Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 7.03.2024 o 16:51, arty_m napisał(a):

Witam.

Jaki adapter bluetooth będzie działał stabilnie zarówno w Btool jak i w Bimmer Code? 

Czy OBDLink Cx jest w pełni kompatybilny z Btool? 

Mam Vgate Icar Pro ale niemiłosiernie rwie połączenie i zaczyna mnie irytować. Zaczynam podejrzewać, że może podróba. 

Mam E91 n47/184hp z końca 2010r.

Pozdrawiam 

Na pierwszej stronie są potwierdzone adaptery, Twój niby się łapie, ale jest info o podróbkach - może rzeczywiście taki się trafił.

Normalnie - nic nie rwie a połączenie mam stabilne do momentu zamknięcia aplikacji 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam kilka pytań dot DPF i btoola.

 

Zauważyłem, że mimo udanej regeneracji filtra, btool nie zlicza liczby regeneracji. Filtr wypala się co kilkaset km, ostatnio po ok 450. 

Ponadto ilość popiołu cały czas jest w granicach 4-5 gramów. Sadza normalnie przyrasta i się wypala.

Pomiar ciśnienia wstecznego po wypaleniu w załączeniu. Wydaje mi się, że jest zbyt duże. Czujnik do zmiany?

Screenshot_20240405-174003.png

Opublikowano

Trochę za duże, ale może cos sie zabrudziło ?

Pojeździj i zobacz. U mnie ładnie wypalał, ale po pierwszym uruchomieniu po wypaleniu, miałem błąd: czujnik ciśnienia spalin.

Po skasowaniu nie wyskakiwał aż do kolejnego wypalenia.

Po wymianie czujnika błędu już nie było.

Opublikowano

Coś chyba faktycznie nie zczytało dobrze. Kolejnego dnia tamta regeneracja została już zaliczona i ponowny pomiar ciśnienia wydaje się już ok:

3 hPa przy 781 rpm
17 hPa przy 1964 rpm
62 hPa przy 2788 rpm
114 hPa przy 3736 rpm

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Czy różni się opcja kasowania błędów "kasuj" od "kasuj wszystkie".

Edytowane przez bobwoj
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie i z tym samym tematem ponieważ nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi a mianowicie. Kilka miesiecy temu zauważyłem podczas jazdy samochodem na dłuższym odcinku ok. 800 km. korzystałem z apki przy umiarkowanej prędkości ok. 120-140 km/h i zauważyłem że o ile teperatura płynu chłodniczego zgadza się z odczytami danymi z ukrytego menu na liczniku tak temp. oleju znacząco się różni a mianowicie przy 100°C w ukrytym menu na zegarach i wskazówce temp. oleju wskazującej równe 100°C w apce odbiega i pokazuje temp. oleju 110-118 °C. Skąd taka różnica? Z jakiego czujnika apka pobiera dane dot. temp. oleju? ECU silnika nie pokazuje żadnych błędów. W aucie wszystko sprawne. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Edytowane przez Robinero
Opublikowano

Cześć wszystkim,

Tak samo jak część osób z tego forum zmagam się z problemem DPF-a. Zapatrzony w apkę przystąpiłem do działania.

Pierwsze co zauważyłem to po dłuższej jeździe niska temp. płynu chłodniczego, więc na pierwszy rzut wymieniłem oba termostaty. Obecnie temperatury w normie, auto się nagrzewa.

Poziom sadzy zaczął spadać, ale pomimo zaplanowanej regeneracji auto jej nie uruchamiało. Poziom sadzy spadał w wyniku "wstępnego" wypalania tj. temperatura spalin dochodziła do max. 300 stopni. Szukając dalej zauważyłem, że wskazania ciśnienia wstecznego czasami są w normie tj. pokazuje wartości mieszczące się w danym przedziale obrotów, a czasami wyskakuje wartość 8192 hPa. Wymieniłem czujnik ciśnienia wstecznego (co prawda nie jest to oryginał), ale zachowuje się identycznie, raz wskazania są w normie, a po jakimś czasie znowu pojawia się 8192hPa.

Jak czujnik działał prawidłowo to zrobiłem apką test:

700 rpm 59 hPa

1819 rpm 59 hPa

2860 rpm 65 hPa

3695 rpm 74 hPa

Czy macie może pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania czujnika ciśnienia wstecznego? Pacjent to E70 z silnikiem M47, sterownik silnika nie wyrzuca żadnych błędów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiązka od czujnika była sprawdzana czy nie jest uszkodzona?

Opublikowano

Czy są szanse że apka pojawi się w wersji na iOS? Długo już jej używam, a z racji zmiany telefonu puki jest na gwarancji nie mogę go zrotować żeby zainstalować emulator. Dzięki któremu można uruchomić aplikację z androida na iOS.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kupilem do bmw  g21 teraz kabel enet i po podlaczeniu do samsunga  s22 nie moge sie polaczyc probowalem tez dodac recznie ip ale po wpisaniu  wartosci nie moge zapisac recznych ustawien 

Screenshot_20240522_204817_Settings.jpg

Opublikowano

ENET jest do serii F i G. Nie połączysz się nim z serią E. Do E tylko K+DCAN. 

