Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopaki tak do końca nie jest, że PIN2 nie jest podłączony do CAS. Tu masz np. w tym aucie w którym ja wymieniałem podgrzewacz, że jest podłączony.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou_200605/Z5sgnYd

podejrzewam, że CAS się przywali i sypnie błędem lub podgrzewacz scale nie będzie działał , jak wsadzisz 3 PIN zamiast 4.

Ktoś by musiał się pobawić i rozebrać oba, żeby zobaczyć gdzie te piny w podgrzewaczu od M47 są podłączone.

Opublikowano

Witam


Pytanie odnośnie wypalania DPF w BMW f30,

Po jednej z aktualizacji btoola nie pokazuje temp. Spalin w okienku DPF?

Tak ma być, czy po kolejnej aktualizacji wskaźnik powróci ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki tak do końca nie jest, że PIN2 nie jest podłączony do CAS. Tu masz np. w tym aucie w którym ja wymieniałem podgrzewacz, że jest podłączony.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou_200605/Z5sgnYd

podejrzewam, że CAS się przywali i sypnie błędem lub podgrzewacz scale nie będzie działał , jak wsadzisz 3 PIN zamiast 4.

Ktoś by musiał się pobawić i rozebrać oba, żeby zobaczyć gdzie te piny w podgrzewaczu od M47 są podłączone.

 



Na to wygląda , że należało by założyć nowy temat i rozwiać jakiejkolwiek wątpliwości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3-pin nie działa i było już o tym pisane w innych tematach.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam


Pytanie odnośnie wypalania DPF w BMW f30,

Po jednej z aktualizacji btoola nie pokazuje temp. Spalin w okienku DPF?

Tak ma być, czy po kolejnej aktualizacji wskaźnik powróci ?

odchacz to w opcjach

Opublikowano

Co do podgrzewacza to kiedyś w zimę bryła lodu niefortunnie uderzyła pod autem i go połamała ropa się wylała auto stanęło. Podgrzewacz 4 pin na 100% fabryczny a etk pokazuje że mam 3 pin a podgrzewacz o numerach mojego wgl nie istnieje. Kupiłem używkę o takich samych numerach jak mój stary smiga już 4 lata



M47

Opublikowano


Mam 2.0 D N47 przebieg 209000 km i zapchanego DPF-a który nadaję się do czyszczenia bo cały czas wali błędami 480A i 4D03

 

Ogarnąłeś temat?

Jakie masz wartości na teście pomiaru cisnienia wstecznego?

błąd 480A wskazuje ze pewnie wysokie,

4D03 to niby uszkodzenie czujnika ciśnienia, jest pod filtrem powietrza, widać jak na dłoni,

jezeli w teście pokazuje wysokie, ale zróżnicowane wartości to jest szansa że czujnik jeszcze żyje,

jeśli padł, kup drugi w demobilu i podmień. Tak naprawdę tylko płaski śrubokręt jest potrzebny i para rąk.

Potem przygotuj auto do procedury wypalania, aplikacja BTool (o dzięki Ci @pawelgawel); parametry silnika i długa dwupasmówka, S-ka lub inna obwodnica.

wymuś wypalanie z automatycznym kasowaniem błędów, i jedziesz, trójeczka, tempomat 90km/h, 2000-3000obr, obserwuj temperatury przed/po DPFie,

jedź tak aż aplikacja zamelduje całkowite wypalenie filtra, w międzyczasie mogą ci zielone 'ptaszki' przy zaplanowana/aktywna mrugać, ale wypalania nie przerywaj aż obydwa nie zamienią się w X,

będziesz widział jak ciśnienie wsteczne spada, przy takich obrotach powinno zejść do wartości około 100 hpa


Ja niedawno reanimowałem DPFa z podobnymi objawami, 480A czasem 481A, 4530, ciśnienie wsteczne na jałowym ~65hPa

w teście :

680rpm - 68 hPa

2000rpm - 165 hPa

3000rpm - 270 hPa

4000rpm -397 hPa

też długo nie wiedziałem co jest grane, raz jeździł dobrze, raz zamulał,

po porządnym wypaleniu, a sadzy wcale dużo nie pokazywał, coś na poziomie 10g (i popiołu ~45g) procedura trwała ze 20-30 min i z 40km zrobiłem;

wszystko wróciło do normy, i wiara w inżynierów BMW też wróciła ;) a ciśnienia?

