Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości masy powietrza. Otóż aktualne,a oczekiwane sporo się różnią, tzn oczekiwane są na poziomie ok 1200, a aktualne w zależności od obrotów skaczą od okolo 300 do 800, prawie w ogóle nie zbliżają się nawet do tego poziomu oczekiwanego. Gdzie szukać problemu?

 

Niestety w serii F oraz niektórych N47 serii E sterownik silnika z nieznanych mi powodów podaje stałą wartość oczekiwaną masy powietrza. Nie przejmuj się tym. A jeśli Ciebie to trapi to najrozsądniej byłoby porównać z odczytami u innych. U mnie wygląda to tak (e91)

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Patrzac na Twoje wartości, uspokoiłem się, bo są one dość porównywalne z moimi, także tak jak mówisz, chyba nie ma się co przejmować :)
Opublikowano

Wymieniłem czujniki ciśnienia przedni ori, tył hella, termostaty ok temp płynu 89-90, wymuszenie wypalania się załącza, wypalanie niby trwało przez 200km autostrady i nie zakończyło się sukcesem, sadzy 30g jak było tak jest, ciśnienie wsteczne na jałowym 20hPa na końcu znowu błąd 480A.

Temp spalin nawet przy szybszej jeździe max 400st zwykle 300-350.

Jakiś pomysł?


pozdrawiam

Opublikowano
Wymieniłem czujniki ciśnienia przedni ori, tył hella, termostaty ok temp płynu 89-90, wymuszenie wypalania się załącza, wypalanie niby trwało przez 200km autostrady i nie zakończyło się sukcesem, sadzy 30g jak było tak jest, ciśnienie wsteczne na jałowym 20hPa na końcu znowu błąd 480A.

Temp spalin nawet przy szybszej jeździe max 400st zwykle 300-350.

Jakiś pomysł?


pozdrawiam

 

Przegon go na czworce po autostradzie z 50km albo wiecej na obrotach 3000+, powinien sie przepchac. Ja mialem cisnienie na jalowym prawie 90hPa i oczywiscie 480A, po takiej wycieczce spadlo do 12hPa i wszystko jest okej az do dzis, a zrobilem od tego czasu z 10000km. Nie zapomnij sprawdzic pozniej oleju, bo moze troche spalic :)

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
Ale u mnie przy 160km/h jest 3tys rpm a jeżdże 160-170 zależy jak tiry pozwolą i jechałem tak 200km...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filtr się nie wypala. Jeżeli nie masz innych błędów to spróbuj zarejestrować wymianę i sprawdź czy się będzie wypalał. Wbrew pozorom duże prędkości i obroty nie są dobre, bo pracując pod dużym obciążeniem silnik wyłączy wypalanie żeby się nie przegrzać. Najlepiej ok 80-120 kmh jednostajnie, za ciężarówką filtr też się super wypala.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Zatem nie wiem jak to u mnie zadzialalo. Nie jestem w stanie ustalic ilosci sadzy w tamtym momencie, bo korzystalem iCarsoft, ktory pokazywal tylko cisnienie zwrotne, ale po drodze filtr na pewno sie wypalal. Wiec nie wiem czy wystarczylo zwykle wypalenie, czy 'przepchanie' na wysokich obrotach.


Dzis na pewno sprobowalbym dolac tez do baku Liqui Moly albo jakis inny dpf-cleaner.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Po przejechaniu równym tempem 80-100 40 km się wypaliło.

Ale, na biegu jałowym pokazuje teraz -2hPA i pojawiają się ciągle błędy 4D03 i 41BA Exhaust Gas counter pressure sensor.

Czujnik z przodu jest nowy ori, czujnik z tyłu jest nowy hella. Ta hella jest do d..y? Jeszcze wężyk ten z tyłu muszę sprawdzić po on potrafi się wykruszyć.

Opublikowano

Cześć. Mam taki problem.

Po wypaleniu DPF - które przechodzi bez problemu, licznik sadzy startuje od zera. Początkowo sadza wzrasta bardzo powoli, jak osiągnie wartość około 15g zaczyna świrować. Tj. wzrasta nawet o kilka gram w kilka sekund! Potem przez chwile stoi i nagle wzrasta o kolejne kilka gram. Czasami nagle spada o kilka gram a by potem wzrosnąc. W związku z tym nagle dochodzi do maksymalnego zapełnienie i włącza się wypalanie. Proces trwa na etapie 200 km. Wcześniej średnio dpf wypalal mi sie co okolo 450 - 500 km. Proszę bardzo o pomoc. Silniki 3.0 SD.

