Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tourqe tagrze nie działa , niewiem czy to kwestia tego ze elm mam bez bluta tylko po kablu. Jedynie co się dzieje po podłączeniu to ładuje telefon.Czy jest możliwość ze mogło się tam coś spalić uszkodzić czy wtedy by auto nie odpaliło. Spróbuję jeszcze kupić jakiś inny kabel może coś to da.
Opublikowano
ten elm 327 na procesorze pic 18 to ma byc obojętnie jaki bo są jakieś pic18f25k80 i pic18f24k80

 

tak, ja kupiłem taki za 22 zł z allegro czarny, i działa wszystko super, nic nie przerywa

Opublikowano
Ok dziękuję. Pomiar był dokonywany po zatrzymaniu sie na światłach.

Sprawdź jakie są odczyty w trakcie jazdy - wartości powinny oscylować w okolicy 1,0-2,0, a po zdjęciu nogi z gazu spadać momentalnie do 32,77. Skoro masz ten błąd to coś jest nie tak z mieszanką lub sondą. DPF Ci się nie zapycha?

 

Wczoraj skorzystałem z opcji nagrywania w apce. Wykres z pracy lambdy przez kilkanascie minut jazdy po mieście:


a0a5a0b59867.png


5b51c84e09d8.png


Szczytowe napięcie chyba jest nieprawidłowe

Opublikowano

Witam Panowie,

jak reszta mam problem z DPF, byl zawalony - poszedl do mycia - po myciu okej wedlug pomiarow cisnien u pana ktory myl byl juz drozny i sprawny. Po okolo miesiacu wyskoczyla zolta wiadomosc ze oczywiscie dpf przytkany - komp w rece i wyplulo blad 4D00 - czyli za duze cisnienie i blad 480A i dalsze pomiary:

na jalowym - 20 mba

kolo 2000 obr - ponad 200 -300

przy ok 4000 obr - granice kolo 1000


Mysle sobie pewnie czujnik padl bo przeciez gdzie po miesiacu zapchany znow filtr, podmienilem czujnik - sprawdzilem wezyk ktory do niego idzie, sprawdzilem temperature -trzymalo jak nalezy w granicach 90stopni plus minus kilka stopni ale nie mniej niz 85 (czyli termostaty ok)

odpielem czujnik od rurki by sprawdzic czy mierzy cisnienie prawidlowo i bylo 0 caly czas - po tej operacji wywalilo nast bledy :

4D00

480A

447B

4Cf3

4C5E


bylem takze u tunera i autko wyplulo 144 koni gdy powinno miec 177 - wykres dosc liniowy - tuner stwierdzil ze albo lambda albo czujnik cisnien albo filtr kompletnie zapchany bo pokazywalo mu ogromne wartosci cisnien wlasnie, i pytanie nast: Czy ktos podejzewa lub wie czy to moze byc ta lambda, Czy moze filtr sie znow zapchal( jezeli tak to co moglo spowodowac go ponowne zapchanie - co sprawdzic jeszcze) - nadmienie iz przy sciaganiu dpf do czyszczenia rura za turbo(ta ktora wchodzi do filtra) w srodku byla bez nagaru- okopcona tylko lekko, zadnego duzego syfu wiec ani nie zyga olejem ani nic.

Opublikowano
calkiem mozliwe ze sie nie wypalal (nie zauwazylem jakiejs innego zachowania auta - no moze czasem na autostradzie spalanie okolo litra wiecej niz zazwyczaj) przed czyszczeniem okolo 10 miesiecy wstecz tez auto bylo chamowanie - wtedy pokazalo tez w granicach 140 koni (wtedy diagnoza byla - zapchany filtr) - wiec poszedl do czyszczenia z duzym opoznieniem bo wlasnie okolo miesiaca temu - tylko po tym czyszczeniu nie odnioslem wrazenia jakiegos wzrostu mocy auta - moze cos go dusi caly czas przez co dpf tez sie nie wypala?
Opublikowano
Panowie poradzcie gdzie czegos jeszcze szukac... bo juz sie z tym bujam troche a kazdy mechanik u mnie w okolicy tekstem sypie - trzeba znow dpf przeprac i wtedy patrzec- no zajeb**** - a oni wymienia pol auta i czlowiek wyczysci a za miesiac znow zapcha sie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To Ty im ten filtr zawozisz tylko? Przecież mają obowiązek zdiagnozować przyczynę czemu filtr się nie wypala/zapycha.
3A0jS9b.png
Opublikowano

