Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Czy ktos mi pomoze czy tym programem skasuje inspekcje i blad klockow?

 

Jeszcze nie. Będzie to za jakiś czas.


 

jest mozliwość dodania parametru ilości paliwa w zbiorniku? bo mam coś nie tak, pokazuje raz wiecej paliwa raz mniej

Dla aut po 2007 jest już taki parametr. Dla starszych nie da rady bo sterownik silnika nie udostępnia tej informacji i trzeba by zapewne odczytywać to z licznika.

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

Dziś podczas wypalania filtra sadza zeszła z 14 g do 4.6 jak zwykle ale potem świeciły się cały czas regeneracja zaplanowana i regeneracja zablokowana. Dodatkowo odczytałem błędy silnikai dwa razy wyświetliło mi błąd sterownika wszystkich świec żarowych. Chciałem ręcznie wymusić regenerację i po uruchomieniu recznie wypaniania zgasla zielona fajeczka regeneracji aktywnej i zablokowanej i wszystko wrocilo do.normy.

Mieliscie kiedys taka sytuacje ?

Opublikowano

Panowie mam pytanie bo aplikacja pokazuje mi błąd sondy lambda 447B. Da się go skasować ale ponownie wraca.

Nie wiem jakie są prawidłowe wartości dla sondy ale po godzinnej jeździe na jałowym mam:

Lambda1: 32,77

Lambda1: 374,9mV

Napięcie chyba się zgadza ale ta pierwsza wartość to nie wiem.

Czasem mi szarpnie na 3-4-5 biegu przy delikatnej jeździe przy obrotach 1700-1900 rpm a temu też może być winna padająca przepływka i powodować przy okazji błąd sondy.

Masa powietrza na jałowym jest około 330 mg/stk.

Ktoś orientuje się jakie wskazania lub zakresy wskazań są w miarę prawidłowe?

Opublikowano
Koledzy doradźcie: czy warto ograniczyć działanie egr. Maks wartości to +40 jaka przyjmuje i odrazu idzie idzie na + wartość powietrza o jakieś 35mg. Raczej więcej + czy -? Wiadomo trafia więcej świeżego powietrza. A jak na to dpf?
Opublikowano

Lambda1: 32,77

Mi w F25 taką wartość pokazuje przy hamowaniu silnikiem. Na jałowym jest ok 5 a przy przyśpieszaniu spada do ok 1,25.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy doradźcie: czy warto ograniczyć działanie egr. Maks wartości to +40 jaka przyjmuje i odrazu idzie idzie na + wartość powietrza o jakieś 35mg. Raczej więcej + czy -? Wiadomo trafia więcej świeżego powietrza. A jak na to dpf?

Jeździłem rok czasu (30tkm) na +40mg/stk. Jakiś czas temu ustawiłem na 0, nie zauważyłem żadnych zmian.

spacer.png

Opublikowano

Od ostatniego update zakladka LIVE DATA pokazuje wszystkie wartosci na -1 oraz na samej gorze wyswietla sie komunikat: error response from ECU..

Dodatkowo Oil pressure pokazuje -1 w zakladce ACTUAL/EXPECTED i na gorze pojawia sie komunikat error oil pressure read..

Mam wrazenie ze procentowa wartosc sadzy rowniez dziala nieprawidlowo gdyz zawsze oscylowala przy 30gr gdy wlaczala sie regeneracja - teraz jest to prz ok 45gr.

EGR rowniez pokazuje wartosci 15% na biegu jalowym, minus -14% przy przyspieszaniu (zawor zamkniety) oraz w przedziale od 20% do ok. 45% podczas jazdy.


Pacjent to f-ka, n57, 2014r.

N57
Opublikowano

Podaj proszę typ sterownika jaki wykrywa apka np D73N57...

Ostatnie zmiany dal serii F to dodanie ciśnienia oleju dla B47. Sprawdzę Wieczorem.

Spróbuj też odznaczyć 'Czytaj live data blokami' w zaawansowanych ustawieniach połączenia - może uniemożliwiać to odczyt live data jeśli jeden z parametrów nie jest obsługiwany przez silnik - np. ciśnienie oleju.

Opublikowano

Ja już powoli wysiadam z tym dpfem i wskazaniami..

Teraz po 150km przejechanych pokazuje 36g sadzy. Full bak paliwa, zero błędów, termostaty ok i regeneracja nawet nie jest zaplanowana..

Dodam że niedawno tez zaznaczyłem wymianę bo wybilo 200k.


Albo wyjme dpfa i go wyczyszcze albo wyrwe chwasta bo to jest po prostu niemożliwe.. Teoretycznie problemów nie mam żeby jakieś błędy w BC były itd, ale denerwują mnie te częste wypalania.


Ciśnienie wsteczne rooooznie pokazuje. Raz pokazuje 15, raz 19, raz 12 itd zależy od dnia. Czujnik Hella.

