Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

przy 680 obr mam teraz 7,88 a przy 1974obr mam 32,88

Mam podobnie z ciśnieniem oprócz tych skoków sadzy przy wypalaniu. Niech zgadnie wypala się co ok. 150 km. Ja mam jeszcze coś takiego że tak mi rośnie sadza że po 20 km od wypalenia do 0 mam jej 20g. Później rośnie już wolniej. Żyje już z tym ponad rok i nic się nie dzieje poza częstymi wypaleniami. Sprawdzane wtryski turbina egr przepływka szczelność dolotu dpf prany i nic wszystko w normie. Zero błędów. Już do tego przywykłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niestety wypala się częściej, co 50 - 60 km. Irytuje mnie to, ponieważ działa na podwyższonej temperaturze spalin, a to chyba niezbyt dobrze dla turbiny.

Z drugiej strony, brak błędów działa uspokajająco, a taka "drzazga" bardzo mocno potrafi uwierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Państwa.

Mam problem z połączeniem się przy pomocy b-tool expert + Carista - wyskakuje komunikat o braku możliwości połączenia się ECU. Próbowałem już wielu wskazówek w tym poście, lecz bez skutecznie. Zatrzymywałem już inne aplikacje diagnostyczne i nic.

E83 3.0sd 2008r.

Macie jakiś pomysł? Z góry dziękuję za wskazówki screeny ustawień :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam serdecznie Państwa.

Mam problem z połączeniem się przy pomocy b-tool expert + Carista - wyskakuje komunikat o braku możliwości połączenia się ECU. Próbowałem już wielu wskazówek w tym poście, lecz bez skutecznie. Zatrzymywałem już inne aplikacje diagnostyczne i nic.

E83 3.0sd 2008r.

Macie jakiś pomysł? Z góry dziękuję za wskazówki screeny ustawień :-)

Wyłączenie telefonu i włączenie od zera robiłeś?

Próbowałeś tym samym adapterem i telefonem w innym samochodzie?

Robiłeś czymś innym diagnostykę w swoim samochodzie (inny sprzęt pod OBD)?

Sprawdzałeś czy piny w złączu wyglądają ok?

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie Państwa.

Mam problem z połączeniem się przy pomocy b-tool expert + Carista - wyskakuje komunikat o braku możliwości połączenia się ECU. Próbowałem już wielu wskazówek w tym poście, lecz bez skutecznie. Zatrzymywałem już inne aplikacje diagnostyczne i nic.

E83 3.0sd 2008r.

Macie jakiś pomysł? Z góry dziękuję za wskazówki screeny ustawień :-)

Wyłączenie telefonu i włączenie od zera robiłeś?

Próbowałeś tym samym adapterem i telefonem w innym samochodzie?

Robiłeś czymś innym diagnostykę w swoim samochodzie (inny sprzęt pod OBD)?

Sprawdzałeś czy piny w złączu wyglądają ok?

 

Uruchamianie ponowne telefonu robiłem wielokrotnie.

Jedyne BMW jakie mam jeszcze pod ręką to e46 m43b19 98r. Ale to chyba za stary wóz dla tej apki.


Mam jeszcze kabel i INPĘ na lapku w domu. Spróbuję w niedzielę jeszcze tym zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel, mam problem.

Po wymianie telefonu (Motorola Z3 Play) nie mogę połączyć się z autem (zarówno wersja Expert jak i Lite). Próbuje łączyć po czym przechodzi do ekranu ustawień połączenia.

Na poprzednim telefonie LG K8 łączę się normalnie. To samo na LG K11 (tutaj próbowałem tylko wersję Lite).


Jesteś w stanie podpowiedzieć gdzie może leżeć problem?

Interfejs to: iCar PRO WiFi OBD2 ELM327 Vgate (taki jak na aukcji https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar-pro-wifi-obd2-elm327-vgate-id49-7207079723)


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Mam LG K6 i łączę się po kablu sprawdzonym z INPĄ, ISTĄ i NCS - BTool działa bezproblemowo. Niestety zakupiony "iCar3 OBDII ELM327 iCar3 Bluetooth Vgate interfejs diagnostyczny OBD" łączy się przez bluetooth z telefonem, ale aplikacja nie potrafi rozpoznać ECU - z tymi interfejsami chyba jednak jest coś nie tak. Próbowałem na różne sposoby, zmieniałem ustawienia , parametry transmisji, restartowałem telefon i za każdym razem brak możliwości rozpoznania ECU. Podejrzewam, że ma jakieś programowe ograniczenie. Sprzedający zasugerował abym wykorzystał interfejs do innego auta :roll: , ale chyba nie oto chodzi aby zadziałało np w renówce.


Czy naprawdę nikt nie spotkał się z ujemnymi wartościami dystansu do wymiany DPF w BTool ???

Czy szybkie zapychanie DPF sadzą może być spowodowane brakiem sławetnych klapek w kolektorze ssącym ?


pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@salynsky wyłącz w telefonie komórkową transmisję danych. Przy adapterach wifi na niektórych telefonach niestety trzeba wyłączyć w telefonie internet żeby połączyć sie z adapterem.