680rpm - 10 hPa

2000rpm - 24 hPa

3000rpm - 65 hPa

4000rpm -103 hPa


Padłeś? Powstań i walcz dalej!


@pawelgawel - jeszcze raz dzięki za tak fajny program, to duzo łatwiejsze i w instalacji i w obsłudze niż np ISTA, a podstawowe, codzienne rzeczy obsłuży ;


pozdro

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
Witam, czy w aplikacji jest nadal możliwość resetu filtra dpf - E84 ? Kiedyś była ta opcja. Po jakiej wartości popiołu komputer wywala błąd. Trochę sztucznie nadłożyłem popiołu przy wymuszonym wypalaniu dpf i chciałbym zresetować filtr. Pozdrawiam
Opublikowano
Nie. Nie wszystkie N57 mają czujnik ciśnienia oleju, a te które mają podają bezsensowne wartości.

U mnie pokazuje 9500 hPa.....

Opublikowano
Witam, zaintalowałem pełną wersję, BMW X3 3.0d M57N2, 218KM, łaczę się przez ELM327 iCar2. Łączy się bez problemu, chyba wszystko działa jak trzeba. Kupiłem oczywiście przez problem z DPF. Wygląda to tak, że po wypaleniu sadzy jej wartośc od razu wzrasta i po przejechaniu około 100 km znowu wyskakuje regenaracja zaplanowana przy wartości około 25 g sadzy. Popiół 0,8g. Gdzie szukać problemu?
Opublikowano

Cześć


Czy ktoś ma może kontakt, gdzie mógłbym kupić DPF do e90, 330 m57? Zaraz będę wyjeżdżać w Europę do roboty i wolałbym nie przytulić kary finansowej za trzy wypłaty. :roll:

Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

 

Raczej odpada bo nie wierzę, że akurat po każdym aktywnym wypaleniu wzrastało by o 2 zamiast o 1. Ciekawe jak u innych :P

Wcześniej liczyło prawidłowo a od ok 2 tyg to się zmieniło i jak widać nie tylko u mnie.

 

Wymusiłem dzisiaj u siebie regenerację i wzrosła liczba regeneracji o jeden.

 

Dzisiaj wypalanie załączyło się samoczynnie i liczba też zwiększyła się o jeden, tak więc coś nie tak jest z Waszymi ECU :D (n47 here, i to ten bez N)

