Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Najprawdopodobniej DPF po prostu się już zapełnia, przy tym poziomie sadzy i pewnie sporym już przebiegu to nie byłoby nic dziwnego.

Niekoniecznie musi tak być ale oczywiście może. Ja mam podobnie z tym, że różnie bywa z jego napełnianiem, DPF po praniu i sadzy przybywa szybko dzieje się to przy dynamicznej jeździe później po zgaszeniu i dłuższym postoju spada do wartości normalnej i jeżdżąc po mieście albo przy robieniu krótszych odcinków nie robi to zupełnie żadnego problemu lecz gdy jadę w trasę jest to problem ponieważ jest czasami dynamiczna jazda jak również wyprzedanie i to powoduje przybywanie sadzy co w pewnym momencie spowodowało, że po 6km znów zaczął się wypalać. Wszystko parametry są właściwe i obstawiam właśnie na czujnik ponieważ pokazuje wartości na minusie, a tak to wygląda

Screenshot-20190713-121309-pl-pw-btool-expert.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko parametry są właściwe i obstawiam właśnie na czujnik ponieważ pokazuje wartości na minusie

Nie są właściwe skoro czujnik różnicy pokazuje wartości ujemne. Polecam przynajmniej zrobić diagnostykę DPF i jego czujników przez ISTA. Trzeba np. z włączonymi wskazaniami czujnika różnicy przegazować silnik a następnie go wyłączyć. Jeżeli wartość będzie ujemna to znaczy że coś jest nie tak. Ciągłe wypalanie DPF przy dynamicznej jeździe i brak zliczania sadzy w mieście mogą bardzo szybko zniszczyć filtr.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Nie są właściwe skoro czujnik różnicy pokazuje wartości ujemne. Polecam przynajmniej zrobić diagnostykę DPF i jego czujników przez ISTA. Trzeba np. z włączonymi wskazaniami czujnika różnicy przegazować silnik a następnie go wyłączyć. Jeżeli wartość będzie ujemna to znaczy że coś jest nie tak. Ciągłe wypalanie DPF przy dynamicznej jeździe i brak zliczania sadzy w mieście mogą bardzo szybko zniszczyć filtr.

Właśnie chodzi o to, że nie zawsze tak jest i w trasie potrafi dobrze wskazywać i w mieście również jak również dobrze zliczać sadzę, taki objaw pojawia się najczęściej zaraz po wypaleniu. Mam film z przejazdu wiec wieczorem wrzucę go. Swojego czasu pytałem się Ciebie o adaptacje i zrobiłem to w taki sposób, że wymusiłem błąd i przeprowadziłem całą procedurę lecz dalej to samo.

Opublikowano
Najprawdopodobniej DPF po prostu się już zapełnia, przy tym poziomie sadzy i pewnie sporym już przebiegu to nie byłoby nic dziwnego.

 

Przebieg nie jest taki spory jak na 3.0d bo raptem 184 tyś km. Możliwe, że jest już w nim ciasnawo, ale chyba pokuszę się o wymianę czujnika z uwagi na te nierówne wartości. Zastanawiam się czy brać oryginał, czy któryś z zamienników jest warty uwagi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przebieg nie jest taki spory jak na 3.0d bo raptem 184 tyś km. Możliwe, że jest już w nim ciasnawo, ale chyba pokuszę się o wymianę czujnika z uwagi na te nierówne wartości.

Dziwne, ja przy podobnym przebiegu w M47 320d i w M57 335d miałem/mam o wiele mniej popiołu, ok. 10 gram. Ale auta po przebiegu autostradowym.

 

Zastanawiam się czy brać oryginał, czy któryś z zamienników jest warty uwagi?

Nie wiem jak z zamiennikami, ale skoro używek pełno na allegro w cenie do 50 zł...

3A0jS9b.png
Opublikowano
U mnie większość jazdy to odcinki po 15 km, wiec nie ma to nic wspólnego z jazdą po autostradzie. Widziałem używki oryginalne, ale chciałbym mieć 100% pewności, że będzie sprawny, a tego używany czujnik mi nie zapewni. Więc pewnie kupię nowy oryginalny. Po wymianie dam znać czy jest lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, czy jest szansa aby aplikacją można było zakodować kody IMA ? wtryskiwaczy

była taka sugestia do autora

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaką temperaturę osiągają u Was spaliny przy normalnej jeździe w silniku benzynowym N53? U mnie jest ~650 stopni ale nie wiem czy to nie za dużo i czy na temperaturę ma wpływ w jakim trybie pracuje silnik?
Opublikowano

Dziś zrobiłem test: jadąc normalnie droga krajową przez ok 25km przybyło 1,5g sadzy. Wczoraj ograniczyłem egr na+40. Po pracy będę wracał tą samą drogę i zrobię na 0 egr starając się jechać podobnie. Zobaczymy ile sadzy przybędzie. Czy taki wynik jest w normie? Dodam że przy wyprzedzaniu (pełen but+ kickdown) momentalnie przybyło 0,2gr sadzy.


Czy może lepszym testem będzie jazda do wypalenia na ograniczonym egr a następnie po wypaleniu dpf powrót na 00 w ograniczeniu? Chcę zbadać czy i ewentualnie jaki wpływ ma ograniczenie EGR.

