Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EDIT: cofnałem sie wstecz i przeczytałem wszystko, zatem Paweł jakie wartości wpisać zeby najwiecej świezego powietrza dostawało sie? 40 czy 80? jakie sa wartosic max dla M47N2?

Oczywiscie wszystko robimy na wyjętym kluczyku ?

 

75...80 Próbuj max ile sterownik przyjmie. Kluczyk nie ma tu znaczenia.

 

Wybór pojemności akumulatora.


Czy w najbliższej przyszłości będzie taka możliwość podczas kodowania nowej baterii?

Nie w najbliższej przyszłości. Kodowania w apce nie ma i prędko nie będzie.

Opublikowano
Jest możliwe dodanie opcji odpowietrzania w N47 przy wymianie filtra paliwa? Bo niby powinno się wymieniać filtr paliwa z pomocą komputera i procedury odpowietrzania, a nie poprzez kręcenie rozrusznikiem.

Jesteś pewien? A procedura odpowietrzania to nie włączenie kilka razy zapłonu (oczywiście bez kręcenia rozrusznikiem)?

.

Nie włączy się pompa w baku .trzeba chociażby ista tak jak ja to robię procedura odpowietrzania .. nie kręcicie rozrusznikiem bo wycierają się w pompie wysokiego ciśnienia wałeczki ..

Opublikowano

EDIT: cofnałem sie wstecz i przeczytałem wszystko, zatem Paweł jakie wartości wpisać zeby najwiecej świezego powietrza dostawało sie? 40 czy 80? jakie sa wartosic max dla M47N2?

Oczywiscie wszystko robimy na wyjętym kluczyku ?

 

75...80 Próbuj max ile sterownik przyjmie. Kluczyk nie ma tu znaczenia.


[quote="75...80 Próbuj max ile sterownik przyjmie. Kluczyk nie ma tu znaczenia.

 

Jednak, po ogarnieciu tego, silnik podobno gorzej chodzi, wiecej pali jeśli się ograniczy EGR. Jak masz u siebie Paweł? Ty masz N47, ale ogarniczyłeś go, widzisz jakieś skutki tego, czy nie czepiałeś sie EGR?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak ograniczysz EGR to więcej czystego powietrza i mniej recyrkulowanych spalin wpada do silnika,więc nie wiem dlaczego ma gorzej palić? u siebie mam programowo wyłączony egr i nic złego nie zauważyłem. silnik trochę dłużej się nagrzewa,ale nie na tyle żeby stanowiło to problem.
Opublikowano

Piotr ja mam w e91 330x-drive egr programowo wyłączony już ponad rok i większych róznic nie widać ani w spalaniu ani w nagrzewaniu. wszystko w normie.

pozdrawiam

Opublikowano
Piotr ja mam w e91 330x-drive egr programowo wyłączony już ponad rok i większych róznic nie widać ani w spalaniu ani w nagrzewaniu. wszystko w normie.

pozdrawiam

 

A jak z dynamiką auta?

Opublikowano
Nic, wszystko w porządku. z dpf-em też okey. Ja polecam ten zabieg. Ja zaślepiłem ze względu na dpf żeby nie mieć później jakiś błędów-miałem sprawny egr. Robiłem program na egr w raz bodajże z klapkami kolektora.
Opublikowano
W aplikacje, w EGr wpisałem na poczatek 40, później obserwowałem jak pracuje EGR i bez zmian... dalej pokazywało 50% 60%, przy bucie 5%, odpuszczam gaz 45% 60%, takie same wartosci były gdy EGR był na 0. Czy ja mam wpisać +40? czy zwyczajne 40 ?
Opublikowano

Cześć, właśnie dotarł do mnie adapter Vgate, od razu kupiłem apke i sprawdziłem DPF.

Sadza 43g (73%)

Popiół 41,7g


Przeleciałem kawałek autostradą, poziom sadzy spadł do 6%, za to popiół został w tej samej wartości czyli 41,7g

Tak ma być?

F31 2013, n47t 163km

Opublikowano
Cześć, właśnie dotarł do mnie adapter Vgate, od razu kupiłem apke i sprawdziłem DPF.

Sadza 43g (73%)

Popiół 41,7g


Przeleciałem kawałek autostradą, poziom sadzy spadł do 6%, za to popiół został w tej samej wartości czyli 41,7g

Tak ma być?

F31 2013, n47t 163km

 


Popiół to pozostałość po wypalonej sadzy, popiół zostanie i będzie go z każdym wypaleniem coraz więcej aż do całkowitego zapchania DPF :mrgreen:

To że przelecisz autostrada nie ma znaczenia, wymuś proces wypalania DPF na apce, jeśli będa dwa aktywne ptaszki od zaplanowania i aktywnej regeneracji, czas udać sie na jakaś spokojna lokalną drogę i nawet tam można wypalić DPF, min 60km/h + 2,500-2,800 obr/min najbardziej optymalne do wypalania, patrz na temp DPF powienien być między 550-600C. Oczywiscie do włączenia procedury wypalania musi byc odpowiednia temp płynu chłodniczego i poziom paliwa wiekszy niż 10L.

Opublikowano

Witam

Zrobiłem pomiar ciśnienia wstecznego

cbc0925831b3f5ad.jpg

Na wolnych obrotach ciśnienie dochodzi do 33 hPa czyli blisko już maksymalnego. Myślę, że filtr jest już zapchany.

Dzisiaj wymusiłem wypalanie bo było 46 g sadzy, po parunastu km poziom sadzy spadł do 2 g i wypalanie się zakończyło ale po kilku km sadza znowu wzrosła do 35 g. Popiołu jest ponad 50 g, przebieg 200 tyś.

