Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
napisalem tez priv do rogera z nysy - z forum i nawet jestem w stanie pojechac tam do niego i jemu to zostawic - CHYBA ze mozecie kogos godnego polecic w okolicy tarnowa / rzeszowa
Opublikowano

Witam, jak już jesteśmy w temacie dpf to poproszę o sugestię dotyczącą błędu jaki wywala Btool poprzez Caristę.

Zaznaczam że dpf wypala się samoczynnie bez wymuszania i regularnie do końca, tzn mam taką nadzieję że do końca ponieważ ilość sadzy podczas wypalania zmniejsza się stopniowo z wartości np. 15g do około 4g i potem już pokazuje się 0g.

Błąd jaki pokazuje mi Btool to 452A który po skasowaniu powraca bezustannie. Auto jeździ normalnie, przebieg 198 tyś, na liczniku zero błędów.

Opublikowano

Ten błąd to tylko informacja o przebiegu filtra:

Fault 452A appears when the particulate filter has exceeded most of the maximum mileage and serves as information/request for competent filter replacement in the BMW workshop.

Źródło: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/Xc0j6eQ

Opublikowano
Ten błąd to tylko informacja o przebiegu filtra:

Fault 452A appears when the particulate filter has exceeded most of the maximum mileage and serves as information/request for competent filter replacement in the BMW workshop.

Źródło: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/Xc0j6eQ

 

Super dzięki "pawelgawel" wszystko jasne :)

Opublikowano (edytowane)
(do skasowania) Edytowane przez pesti
[2008 325d LCI E90]
Opublikowano


pytanie jest takie czy z pomoca was- forumowiczow dam rady to zdiagnozowac poprawnie - leci juz do mnie modul carista i przez btool tez moge posprawdzac co nieco - zaliczylem juz multum mechanikow w okolicy i zostawialem auto na kilka dni i zawsze bylo to samo - przeczyscic filtr - co do wersji to w vinie nie bylo takiej informacji mam pelna liste wyposazenia itp ale jezeli jestescie w stanie to sprawdzic to podaje vin - WBAVU51080A105821

 

Jak zdiagnozujesz i wyeliminujesz przyczyny, to jest spora szansa, ze filtr uda ci sie przepchac samemu, tak zrobilem ja oraz wiele innych osob z tego forum (pisalismy o tym w innym temacie). Poza tym, oddawanie filtra do czyszczenia bez wyeliminowania przyczyn mija sie z celem, a numer telefonu 'specjalisty', ktora tak ci doradza z miejsca bym wykasowal.


Jesli czujnik cisnienia wstecznego jest ok (jesli nie wywala bledu, to zalozmy, ze jest), upewnij sie, ze nie masz bledow w DME oraz sprawne termostaty (te nie wywalaja bledow!), zatankuj auto i przegnaj je ze 100km na czworce kasujac bledy (btool premium umozliwia to chyba bezproblemowo, ja korzystalem wtedy z innego urzadzenia - kolega zapierdzielal, a ja na biezaco kasowalem bledy). Pewnie pozniej ubedzie ci oleju, wiec trzeba dolac. btool pomoze ci wypalic filtr pomimo bledow, ale problemy predzej czy pozniej wroca. U mnie cisnienie wsteczne na jalowym dochodzilo do 90mbar. Wymienilem swiece i termostaty, a po takim wlasnie daniu w dupe zeszlo do 12mbar, bledy dpf juz nie wrocily i do dzis jest wszystko okej, a zrobilem od tego czasu z 8000km.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

U mnie wywalalo tylko 480A i 481A. Mozliwe, ze ten 4D00 wyskakuje, bo kumputer mysli, ze to czujnik jest zwalony i po przepaleniu sam zniknie jak cisnienie wroci do normy (tak kiedys czytalem gdzies na forum), ale nie jestem pewien, ze tak wlasnie bedzie.

Skoro termostaty masz dobre, to odpal btoola premium i przegon auto wypalajac filtr w trybie ignorowania bledow, wtedy sie przekonasz. Ja bym tak zrobil.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem po wymianie czujnika ciśnienia należy go skalibrować. Z błędem czujnika nie będzie wypalania. Jak wymieniałeś to obie rurki były drożne, bez dziur?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Witam


Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć działanie funkcji serwisowej a dokładnie sterownika świec żarowych co mogę ta opcja sprawdzić i na jakiej zasadzie działa ?


Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Panowie wlasnie testuje btool i wychodzi blad lambda a w live data caly czas wskazuje lambde 0 - czyzby to ona padnieta?

W zakldce altualne/ oczekiwane wszystko w miare rowno wskazuje

Cisnienia wsteczne;

Jalowe 35

2000 obr - 67

3000 obr - 110

4000 obr - 370



Popiol 0,5

Sadza 50 i rosnie dosc szybko do ok 60 i spada na wymuszonym wypalaniu do 3 gr

Po zakonczeniu wypalania momentalnie rosnie do granic 40 a lambda poczas wypalania tez caly czas wartosc 0

Po czym odrazu wskakuje 480a i zaraz po tym 447b czyli lambda

Czyzny to faktycznie lamba?

Edytowane przez kzielinskik
Opublikowano
Jałowe 35 dużo, czyżby zapchany dpf? Ja mam 2 na jałowym, do max 10 przy sadzy 30 jeśli się nazbiera

Z tym walcze ze zapycha sie - szukam wlasnie przyczyny - stroe wczesniej opisywalem wszystko

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć działanie funkcji serwisowej a dokładnie sterownika świec żarowych co mogę ta opcja sprawdzić i na jakiej zasadzie działa ?

