Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Wymieniłem przepływomierz i wchodzę Reset Adaptacji Przepływomierza.

Zawsze tam mam wartość 0 0. U Was też tak jest?

Sama adaptacja niby się wykonuje - apka mówi, że ok, ale jak było zero tak jest zero - macie tam jakieś wartości ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tylko od siebie dodam, że apka nie resetuje zawsze adaptacji.. czego jestem najlepszym przykładem. Dlatego zalecam inpe/iste do takich grubszych tematów.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

 

Raczej odpada bo nie wierzę, że akurat po każdym aktywnym wypaleniu wzrastało by o 2 zamiast o 1. Ciekawe jak u innych :P

Wcześniej liczyło prawidłowo a od ok 2 tyg to się zmieniło i jak widać nie tylko u mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

 

Raczej odpada bo nie wierzę, że akurat po każdym aktywnym wypaleniu wzrastało by o 2 zamiast o 1. Ciekawe jak u innych :P

Wcześniej liczyło prawidłowo a od ok 2 tyg to się zmieniło i jak widać nie tylko u mnie.

 

Ja to mam już od dłuższego czasu

Opublikowano

Witam


Chciałbym się dowiedzieć czy mam w swoim aucie DPF. Auto BMW 640d GC . Podlaczylem BimmerLinka i w opcjach odnosnie Dpfa pokazuje mi takie wartości jak na zdjęciach. Exhaust gas pressure DPF jest cały czas stale i pokazuje 0.50 bara, podczas jazdy tez nic się nie zmienia. Natomiast differential pressure na postoju pokozauje 0.00 bara, a w czasie jazdy podskoczyło do 0.07. Poziom sadzy i popiolu rośnie. Mam lekko okopcone rury z tyłu. Proszę o odpowiedź.


https://ibb.co/1vRVQVj

https://ibb.co/CQdRR60

https://ibb.co/5Bk0h50

https://ibb.co/9yxCVp9

https://ibb.co/RCH7bjF


Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano
Może coś się zmieniło i zaczyna liczyć pasywne wypalenia? :D Sprawdzę teraz na weekend jak to u mnie się zlicza.

 

Raczej odpada bo nie wierzę, że akurat po każdym aktywnym wypaleniu wzrastało by o 2 zamiast o 1. Ciekawe jak u innych :P

Wcześniej liczyło prawidłowo a od ok 2 tyg to się zmieniło i jak widać nie tylko u mnie.

 

Ja to mam już od dłuższego czasu

 

Wymusiłem dzisiaj u siebie regenerację i wzrosła liczba regeneracji o jeden.

Opublikowano

Musisz sam zaznaczyć te opcję w zakładce np. DPF/nox


Panowie mam pytanie, jeśli kolega ma błąd 43E2 czyli całkowita niedzaiająca przepustnica - czy mogę mu wypalić DPF przez aplikację? Z automatycznym kasowaniem błędów? Czy lepiej tego nie robić bo to niebezpieczne?

Zamówił już przepustnicę ale zastanawia mnie czy możemy zrobić regenerację z tym usuwaniem błędów czy to i tak nie przejdzie?


Pozdr

Opublikowano
U mnie wymuszanie nic nie dało. Błędy przepustnicy blokowały. Dopiero po jej wymianie załączyło wypalanie nawet bez wymuszania. Ale miałem już mocno zapchany.
Opublikowano
Czy można jakoś przetestować parametry egr? Nic się nie dzieje ale auto parę dni będzie na kobyłkach bo wysyłam wtryski do czyszczenia i zastanawiam się czy warto od razu do egr zajrzeć.
Opublikowano
U mnie wymuszanie nic nie dało. Błędy przepustnicy blokowały. Dopiero po jej wymianie załączyło wypalanie nawet bez wymuszania. Ale miałem już mocno zapchany.

 

Ciekawe czy znajomego DPF się odratuje, ostatnie wypalanie 5,200km temu :duh: pewnie wtedy kłopot z przepustnicą się zaczął.

Ciśnienie wstecznie na jałowych 59 mbar :shock: - na wolnych obrotach.. Oczywiście błąd DPF w pierwszym stadium ale lada chwila i wyskoczy ten drugi 481A.

Tutaj chociaż jest temat jasny i klarowny, wiadomo za co się brać.

On nie czuje spadku mocy, bo pewnie od początku jakiś problem był,a mowa o 231km więc powinien czuć większą frajdę a z tego co mi mówił, to jakoś słabo.. - ciekawe czemu :lol:

Dzięki za info, nawet nie będę próbował - najpierw zrobi przepustnicę.


