np. Carista lub Vgate iCar Pro. Na pierwszej stronie wątku masz całą listę do wyboru.

 

Tak też zrobiłem, wybrałem adapter z linka. Wszystko działa rewelacyjnie. Dzięki

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do autora aplikacji.

W aplikacji jest taki parametr jak "Temp. spalin za chłodnicą EGR" który w moim przypadku jest nieaktywny.

Fizycznie czujnik jest zainstalowany w samochodzie.

Silnik to D72N47AO, adapter: CARISTA bluetooth.

Można ten parametr aktywować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robi się tak ostatnio że jak zmienię co ma być wyświetlane w Live Data to po zatwierdzeniu wyświetla wartości -1 i nie czyta ich . Rozłączenie i połączenie rozwiązuje problem .
Opublikowano

Pacjent 320d N47 2008 rok. Auto zdaje się mułowate z dołu. Był czyszczony DPF, ale nic to nie dało. Po odpięciu przepływomierza jakby jest dynamiczniejsze. Ogólnie przepływomierz z tego co zauważyłem trochę zawyża. Nie wiem czy to odpowiedni dział, ale wkleje logi z bimmer tool:


Log #432313


Log #432316


Korekcje na wtryskach idealne nie przekraczają 0.4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.