Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

Panowie E84 20d wypalanie dpf co 270 - 300 km. Czy nie za często? Jeżdżę praktycznie tylko w mieście. Żądnych objawów czy błędów. Po wypaleniu ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach 8-12. Wypala gdy mam ok 10-12 gram sadzy. Już kilka wypalań a popiołu nie przybywa ( 0,2 gr przybyło przez ostanie 3 wypalenia ). Full stan oleju po 10 tys tak jak przy zalaniu. Tylko - czarny olej na bagnecie. Wszystko widzę prze b-tool. A przy okazji dziękuję za aplikację dla Pawelgawel. Dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wydaje mi się, że czytałem albo moja nadinterpretacja - apka podaje ilość regeneracji dpf?

Z ciekawości chciałem sprawdzić. Przy zaplanowanej jest tylko X (jak to czytać?), ilość kilometrów od ostatniej coś około 135km.


Z radością za to zmieniłem sobie interwał serwisu olejowego :) co za wymysł 24 tys. km... ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, b-tool pokazał mi błąd silnika 4873... co jakiś czas kasuje go.I pojawia sie znowu. W i drive nie ma go.Auto ma moc itp zero objaw. Co to może być? 320d 184km e91 lci

 

4873 Exhaust-gas recirculation cooling, plausibility


Service Plan

1. Check the vacuum supply to the exhaust gas recirculation cooler bypass flap (vacuum lines and changeover valve).

2. If the vacuum supply is OK:

Replace the exhaust gas recirculation cooler (throttle return spring of bypass flap may be faulty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W którym to jest miejscu?

 

W zakładce DPF/NOX -> konfiguracja

No tak... nie wpadłem na to, że niekoniecznie pokazuje tylko te dane, które są domyślnie zaznaczone... :mrgreen:


A co może być powodem komunikatów (przy sprawdzaniu błędów):

1. Brak odpowiedzi z ECU, np. EGS Skrzynia biegów

2. Błąd (tak po prostu, bez kodu ewentualnej usterki), np. FEM Przedni moduł nadwozia


Po Bluetooth nie połączy z tymi modułami? (F34 2014r.)

Czy ELM za słaby (niebieski przezroczysty Mini z dwiema płytkami)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że śledzę forum A nie było jakoś potrzeby to nie rejestrowałem się. A więc witam wszystkich :)


Piszę w sprawie takiej, że jutro planuje wpaść do Leszna obejrzeć jedno e39. Czy ktoś z forumowiczów może mi napisać czy ta apka do diagnostyki sobie poradzi bez problemu z m5725d ? Rok 2001. Aby odczytać korekty wtryskowe potrzebuje wersję pro? Czy interfejs bt sobie poradzi w tym modelu?


Chyba że ktoś jest chętny i mi pomoże z okolic Leszna w diagnostyce. Zapewniam transport i oczywiście uszanowanie dla czasu. Dogadamy się na pewno. Proszę o w miarę szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Mam pytanie o adaptacje EGR, mam silnik m57 3.0 231km chciałbym zmienić ustawienia EGR i zwiększyć ilość świeżego powietrza wpuszczanego do silnika - jaka jest najlepsza wartość??

Ktoś może pomóc? :) Oraz chciałem zapytać o funkcję 'świece żarowe - sterowanie' wymieniłem dopiero co komplet świec i sterownik i się zastanawiam do czego służy owa funkcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystko działa

Dziś wypale DPF na uto banie bo raczej jeżdżę po mieście .

Niepokoi mnie poziom popiołu mam 63 i czasem apka wywala błąd odczytu DPF total remaining distance oraz colant temperaturę brak odpowiedzi.

Nie wiem czy to normalne i czy to apka czy jakieś czujniki wariują ?

Czytałem że przy 60 jest pierwsze ostrzeżenie od auta a później drugie i ostatnie .. wkurza mnie ten trujkacik wiem że mnie regeneracja nie ominie ale czy jak zrobię adaptacje niby nowego DPF to będzie pokazywać od zera poziom popiołu? I czy będzie on adekwatny z tym co teraz mam plus to co się nazbiera? Tzn na kartce zapisze 63 i jak bedzie mi wyświetlać 27 to w rzeczywistości będzie 90? Co sądzicie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Mam pytanie o adaptacje EGR, mam silnik m57 3.0 231km chciałbym zmienić ustawienia EGR i zwiększyć ilość świeżego powietrza wpuszczanego do silnika - jaka jest najlepsza wartość??