Pokazuje moc z jaką sterownik powinien grzać świece.

 

vin - WBAVU51080A105821

Redukcji mocy nie masz, silnik powinien mieć +/- 177KM

 

Panowie wlasnie testuje btool i wychodzi blad lambda a w live data caly czas wskazuje lambde 0 - czyzby to ona padnieta?

W zakldce altualne/ oczekiwane wszystko w miare rowno wskazuje

Cisnienia wsteczne;

Jalowe 35

2000 obr - 67

3000 obr - 110

4000 obr - 370

To są ciśnienia na postoju?

Czy wypalanie włącza się samo czy nie?

Lambda może pokazywać źle bo nie ma przepływu spalin.


Raczej na forum nikt Ci nie pomoże, według mnie problem jest w czujniku ciśnienia spalin przez co od razu sadza rośnie na maks, a sam filtr może już mieć dość skoro auto nie ma mocy. Niemniej polecam udać się z tym do mechanika i nie liczyć że rachunek się zamknie w 1k PLN. Ale po ogarnięciu, jak auto odżyje, będziesz zadowolony.

3A0jS9b.png
Opublikowano

tak. Cisnienia na postoju wedlug testu w btool.

Wypalanie nie wlaczalo sie samo - przez blad pewnie (tak na logike-chodz moge sie mylic)

Jedyne bledy jakie sypie to 480a i 447B - nawet tuner z grupy code my binner mowil ze lambda mu nie pasuje bo zadej wartosci nie pokazywala

Wiem ze sugerujesz by oddac do warsztatu ale dorwac uzywke lanbdy i sprobowac nie kosztuje duzo - dlatego mnie to interesuje jakie wartosci powinny byc przy labdzie w programie. Mimo wszystko sprobuje powalczyc z tym jeszcze jak nic nie wskuram oddam do polecanego wczesniej serwisu w tarnowie.


Wlasnie zobaczylem ze na wyjsciu z intelcolera jest lekko mokra zlaczka na laczeniu - swistow powietrza nie ma ani dziury - moze miec to jakies znaczenie?

Opublikowano

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć działanie funkcji serwisowej a dokładnie sterownika świec żarowych co mogę ta opcja sprawdzić i na jakiej zasadzie działa ?

Pokazuje moc z jaką sterownik powinien grzać świece.


Ok wyskakują mi błędy od świec żarowych podejrzewam że może być to przyczyna niesprawnego sterownika świec, jak załącze ta opcję w BTool to przy włączonym silniku pokazuje mi ok 68W, poniżej widzę też opcje aktywacji i dezaktywacji sterownika to jest jakiś test czy jak to mam rozumieć ?


Pozdrawiam

Opublikowano

Dzis jezdzilem po autostradzie lacznie z ok 40 km i co zauwazylem

1)Sonda lamda wartosci na wcisnietym gazie ok 200 mV po odpuszceniu ok850 mv

2)Po skasowaniu bledow w zakladace dpf sama wlaczyla sie regeneracja dpf oraz wskoczylo ze regeneracja zaplanowana, po czym zgaslo info o zaplanowej gdy zaczelo sie wypalanie.

3)Wypalanie wlaczalo sie i wylaczalo co chwile mimo jednostajnej jazdy - temp silnika ok 93 i temp spalin w granicach 450 stopni gdy nie wypalal i w okolicach 600 gdy wypal. Sadza z 40(w momencie gdy nie wypalalsie dpf) spadala do ok 35 (w momencie wypalania) po czym przy przerwaniu znow wzrastala do 40 gr

4)pomiar cisnien lepiej niz poprzednio:

Jalowy 14hPa

2000obr 101hPa

3000obr 122hPa

4000obr 179hPa


5)wskaznik regenracji nie pokazuje udanego wypalenia - ostatni zanotowany to 470 km wstecz

6) regeneracja zaswiecila sie jako aktywna gdy stalem po prostu na parkingu(to dosc dziwne)


Ps. Nie bylo to wypalanie wymuszane - kasowalem jedynie bledy ktore tym razem byly nastepujace: 480a oraz 4d00

Wiem ze sugeruje kolega dac na warsztat ale mimo wszystko chcialbym znalesc przyczyne analizujac wszystskie możliwe opcje ktore jestem w stanie sam naprawic

Opublikowano

To wina uszkodzonej sondy lambda

Miałem to samo,wartość lambda w btoolu 0,po skasowania błąd powracał, brak samoregeneracji filtra.

Wymień sondę i po sprawie.

Pewnie trzeba będzie wyprać dpf

Opublikowano
To wina uszkodzonej sondy lambda

Miałem to samo,wartość lambda w btoolu 0,po skasowania błąd powracał, brak samoregeneracji filtra.

Wymień sondę i po sprawie.

Pewnie trzeba będzie wyprać dpf

 

Tylko ze dzis sie sam zaczynal wypalac a w btool parametr lamda (1) byl czaly czas zero a parametr lambda (1) napiecie w lambda skakalo w poprawnych granicach i reagogwalo na dodawanie/ puszczanie gazu.

Opublikowano
Komputer zasila lambda to napięcie się zmienia jak współczynnik lambda jest 0 i wywala błąd to jest uszkodzona

 

Wymienie lambde - a dlaczego regeneracja sama sie wlaczala i wylaczala? W tym momencie bledow nie kasowalem gdy sie to dzialo


Dzis tez jechalem i monitorowalemn - byl blad lambda a mimo to regenracja wskakiwala na aktywna i nieaktywna - to normlane czy cos nie halo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.