Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


nie mogłem w tym wątku znaleźć odpowiedzi na moje pytanie (+200 stron).

Otóż co oznacza turbo wysterowanie oraz wysterowanie egr?

 

Te parametry mówią w jakim stopniu otwarty jest EGR lub kierownice turbosprężarki. 0 to EGR zamknięty.

 

To dla turbo mam ciągle 95%, a przy EGR są różne odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o ocenę testu ciśnienia wstecznego

Screensho_qapseas.jpg

Test na postoju i poziom sadzy 25g

 

Miałeś opisane przy tescie, max wyniki... twoje są okej.


Paweł, jakieś nowości się szykuja, ciśnienei oleju, temp skrzyni biegów w live data? Jakaś aktualizacja będzie?


Ew. jak wejść w bete?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treść raczej skierowania do autora aplikacji.

Od początku korzystania z aplikacji, po jakimś czasie od uruchomienia sekcji DPF wyskakuje mi błąd:

 

Błąd DpfNumberOfSuccessfulRegenerations length = 5; index 5

 

Analizując błąd, tak jestem programistą, myślę, że to jest błąd typu Index Out Of Range.

Indeks 5 jest poza rozmiarem tablicy (5), jeśli indeksujemy tablice od 0.


Screensho_qapaxhw.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zgadza się chodzi o parametr 'liczba udanych regeneracji'. Sterownik z jakiegoś powodu zwraca krótszą odpowiedź (mniejsza liczbę bajtów) niż oczekiwana. Jaki dokładnie sterownik silnika wykrywa apka?


 


Paweł, jakieś nowości się szykuja, ciśnienei oleju, temp skrzyni biegów w live data? Jakaś aktualizacja będzie?


Ew. jak wejść w bete?

 

Ciśnienie oleju już jest w silnikach w których jest taki czujnik. Temp oleju w live data - tylko w serii F jest to możliwe, i też już jest zrobione.

Aktualnie pracuję nad poprawkami i kolejnymi silnikami.


Link do bety jest w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, zgadza się chodzi o parametr 'liczba udanych regeneracji'. Sterownik z jakiegoś powodu zwraca krótszą odpowiedź (mniejsza liczbę bajtów) niż oczekiwana. Jaki dokładnie sterownik silnika wykrywa apka?

 

A gdzie to można sprawdzić? W tym okienku dialogowym podczas łączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe dodanie opcji odpowietrzania w N47 przy wymianie filtra paliwa? Bo niby powinno się wymieniać filtr paliwa z pomocą komputera i procedury odpowietrzania, a nie poprzez kręcenie rozrusznikiem.

Jesteś pewien? A procedura odpowietrzania to nie włączenie kilka razy zapłonu (oczywiście bez kręcenia rozrusznikiem)?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nowy aku i chce go zarejestrowac b toolem wchodze w funkcje serwisowe "motor" i nie rozpoznaje ecu.. motor> nierozponano a u was działa? i drugie pyt. czemu na pasku graficznym pokazuje inna wartość sadzy niz numerycznie ?chyba powinno byc tak samo :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z ciekawości sprawdziłem akumulator i taka wartość była

Stopień zużycia (SOH) -1%

Czy ta wartość jest prawidłowa ?

 

Jak najbardziej. Oznacza to że aktualna pojemność jest nieznacznie większa od zakodowanej co nie jest niczym nadzwyczajnym. W miarę starzenia SOH zmieni się na plus i to będzie oznaczać utratę pojemności. Wcześniej popełniłem błąd w apce i pozostała pojemność na podstawie soh była odwrotnie, tzn w miarę starzenia pokazywana była większa pojemność pozostała. Teraz jest to poprawione.

 

kupiłem nowy aku i chce go zarejestrowac b toolem wchodze w funkcje serwisowe "motor" i nie rozpoznaje ecu.. motor> nierozponano a u was działa? i drugie pyt. czemu na pasku graficznym pokazuje inna wartość sadzy niz numerycznie ?chyba powinno byc tak samo :shock:

 

Napisz mi na PW jaki silnik i adapter.

Wartość sadzy w tabeli jest w bramach a na pasku w procentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś z ciekawości sprawdziłem akumulator i taka wartość była

Stopień zużycia (SOH) -1%

Czy ta wartość jest prawidłowa ?

 

Jak najbardziej. Oznacza to że aktualna pojemność jest nieznacznie większa od zakodowanej co nie jest niczym nadzwyczajnym. W miarę starzenia SOH zmieni się na plus i to będzie oznaczać utratę pojemności. Wcześniej popełniłem błąd w apce i pozostała pojemność na podstawie soh była odwrotnie, tzn w miarę starzenia pokazywana była większa pojemność pozostała. Teraz jest to poprawione.

.

 

Ok, dzięki za info, bo jakiś czas temu sprawdzałem i wtedy tam było 0, dlatego się zdziwiłem .


Mam jeszcze jedno pytanie, jak jest ze zmiana interwału olejowego. Czy mogę go zmienić w dowolnym momencie, czy lepiej zrobić to przy resecie po zmianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jest to % otwarcia.

Programowo ograniczysz w Funkcje serwisowe > Motor> EGR adaptacja. Ale nie spodziewaj się dużej różnicy. W stopniu otwarcia prawdopodobnie nie zauważysz zmian.

 




EDIT: cofnałem sie wstecz i przeczytałem wszystko, zatem Paweł jakie wartości wpisać zeby najwiecej świezego powietrza dostawało sie? 40 czy 80? jakie sa wartosic max dla M47N2?

Oczywiscie wszystko robimy na wyjętym kluczyku ?


Pozdro Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.