Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temperatura silnika musi być większa niż 75 stopni. Paliwa musi być też chyba więcej niż 15 litrów. Masz jakieś błędy w DDE?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogła jeszcze się nie załączyć sama przy 42 gramach. DDE jest głupie jak but, potrafi czasem załączyć wypalanie pod koniec 300km trasy kiedy już chłodzisz auto. Dlatego jeżeli wiesz że moment na wypalanie będzie optymalny możesz wymusić regenerację ręcznie po rozgrzaniu samochodu.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaka jest normalna ilość sadzy przy której powinno załączyć sie wypalanie w 2.0d?
Opublikowano
Mogła jeszcze się nie załączyć sama przy 42 gramach. DDE jest głupie jak but, potrafi czasem załączyć wypalanie pod koniec 300km trasy kiedy już chłodzisz auto. Dlatego jeżeli wiesz że moment na wypalanie będzie optymalny możesz wymusić regenerację ręcznie po rozgrzaniu samochodu.

No i właśnie o to chodzi że chciałem w aplikacji wymusić, mało tego nawet jak wrzuciłem na manual i na 3 biegu przy wysokich obrotach i 100/h temperatura nie przekroczyła 320. Jakiś komunikat wyskoczył tylko kiedy dodałem EGR do listy wyświetlania " Błąd EGRActuator nieprawidłowa odpowiedź z ECU" chociaż nie wiem czy to ma coś wspólnego. zrobiłem screena

https://imagizer.imageshack.com/img921/4572/wF6VVM.png

https://imagizer.imageshack.com/img921/5897/MImJ0i.png

Opublikowano

Nie ma co kombinować z obrotami i ciśnieciem.

Program włączy się przy ciepłym silniku, zapasie paliwa i prędkości powyżej 60km/h. Nawet podczas jazdy po mieście.


Tak jak wyżej koledzy pisali - błędy mogą zablokować wypalanie.


P.s

W VAG przekroczenie 3500rpm powodowało wyłączenie programu regeneracji (auto uznawało że key potrzebna pełna sprawność i wyłączało wypalanie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź ten EGR, jeżeli ECU ma problemy z tym komponentem to nie rozpocznie wypalania. Masz jakieś błędy zapisane?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Aplikacja jest dobra i przetestowana....

Nie ma co sepic tylko trzeba ją po prostu kupić (wspierać autora)

Kosztuje tyle co kilka litrów paliwa

Opublikowano

Cześć,

Mam prawe 3 lata e60 i nie był żadnego problemu z DPF. Teraz przed weekendem wyskoczył mi żółty komunikat "particle filter" w weekend z 2h pojeździłem po autostradzie ale to nic nie pomogło (temperatura podczas jazdy była ciągłe 80C i więcej). Samochód ma przejechane tylko 210k+ km.

Czy to może być tylko informacja o zalecanej wymianie/serwisowym wypalaniu DPF? bo chyba wypalanie się odbywa no chyba że jakiś kolejny czujnik padł

Czy ktoś miał już taki problem?

Czy ten program pomoże w takim przypadku? Bo z chęcią go kupię :D

Opublikowano

Może to być tak jak piszesz jedynie info zalecanej wymianie. Przy silnikach M47/M57 można było sprawdzić dystans do wymiany filtra w menu BC.

Za pomocą BTool sprawdzisz czy DPF się rzeczywiście wypala i ewentualnie wymusisz regenerację.


@Garai - błąd 'EgrActuator' w live data nie ma związku z wypalaniem DPFa. Napisz mi na PW dokładny typ silnika, sprawdzę skąd ten błąd.

Opublikowano
Może to być tak jak piszesz jedynie info zalecanej wymianie. Przy silnikach M47/M57 można było sprawdzić dystans do wymiany filtra w menu BC.

Za pomocą BTool sprawdzisz czy DPF się rzeczywiście wypala i ewentualnie wymusisz regenerację.

 

Mam N47. Czyli rozumiem że jeśli będzie to zalecana wymiana wtedy BTool'em spokojnie mogę zrestartować ten licznik żeby się pozbyć tego irytującego komunikatu?

Opublikowano

samo wykasowanie inspekcji DPF to zamiatanie pod dywan, o ile wogole to ten problem


zacznij od zakupu aplikacji, sprawdzenia bledow i stanu zapelnienia DPF


jak to DPF zuzyty to czyszczenie 300 do 400zl + wymont/zamont

Opublikowano

Też mam problem z DPF. Byłem na czyszczeniu wodnym. Niestety pomimo wyczyszczenia dpf wypala się co ok. 100 kilometrów. Błędów silnika nie ma.