Opublikowano

Mój się wypala przy 17g sadzy hahaha wypali. Do 4.5g tak +/- i późnej od nowa. Ja już nie mam na to siły tym bardziej ze brak błędów i ciśnienia bardzo niskie bo na jałowym ok 0.88bar w bucie dochodzi do 120bar i ciagle to samo. Jesli nie znajdę rozwiązania spróbuje go wyłączyć przez winkfp. U mnie w okolicy za samo programowe wyłączenie wołają 800zl jak dla mnie to przesada. A na necie jest DIY jak wyłączyć DPF przez winkfp wiec warto będzie spróbować.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
W drodze do pracy (15km) sadza spadła do 23g, było wypalanie ale nie mogłem go dokończyć bo do pracy :D czyli włączylo się w okolicach 36g
Opublikowano

U mnie nowy DPF był zamontowany pod koniec zeszłego roku, popiołu pokazuje już 11g, w niedzielę wypalalem z 32g niby do zera, w czwartek wieczorem 24g sadzy i znowu wypalanie załączyłem, żeby na dzisiaj po mieście mieć spokój. Ledwo dojechałem z obwodnicy do domu i już sadzy pokazuje 13g :roll:


Muszę poczytać o tym ograniczaniu EGR i się ewentualnie pobawić z tym, może jakiś efekt to przyniesie.


A można go było wyciąć i mieć święty spokój :wink:

Opublikowano

Mam podobnie. Ostatnio tez bardzo szybko mi się zapycha dpf przy 23gr zaczyna się wypalanie. Ale zauważyłem coś dziwnego: Narasta szybko do okoł 12gr (powiedzmy 120km) a na kolejnych 12gr. robię ponad 300.

Na krajówce jadąc normalnie powiedzmy 30 km ile macie gram sadzy?

Opublikowano
U mnie nowy DPF był zamontowany pod koniec zeszłego roku, popiołu pokazuje już 11g, w niedzielę wypalalem z 32g niby do zera, w czwartek wieczorem 24g sadzy i znowu wypalanie załączyłem, żeby na dzisiaj po mieście mieć spokój. Ledwo dojechałem z obwodnicy do domu i już sadzy pokazuje 13g :roll:


Muszę poczytać o tym ograniczaniu EGR i się ewentualnie pobawić z tym, może jakiś efekt to przyniesie.


A można go było wyciąć i mieć święty spokój :wink:

Chcesz go przymknąć czy otworzyć bardziej?

Opublikowano
Chcesz go przymknąć czy otworzyć bardziej?

Jak poczytam ten wątek i opinie ludzi, to będę wiedział. Póki co wiem tyle, że gdzieś w trawie piszczy, bo często ten temat się przewijał, ale bez konkretów co przynosi jakie efekty.

Opublikowano

Podaj proszę typ sterownika jaki wykrywa apka np D73N57...

Ostatnie zmiany dal serii F to dodanie ciśnienia oleju dla B47. Sprawdzę Wieczorem.

Spróbuj też odznaczyć 'Czytaj live data blokami' w zaawansowanych ustawieniach połączenia - może uniemożliwiać to odczyt live data jeśli jeden z parametrów nie jest obsługiwany przez silnik - np. ciśnienie oleju.

 

A wiec odznaczylem czytaj live data blokami i dziala. Apka automatycznie laczyla/y mi sie ze sterownikiem D70 i tego nie rozumiem. Po przejsciu recznie na D73 poprawnie wyswietlaja sie odczytywania EGR, ale powietrze i podcisnienie oczekiwane maja inne wartosci np: boost exp.:1018 a wyswietlany jest 640. Powietrze exp.: 270 a jest 160. Jezeli zmienie sterownik na automatyczne wybieranie to wybiera mi D70 i wartosci powietrza i podcisnienia sa poprawne ale EGRu znowu nie. Jeszcze jedna rzecz. Jezeli wejde w ustawienia service functions i chce zmienic np. ustawienia EGR to przelacza mnie automatycznie z D73 na D70 gdyz w D73 zadne ustawienia nie sa dostepne w tej zakladce, a w D70 juz tak. Zmieniajac ustawienia EGRu w D70 nie zauwazylem zadnych zmian chociazby w ilosci procentowego otwarcia/zamkniecia zaworu. Dlaczego apka automatycznie wybiera inny sterownik oraz czemu te odczyty az tak sie roznia w D73?

N57
Opublikowano

Apka odczytuje najpierw identyfikator sterownika i na jego podstawie wybiera odpowiedni typ sterownika. Nawet jeśli wybierze się sterownik ręcznie to po wejściu w funkcje serwisowe apka i tak wybierze sterownik automatycznie - bo ręcznie wybranie niewłaściwego sterownika w przypadku funkcji serwisowych mogło by mieć nieoczkowane skutki.