to nie dużo , ja dawałem ale ponad rok temu 1000zł ale za 330d a 700 było 320d. Mechanik mi wysłał i wrócił wyczyszczony. Założyłem to auto odżyło. Zaraz potem termostat mi padł i po około 4-5 miesiącach zapchałem filtr. W tedy zakupiłem btool. Teraz raz na tydzień kontroluje apką i mam spokój. Moim zdaniem mechanik nie zdiagnozował do końca awarii. Dpf jednej rzeczy nie spełni i nie wypali. Ja u siebie szedłem po sznurku po wszystkich czujnikach i mechanik usuwał.

pozdrawiam

Opublikowano
To Ty im ten filtr zawozisz tylko? Przecież mają obowiązek zdiagnozować przyczynę czemu filtr się nie wypala/zapycha.

 

Tak, tylko zawoze do uslugi czyszczenia

Ja u siebie szedłem po sznurku po wszystkich czujnikach

Moze pomozecie isc po tym sznurku - bede sprawdzal po kolei wszystko - termostaty okej - temp nawet wczoraj sprawdzalem i jest 89 stopni z wachaniami do 92 , co dalej patrzyc

Opublikowano
ogólnie powinno ci błędy wyrzucać, czujniki spalin ,egr. Ja jeszcze egr wyprogramowałem elektronicznie. Myslę że mechanik powinien wszystko bez problemu ogarnąć , na komputerze wszystkie nieprawidłowości mu pokaże. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tylko zawoziłeś filtr to musisz diagnozować przyczynę zapchania. Odpalałeś auto bez filtra?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jeżeli tylko zawoziłeś filtr to musisz diagnozować przyczynę zapchania. Odpalałeś auto bez filtra?

nie odpalalem - ale moge to zrobic - odkrecic filtr albo chociaz poluzowac by spaliny mialy gdzie uciec na lewo? (odciazyc tak jak by go mechanicznie wywalil i zobaczyc czy auto ozyje?) tylko jak ozyje to co? filtr zapchany i znow do czyszczenia? a potem znow to samo.



wczesniej wywalalo tylko 4d00 i sporadycznie 480A z czego ten 4d00 (za duze cisnienie) i powracal po kilku min jazdy wiec zostal wyprany dpf bo tak zalecil mechanik. Auto nalatane ma 210 tysi wiec juz myslalem ze filtr troche ma wiec mogl sie zapchac

wymienilem czujnik i skontrolowalem rurke do niego jak i cisnienia co napisalem wczesniej. Innych bledow nie ma po za tymi co raz odpalony byl z wyciagnietym czujnikiem


zamowilem juz cariste i zainstaluje sobie btool i bede mogl wam podawac wartosci i wszystko dokladnie bo na razie do komputera z diagnostyka mam ciezki dostep - bede sprawdzac co tylko kazecie byle by to zdiagnozowac i dojsc do tego co jest problemem

Opublikowano
Jeżeli tylko zawoziłeś filtr to musisz diagnozować przyczynę zapchania. Odpalałeś auto bez filtra?

nie odpalalem - ale moge to zrobic - odkrecic filtr albo chociaz poluzowac by spaliny mialy gdzie uciec na lewo? (odciazyc tak jak by go mechanicznie wywalil i zobaczyc czy auto ozyje?) tylko jak ozyje to co? filtr zapchany i znow do czyszczenia? a potem znow to samo.



wczesniej wywalalo tylko 4d00 i sporadycznie 480A z czego ten 4d00 (za duze cisnienie) i powracal po kilku min jazdy wiec zostal wyprany dpf bo tak zalecil mechanik. Auto nalatane ma 210 tysi wiec juz myslalem ze filtr troche ma wiec mogl sie zapchac

wymienilem czujnik i skontrolowalem rurke do niego jak i cisnienia co napisalem wczesniej. Innych bledow nie ma po za tymi co raz odpalony byl z wyciagnietym czujnikiem


zamowilem juz cariste i zainstaluje sobie btool i bede mogl wam podawac wartosci i wszystko dokladnie bo na razie do komputera z diagnostyka mam ciezki dostep - bede sprawdzac co tylko kazecie byle by to zdiagnozowac i dojsc do tego co jest problemem

 

A ten nowy czujnik ciśnienia spalin jest sprawny? Ja trafiłem raz na niesprawny...