Wracając do ilość wypaleń, nie wprowadzałem sam regeneracji ale po ostatniej regeneracji znowu ilość wzrosła o 2 :oops:

Opublikowano

Witajcie

Ten wątek (dzięki BTOOL) jest obecnie najbardziej aktywny na Forum. W dziale "diagnostyki" (Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów), to jakby pomarli!

Taki drobiazg BMW.

Diagnoza. Błąd filtra paliwa. Błąd, który przewija się czasem w wątku. Ale nigdy nie widziałem analizy i odpowiedzi, jaka jest przyczyna błędu.

------------------------------------------------------------------

2020-08-27 17:18:46 3'/E90/M47 / D60M47A0

------------------------------------------------------------

MOTOR (!) [Engine]

4587 fuel filter

------------------------------------------------------------

----- bimmer-tool 2.186-expert -----

------------------------------------------------------------------

Ten błąd po skasowaniu pojawia się rekurencyjnie. Po wymianie filtra paliwa na nowy nic się nie zmieniło, błąd powraca. Czy ktoś z Was z tym kiedyś walczył?

Nie jest to błąd "krytyczny". Filtr paliwa ma podgrzewacz, a kontrola błędu filtra paliwa / układu jest w BMW zrobiona tak jakoś dziwnie. Jest gdzieś w dokumentacji wzmianka o tym.


ZYGI-BMW

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo to jest błąd podgrzewacza, a nie filtra. Jak coś jest nie tak z samym filtrem, to co najwyżej możesz mieć jakiś błąd niskiego ciśnienia w układzie paliwowym. Sam filtr nie jest oczujnikowany, żeby wywalał błędy.
Opublikowano

Czy taki wykres powietrza oczekiwane/mierzone świadczy o problemie z przepływką? Błędów brak.


Przep-ywomierz.jpg

Opublikowano (edytowane)
Bo to jest błąd podgrzewacza, a nie filtra. Jak coś jest nie tak z samym filtrem, to co najwyżej możesz mieć jakiś błąd niskiego ciśnienia w układzie paliwowym. Sam filtr nie jest oczujnikowany, żeby wywalał błędy.

 

Jack79 - dzięki za reakcję. To jest poprawna logika. Filtr paliwa nie ma czujnika. Podgrzewacz paliwa ma 3 wyprowadzenia elektryczne. Na razie to są moje rozważania teoretyczne.

Sam podgrzewacz paliwa nie jest szczególnie drogi (oryginalny 116PLN+PP), filtr paliwa (oryginalny 260PLN+PP). Ale komplet razem 1290PLN! Myślę, że w serwisie autoryzowanym cena kompleksowej wymiany może dojść do 2000PLN.

Audyt instalacji wymaga podnośnika warsztatowego lub kanału i odkręcenia paru brudnych elementów, jak zawsze - warsztat, albo walka samemu.

ZYGI-BMW

Edytowane przez Zygi-BMW
ZYGI-BMW
Opublikowano
Czy taki wykres powietrza oczekiwane/mierzone świadczy o problemie z przepływką? Błędów brak.


Ten Twój wykres jest mocno "podejrzany". Expected ma takie "nasycenie"? Dziwne to jest, to chyba błędy interfejsu, zbyt powolny?

Paweł-BTOOL w wielu przypadkach sugerował podłączenie apki za pomocą kabla, jest wtedy szybciej, niż przez wireless.

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo to jest błąd podgrzewacza, a nie filtra. Jak coś jest nie tak z samym filtrem, to co najwyżej możesz mieć jakiś błąd niskiego ciśnienia w układzie paliwowym. Sam filtr nie jest oczujnikowany, żeby wywalał błędy.

 

Jack79 - dzięki za reakcję. To jest poprawna logika. Filtr paliwa nie ma czujnika. Podgrzewacz paliwa ma 3 wyprowadzenia elektryczne. Na razie to są moje rozważania teoretyczne.

Sam podgrzewacz paliwa nie jest szczególnie drogi (oryginalny 116PLN+PP), filtr paliwa (oryginalny 260PLN+PP). Ale komplet razem 1290PLN! Myślę, że w serwisie autoryzowanym cena może dojść do 2000PLN.

Audyt instalacji wymaga podnośnika warsztatowego lub kanału i odkręcenia paru brudnych elementów, jak zawsze - warsztat, albo walka samemu.

ZYGI-BMW

 

Jesteś pewien że twój podgrzewacz ma 3 piny? Ostatnio wymieniałem w E91 M47 z 2006 i miał 4 piny. Niestety 4 pinowe z tego co wiem osobno nie są dostępne. Ja kupiłem używkę, bo cena nowego, jak napisałeś ponad 1000zł. Sama wymiana z kanału to chwila roboty. Rozpinasz i montujesz ponownie.