Opublikowano (edytowane)

Prośba do kolegów o analizę ciśnień dpf'a

Wczoraj przejechałem 40 km - 20 do i 20 z powrotem (w tym po 10 km drogą ekspresową w każdą stoną)

Pierwszy zrzut na włączonym zapłonie bez odpalenia silnika

https://www.fotosik.pl/zdjecie/e9d95211143c26b3

e9d95211143c26b3med.jpg

drugie na odpalonym silniku po 5 dniach postoju

https://www.fotosik.pl/zdjecie/9c2b72385c77cdcc

9c2b72385c77cdccmed.jpg

Po powrocie do domu analogiczne zrzuty

na wolnych obrotach przed zgaszeniem

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ccf1fb726e71ce9f

ccf1fb726e71ce9fmed.jpg

i po zgaszeniu

https://www.fotosik.pl/zdjecie/2b79d373b1d8c9ef

2b79d373b1d8c9efmed.jpg


i tu pytania w szczególności do @pawelgawel czy wskazania dotyczące ciśnienia wstecznego są prawidłowe - jeśli tak to które jest właściwe i co oznaczają pozostałe (na zrzutach są trzy wartości - ciśnienie wsteczne, ciśnienie wsteczne (skorygowane) i Back-pressure offset), czy też czujnik ciśnienia do wymiany.

Jeszcze jedno pytanie czy ujemne wartości temperatur na włączonym zapłonie bez uruchomienia silnika to normalna sprawa czy też coś jest nie tak?

Ogólnie sadzy przybyło raczej w normie, dystans zadowalający (300 km autostrada reszta miasto). Zobaczymy kiedy zacznie się wypalać i jak szybko będzie przyrastać sadza.

Edytowane przez zslawek
Opublikowano

Ciśnienie wsteczne to wartość z czujnika. Ciśnienie skorygowane to wartość z czujnika plus ~offset. Czyli sterownik silnika koryguje oryginalne wskazanie biorąc pod uwagę podejrzewam ciśnienie atmosferyczne.

Nie wiem czy czujnik do wymiany czy nie. Trochę duże te ujemne wartości.


Co do ujemnych wartości dla niektórych parametrów po zgaszeniu silnika - jest to zupełnie normalne. Po wyłączeniu zapłony sterownik silnika nie czyta z wszystkich czujników, tzn zwraca zero, co po przeliczeniu na właściwe jednostki daje zwykle ujemny wynik.

Opublikowano

Powiedzcie ile Wam przybywa sadzy powiedzmy na 50km? Głównie krajowka

Jazda bez wygłupów? Powiem Wam ze nie wiem o co kaman ale ostatnio szybko poziom sadzy przybywa:/

Opublikowano
Powiedzcie ile Wam przybywa sadzy powiedzmy na 50km? Głównie krajowka

Jazda bez wygłupów? Powiem Wam ze nie wiem o co kaman ale ostatnio szybko poziom sadzy przybywa:/

Ostatni dużo ludzi ma z tym problem i ja również :x czekam na podmianę czujnika ciśnienia spalin bo pokazuje mi wartości ujemne zresztą twórca aplikacji również miał problem z owym czujnikiem i po wymianie ma spokój.

Opublikowano

Panowie przedziwne rzeczy. Dziś zrobiłem kolejne 25km z pracy- ta sama droga i przybyło tylko 0,6grama gdzie wczoraj przybyło prawie 3 gramy a jechałem tak samo. Dodam ze chwilowo przybyło 1 gr ale po 5 minutach jazdy wartość spadła.

Czy można śmiało zrobić reset czujnika w aplikacji? Może to coś by pomogło?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie widziałem nigdzie resetu adaptacji czujnika ciśnienia w BTool.


Co do liczenia sadzy i popiołu to mam wrażenie że trochę za bardzo bierzecie do bani, istotne jest co ile mniej więcej się wypala DPF i czy ciśnienia nie są do kitu, sadza i popiół to wartości pochodne różnych czujników.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Może i masz racje kolego. Ja lubię poprostu jak wszystko jest cacy:) co ile mniej więcej powinien się wypalać filtr? Ciśnienia mam idealne:)
Opublikowano

może komuś się przyda ta informacja


w n47 - BMW 123d - dojazdy do pracy 20 km w jedną stronę - droga ekspresowa, ostatnie 2-3km to światła i skrzyżowania - ale bez korków

wypalanie dokładnie co 450-550km (od 5 lat auto), zimą niższe wartości - bo wiadomo dłużej silnik się rozgrzewa , ale nigdy poniżej 400km nie było, teraz latem dochodzi do 550km max, nawet raz miałem 600km


drugie auto silnik - N57 - BMW 530d - droga ekspresowa 50km codziennie w jedną stronę - wynik podobny tz. 450-550km


dodam iż jeżdze spokojnie tz. 120-140km/h max - normalna eksploatacja...


w btool macie parametr: " ilość udanych wypaleń dpf" od początku, łatwo otrzymać wynik dzieląć sumę kilometrów jakie auto przejechało przez tą ilość wypaleń - wychodzi średnio co ile było wypalanie

chyba że po drodze ktoś robił adaptacje - wymianę dpf - lub cofał licznik :mad2:


ale u mnie w obydwu autach po przeliczeniu wychodzi interwał okolo 430-460 km


dodam iż auta nie mają żadnych błędów, w 123d był wymieniony 2 lata temu wkład filtra dpf, ale przed wymianą były podobne wyniki

Opublikowano

w btool w parametrach jakie chcesz, aby ci się wyświetlały wybierasz "liczba udanych regeneracji",

ale pytanie do twórcy apki, bo może nie wszystkie sterowniki silnika ten parametr obsługują

u mnie w obydwu autach działa to i pokazuje prawidłowo, tz. liczba ta rośnie wraz z kolejnym udanym wypaleniem


auta j.w pisałem N47 - 123d - 2008 rok

i n57 530d 2015 rok


pozdrawiam

Opublikowano
Powiedźcie mi chłopaki jak jest w końcu z tym ograniczeniem EGR? Ograniczać czy nie? Jedni piszą że po ograniczeniu więcej pali i same minusy, inni mówią że super i czysciutko dla silnika i same plusy. To jak w końcu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.