Opublikowano
A ten nowy czujnik ciśnienia spalin jest sprawny? Ja trafiłem raz na niesprawny...

przyznam ze podmienilem na uzywke bo akurat byla na szrocie - auto zachowywalo sie tak samo - wartosci cisnien nie sprawdzalem z kompem czy sa identyczne - jezeli cos moge powtorzyc podmianke

Opublikowano

Panowie mały offtop.


Mam na sprzedaż używany interfejs Carista - polecany przez pawelgawel. Z racji tego, że zmieniłem auto na benzynę nie mam już potrzeby używania. Cena 110 zł. Wysyłka w cenie.

Jak jest ktoś chętny to zapraszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przyznam ze podmienilem na uzywke bo akurat byla na szrocie - auto zachowywalo sie tak samo - wartosci cisnien nie sprawdzalem z kompem czy sa identyczne - jezeli cos moge powtorzyc podmianke

 

Twoim problemem jest to że do tej pory działałeś po omacku, licząc pewnie że zaoszczędzisz trochę na mechaniku, diagnostyce itp. 140 KM w tym silniku zamiast ponad 160 to już słabo, raczej nie tracą one mocy. Za to usterkowe są turbiny. Do tego na niektóre rynki te auta szły z redukcją mocy o ile pamiętam 136KM, wychodzi to z VIN więc jak widzisz sprawa nie jest taka prosta.


Dlatego najlepiej jeżeli chodzi o DPF i jeżeli nie mamy z tym doświadczenia, znaleźć taki zakład który weźmie całe auto, sprawdzi to co pokazuje komputer, zdiagnozuje przyczynę zapchania, stan filtra i dopiero po tym podejmie decyzję czy warto go w ogóle myć i czy nie trzeba najpierw zająć się silnikiem (termostaty, czujniki, turbo itp). Przy takich elementach konieczne jest podejście kompleksowe, mimo że kosztuje więcej.


Sama wymiana czujnika ciśnień spoko, ale jest to czujnik który komputer kalibruje/adaptuje i jeżeli poprzedni pokazywał błędne wartości a komputer przyjmie stare adaptacje to wartości są wciąż złe. Opcje adaptacji widziałem tylko w ISTA, choć pewnie nie jest to jedyny program od tego.

3A0jS9b.png
Opublikowano

przyznam ze podmienilem na uzywke bo akurat byla na szrocie - auto zachowywalo sie tak samo - wartosci cisnien nie sprawdzalem z kompem czy sa identyczne - jezeli cos moge powtorzyc podmianke

 

Twoim problemem jest to że do tej pory działałeś po omacku, licząc pewnie że zaoszczędzisz trochę na mechaniku, diagnostyce itp. 140 KM w tym silniku zamiast ponad 160 to już słabo, raczej nie tracą one mocy. Za to usterkowe są turbiny. Do tego na niektóre rynki te auta szły z redukcją mocy o ile pamiętam 136KM, wychodzi to z VIN więc jak widzisz sprawa nie jest taka prosta.


Dlatego najlepiej jeżeli chodzi o DPF i jeżeli nie mamy z tym doświadczenia, znaleźć taki zakład który weźmie całe auto, sprawdzi to co pokazuje komputer, zdiagnozuje przyczynę zapchania, stan filtra i dopiero po tym podejmie decyzję czy warto go w ogóle myć i czy nie trzeba najpierw zająć się silnikiem (termostaty, czujniki, turbo itp). Przy takich elementach konieczne jest podejście kompleksowe, mimo że kosztuje więcej.


Sama wymiana czujnika ciśnień spoko, ale jest to czujnik który komputer kalibruje/adaptuje i jeżeli poprzedni pokazywał błędne wartości a komputer przyjmie stare adaptacje to wartości są wciąż złe. Opcje adaptacji widziałem tylko w ISTA, choć pewnie nie jest to jedyny program od tego.

 

pytanie jest takie czy z pomoca was- forumowiczow dam rady to zdiagnozowac poprawnie - leci juz do mnie modul carista i przez btool tez moge posprawdzac co nieco - zaliczylem juz multum mechanikow w okolicy i zostawialem auto na kilka dni i zawsze bylo to samo - przeczyscic filtr - co do wersji to w vinie nie bylo takiej informacji mam pelna liste wyposazenia itp ale jezeli jestescie w stanie to sprawdzic to podaje vin - WBAVU51080A105821

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.