Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie ważne co tam wpiszesz, sterownik dopasowuje adaptacje tego czujnika po każdym wyłączeniu silnika.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

Nic nie wpisujesz. Zresztą sterownik nie jest głupi i sam się zaadaptuje nieważne co byś wpisał. Czujnik ciśnienia DPF masz walnięty.

Opublikowano

Hej. 

Jaka jest różnica między uruchomieniem pompy niskiego ciśnienia paliwa w baku z menu Motor a z menu ekp? 

U mnie w pierwszej sytuacji mam problem bo wydaje mi się że nie działa wtedy. Tzn. Nie słyszę jej na postoju ani tym bardziej w czasie pracy silnika. Jak uruchomię z EKP to słyszę jak przelewa się paliwo. 

Czy to normalne że w czasie odpowietrzania pojawia się błąd 26cf00? Bo u mnie jednak jest on cały czas w historii. Usuwa się ale za 200-300 km znów go widzę. 

Opublikowano

Mi również nie działa procedura z menu Motor. Nie chciało mi się bawić więc podłączyłem ISTA i uruchomiłem procedurę tak jak serwis przykazuje.

Opublikowano

Czy ciśnienie wsteczne dpf 32 hPa przy zgaszonym silniku oznacza, że walnięty jest czujnik? Czy dpf umiera?

BTool pokazuje ciśnienie wsteczne zmierzone 0, oraz adaptacje dpf tez są 0. 

Sadza jest na poziome ok 35g i co ciekawe po ostatnim wypalaniu od ok 100km temu od razu bardzo szybko urosła od ok 3 gr do mniej więcej tej wartości (30g) i tak ją utrzymuje ( raz troszkę spadnie, raz trochę wzrośnie ).

DPF wypala się średnio co 300-500 km jazda miejska+obwodnica.  Pierwszy raz coś takiego, a monitoruje dpf z appka stale. 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walczę z wtryskiwaczami w n47 i zauważyłem pewien błąd w aplikacji:

Screenshot_20240704_150757_bimmer-tool.thumb.jpg.621e98496adff5fd2a9040b3b62721ed.jpgIMG-20240704-WA0007.thumb.jpeg.d0f4c4d700700a36bed6c7ed037480be.jpeg

Sugerowałem się aplikacją i dałem do sprawdzenia niewłaściwy wtryskiwacz. Tu są małe różnice, ponieważ żeby dojść do tego zacząłem kombinować z używanym ma różnych cylindrach (kompresja idealna). Wg aplikacji miałem ponad +5 na drugim cylindrze a okazało się, że to był faktycznie trzeci. Jakby była funkcja wpisywania kodów w aplikacji to wyszłoby to wcześniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam pytanie do użytkowników bawarek z silnikami N47 i N57. Jakie macie wskazania temp. oleju przy rozgrzanym silniku na przelotach po autostradach i w meście. Ale chodzi o odczyty z aplikacji, a nie odczyt z licznika. Zerknijcie proszę i dajcie znać

Opublikowano
12 godzin temu, Michael993 napisał(a):

N47T - pokazuje mi takie same odczyty co płynu chłodniczego 

No to u mnie coś nie tak. W mieście jak jeżdżę wokół komina płyn pokazuje ok. 95-98 a olej 105-110 natomiast poza miastem płyn 95-100 a olej nawet potrafi skoczyć do 121 stopni. Mierzone na aplikacji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Generalnie troszkę nie równo mi pracuje silnik (N47), szczególnie rano, lekko faluje. A gdy w aplikacji odpalę zakładkę z korekcją wtrysków, nagle wszytko cichnie i silnik pracuje jak igła 🤔 Miał ktoś tak? Czyżby wina wtrysków?

Opublikowano

Nie wiem czy ISTA pozwali wykonać test korekcji i przy okazji wyświetlić podgląd ciśnienia na listwie. Przydało by się również zobaczyć jak zachowuje się zawór na pompie oraz listwie wtryskowej.
Mam podobną przypadłość tylko u mnie wibracje raz występują a na drugi dzień silnik pracuje idealnie. Kupiłem używany zawór 0281002949 z rocznika 2020. Mam zamiar go podmienić razem z nowym filtrem paliwa. A czytałem o kilku przypadkach gdzie wymiana zaworu przyniosła poprawę w pracy silnika.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Koperpl napisał(a):

Generalnie troszkę nie równo mi pracuje silnik (N47), szczególnie rano, lekko faluje. A gdy w aplikacji odpalę zakładkę z korekcją wtrysków, nagle wszytko cichnie i silnik pracuje jak igła 🤔 Miał ktoś tak? Czyżby wina wtrysków?