Błędy co dziwne nie wyskakują. Wcześniej wyskakiwał błąd 480A

Czy to już oznacza koniec filtra? Trzeba oddać do regeneracji np. na mycie wodne?

Opublikowano
Witam

Zrobiłem pomiar ciśnienia wstecznego

cbc0925831b3f5ad.jpg

Na wolnych obrotach ciśnienie dochodzi do 33 hPa czyli blisko już maksymalnego. Myślę, że filtr jest już zapchany.

Dzisiaj wymusiłem wypalanie bo było 46 g sadzy, po parunastu km poziom sadzy spadł do 2 g i wypalanie się zakończyło ale po kilku km sadza znowu wzrosła do 35 g. Popiołu jest ponad 50 g, przebieg 200 tyś.

Błędy co dziwne nie wyskakują. Wcześniej wyskakiwał błąd 480A

Czy to już oznacza koniec filtra? Trzeba oddać do regeneracji np. na mycie wodne?

 

Trzeba go zregenerować w jakimś dobrym serwisie, później zresetować czujnik DPF w aplikacji.

Opublikowano
Cześć, właśnie dotarł do mnie adapter Vgate, od razu kupiłem apke i sprawdziłem DPF.

Sadza 43g (73%)

Popiół 41,7g


Przeleciałem kawałek autostradą, poziom sadzy spadł do 6%, za to popiół został w tej samej wartości czyli 41,7g

Tak ma być?

F31 2013, n47t 163km

 


Popiół to pozostałość po wypalonej sadzy, popiół zostanie i będzie go z każdym wypaleniem coraz więcej aż do całkowitego zapchania DPF :mrgreen:

To że przelecisz autostrada nie ma znaczenia, wymuś proces wypalania DPF na apce, jeśli będa dwa aktywne ptaszki od zaplanowania i aktywnej regeneracji, czas udać sie na jakaś spokojna lokalną drogę i nawet tam można wypalić DPF, min 60km/h + 2,500-2,800 obr/min najbardziej optymalne do wypalania, patrz na temp DPF powienien być między 550-600C. Oczywiscie do włączenia procedury wypalania musi byc odpowiednia temp płynu chłodniczego i poziom paliwa wiekszy niż 10L.

 

Nie mam za bardzo takiej drogi w okolicy, ale mam blisko autostradę.

Wypalanie włączyłem z apki, tempomat na 5tym biegu na ok 130 km/h.temperatura spalin według aplikacji wynosiła 620 stopni.

Tak jak pisałem poziom sadzy ładnie spadł, został poziom popiołu. Zastanawiało mnie czy też spada po kilku cyklach.

Auto mam od marca, błędów żadnych nie miałem do tej pory, zrobiłem jakieś 5tyś - głównie po mieście. Dopiero teraz kupiłem adapter i aplikacje Btool. Czytając wpisy w tym temacie gdzie piszecie o 9-10 G i wypalanie, trochę się przeraziłem widząc swoje 40

Opublikowano

Panowie,


Autko stało 2 dni, zimno dość było, w nocy -1, rano schodzę chce odpalić, kontrolka świec poczekałem, zapalił dość szybko ale bujało budą z 5 sek.... Wiem, świece, wymieniałem bo miałem błąd 3 świecy - sterowanie. Wymieniałem komplet świec na BERU, błąd skasowałem aplikacja, i jest ok, błąd już się nie pojawia ale bujanie budą pozostało. Nie ma jakichkolwiek błędów nic, autko po zapaleniu chodzi pięknie, korekty w normie.


Czy może być taka sytuacja że nie pokazuję błędu sterownia a może być walnięty? Czy możliwe ze przewód plusowy sterownik - alternat coś szwankuje?


Paweł, czy aktywacja świec przez btolla pokazuje wartość 1 wtedy gdy są nagrzewane?


Po wsadzeniu kluczyka wartość 1, 10 sek znika, zapłon znów 1, jakiś czas i znika, czyli grzeją. Ale teraz pytanie jak sprawdzić czy wszystkie grzeją z max mocą?


Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak do przewodu plusowego nie dochodzi prąd, to masz błąd 4 świec na kompie.

W zeszłym roku był tu kolega, który napisał, że pomimo braku błędu na kompie sterownik miał uwalony i miał objawy jak ty. Wymienił na nowy i problem ustał. Silnik o którym pisał z tego co pamiętam to N47.

Opublikowano
Jak do przewodu plusowego nie dochodzi prąd, to masz błąd 4 świec na kompie.

W zeszłym roku był tu kolega, który napisał, że pomimo braku błędu na kompie sterownik miał uwalony i miał objawy jak ty. Wymienił na nowy i problem ustał. Silnik o którym pisał z tego co pamiętam to N47.

 

Czyli nie pozostaje mi nic jak kupić nowy sterownik i podmienić :(

Opublikowano

Ostatnio 100 km temu po wypalaniu DPF-u miałem ciśnienie wsteczne na wolnych obrotach 33 hPa a teraz jest na minusie a po chwili skacze na 8 hPa. Co to oznacza?

Czujnik różnicy ciśnień jest do wymiany? Czy przez dużą ilość popiołu (jest ponad 50 g) mogą dziać się takie rzeczy?

Rurka do czujnika jest drożna i sprawna.

17789f67ed97867amed.jpg

Opublikowano

2 czujniki Ori BMW koszt ponad 600 zł a w zamienniki chyba nie ma się co pchać bo ludzie pisali, że są problemy z firmą Hella.

Chodzi o te czujniki?

56be940398cfc99a.jpg

Nr 3 Czujnik ciśnienia spalin 13627805152 319,44 zł

Nr 5 Czujnik ciśnienia spalin 13627808013 319,44 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.