Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeszcze kilka małych popraweki będzie można bez żalu wyrzucić carly ,bo ta aplikacja jest dużo lepsza :cool2:

 

Trochę Cię poniosło... Ta apka jest super i jest polska, ale np. spróbuj coś nią zakodować...

Na pewno w tym na co pozwala jest doskonałą alternatywą dla Carly. Ponadto ma korekty wtryskiwaczy, a w Carly nie widziałem. Jednakże w funkcjonalności do Carly jeszcze dużo dużo jej brakuje i w zasadzie to chyba nawet nie jest póki co celem autora.

Opublikowano
Jak zainteresowany odczyta wiadomość to będzie w wysłanych.

Właśnie do tego doszedłem. Dzięki.

 

A co do apki - funkcjonalność na ta chwilę faktycznie jest mniejsza niż Carly, ale gdyby sie rozwijała to zdecydowanie wspierałbym rodzimy produkt

Opublikowano
jeszcze kilka małych popraweki będzie można bez żalu wyrzucić carly ,bo ta aplikacja jest dużo lepsza :cool2:

 

Trochę Cię poniosło... Ta apka jest super i jest polska, ale np. spróbuj coś nią zakodować...

Na pewno w tym na co pozwala jest doskonałą alternatywą dla Carly. Ponadto ma korekty wtryskiwaczy, a w Carly nie widziałem. Jednakże w funkcjonalności do Carly jeszcze dużo dużo jej brakuje i w zasadzie to chyba nawet nie jest póki co celem autora.

 

powiem szczerze,bałbym się kodować carly, czytałem na zagranicznych forach o uwalonych sterownikach,ale może wyeliminowali ten błąd...tak czy inaczej miałem na myśli diagnostykę (chociaż faktycznie tego nie napisałem) a nie kodowanie i możliwości aplikacji w tym zakresie, poza tym czasami w carly pisało że błędy wykasowane a po podłączeniu ista nadal widniały...

 

no i największa moim zdaniem wada carly, nawet w wersji pro odczyt parametrów DPF tylko przy użyciu ich adaptera,po kablu nie działa a btool tak :cool2:

Opublikowano
jeszcze kilka małych popraweki będzie można bez żalu wyrzucić carly ,bo ta aplikacja jest dużo lepsza :cool2:

 

Trochę Cię poniosło... Ta apka jest super i jest polska, ale np. spróbuj coś nią zakodować...

Na pewno w tym na co pozwala jest doskonałą alternatywą dla Carly. Ponadto ma korekty wtryskiwaczy, a w Carly nie widziałem. Jednakże w funkcjonalności do Carly jeszcze dużo dużo jej brakuje i w zasadzie to chyba nawet nie jest póki co celem autora.

 

powiem szczerze,bałbym się kodować carly, czytałem na zagranicznych forach o uwalonych sterownikach,ale może wyeliminowali ten błąd...tak czy inaczej miałem na myśli diagnostykę (chociaż faktycznie tego nie napisałem) a nie kodowanie i możliwości aplikacji w tym zakresie, poza tym czasami w carly pisało że błędy wykasowane a po podłączeniu ista nadal widniały...

 

no i największa moim zdaniem wada carly, nawet w wersji pro odczyt parametrów DPF tylko przy użyciu ich adaptera,po kablu nie działa a btool tak :cool2:

 

Kodowałem przez K+DCAN używając Carly już wielokrotnie i nie było problemów, a uwalić sterownik możesz każdym softem ;)

Opublikowano

Możecie podać jak często Wam się wypala DPF ?

U mnie niestety wypala się bardzo często, co około 200km do około 10g sadzy i niestety po paru kilometrach znów mam około 30 g.

Jak macie cieśninie wsteczne ?

BMW X3 2.0d M47 150km

 

Piotrek

Opublikowano

Mi zabawa carly uwaliła FRM3 naszczęscie tylko partycje rozruchowa tego modułu a nie cały moduł więc naprawa kosztowała mnie z wysyłką tam i spowrotem 80£

Możecie podać jak często Wam się wypala DPF ?

U mnie niestety wypala się bardzo często, co około 200km do około 10g sadzy i niestety po paru kilometrach znów mam około 30 g.

Jak macie cieśninie wsteczne ?