Miałem tak w N47T że coś mi cyklicznie cykało  a po odpaleniu w aplikacji korekcji wtryskiwaczy znikało nie doszedłem do tego co to może być .Auto sprzedane

Edytowane przez marcin-lewandowski7
Opublikowano

Wstępnie na początku wziąłem na stół zawór na pompie wysokiego ciśnienia, bo faktycznie one się zacinają. Po uderzeniu w rękę zawór powinien pukać, bo w środku jest sprężynka., Przeczyściłem zawór beż demontażu i pomogło, ale na pół roku? Teraz go na imadle rozebrałem, ładnie wszytko poprawiłem i był jak nowy 😛 Ale jak zamntowałem go do auta, to zaczęło jeszcze bardziej wariować 😑 I pytanie czy znowu się zaciął, czy może faktycznie wina gdzie indziej 🤔 Aczkolwiek ten zawrów na listwie chyba też był wymieniany. Aha w ogóle np. zimą jest generalnie spokoj, nic się nie dizeje, dopiero latem 😄

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie mogę wymusić wypalania i mam takie ustawienia czy ktoś miał podobny problem? Co dokładnie oznacza reg. zablokowana?

IMG_20240811_171414.jpg

Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

Ok dzięki będę obserwował. Pytanie co jest powodem że się ona załączy.

Moja trzecia wielka miłość
Opublikowano

A to nie jest tak że jak temp płynu osiągnie wartość 80 stopni czy tam innej min. wartości to się odblokowuje? W sensie zablokowana oznacza że nie spełniasz aktualnie wymagań do regeneracji. 

 

Swoją drogą ile g popiołu kwalifikuje dpf do wymiany czy prania?

Opublikowano

Odblokowało się samo tak jak mówiłeś. Wypalane przeszło normalnie. Pierwszy raz coś takiego miałem. A aplikację mam od początku jej powstania.

 

Jeśli ktoś zna dlaczego ta funkcja się aktywuje co jest powodem będę wdzięczny za odpowiedź.

Moja trzecia wielka miłość
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 11.08.2024 o 17:16, ufok_king napisał(a):

Nie mogę wymusić wypalania i mam takie ustawienia czy ktoś miał podobny problem? Co dokładnie oznacza reg. zablokowana?

temperatura płynu 39stopni, dlatego nie było regeneracji.

spacer.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, zastanawia mnie ciśnienie wsteczne DPF przy rozgrzewaniu się -27 czasem bliżej 0 ale często na minusie. Czy to oznacza uszkodzony czujnik? 

 

Drugie zdjęcie po rozgrzaniu 

IMG_20241002_155654.jpg

IMG_20241002_155930.jpg

Opublikowano
W dniu 4.07.2024 o 15:47, maniek21112 napisał(a):

Walczę z wtryskiwaczami w n47 i zauważyłem pewien błąd w aplikacji:

Screenshot_20240704_150757_bimmer-tool.thumb.jpg.621e98496adff5fd2a9040b3b62721ed.jpgIMG-20240704-WA0007.thumb.jpeg.d0f4c4d700700a36bed6c7ed037480be.jpeg

Sugerowałem się aplikacją i dałem do sprawdzenia niewłaściwy wtryskiwacz. Tu są małe różnice, ponieważ żeby dojść do tego zacząłem kombinować z używanym ma różnych cylindrach (kompresja idealna). Wg aplikacji miałem ponad +5 na drugim cylindrze a okazało się, że to był faktycznie trzeci. Jakby była funkcja wpisywania kodów w aplikacji to wyszłoby to wcześniej.

Wcześniej już o tym pisałem czy nie można tego uporządkować bo to pokazuje po zapłonie a ten wtryskiwacz 1 itd jest mylnie brany za kolejność wtryskiwaczy 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam jestem Nowy. 
Gdy kupię odpowiedni adapter i pobiorę darmową aplikację z App Store będę miał dostęp do funkcji dpf ? Czy muszę kupić jakąś wersję premium aplikacji ? 
Dziękuję za odpowiedź 

Pozdrawiam 

Opublikowano
W dniu 3.11.2024 o 12:50, Mateeuszl napisał(a):

Gdy kupię odpowiedni adapter i pobiorę darmową aplikację z App Store będę miał dostęp do funkcji dpf ? Czy muszę kupić jakąś wersję premium aplikacji ? 
Dziękuję za odpowiedź 

Najlepiej pobierz i przekonaj się sam. Darmowa wersja Lite pozwoli na podgląd parametrów ale do wymuszenia wypalania DPF potrzebujesz pełnej wersji. 

 

23 godziny temu, Kristoff_2000 napisał(a):

Czy w modelu G20/G21 z silnikiem B47 działa normalnie monitorowanie sadzy w DPF w aplikacji bimmer-tool ? 

Tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.