Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.03.2024 o 16:51, arty_m napisał(a):

Witam.

Jaki adapter bluetooth będzie działał stabilnie zarówno w Btool jak i w Bimmer Code? 

Czy OBDLink Cx jest w pełni kompatybilny z Btool? 

Mam Vgate Icar Pro ale niemiłosiernie rwie połączenie i zaczyna mnie irytować. Zaczynam podejrzewać, że może podróba. 

Mam E91 n47/184hp z końca 2010r.

Pozdrawiam 

Na pierwszej stronie są potwierdzone adaptery, Twój niby się łapie, ale jest info o podróbkach - może rzeczywiście taki się trafił.

Normalnie - nic nie rwie a połączenie mam stabilne do momentu zamknięcia aplikacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam kilka pytań dot DPF i btoola.

 

Zauważyłem, że mimo udanej regeneracji filtra, btool nie zlicza liczby regeneracji. Filtr wypala się co kilkaset km, ostatnio po ok 450. 

Ponadto ilość popiołu cały czas jest w granicach 4-5 gramów. Sadza normalnie przyrasta i się wypala.

Pomiar ciśnienia wstecznego po wypaleniu w załączeniu. Wydaje mi się, że jest zbyt duże. Czujnik do zmiany?

Screenshot_20240405-174003.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za duże, ale może cos sie zabrudziło ?

Pojeździj i zobacz. U mnie ładnie wypalał, ale po pierwszym uruchomieniu po wypaleniu, miałem błąd: czujnik ciśnienia spalin.

Po skasowaniu nie wyskakiwał aż do kolejnego wypalenia.

Po wymianie czujnika błędu już nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba faktycznie nie zczytało dobrze. Kolejnego dnia tamta regeneracja została już zaliczona i ponowny pomiar ciśnienia wydaje się już ok:

3 hPa przy 781 rpm
17 hPa przy 1964 rpm
62 hPa przy 2788 rpm
114 hPa przy 3736 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie i z tym samym tematem ponieważ nie otrzymałem konkretnej odpowiedzi a mianowicie. Kilka miesiecy temu zauważyłem podczas jazdy samochodem na dłuższym odcinku ok. 800 km. korzystałem z apki przy umiarkowanej prędkości ok. 120-140 km/h i zauważyłem że o ile teperatura płynu chłodniczego zgadza się z odczytami danymi z ukrytego menu na liczniku tak temp. oleju znacząco się różni a mianowicie przy 100°C w ukrytym menu na zegarach i wskazówce temp. oleju wskazującej równe 100°C w apce odbiega i pokazuje temp. oleju 110-118 °C. Skąd taka różnica? Z jakiego czujnika apka pobiera dane dot. temp. oleju? ECU silnika nie pokazuje żadnych błędów. W aucie wszystko sprawne. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Edytowane przez Robinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

Tak samo jak część osób z tego forum zmagam się z problemem DPF-a. Zapatrzony w apkę przystąpiłem do działania.

Pierwsze co zauważyłem to po dłuższej jeździe niska temp. płynu chłodniczego, więc na pierwszy rzut wymieniłem oba termostaty. Obecnie temperatury w normie, auto się nagrzewa.

Poziom sadzy zaczął spadać, ale pomimo zaplanowanej regeneracji auto jej nie uruchamiało. Poziom sadzy spadał w wyniku "wstępnego" wypalania tj. temperatura spalin dochodziła do max. 300 stopni. Szukając dalej zauważyłem, że wskazania ciśnienia wstecznego czasami są w normie tj. pokazuje wartości mieszczące się w danym przedziale obrotów, a czasami wyskakuje wartość 8192 hPa. Wymieniłem czujnik ciśnienia wstecznego (co prawda nie jest to oryginał), ale zachowuje się identycznie, raz wskazania są w normie, a po jakimś czasie znowu pojawia się 8192hPa.