Opublikowano
Witajcie Chciałem się podzielić z wami to o wiele lepsza aplikacja to deep OBD które naprawdę równa się z Tool32 czy z ista na bazę danych taką samą jak te programy więc tak naprawdę zrobisz tym wszystko od kodowania do diagnostyki tylko fakt trzeba uważać bo też można niezłego bajzlu narobić do aplikacji jest rozwiązanie połączenia ze stroną IBM która przesyła tłumaczenie no i większość jest przetłumaczona na polski będziesz wszystko się w miarę kumaty to tą aplikacją naprawdę ogarnie wszystko każdy moduł tylko najlepiej do niej mieć kabel KD can a jeszcze diagnozy i programowania typu vag tylko trzeba osobną bazy danych pobrać i też ma się wszystkie pliki serwisowe naprawdę teraz to w ogóle laptopa nie odpalam bo wszystko jest w tej aplikacji Niestety aplikacja btool nie działa prawidłowo Moim zdaniem coraz gorzej najmniej jakiś czas temu po po ostatniej aktualizacji jak jeszcze nie używałem nie mogłem się połączyć przez kabel na 100 różnych sposobów choć niby miała działać lepiej pod kablem a cała lepiej pod Bluetooth choć też zrywało połączenia który zaznacza wszystkie moduły do odczytu błędów wywalało błąd ECU albo przekłamywalo zaraz w odczytach już lepsze była carista albo jeszcze lepsze carly No i oczywiście Carly Jeśli masz kabel to też się łączy nie musisz mieć wcale ich adaptera Bluetooth w miarę dużo rzeczy do zakodowania ale oczywiście bcode też daję radę no ale jak na początku tematu te wszystkie aplikacje łączące się i tak nie dorównują tamtej bo naprawdę deep może robić wszystko od a do z najlepiej polecam kupić kabel k-dcan około 100 zł którym połączysz się z nowszymi i starszymi autami a na dodatek wszystkie najlepsze aplikacje działają pod ten kabel A no oczywiście aplikacja jest darmowa nie każą później ci za nic płacić ani nic nie wymyślają po prostu masz masz bazę danych którą ściąga aktualizuje koduje zdiagnozujesz za darmo czy to najlepszym programem Jaki Moim zdaniem może być na telefon w ogóle naprawdę równy takim programom jak ty tool32 czy inpa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szpady66 weź spróbuj przeczytać, to co napisałeś :duh: potok słów bez przecinków i kropek. Z tego, co zrozumiałem polecasz program DEEP OBD.
Opublikowano
Tak dokładnie sory ale jechałem w trasie i pisałem :) heh no trochę z tego wyszło ale co nieco da się zrozumieć :)
Opublikowano

Dziś zakupiłem aplikacje w wersji expert. Do tej pory korzystałem z inpa oraz ista+. Pytanie do tych którzy ograniczyli przy pomocy aplikacji egr na 87 mg czyli maks. Jakie odczucia jeśli chodzi o przyśpieszanie samochodu (ewentualne zamulenie) oraz jak to wpłynęło na okresy/ kilometry pomiędzy wypalaniami dpf??

Pytam ponieważ przy pomocy ista mogę ograniczyć maks 40 mg a z pomocą aplikacji +87 mg działa i zapisuje bez problemu.

Druga sprawa to interesują mnie wartości sondy lambda. Przy przyśpieszaniu wartość zbliża się u mnie do okolicy jeden, a po odpuszczeniu do około 32,5 więc chyba ok. Jak ta wartość wygląda na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku? Jeśli mógłby ktoś sprawdzić u siebie za pomocą aplikacji byłbym wdzięczny. Mój silnik to M57 w wersji 231 Km

Opublikowano


Raczej odpada bo nie wierzę, że akurat po każdym aktywnym wypaleniu wzrastało by o 2 zamiast o 1. Ciekawe jak u innych :P

Wcześniej liczyło prawidłowo a od ok 2 tyg to się zmieniło i jak widać nie tylko u mnie.

 

Ja to mam już od dłuższego czasu

 

Wymusiłem dzisiaj u siebie regenerację i wzrosła liczba regeneracji o jeden.

 

Bez wymuszania, liczba regeneracji również zwiększyła się o jeden, czyli problem nie dotyczy n47 (nie n47n)

