Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Może ktoś będzie miał pomysł bo już ręce opadają..problem uważam najgorszy do diagnostyki bo samochód jeździ normalnie, czasem tydzień, czasem 2 dni a czasem przychodzisz rano, kręci nie odpala...

E90 320d 163h pre Lci. Kod błędu występujący przy nieodpalaniu to 46a1/46d3.

Control unit internal error. Przyjdę za 15 minut i pali normalnie. Potrafi zgasnąć podczas jazdy. Wyciągałem DDE w poszukiwaniu uszkodzeń odb wody ale nic takiego na zewnątrz nie widać.Uwalony sterownik?-komunikacjsbnormalnie przez btoola.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie to wypadałoby autorowi podziękować za świetny program . Szybki i przejrzysty .


Z tym VGATE na STN 1170 wczoraj kilkugodzinny test przeprowadziłem . Po pierwszych 10 minutach zerwało połączenie . Potem już 4 godziny jazdy z ciągłym podglądem na DPF i zero problemów . Podejrzewam że te zerwanie połączenia to przeskok na inną częstotliwość BT , możliwe że radio z BT się wtrącało .


Odpowietrzanie układu paliwowego działa , przy czym dobrze jest wykonać procedurę tak ze 4 razy i po tym odpala w zasadzie odrazu .


Ponad 900 km od poprzedniej regeneracji uzyskane . Ciekawe czy da się więcej zrobić czy jest i tak limit . Musiałbym ciągle jeździć autostradą bez jakiegoś butowania przy wyprzedzaniu .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzień dobry,

Może ktoś będzie miał pomysł bo już ręce opadają..problem uważam najgorszy do diagnostyki bo samochód jeździ normalnie, czasem tydzień, czasem 2 dni a czasem przychodzisz rano, kręci nie odpala...

E90 320d 163h pre Lci. Kod błędu występujący przy nieodpalaniu to 46a1/46d3.

Control unit internal error. Przyjdę za 15 minut i pali normalnie. Potrafi zgasnąć podczas jazdy. Wyciągałem DDE w poszukiwaniu uszkodzeń odb wody ale nic takiego na zewnątrz nie widać.Uwalony sterownik?-komunikacjsbnormalnie przez btoola.

Pozdrawiam

 

Niestety ale prawdopodobnie problem ze sterownikiem. Proponowałbym przed wymianą przejrzeć elektrykę, bezpieczniki, umasienia, kabel + i jego newralgiczne miejsca.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Witam Panowie :)


Jak rozumieć prąd akumulatora w aplikacji b-tool ???


Na odpalonym podaje takie wartości-

Screensho_qqrqpwh.png Screensho_qqrqpwr.png Screensho_qqrqpwx.png Screensho_qqrqpwn.png


a na zgaszonym takie-

Screensho_qqrqpwe.png Screensho_qqrqpws.png Screensho_qqrqpwa.png Screensho_qqrqpwq.png Screensho_qqrqpsp.png



Szukam przyczyny nie działającego START/STOP, choć po pół roku od kupna był jeden dzień że działał w drodze do pracy i tak zastanawiam się czy wina leży w akumulatorze, czy może regulator do wymiany.


Z odpalaniem nie ma problemu, nawet po tygodniowym postoju.

Opublikowano

Jak rozumieć prąd akumulatora w aplikacji b-tool ???

Na odpalonym silniku jest to prąd ładowania a na zgaszonym - prąd pobierany z akumulatora. Napięcie ładowania wygląda w porządku.

Jeśli nie ma błędów to zapewne słabe aku jest przyczyną nie działającego start stop. SOH=17% oznacza że utracił już trochę pojemności.

Opublikowano

witam ponownie

moze banalne pytanie ale nie znalazlem nigdzie odpowiedzi

czy jak zostawie carista obd wcisniety w port na noc to wyladuje sie aku?

meczy mnie to ciagle pamietanie by go wyciagnac po podrozy

Opublikowano (edytowane)
witam ponownie

moze banalne pytanie ale nie znalazlem nigdzie odpowiedzi

czy jak zostawie carista obd wcisniety w port na noc to wyladuje sie aku?

meczy mnie to ciagle pamietanie by go wyciagnac po podrozy

 

Ja mam ELM327 iCar2 Vgate OBD2 niby po kilku minutach powinny diody zgasnąć ale nie wiem czemu nie zawsze tak jest .

Edytowane przez an6968
Opublikowano
witam ponownie

moze banalne pytanie ale nie znalazlem nigdzie odpowiedzi

czy jak zostawie carista obd wcisniety w port na noc to wyladuje sie aku?

meczy mnie to ciagle pamietanie by go wyciagnac po podrozy

 


Czasami po tygodniu zostawiony w aucie nadal świeci ,ale nigdy nie miałem problemu z wyładowaniem akumulatora.