Opublikowano
To u mnie jest całkowicie odwrotnie. Do jakiś 12/15 gram narasta bardzo szybko później powoli. Od wypalenia do wypalenia w cyklu trasa i miasto robię 400-450km.
Opublikowano

Cześć


Mam ostatnio wrażenie, że mój samochód (silnik N47D20A 177km) ma wolniejszą reakcję na gaz. Czy myślicie, że turbo ładuje OK, czy jest tu coś nie tak?


Sprawdziłem również ciśnienie wsteczne i mam następujące wartości (DPF wypalał się 200 km temu):

1800 rpm - 36 hPa;

2700 rpm - 98 hPa;

3600 rpm - 138 hPa.


Trochę mnie niepokoi czarna rura wydechowa w środku - jakiś czas temu była czysta.

Tutaj wrzucam loga z kilku przyśpieszeń: https://log.malonetuning.com/chart/269517#H8KLCADDnsKKwpddAgNtwo1NDsOCIBDChcOvMsOrIcKBwqZ6GcOCAmXCgsKTwrTCpRnCpkY9wr0tbMKaw6jDssK9w6%2FDvXgPQnN5wpJJUWMlBcK0eA3DqMOhXsOmGy9kwrLClG3CrcK7w53DjcKpCH%2FDqEhBwqbChSQqw4FBYkrDpm3DosKLa2PDgsO5wqENw6zCmyfDoC06HHDDhEtAcMK9wrlpwqnDq8OEw63DmsKNwr%2FCnQHCoQtjw78swrozDV9tw5PCnsKOw5AAAAA%3D


Będę bardzo wdzięczny jak ktoś mi pomoże, mogę ewentualnie zrobić inne pomiary.

Opublikowano

Witam mam problem z autem . Występują drgania i rzuca silnikiem , które przenoszą się do środka samochodu.Najbardziej czuć kiedy silnik osiągnie 88stopni wtedy oprócz drgań zaczyna kołysac a silnik nie równo chodzi , problemow z odpalaniem niema

( minimalnie dłużej odpala na ciepłym) kopcenia też nie zuważylem .Zrobiłem logi wtrysków i oczekiwane . Proszę jeśli ktoś ma pojęcie niech rzuci okiem . W poniedziałek jadę do mechanika chciałbym coś wiedzieć zanim mnie skasuje na gruby $. Wstepnie już mi powiedział że wtryski.

https://drive.google.com/folderview?id=19fv4sRKCXXXZlnHB8w8AEU48VJmJFPlh

Opublikowano

Wrzucam jeszcze jeden log (N47D20A 177km)

Czwarty bieg od 1400 do 4300 obrotów.


Czy turbo wstaje zbyt wolno czy przy takich niskich obrotach to normalne?

Martwi mnie też różnica wartości mas powietrza - aktualna dochodzi do 30% więcej niż oczekiwana.


Z góry dzięki jak ktoś rzuci okiem. Pozdrawiam


https://log.malonetuning.com/chart/269689#H8KLCADDvjHCml0CA8KLwo4FACnCu0wNAgAAAA%3D%3D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzucam jeszcze jeden log (N47D20A 177km)

Czwarty bieg od 1400 do 4300 obrotów.


Czy turbo wstaje zbyt wolno czy przy takich niskich obrotach to normalne?

Martwi mnie też różnica wartości mas powietrza - aktualna dochodzi do 30% więcej niż oczekiwana.


Z góry dzięki jak ktoś rzuci okiem. Pozdrawiam


https://log.malonetuning.com/chart/269689#H8KLCADDvjHCml0CA8KLwo4FACnCu0wNAgAAAA%3D%3D

nie ma tragedii z tym turbo..

masa powietrza to chyba wina apki, sprawdź jeszcze w inpie

Opublikowano
Witam potrzebuje wymienic akumulator na taką samą pojemność tylko na wiekszy prąd rozruchowy czy trzeba wpisywac ten parametr jako nowy ? i jak to zrobic b toolem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli wymienisz na nowy taki sam jak miałeś to wystarczy rejestracja btoolem ale jeśli zamontujesz akumulator w technologii AGM który ma większy prąd rozruchowy przy tej samej pojemności AH to już trzeba zakodować inny rodzaj akumulatora i btoolem tego nie zrobisz.
Opublikowano
chce kupić 78 ah /720 gdzie trzeba wejsc w b tool zeby zmienic parametr?

To jaki wkońcu wstawiasz taki sam czy inny. Kolega napisał, że nie musisz nic zmieniać jak ten sam i sam pisałeś, że chcesz taki sam, a teraz pytasz gdzie zmienić wartość. Troszkę zakręciłeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.