Zmiany ustawień EGR nie będzie widać w stopniu jego otwarcia. Jeśli już to w masie powietrza.

Sterowniki D70BX7A0 i D73N57A0/E0 różnią się właśnie mnożnikami parametrów które podałeś, dlatego wartości zmieniają się przy ręcznym wyborze D73.

Zrobię jeszcze dokładniejsze testy.

Opublikowano
Panowie mam pytanie bo aplikacja pokazuje mi błąd sondy lambda 447B. Da się go skasować ale ponownie wraca.

Nie wiem jakie są prawidłowe wartości dla sondy ale po godzinnej jeździe na jałowym mam:

Lambda1: 32,77

Lambda1: 374,9mV

Napięcie chyba się zgadza ale ta pierwsza wartość to nie wiem.

Czasem mi szarpnie na 3-4-5 biegu przy delikatnej jeździe przy obrotach 1700-1900 rpm a temu też może być winna padająca przepływka i powodować przy okazji błąd sondy.

Masa powietrza na jałowym jest około 330 mg/stk.

Ktoś orientuje się jakie wskazania lub zakresy wskazań są w miarę prawidłowe?

Prawdopodobnie sonda do wymiany. Obserwuj wskazania lambda1 w trakcie jazdy. Powinny oscylować w okolicy 1 z ułamkiem, a przy zdjęciu nogi z gazu wchodzić na 32,77.

Opublikowano
Panowie mam pytanie bo aplikacja pokazuje mi błąd sondy lambda 447B. Da się go skasować ale ponownie wraca.

Nie wiem jakie są prawidłowe wartości dla sondy ale po godzinnej jeździe na jałowym mam:

Lambda1: 32,77

Lambda1: 374,9mV

Napięcie chyba się zgadza ale ta pierwsza wartość to nie wiem.

Czasem mi szarpnie na 3-4-5 biegu przy delikatnej jeździe przy obrotach 1700-1900 rpm a temu też może być winna padająca przepływka i powodować przy okazji błąd sondy.

Masa powietrza na jałowym jest około 330 mg/stk.

Ktoś orientuje się jakie wskazania lub zakresy wskazań są w miarę prawidłowe?

Prawdopodobnie sonda do wymiany. Obserwuj wskazania lambda1 w trakcie jazdy. Powinny oscylować w okolicy 1 z ułamkiem, a przy zdjęciu nogi z gazu wchodzić na 32,77.

 

Zauważyłem ze 32,77 mam ciągle gdy wyskoczy błąd 447B. Jak go skasuje sonda zaczyna pokazywać normalne wartości 1-5 a jak puszczę gaz to rzeczywiście te wartości wzrastają.

Na https://bmwfault.codes/ mowa o tym że niepoprawne wartości mieszanki mogą powodować wyskakiwanie tego błędu. Teraz przejechałem kilkaset kilometrów i błąd się nie pojawił.

Poczytałem trochę tematów i szarpanie koło 2k obrotów przy spokojnej jeździe wynika często z przepływki. Może ją wyjmę i zobaczę czy jest czysta.

Opublikowano

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem w moim aucie (E90 3.0d M57) zbyt częste wypalanie się DPF. Przeszukałem forum i widzę, że inni mają podobne problemy, więc może ktoś mi coś podpowie. Wcześniej przy takich samych odcinkach jakie pokonuję wypalał się co ok 400 km teraz jest to 130 - 160 km. Zauważyłem, że przez pierwsze kilometry sadzy przybywa bardzo szybko nawet do ok 20g a później zwalnia, a przy ok 40g załącza się wypalanie. W ostatnim czasie wymieniłem odmę, wyczyściłem intercooler, egr i przepustnicę, wtryski uważam, że też są w normie. Za winowajcę tego zamieszenia obstawiałbym czujnik ciśnienia spalin (błędów brak), bo przy stałych obrotach podczas jazdy, potrafi pokazywać różne wartości +-30 hPa. Zastanawia mnie również to, że przy wciśnięciu gazu do przysłowiowej dechy pokazuje nawet wartości 500 hPa, tak miałem dzisiaj na trasie i w tym momencie włączyło się wypalanie.


48293820442_812b54a212_n.jpg


Test przed wypalaniem

48293719276_538acc4c72_n.jpg

48293820532_bfb60971de_m.jpg


Test po wypaleniu

48293819377_8cf18033ae_n.jpg

48293820602_5b34c7b895_m.jpg


48293718521_ed6baf16b2_n.jpg


Ma ktoś jakiś pomysł na mój problem? Czy rzeczywiście może to być problem czujnika? Chciałbym tą sprawę rozwiązać, bo czuję się niewolnikiem DPF-a i zabiera mi to radość z użytkowania mojego auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najprawdopodobniej DPF po prostu się już zapełnia, przy tym poziomie sadzy i pewnie sporym już przebiegu to nie byłoby nic dziwnego.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.