Próbuj 75 lub najwięcej ile sterownik przyjmie.

Oraz chciałem zapytać o funkcję 'świece żarowe - sterowanie' wymieniłem dopiero co komplet świec i sterownik i się zastanawiam do czego służy owa funkcja?

Do ręcznego włączenia grzania w celu sprawdzenia czy sterownik świec wyrzuca błędy.

 

Niepokoi mnie poziom popiołu mam 63 i czasem apka wywala błąd odczytu DPF total remaining distance oraz colant temperaturę brak odpowiedzi.

Nie wiem czy to normalne i czy to apka czy jakieś czujniki wariują ?

Raczej coś w apce. Napisz na PW jaki silnik apka wykrywa to sprawdzę.

 

czy jak zrobię adaptacje niby nowego DPF to będzie pokazywać od zera poziom popiołu? I czy będzie on adekwatny z tym co teraz mam plus to co się nazbiera? Tzn na kartce zapisze 63 i jak bedzie mi wyświetlać 27 to w rzeczywistości będzie 90? Co sądzicie?

Tak będzie zliczać od zera. Ale po resecie bez czyszczenia filtra mogą mogą pojawić się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aplikacji b-tool cały czas mam ptaszek przy regeneracja zablokowana,ostatnio musiało coś się wypalić bo spadła sadza ale nie wyzerowało dystansu od wypalenia. Niby popiołu mam prawie 58% liczba regeneracji 435, ciśnienia wsteczne na postoju książkowe. Tylko ten błąd 244800. Czy on może coś blokować ? Wczoraj nie dało rady nawet zrobić wymuszonego wypalania. Mam ptaszek przy zaplanowana i zablokowana. Zastanawiam się czy nie wyresetować DPF ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kol. pawelgawel,to tylko moje pytanie na marginesie,czy w przyszłości będzie możliwość zrobienia w BTool odpowietrzania układu paliwa diesel N47. Po wymianie filtra paliwa zalecane jest odpowietrzenie układu paliwa ze względu na smarowanie pompy,wiem że niektórzy się z tego śmieją ale dużo ludzi później płacze.


Pozdrawiam Wesołych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi Drodzy!

Kilka postów wyżej pisałem:

Jestem tutaj nowy i bardzo proszę o wyrozumiałość.

Od listopada jestem posiadaczem BMW E90 320d 163KM (M47).

Silnik ma jednak swoje małe bolączki. A mianowicie:

- telepie silnikiem tuż po starcie przez kilka sekund - przeskanowalem kody błędów apką i wyrzuciło "4232 świeca żarowa cylinder 3"

- w czasie jazdy delikatnie poszarpuje przy ok. 1600-2000 obr./min., od poczatku zacząłem podejrzewać przepływomierz -


Zaniepokoiła mnie temperatura silnika po takiej trasie... Ok. 55*C to raczej zdecydowanie za mało. Czy uszkodzony termostat może mieć wplyw na działanie przepływki?

 

A więc oddałem auto do zaprzyjaźnionego zakładu we Włodawie i okazało się że faktycznie świeca na 3 cylindrze uwalona, termostaty do wymiany - jakby nie było wytrzymały ponad 280kkm :) Ponadto okazało się że zawalony kolektor, EGR zawalony i zablokowany (z tego co pamiętam to w pozycji otwartej). Do tego ośki klapek w kolektorze ledwo się trzymały więc (co pewnie część z Was skrytykuje) usunięte i zaślepione.

Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego jak jeździ autko. Poszarpywanie ustało, a do tego średnie spalanie spadło na trasie z 8.3l/100km do 6l/100km.


Zdjęcia EGR, dolotu i sadzy z dolotu możecie zobaczyć tutaj:

https://drive.google.com/folderview?id=1H7uFBI-H6brEPTmzucS3WReKvtS9hpZl


Pozdrawiam i życzę wszystkim wesołych Świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.