Opublikowano

Niestety nie jestem pewny, że podgrzewacz paliwa ma 3 piny. Nigdy na oczy nie widziałem tego elementu, on jest za osłoną, trzeba ją odkręcić. Filtr paliwa kazałem wymienić w warsztacie, matoły oczywiście poszły po najmniejszej linii oporu, błąd "4587 fuel filter" jak był przed, tak i został po wymianie. Bazuję na zdjęciach z Alle...o.

1. https://allegro.pl/oferta/oryginalny-podgrzewacz-filtra-paliwa-bmw-7359094223?reco_id=c717a363-edda-11ea-be8c-000af7f60c40&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

2. https://allegro.pl/oferta/oryginalny-filtr-paliwa-z-podgrzewaczem-bmw-7619003568?reco_id=63e6eea3-eddf-11ea-91f5-b026284b7e80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951


Jeżeli są 4 piny, to albo jest odczep elementu grzejnego, albo czujnik temperatury jest osobno wyprowadzony. Nigdzie nie znalazłem do tej pory jakiejkolwiek dokumentacji tego "elementu" - podgrzewacza paliwa BMW.

Jeżeli go wymienię, to zrobię dokumentację, jest to dość prosty element, aczkolwiek nierozbieralny i raczej nieserwisowalny. trzeba go rozciąć i zobaczyć, co jest w środku.

To wszystko może jest bardzo ciekawe (pewnie nie dla każdego), ale jest to też "chore".

BMW kierowało się i kieruje jakąś popapraną logiką zamącenia wszystkiego, aby nam dowalić. Detekowane błędy są błędami pośrednimi. Na tym przykładzie de facto błąd podgrzewacza paliwa nazywany jest "4587 fuel filter".

Być może dlatego, że w serwisie BMW nie można kupić osobno elementu podgrzewacza, tylko jeden element wspólny "filtr-podgrzewacz". I mają naszą kasę. No tak, jesteśmy dawcami kasy.

ZYGI BMW

ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektronika silnika DDE7 , N47 , - 2007/08.....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/low-pressure-fuel-system/kNuZ1N8


Elektronika silnika DDE6 , M47......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/low-pressure-fuel-system/fuel-filter/oIGgt9i


Na to wygląda , że podgrzewacz filtra paliwa z czterema pinami występuje w silnikach N47 ( - 2007/08 ) oraz M47.


Ze schematu elektrycznego wynika , że CAS jest połączony z podgrzewaczem filtra paliwa po przez złącze X13376.......pin nr.9.

Natomiast na podstawie opisu pinów, pin nr. 9 nie jest używamy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/ZDuhcUX

Opublikowano (edytowane)

Podgrzewacz paliwa BMW M47


Fuel-filter-heating.png


Schemat z newtis.info. Wygląda na to, że są 4 przewody.

1. Zasilanie z JunctionBox (przez fuse 50A)

2. CAS -- NC?

3. DDE

4. X165 ground (ninus instalacji)


Wymagana dalsza analiza. Ale mamy progres w badaniach!

Aha, powinniśmy to rozpracować, bo tego 4-pinowego podgrzewacza nie ma na rynku (mogła być ściema - 1 pin NC). A ten 3-pinowy jest do kupienia za 116 PLN+PP.

To by było dla dobra wszystkich!


* Burza1234 --> Podałeś tabelę z innego modelu BMW, bo E87. Być może jest tak samo jak w E90 / E91.


** BINGO! Jest opis działania.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/low-pressure-fuel-system/fuel-filter/fuel-filter-heating/XFICbdC

-----------------------


Fuel heating


The fuel heating unit is integrated in the fuel filter and is activated depending on the temperature and pressure in the fuel filter. Pressure switches and thermostats are also integrated in the fuel filter. The fuel heater only works with the ignition switched on.


The fuel heater is switched on in the case of:

- Fuel pressure > 6 bar AND

- Fuel temperature < 2 °C


The fuel heater is switched off again in the case of:

- Fuel pressure < 5.5 bar for a duration of > 5 min OR

- Fuel temperature > 12 °C OR

- During the starting process: if the electronics in the fuel filter detect a battery voltage < 7.5 V for longer than 0.2 s

Troubleshooting

The fuel heater is not activated by the DDE control unit. However, the fuel heater reports a detected filter blockage via the signal DIAG_DKH to the DDE control unit. The DDE control unit then stores the fault.

--------------------


ZYGI-BMW

Edytowane przez Zygi-BMW
ZYGI-BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiadomo, że cena zakupu nowego kompletu mija się z celem...

Nowy osobno nie jest dostępny.

Ceny używek zaczynają się od 50zł.

Najprościej, żeby 10 razy nie grzebać, zamówić używany, rozebrać co trzeba, sprawdzić połączenia jak wszystko będzie ok to założyć używkę i zapomnieć o temacie.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.