Opublikowano

Witam . Mam takie pytanie odnośnie korekt wtryskiwaczy i jej numeracji . Silnik n47 . Wtryskiwacz 1 . Wtryskiwacz 2 . Itd . Czy to się odnosi numeracji cylindrów. . Bo jak patrzę w Ista to wychodzi że to jest po zapłonie czyli cylinder 1 potem cylinder 3 potem cylinder 4 i cylinder 2 .    W aplikacji wtryskiwacz 1 to cylinder 1 , potem wtryskiwacz 2  to cylinder 3 , wtryskiwacz 3 to cylinder 4, wtryskiwacz 4 to cylinder 2 .    Czy to tak jest ?

Opublikowano

Gdzieś o tym czytałem ale nie mogę znaleźć. ISTA pokazuje tak jak przypisany jest wtryskiwacz. A bimmer-tool w kolejności pracy.

Opublikowano

Panowie problem z wypalaniem DPF średnio co 60-80 km Silnik n47t 143km .Czujnik ciśnienia wstecznego wygląda na dobry ,na samym zapłonie pokazuje O nieraz 1 ,silnik suchy żadnych wycieków oleju nie ma .Turbina od spodu sucha z węży do interculera i do przepustnicy też nic nie leci suche jak pieprz (nie rozpinałem tylko paluchami sprawdzałem.)Auto ma 335 tyś przebiegu ale w dokumentach mam jakąś fakturę na 250 euro i napisane tylko DPF przy przebiegu 260 tyś.Korekty wtryskiwaczy są prawie idealne ,turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków żadnych błedów nie ma w ECU .Co jeszcze mogę sprawdzić?

Opublikowano

Kolego sprawdź ustawienia zaworu EGR. Jak tak miałem przy ustawieniu -0,5. Teraz mam ustawione +0,7 i mam wypalanie średnio co 300km. 

Opublikowano

 

30 minut temu, bobwoj napisał(a):

Kolego sprawdź ustawienia zaworu EGR. Jak tak miałem przy ustawieniu -0,5. Teraz mam ustawione +0,7 i mam wypalanie średnio co 300km. 

Mam ustawione+0,7 i u mnie nie ma różnicy

Opublikowano

Dzisiaj ściągnąlem rurę co idzie od filtra powietrza do turbiny i był w niej olej ,sama turbina bez luzu przód tył tylko delikatny prawo lewo czy góra dół.W tem przewodzie jest spływ z odmy i ją podejrzewam tylko że miałem ją rozebrane membrana cała guma mięciutka .Co dalej?

Opublikowano (edytowane)

Podpowiem od siebie co warto zrobić. Dpf do prania, ewentualnie płyn do mycia dpf z allegro w 5 litrowych bańkach ( ja użyłem Mobil Medic), demontaż filtra i zalać na ładnych kilka godzin, później płukanie wodą w obie strony tylko nie karcherem bo można uszkodzić filtr. Podobnie potraktować chłodnicę spalin egr. Po tym płynie sadza z chłodnicy dosłownie znika. Kolejna sprawa to warto zainteresować się uszczelką pokrywy zaworów, jeśli nigdy nie była wymieniana to ciśnienie doładowania może uciekać pod pokrywę zaworów, wtedy tworzy się ciśnienie w skrzyni korbowej i wyrzuca olej odmą. Tylko koniecznie uszczelka z nowymi śrubami, bo stare gumki na śrubach są twarde i nie docisną odpowiednio uszczelki (od tej pory nie ubywa mi oleju, wcześniej ubywało co prawda nie wiele ale jednak).   Do tego kąpiel przepływomierza w izopropanolu. Do sprawdzenia też czujni ciśnienia i sam wężyk. Czujnik tylko ori. U mnie po tych zabiegach w m57n2 DPF wypala się po ponad 500 km jazdy "na miejscu" i to nie z powodu zapchania 45 gramami sadzy i wysokiego ciśnienia wstecznego tylko z racji algorytmu przejechanego dystansu i spalonego paliwa. Oczywiście podstawa to szczelny dolot i sprawne i działające klapy wirowe. U mnie zimą gdy klapy wirowe nie działają poniżej jakiejś tam temperatury to sadzy przybywa szybciej. Noi na koniec oczywiście ograniczenie programowe egr.

Rekord między wypaleniami miałem na trasie po ponad 700 km gdzie wskazania sadz były na poziomie 32 gram, gdzie w przypadku m57n2 filtr jest według komputera zapchany przy poziomie sadzy 45 gram kiedy to bezwzględnie odpala się wypalanie.

Przed tymi wszystkimi zabiegami po nawet 200 km potrafiło być już 45 gram sadzy i wypalanie.

Edit widzę, że w n47 kanały dolotowe powietrza nie przechodzą przez pokrywę zaworów jak w m57 i m47 więc w tym przypadku teoria o uszczelce pokrywy zaworów nie ma zastosowania.

Edytowane przez tomaszj1990
Opublikowano

Mam problem z aplikacją, pobrałem wersję lite, z adapterem się łączy bez problemu, ale jak wejdę w live data to wszystkie parametry są na -1. Czy to jest spowodowane wersją lite ?

Opublikowano

Jaki masz adapter? 

 

Ja mam vlinker BM+ i u mnie live data działa. Co prawda w wersji lite te parametry sa mocno podstawowe i okrojone, ale działają. Trzeba jednak chwile (5-10s) zaczekać zanim się załadują, bo od razu po wejściu w live data tez wszedzie mam na -1. 

Opublikowano

Jaki podstawowy tani elm 327

Ale w innych aplikacjach pokazuje live data ale zależy mi na ilości sadzy i tak dalej co chyba tylko ta aplikacja zawiera 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.