@Andy_m zdarzają się wadliwe sztuki adaptera iCar3. Jeśli auto jest do 2007r wybierz protokół kwp200 oraz wcześniej wymuś zatrzymanie wszystkich aplikacji diagnostycznych. Jeśli nie połączy to adapter do wymiany, najlepiej wziąć od innego sprzedawcy.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W pierwszym poście masz link: https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6 W punkcie "Relearn Procedures:" masz opisane procedury dla różnych wersji oprogramowania skrzyni a powyżej tabelkę które pomoże ustalić wersję oprogramowania.

Znajdź właściwą instrukcję i zapoznaj się z nią. Znajdź odpowiednie miejsce żeby przeprowadzić jazdę adaptacyjną. W aplikacji zrobisz reset: Funkcje Serwisowe > EGS > Reset adaptacji. Następnie musisz wykonać jazdę adaptacyjną możliwie jak najbardziej zgodną z instrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej pawelgawel, mam pelna wersje i chcialem zobaczyc co moge przestawic w RLS i FRM, auto to F11 LCI z silnikiem N57. W FRM wykrywa chyba FRM3 ale twierdzi że żadne funkcje nie są dostępne. W RLS nie rozpoznaje modułu w ogóle. Tak ma być, czy wina adaptera? Innymi aplikacjami mogę te moduły kodować...

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,proszę o pomoc jak skasować błąd [452A system filtracji cząstek stałych] Btool kasuje ale po odpaleniu silnika błąd powraca za każdym razem

czy jest to prawdą kiedy jest błąd 452A automatyczna procedura wypalania filtra się nie uruchomi

Btool pokazuje że do wymiany filtra pozostało 60 000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje auto to e61 z 2008 r z przebiegiem 244 tkm mieszkam w Belgii auto sporo jeździ autostradą, wracając z Polski w trasie zapalił się błąd Dpf i pojawia się za każdym razem gdy silnik się rozgrzeje, auto jeździ bez zastrzeżeń, proszę o pomoc.



d46e8281d03f.png


60464879f328.png


5f23dc37c97d.png


3c05f36d74a7.png

Edytowane przez kamil7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil7777, masz najprawdopodobniej uszkodzony sterownik świec żarowych, do tego jakiś problem z EGR i i DPF (błąd 480A) który może być skutkiem tych błędów lub spowodowany niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin. Spróbuj skasować błędy i wymusić regenerację. Jeśli błędy będą powracać to prawdopodobnie czujnik ciśnienia spalin i sterownik świec do wymiany oraz egr'owi trzeba się przyjrzeć.


Foxtrod, wydaje mi się że 452A nie blokuje wypalania.

Można to usunąć jedynie przez reset adaptacji DPF w aplikacji ale najlepiej byłoby od razu dać filtr do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil7777, masz najprawdopodobniej uszkodzony sterownik świec żarowych, do tego jakiś problem z EGR i i DPF (błąd 480A) który może być skutkiem tych błędów lub spowodowany niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin. Spróbuj skasować błędy i wymusić regenerację. Jeśli błędy będą powracać to prawdopodobnie czujnik ciśnienia spalin i sterownik świec do wymiany oraz egr'owi trzeba się przyjrzeć.


Foxtrod, wydaje mi się że 452A nie blokuje wypalania.

Można to usunąć jedynie przez reset adaptacji DPF w aplikacji ale najlepiej byłoby od razu dać filtr do czyszczenia.

 

Dziękuję pawelgawel za odpowiedź i oczywiście za mega App-wielki szacunek.


Skasowałem błędy i wymusiłem regenerację, sadzy ubyło cześć błędów skasowane pozostał oczywiście Dpf i módł świec....? Jak uzdrowić pacjenta? Adaptacja nowego Dpf czy czyszczenie konieczne?

46a403cce0d1.png


0ae8603d300c.png


601695ed4002.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam problem z podłączeniem e87 118d 2010r

Z btool. Przy łączeniu wyskakuje mi błąd, nie można rozpoznać ECU. Czy to wina elm ? Kupiłem jakiś na allegro za 5 dyszek.

 

Kolego też właśnie nabyłem podobny elm jak ty ale nie było polroblemu z łączeniem, masz dobrze sparowany z telefonem a następnie w btool wybierasz bluetooth i tym adaptera elm? Próbowałeś się łączyć z innym programem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam problem z podłączeniem e87 118d 2010r

Z btool. Przy łączeniu wyskakuje mi błąd, nie można rozpoznać ECU. Czy to wina elm ? Kupiłem jakiś na allegro za 5 dyszek.

 

Kolego też właśnie nabyłem podobny elm jak ty ale nie było polroblemu z łączeniem, masz dobrze sparowany z telefonem a następnie w btool wybierasz bluetooth i tym adaptera elm? Próbowałeś się łączyć z innym programem?

Tak próbowałem innymi apkami, elm jest widoczny i jestem połączony z telefonem, może z innym telefonem spróbuję.


Z innego telefonu to samo:

https://imgur.com/a/KyjavYG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.