Zauważyłem, że wartościach aktualnych masa powietrza jest mniejsza niż oczekiwana. Może ktoś podpowie, co mam sprawdzić?


Screensho_qsxwwse.jpg

Opublikowano

wydaje mi sie nalezy zaczac od sprawdzenia testem cisnienia wstecznego - masz w aplikacji taka opcje pod opcjami DPF

(oczywiscie zakladam ze po czyszczeniu zostala adaptacja DPF wyzerowana i bledow zadnych nie masz)


w jezdzie stricte miejskiej moze sie zdarzyc ze wypali sie co 100km

Opublikowano

pojezdzilem dzisiaj z logowaniem wtryskow N47

i wyniki mam takie:


cylinder: 1 2 3 4

srednio 0.293 -0.196 0.138 -0.220

min -0.007 -0.596 -0.197 -0.377

max 0.624 0.093 0.295 -0.007


jazda po miescie - postoj, przyspieszanie, hamowanie


czy jest sie czego czepic ?

pytam poniewaz raz na kilka sekund auto zadrzy lekko na postoju a mechanicy wykluczaja poduszki silnika i skrzyni twierdzac ze auto zupelnie zdrowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pojezdzilem dzisiaj z logowaniem wtryskow N47

i wyniki mam takie:


cylinder: 1 2 3 4

srednio 0.293 -0.196 0.138 -0.220

min -0.007 -0.596 -0.197 -0.377

max 0.624 0.093 0.295 -0.007


jazda po miescie - postoj, przyspieszanie, hamowanie


czy jest sie czego czepic ?

pytam poniewaz raz na kilka sekund auto zadrzy lekko na postoju a mechanicy wykluczaja poduszki silnika i skrzyni twierdzac ze auto zupelnie zdrowe

wtryski masz zdrowe

Opublikowano
wydaje mi sie nalezy zaczac od sprawdzenia testem cisnienia wstecznego - masz w aplikacji taka opcje pod opcjami DPF

(oczywiscie zakladam ze po czyszczeniu zostala adaptacja DPF wyzerowana i bledow zadnych nie masz)


w jezdzie stricte miejskiej moze sie zdarzyc ze wypali sie co 100km

 

Po czyszczeniu była robiona adaptacja nowego filtra. Pokazuje 0 popiołu. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, ale to nic nie dało. W trasie jest trochę lepiej, ale i tak to nie jest to co kilka miesięcy temu. Brak jakichkolwiek błędów. Wcześniej w trasie wypala się co ok 450km. Teraz co 160, mimo wyczyszvzenia filtra. Co teraz zrobić? Przyznam że jest to irytujące przy moim trybie mam co dwa dni wypalanie i to zaraz przed domem. Co raz bardziej zastatanawiam się przed wywaleniem tego syfu. Szkoda tylko 1000 które włożyłem w czyszczenie

Opublikowano

Zrób pomiar ciśnienia wstecznego


Może czyszczenie wyszło gościom słabo


Masz wydruk pomiarów przed i po czyszczeniu z serwisu?

Opublikowano

Expertem nie jestem, ale ciut wysokie masz ciśnienia


Masz dwa razy wyższe niż ja po 160tkm i prawie 50g popiołu


Na moje amatorskie oko to masz niecalkiem drożny ten DPF

Opublikowano
Jutro sprawdzę ciśnienia bezpośrednio po wypaleniu, te nie pamiętam kiedy robiłem. Na pewno były robione już po czyszczeniu. Myślisz, że powinienem reklamować usługę czyszczenia?
Opublikowano

Wiesz co - nie wiadomo w jakim stanie było twój filtr przed czyszczeniem....

Widać różnicę ale o ile pamiętam z filmów reklamowych firm co czyszczą to po sprzątaniu wartości ciśnienia były poniżej 20


Twoje auto stwierdza że jest filtr zapchany sadza (duże opory więc zaczyna wypalanie żeby odzyskać drożność

Ale można a wręcz trzeba zacząć od pytania do firmy która czyściła.

Opublikowano
Ja przed czyszczeniem 37 mbar po 17 mbar. Wypala mi co ok. 150 km. Ale jazda głównie po mieście 90%. Odcinki 14-17km. Dziennie. Po wypaleniu ciśnienie na jałowym i ciepłym silniku 5-8 hPa natomiast bezpośrednio przed wypalaniem 14-17 hPa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.