Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dwóch dni mam dziwny przypadek, mianowicie mam już 150km przebiegu od poprzedniego wypalenia a ilość sadzy pokazuję tylko 10 gram. Nie wiem czy się wystraszył, że go wywalę? Zobaczymy jak będzie się dalej zachowywał.


Screensho_qsxsqpw.jpg

Opublikowano

Witam,

Próbowałem wypalić sadzę ale po kliku sekundach regeneracja się cyklicznie wyłącza i włącza. Prawdopodobnie winą jest jakiś błąd. Ciśnienie wsteczne też widzę że jest zbyt wysokie.

Jak patrze na te dane to obawiam się że DPF nie do uratowania. Ktoś miał podobną sytuację? Da się coś z tym jeszcze zrobić bez ingerencji w filtr?


Od razu też mam pytanie gdzie polecacie usuwać DPF w Łodzi? Bo czyszczenie chemiczne itp to według mnie tylko szkoda czasu, kasy, zdrowia, a potem paliwa i samochodu jak znowu się zapcha ;)


screensho_qsxsqpa.png

screensho_qsxsqhp.png

screensho_qsxsqps.png

screensho_qsxsqhh.png

Opublikowano

Napraw błędy

Sprawdź wtedy DPF

Jak zatkany to wyszczysc


Wytniesz, a za pół roku będziesz szukał gdzie kupić i założyć jak ci dowód rejestracyjny wezmą ....

Auto bez DPF nie może jeździć bo nie ma homologacji

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymień czujnik i świecę żarową i wtedy próbuj wypalać, chociaż może to być ratowanie trupa
Opublikowano

mi sie cos wydaje ze odczyty pokazuja bzdury z powodu bledow czujnika

zakladam ze 900 spadku cisnienia powodowaloby ze auto by wogole nie chcialo palic i jezdzic


dlatego wymiana elementow uszkodzonych i wtedy sprawdzanie cisnienia

(pewnie od razu sie zacznie wypalac sadza )

Opublikowano
Jak to kolega zrobił, że w btool ma kody usterek po polsku? U mnie nadal po angielsku

Jest opcja wyboru jęzka z tego co widziałem ale normalnie po instalacji miałem po polsku

 

wymień czujnik i świecę żarową i wtedy próbuj wypalać, chociaż może to być ratowanie trupa

świeca z tego co wiem nic nie ma do rzeczy.

Z resztą jakieś 2 lata temu chciałem wymienić świece bo słabo palił na mrozie to mechanik mówił że często się ukręcają i to jest ryzykowna zabawa. Na szczęście padł sterownik a świece niby wtedy były wszystkie dobre.

 

mi sie cos wydaje ze odczyty pokazuja bzdury z powodu bledow czujnika

zakladam ze 900 spadku cisnienia powodowaloby ze auto by wogole nie chcialo palic i jezdzic


dlatego wymiana elementow uszkodzonych i wtedy sprawdzanie cisnienia

(pewnie od razu sie zacznie wypalac sadza )

Wymienię czujnik i zobaczę co wtedy bo to chyba jedyna nadzieja

Opublikowano

Aplikacja pokazuje mi błąd :

ICMQL : 4827F3


Nigdzie nie mogę znaleźć takiego błędu. Google milczy.

Czy to jakiś dziwny błąd czy błędna interpretacja odczytu ze sterownika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4827F3 - High-level usability brake controller function
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szybkie pytanie, czy mieliście tak że czujnik różnicy ciśnień pokazuje tylko wartości na minusie? Od ok -10 i malejące ze wzrostem obrotów.
3A0jS9b.png
Opublikowano
4827F3 - High-level usability brake controller function

A ktoś by mi to po naszemu wytłumaczył?

Bo mi to nie wygląda na błąd, ale komunikat....

Opublikowano
Jak to kolega zrobił, że w btool ma kody usterek po polsku? U mnie nadal po angielsku

Jest opcja wyboru jęzka z tego co widziałem ale normalnie po instalacji miałem po polsku


Ustawiłem na język polski a błędy mam po angielsku. Jaka masz wersję aplikacji?


Paweł mógłbyś powiedzieć dlaczego u mnie nie ma błędów po polsku ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co tam tlumaczenie kodow... gdyby tak apke na ios przerobic to byloby cos... ;) uzywalem ostatnio apki na androidzie x86. odpalona na maku z USB. dziala znakomicie. komunikacja bluetooth dziala. na kablu nie sprawdzalem. wszystkie funkcje dzialaja poprawnie z vgate icar pro po bluetooth (tak, da sie spokojnie uruchomic bluetooth na takim androidzie). niestety to jest live android i po kazdym uruchomieniiu trzeba konfigurowac od nowa. jak mi sie uda rozkminic jak to zainstalowac na pedndrive na stale, to bedzie fajna opcja uzywania apki btool na kompie.
Opublikowano
U mnie, apka pokazuję, że DPF wypala się w trasie co 200km. Dałem DPF do czyszczenia, jest drożny, zresetowałem wymianę filtra w apce, wymieniłem czujnik ciśnienia. Mimo tego dpf wypala się co ok. 200km. Co jeszcze mogę sprawdzić? Wtryski nie leją, nie ma żadnych błędów, auto nie kopci, silnik pracuję poprawnie, obroty nie falują.
Opublikowano
U mnie, apka pokazuję, że DPF wypala się w trasie co 200km. Dałem DPF do czyszczenia, jest drożny, zresetowałem wymianę filtra w apce, wymieniłem czujnik ciśnienia.

 

Co znaczy że DPF jest drożny ?

Jakie ciśnienia pokazuje ci test ?

Opublikowano

Na maszynie przed czyszczeniem było 165mbar, po czyszczeniu 27mbar.


w btool, ciśnienie wsteczne 19hPa

780 rpm - 14hPa

1860 rpm - 43hPa

2786 rpm - 95hPa

3783 rpm - 181 hPa


Zauważyłem, że jak ruszam rurą od intelcoolera do przepustynicy to wartość ciśnienia się zmienia.

Opublikowano
Na maszynie przed czyszczeniem było 165mbar, po czyszczeniu 27mbar.


w btool, ciśnienie wsteczne 19hPa

780 rpm - 14hPa

1860 rpm - 43hPa

2786 rpm - 95hPa

3783 rpm - 181 hPa


Zauważyłem, że jak ruszam rurą od intelcoolera do przepustynicy to wartość ciśnienia się zmienia.

Przy jakiej ilości sadzy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
auto nie kopci

 

Tego akurat nie możesz stwierdzić bo nawet gdyby kopciło to sadzę zatrzyma DPF i nie zobaczysz chmury za samochodem ale za to szybciej będzie się zapełniał.

Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie, ale wydaję mi się że ok. 8-10 gram.

No to ciśnienie wcale małe nie jest


Dwa trzy razy mniejsze gdyby było to byłoby małe

Opublikowano
Z moich obserwacji wynika, że licznik sadzy to jedno, a ciśnienia to drugie i nie ma między nimi zależności. Potrafię mieć po 12g sadzy i ciśnienie na jałowych obrotach ~4hPa. Niby liczbę sadzy wylicza sobie na podstawie przepalonego paliwa, a czasami potrafi po wypalaniu z 1g skoczyć na 10g.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.