Opublikowano
Witajcie

Chciałem się podzielić z wami to o wiele lepsza aplikacja to deep OBD które naprawdę równa się z Tool32 czy z ista na bazę danych taką samą jak te programy więc tak naprawdę zrobisz tym wszystko od kodowania do diagnostyki tylko fakt trzeba uważać bo też można niezłego bajzlu narobić do aplikacji jest rozwiązanie połączenia ze stroną IBM która przesyła tłumaczenie no i większość jest przetłumaczona na polski będziesz wszystko się w miarę kumaty to tą aplikacją naprawdę ogarnie wszystko każdy moduł tylko najlepiej do niej mieć kabel KD can a jeszcze diagnozy i programowania typu vag tylko trzeba osobną bazy danych pobrać i też ma się wszystkie pliki serwisowe naprawdę teraz to w ogóle laptopa nie odpalam bo wszystko jest w tej aplikacji Niestety aplikacja btool nie działa prawidłowo Moim zdaniem coraz gorzej najmniej jakiś czas temu po po ostatniej aktualizacji jak jeszcze nie używałem nie mogłem się połączyć przez kabel na 100 różnych sposobów choć niby miała działać lepiej pod kablem a cała lepiej pod Bluetooth choć też zrywało połączenia który zaznacza wszystkie moduły do odczytu błędów wywalało błąd ECU albo przekłamywalo zaraz w odczytach już lepsze była carista albo jeszcze lepsze carly No i oczywiście Carly Jeśli masz kabel to też się łączy nie musisz mieć wcale ich adaptera Bluetooth w miarę dużo rzeczy do zakodowania ale oczywiście bcode też daję radę no ale jak na początku tematu te wszystkie aplikacje łączące się i tak nie dorównują tamtej bo naprawdę deep może robić wszystko od a do z najlepiej polecam kupić kabel k-dcan około 100 zł którym połączysz się z nowszymi i starszymi autami a na dodatek wszystkie najlepsze aplikacje działają pod ten kabel A no oczywiście aplikacja jest darmowa nie każą później ci za nic płacić ani nic nie wymyślają po prostu masz masz bazę danych którą ściąga aktualizuje koduje zdiagnozujesz za darmo czy to najlepszym programem Jaki Moim zdaniem może być na telefon w ogóle naprawdę równy takim programom jak ty tool32 czy inpa

 

Szpady66

Popraw w trybie edycji i nie rób wstydu! Bo to zostanie tak na zawsze...

ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
Opublikowano

Witaj Paweł Gaweł.

Mam pytanie czy w aplikacji BTool expert można dodać w live data parametr "ilość motogodzin silnika" z modułu DDE. ?

to było by ważne np przy kupnie auta,

bo można od razu zweryfikować stan/zużycie auta,


bo np 300 tyś km autostradowe w jednym aucie będzie miało mniejszą ilość motogodzin niż drugie auto z przebiegiem miejskim 170 tyś km.

Opublikowano

Pytanie do Paweł Gaweł

Czy jest możliwość aby z poziomu aplikacji zablokować uruchomienie wypalania DPF?

Moim zdaniem była by to fajna funkcja bo jak parametry wskazują, że zaraz rozpocznie się procedura wypalania a my nie mamy w planie dłuższej jazdy to można by było sobie zablokować wypalanie i uruchomić np. następnego dnia gdy mamy do przejechania dłuższy odcinek drogi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do Paweł Gaweł

Czy jest możliwość aby z poziomu aplikacji zablokować uruchomienie wypalania DPF?

Moim zdaniem była by to fajna funkcja bo jak parametry wskazują, że zaraz rozpocznie się procedura wypalania a my nie mamy w planie dłuższej jazdy to można by było sobie zablokować wypalanie i uruchomić np. następnego dnia gdy mamy do przejechania dłuższy odcinek drogi.

 

Popieram pomysł.... :cool2:

Opublikowano
Pytanie do Paweł Gaweł

Czy jest możliwość aby z poziomu aplikacji zablokować uruchomienie wypalania DPF?

Moim zdaniem była by to fajna funkcja bo jak parametry wskazują, że zaraz rozpocznie się procedura wypalania a my nie mamy w planie dłuższej jazdy to można by było sobie zablokować wypalanie i uruchomić np. następnego dnia gdy mamy do przejechania dłuższy odcinek drogi.

 

Popieram pomysł.... :cool2:

 

Też popieram, tylko pytanie czy jest to w ogóle wykonalne i jak to będzie się miało do ilości popiołu (będzie sztucznie rósł?). To wypalanie to najgorsza bolączka, zwłaszcza jak załączy się 500m od celu :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.