Jak czujnik działał prawidłowo to zrobiłem apką test:

700 rpm 59 hPa

1819 rpm 59 hPa

2860 rpm 65 hPa

3695 rpm 74 hPa

Czy macie może pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania czujnika ciśnienia wstecznego? Pacjent to E70 z silnikiem M47, sterownik silnika nie wyrzuca żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są szanse że apka pojawi się w wersji na iOS? Długo już jej używam, a z racji zmiany telefonu puki jest na gwarancji nie mogę go zrotować żeby zainstalować emulator. Dzięki któremu można uruchomić aplikację z androida na iOS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupilem do bmw  g21 teraz kabel enet i po podlaczeniu do samsunga  s22 nie moge sie polaczyc probowalem tez dodac recznie ip ale po wpisaniu  wartosci nie moge zapisac recznych ustawien 

Screenshot_20240522_204817_Settings.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam takie pytanie odnośnie korekt wtryskiwaczy i jej numeracji . Silnik n47 . Wtryskiwacz 1 . Wtryskiwacz 2 . Itd . Czy to się odnosi numeracji cylindrów. . Bo jak patrzę w Ista to wychodzi że to jest po zapłonie czyli cylinder 1 potem cylinder 3 potem cylinder 4 i cylinder 2 .    W aplikacji wtryskiwacz 1 to cylinder 1 , potem wtryskiwacz 2  to cylinder 3 , wtryskiwacz 3 to cylinder 4, wtryskiwacz 4 to cylinder 2 .    Czy to tak jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem z wypalaniem DPF średnio co 60-80 km Silnik n47t 143km .Czujnik ciśnienia wstecznego wygląda na dobry ,na samym zapłonie pokazuje O nieraz 1 ,silnik suchy żadnych wycieków oleju nie ma .Turbina od spodu sucha z węży do interculera i do przepustnicy też nic nie leci suche jak pieprz (nie rozpinałem tylko paluchami sprawdzałem.)Auto ma 335 tyś przebiegu ale w dokumentach mam jakąś fakturę na 250 euro i napisane tylko DPF przy przebiegu 260 tyś.Korekty wtryskiwaczy są prawie idealne ,turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków żadnych błedów nie ma w ECU .Co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ściągnąlem rurę co idzie od filtra powietrza do turbiny i był w niej olej ,sama turbina bez luzu przód tył tylko delikatny prawo lewo czy góra dół.W tem przewodzie jest spływ z odmy i ją podejrzewam tylko że miałem ją rozebrane membrana cała guma mięciutka .Co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem od siebie co warto zrobić. Dpf do prania, ewentualnie płyn do mycia dpf z allegro w 5 litrowych bańkach ( ja użyłem Mobil Medic), demontaż filtra i zalać na ładnych kilka godzin, później płukanie wodą w obie strony tylko nie karcherem bo można uszkodzić filtr. Podobnie potraktować chłodnicę spalin egr. Po tym płynie sadza z chłodnicy dosłownie znika. Kolejna sprawa to warto zainteresować się uszczelką pokrywy zaworów, jeśli nigdy nie była wymieniana to ciśnienie doładowania może uciekać pod pokrywę zaworów, wtedy tworzy się ciśnienie w skrzyni korbowej i wyrzuca olej odmą. Tylko koniecznie uszczelka z nowymi śrubami, bo stare gumki na śrubach są twarde i nie docisną odpowiednio uszczelki (od tej pory nie ubywa mi oleju, wcześniej ubywało co prawda nie wiele ale jednak).   Do tego kąpiel przepływomierza w izopropanolu. Do sprawdzenia też czujni ciśnienia i sam wężyk. Czujnik tylko ori. U mnie po tych zabiegach w m57n2 DPF wypala się po ponad 500 km jazdy "na miejscu" i to nie z powodu zapchania 45 gramami sadzy i wysokiego ciśnienia wstecznego tylko z racji algorytmu przejechanego dystansu i spalonego paliwa. Oczywiście podstawa to szczelny dolot i sprawne i działające klapy wirowe. U mnie zimą gdy klapy wirowe nie działają poniżej jakiejś tam temperatury to sadzy przybywa szybciej. Noi na koniec oczywiście ograniczenie programowe egr.

Rekord między wypaleniami miałem na trasie po ponad 700 km gdzie wskazania sadz były na poziomie 32 gram, gdzie w przypadku m57n2 filtr jest według komputera zapchany przy poziomie sadzy 45 gram kiedy to bezwzględnie odpala się wypalanie.

Przed tymi wszystkimi zabiegami po nawet 200 km potrafiło być już 45 gram sadzy i wypalanie.

Edit widzę, że w n47 kanały dolotowe powietrza nie przechodzą przez pokrywę zaworów jak w m57 i m47 więc w tym przypadku teoria o uszczelce pokrywy zaworów nie ma zastosowania.

Edytowane przez tomaszj1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz adapter? 

 

Ja mam vlinker BM+ i u mnie live data działa. Co prawda w wersji lite te parametry sa mocno podstawowe i okrojone, ale działają. Trzeba jednak chwile (5-10s) zaczekać zanim się załadują, bo od razu po wejściu w live data tez wszedzie mam na -1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.