Opublikowano
witam ponownie

moze banalne pytanie ale nie znalazlem nigdzie odpowiedzi

czy jak zostawie carista obd wcisniety w port na noc to wyladuje sie aku?

meczy mnie to ciagle pamietanie by go wyciagnac po podrozy

 

Zostawiłem kiedys na dwa dni cariste w obd2 i zeszlo mi okolo 20%. Fakt faktem, akumulator ma 7 lat i SOH na poziomie 14%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Da się gdzieś odczytać jakie mamy ciśnienie czynnika w klimatyzacji? Chodzi np. o ustalenie czy czynnik ucieka czy nie.
Opublikowano

Witam,


Jaka jest u was wartość Masy Powietrza (kg/h) na wolnych obrotach?

Teoria mówi, że na wolnych powinno być 6kg/h dla 1 lira pojemności.

Dla mojego silnika 2.0 N47 wychodzi więc 12kg/g. Tylko nie wiem czy ta teoria pasuje do silników z Turbiną.

U mnie w Btool pokazuje 36 kg/h na wolnych (przy EGR=54%). Kolega w e87 też 2.0 ma 29kg/h (przy EGR=0%).


Szukam, bo mam wypalanie DPF co 200km i lekko okopconą rurę. Podejrzewam przepływomierz. Jak jest u was?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam wypalanie DPF co 200km i lekko okopconą rurę.

jeżeli jeździsz w większości po mieście to norma (sprawdź ciśnienie wsteczne apką)

przy sprawnym DPF rura powinna być "czysta"

Opublikowano

Dzisiaj dzięki aplikacji wypatrzyłem ciekawą rzecz. W czasie wolnej jazdy wskoczyła regeneracja zaplanowana i zaraz aktywna, temperatury poszły i się zaczęło, z 70% wypaliło do 36% i się wyłączyło lecz nie zgłosiło regeneracji przerwanej lub nieudanej. Co więcej kilometry się dalej wyświetlały że 250 km od ostatniej...

Teraz najciekawsze, po jakiejś niecałej godzinie jazdy jak już parkowałem znowu wskoczyły ptaszki reg. zaplanowana i aktywna. Myślę kij teraz już nie gaszę i zobaczę co się będzie działo, obroty były cały czas około 680 temperatury może koło 300 chwilowo trochę więcej i patrze sadza 36% około 25 gram...ale nie spada. Trwało to może z 15 minut po czym sadza spadła do chyba 4 gramów i 11% po czym się procedura zakończyła. Nawet licznik kilometrów od ostatniej regeneracji spadł do 0.

Jest to możliwe żeby się to zregenerowało w takich warunkach bo aż dziw bierze, ale aplikacja pokazuje że tak....

Opublikowano

Cześć,


Nie ma znaczenia czy mała trasa, czy po mieście. Zawsze jest 200km od regeneracji.

Raz tylko jadąc nad morze zrobiłem 360km i potem 500, tylko potem był tak zapchany, że wypalał się 4 razy co 30km.

U kolegi e e87 2.0diesel o przebiegu mniejszym o 100.000, rura - zero sadzy ! wypalanie o 400-500km.

Wszystko jest ok z autem - poza tą okopconą rurą i wypaleniami co 200km.


1. Korekcje wtrysków w normie: 0.5mg/stk MAX

2. Czujnik ciśnienia nowy - zamiennk

3. Test przelewowy wtrysków - ok

4. DPF-a czyściłem zmywaczem WURTH - 90pln

5. LiquiMoly do baku 2666 - 40pln

6. LiquiMoly do baku przy niskim stanie paliwa - ten drugi nie pamiętam numeru - około 40pln.

7. Sprawdzenie szczelności dolotu - ok

8. Czyszczenie kolektora - brak klapek.

9. Czyszczenie intercoolera

10. Czyszczenia chłodnicy EGR

11. Zabrałem się za czyszczenie przepływomierza - zobaczymy - jeszcze nie byłem na testach.

a) na wolnych obrotach miałem 36kg/h, po czyszczeniu jest 30 kg/h - zobaczymy

b) przy 2000obr./min. mam 74kg/h


Jak jest u Was z tym przepływem?

Panowie - macie jeszcze jakieś tańsze pomysły - co sprawdzić - niż wtryski? Jeden wtrysk kosztuje 1100pln to daje ponad 4 klocki !!! To 1/3 wartości auta :-)


Mam znajomych, którzy po prostu jeżdżą autkiem i nie interesuje ich kiedy i co ile się wypala, do momentu, aż się nie pojawi CHECK.

Ja też przecież cały czas jeżdżę i nie spinam się z tego powodu, ale co mi szkodzi sprawdzić kilka parametrów i porównać. Zwłaszcza jak jest taka wygodna apka pod ręką.


pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to jest z podpięciem apki do auta na gwarancji? Nie przyczepią się na serwisie? takie podpięcie jest zapisywane przez komputer?

a co masz za auto na gwarancji? :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.