BMW X3 2.0d M47 150km

 

Piotrek

Wszystko zależy jakie trasy robisz

U mnie mam taki dziwny myk że po zakończonym wypalaniu sadza zawsze wraca na 4.72g wypala zazwyczaj jak osiągnie 10.5g do 12g zależy jak mu spasuje

Odległości to zależy jak robię 90% miasto to wychodzi mi raz na tydzień 150-200 km i się martwiłem że często ale w zeszły tydzień zrobiłem w 2 dni długie trasy i wypaliło mi dopiero po 480km więc wszystko gra

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opowiadaj co wybrać dla silnika M47N e47 dde5 z 2003. A czy A0. Co za różnica między tymi opcjami?
Opublikowano

To zależy którą wersję sterownika masz. Ja mam D50M57A1

 

Musisz też w opcjach zmienić protokół na KWP2000. Wchodzisz w ustawienia i musisz kliknąć na D-Can i otworzy Ci się lista z dwoma protokołami. Wybierasz KWP i powinno śmigać.

 

@pawelgawel - fajnie byłoby jakoś zaznaczyć, że jest tam możliwość wyboru bo nie jest to intuicyjne.

Opublikowano (edytowane)

Jasne jakoś zaznaczę że protokół jest do wyboru.

 

Dla e46 i podobnych (DDE5) są do wyboru dwa typy silnika M47 i dwa typy M57. Dobrze byłoby wiedzieć jaką końcówkę nazwy ma wasz silnik tj. A0,B1,C0 itd. Jeśli nie wiecie/nie chce wam się sprawdzać to wybieracie dowolny i w live data patrzycie czy dobrze pokazuje wartości. Jeśli pokazuje głupoty to wybieracie ten drugi silnik.

Konfiguracja połączenia dla e46: kabel K+D-Can + protokół KWP2000 albo ELM 327 KWP-2000 Bluetooth.

Funkcje DPF naturalnie są niedostępne dla e46.

 

VqrvWTF.png

UrLnJiS.png

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

Nowa wersja (1.49) z wartościami aktualnymi oczekiwanymi:

- wartości z przepływomierza

- doładowanie

- ciśnienie paliwa na szynie

Polecam włączyć logowanie, wykreślić wykres w excelu i przeanalizować moment podczas przyspieszania.

 

RC9EYO0.png

 

W wersji lite jest przepływomierz i doładowanie, bez możliwości logowania/koniguracji.

Opublikowano

U mnie ucina w widoku wartości (Note4) - załącznik poniżej. Chyba że niepotrzebnie dodałem te wartości *Expected bo są juz w tej drugiej kolumnie?

 

Dodatkowo aplikacja chyba nie próbuje nadpisać/usunąć poprzedniego pliku z logami i się wykłada (raport błędów wysłany). Problem występuje jeżeli w tej samej minucie będzie wł. i wył. logowania.

0b38ee38ff2d6d870a67f7a6834f7103.jpg92eccca69bfb2c1449fb609416ebc259.jpg

Opublikowano

Hej

U mnie DPF działa ok nie ma problemu z wejściem i opcjami w nim

 

Ale w aktualne / oczekiwane jakoś powietrze oczekiwane się nie zmienia ciągle stoi na tym samym

Reszta pokazuje dobrze i bardzo blisko siebie

5Ez8jqy.png

Opublikowano

Sprawdzę czy były jakieś różnice dot.oczekiwanej masy powietrza w poszczególnych wersjach N47.

 

Odczyt obydwu wartości tj. aktualnej i oczekiwanej następuje w tym samym momencie, to znaczy nie ma nawet najmniejszego przesunięcia w czasie pomiędzy wartością aktualną i oczekiwaną, co ma duże znaczenie w autach z powolną linią K, gdzie niska prędkość komunikacji może powodować delikatny rozjazd w czasie między wartościami. Kolejne parametry odczytywane są już jeden po drugim.

Opublikowano
Nowa wersja (1.49) z wartościami aktualnymi oczekiwanymi:

- wartości z przepływomierza

- doładowanie

- ciśnienie paliwa na szynie

Polecam włączyć logowanie, wykreślić wykres w excelu i przeanalizować moment podczas przyspieszania.

 

Wykres liniowy? Co to dokładnie pokaże?

Opublikowano
Bez obciążenia silnika może nie być widać odchyłek a obserwacja komórki podczas dynamicznego przyśpieszania jest niewygodna i niebezpieczna. Najlepiej zalogować dane i na wykresie na spokojne przeanalizować ewentualne odchyłki od normy. U mnie przepływomierz na postoju pokazuje dobre wartości ale podczas przyspieszania są już bardzo duże odchyłki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

u mnie to samo jeżeli chodzi o powietrze....

 

na wolnym 782rpm:

-aktualne 315

-oczekiwane 1269

 

podczas jazdy 2082rpm:

-aktualne 625

-oczekiwane 1269

 

Silnik N47D20C, 177KM

Edytowane przez kulfon3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.