Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem regenerację zablokowaną podczas jazdy autostradą, jak zjechałem z autostrady na normalną drogę wówczas mi odblokowało. Mogło być to spowodowane tym, że zablokowało wypalanie ponieważ moc silnika była potrzebna, na zwykłej drodze podczas przepisowej jazdy już mógł się regenerować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Opis warunków wypalania DPF nic nie mówi o mocy silnika.

Jedyna wspólna cecha dla dużej prędkości jak i warunków kiedy proces się blokuje/przerywa to zbyt wysoka temperatura.






Strategia wyłączania dla regeneracji


Regeneracja jest możliwa tylko w określonych granicach temperatury płynu chłodzącego, temperatury spalin i ciśnienia otoczenia. Działanie oczyszczające filtra cząstek stałych utrzymuje się również poza tymi granicami. Nie ma to zatem wpływu na emisję spalin.


Granice wyłączania regeneracji określa się następująco


1. Temperatura płynu chłodzącego od 60°C do 110°C

Dolna granica temperatury płynu chłodzącego jest niezbędna do zapewnienia stabilnego spalania. Górna granica zabezpiecza silnik przed zniszczeniem termicznym.


2.Temperatura spalin między 220°C a 690°C przed katalizatorem utleniającym

Dolna granica temperatury spalin jest niezbędna do uzyskania odpowiedniej reakcji cieplnej w katalizatorze utleniającym iw filtrze cząstek stałych. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator oksydacyjny i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


3.Temperatura spalin między 220°C a 670°C przed filtrem cząstek stałych silnika wysokoprężnego

Dolna granica temperatury spalin jest niezbędna do uzyskania odpowiedniej reakcji cieplnej w katalizatorze utleniającym iw filtrze cząstek stałych. Górna granica temperatury spalin chroni katalizator oksydacyjny i filtr cząstek stałych przed nadmiernym obciążeniem termicznym. Górną granicę można przekroczyć tylko w przypadku awarii silnika.


4.Ciśnienie otoczenia większe niż 0,6 bara

Przy niższych ciśnieniach otoczenia dochodzi do przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej turbosprężarki spalinowej, co powoduje zablokowanie regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim przebiegu padł ci ten czujnik? Czy wadliwy czujnik generuje błędy? Pytam ponieważ u mnie żadnych nie ma.

Przed aktualizacją DDE nie miałem żadnych problemów, przestawiłem sobie EGR na +0,5 i dpf wypalał się co 500km. Po aktualizacji DDE wartość EGR wróciła na 0 i zablokowali możliwość ingerencji. Od tego momentu mam problem z wahaniami poziomu sadzy i częstym wypalaniem DPF.

 

Masz czujnik do wymiany. Nie jest uszkodzony ale podaje zle wartości. Im szybciej wymienisz tym lepiej, częste wypalania rozrzedzaja olej. Zrob sobie pełna diagnozę silnika bo przy tym przebiegu takie wahania czujnika to rzadkość.

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stało że aplikacja przestała łączyć się ze sterownikiem skrzyni bieg9w ? Wczesnej działala ok

W ostatnich aktualizacja została wyłączona opcja "Zwiększ timeout przy odczycie błędów". Można włączyć to w Menu > Ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stało że aplikacja przestała łączyć się ze sterownikiem skrzyni bieg9w ? Wczesnej działala ok

W ostatnich aktualizacja została wyłączona opcja "Zwiększ timeout przy odczycie błędów". Można włączyć to w Menu > Ustawienia.

Ok . Włączę to i spróbuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Mam pytanie bo nie wiem czy mam uszkodzony czujnik czy co od cisnienia wstecznego dpf . Silnik w f30 n47c po skasowaniu adaptacji pokazuje po wypaleniu ok 16hpa na na zgaszonym silniku . Silnik rozgrzany . Wpisze w adaptacji powiedzmy 15 by na zgaszonym bylo 0 . Niby ok . Ale na drugi dzień Silnik zimny a przy tej adaptacji czujnik pokazuje - 10 hPa na zgaszonym . . W m47 wczesnej czy gorący czy zimny na zgaszonym było 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak aplikacja wszystko pokazuje działa ok. Po wciśnięciu ,,Regeneracja,, jest komunikat,, wysyłanie żądania regeneracji,, poczym ,, Błąd nieprawidłowa odpowiedź ECU,, Co może być tego powodem? Aktualizacja aplikacji nic nie zmienia. Czy da się z tym coś zrobić? Pacjent to 520d xDrive G30 2017 B47O 2.0L 140kw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz podawać autorowi aplikacji numer ECU silnika.

Ten numer masz na pierwszej stronie gdy aplikacja połączy się z autem.

Np. mój numer ECU to D70BX7A0 .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak aplikacja wszystko pokazuje działa ok. Po wciśnięciu ,,Regeneracja,, jest komunikat,, wysyłanie żądania regeneracji,, poczym ,, Błąd nieprawidłowa odpowiedź ECU,, Co może być tego powodem? Aktualizacja aplikacji nic nie zmienia. Czy da się z tym coś zrobić? Pacjent to 520d xDrive G30 2017 B47O 2.0L 140kw

 

Jakieś błędy w sterowniku silnika?

Będę potrzebował logów z aplikacji żeby sprawdzić w czym problem. Trzeba w Menu > Ustawiania zaznaczyć 'Logowanie komunikacji', spróbować wymusić regenerację, następnie Menu > zgłoś problem. Do wiadomości zostanie dołączony log.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o spojrzenie na kilka kwestii dot. działania aplikacji w ver. 3.5.26.

ECU: D70BX7A0

Silnik: N57


1. Po połączeniu przez BT z ECU przechodząc do LIVE DATA, zanim pokażą się odczytane wartości, przez chwilę pokazuje się komunikat "Błąd-116", który zmienia się na "Komunikacja OK".

Czy to może mieć związek z tym, że czasem zrywa się połączenie z aplikacją, jak dłużej włączona jest LIVE DATA? Przy innych czynnościach w aplikacji nie zdarzyło mi się zrywanie połączenia.

Czy to raczej problem z adapterem BT?


2. Aplikacja pokazuje zerowe wartości w mm dla "poziom oleju wartość krótkoterminowa" lub "poziom oleju wartość długoterminowa" - czujnik poziomu oleju w samochodzie pokazuje prawidłowo.


3. Aplikacja pokazuje -50 dla "Temp. płynu przed chłodnicą EGR". Czy to wskazanie działa prawidło, bo nie wiem, czy jest w ogóle taki czujnik.


4. Wcześniej czytałem, że u kogoś też pojawia się wartość po zgaszeniu silnika 3A przy "Prądzie alternatora". U mnie jest tak, że przy pierwszym podłączeniu aplikacji jest 0A, a po odpaleniu i zgaszeniu silnika są 3A.

Nie wiem czy mam się martwić tą wartością..., bo skąd ona jest odczytywana?



Jakby była potrzeba, to mogę zrobić "logowanie komunikacji" i wysłać przez "zgłoś problem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam jakie wartości ustawić po wymianie czujnika na nowy ,,Reset adaptacji czujnika cisnienia DPF”

Są dwa okienka do wpisania od -25.00 do 25.00.

Silnik N47 177km

0 :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o spojrzenie na kilka kwestii dot. działania aplikacji w ver. 3.5.26.

ECU: D70BX7A0

Silnik: N57


1. Po połączeniu przez BT z ECU przechodząc do LIVE DATA, zanim pokażą się odczytane wartości, przez chwilę pokazuje się komunikat "Błąd-116", który zmienia się na "Komunikacja OK".

Czy to może mieć związek z tym, że czasem zrywa się połączenie z aplikacją, jak dłużej włączona jest LIVE DATA? Przy innych czynnościach w aplikacji nie zdarzyło mi się zrywanie połączenia.

Czy to raczej problem z adapterem BT?

To błąd aplikacji. Zapewne włączona jets opcja 'Czytaj live data blokami' i wtedy przy pierwszym odczycie live data sterownik musi ustawić sobie parametry które będa odczytywane a to trwa chwilę. Zrób 'zgłoś problem' zobaczę czy da się coś z tym zrobić.

 

2. Aplikacja pokazuje zerowe wartości w mm dla "poziom oleju wartość krótkoterminowa" lub "poziom oleju wartość długoterminowa" - czujnik poziomu oleju w samochodzie pokazuje prawidłowo.


3. Aplikacja pokazuje -50 dla "Temp. płynu przed chłodnicą EGR". Czy to wskazanie działa prawidło, bo nie wiem, czy jest w ogóle taki czujnik.


4. Wcześniej czytałem, że u kogoś też pojawia się wartość po zgaszeniu silnika 3A przy "Prądzie alternatora". U mnie jest tak, że przy pierwszym podłączeniu aplikacji jest 0A, a po odpaleniu i zgaszeniu silnika są 3A.

Nie wiem czy mam się martwić tą wartością..., bo skąd ona jest odczytywana?

Są to błędy aplikacji. Nie mam możliwości przetestowania każdego auta, dlatego dodaję parametry według specyfikacji sterownika ale jak widać to nie zawsze działa. Na razie możesz to zignorować. Gdy będę miał dostęp do takiego sterownika to postaram się to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.