Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tryb montażu hamulca postojowego- miesiąc temu włączałem „tryb montażu” wskakiwało OK i można było wepchnąć tłoczek. Wczoraj taka sama procedura i tłoczek stał sztywno. Nie dało się do wcisnąć, musiałem odkręcać aktuator ręcznego i wkręcać torxem mechanizm. Jak wygląda procedura od a do z, żeby to działało? Dotyczy BMW f10 lci

 

Może ręczny był zaciągnięty? Musi być zwolniony. Procedura:

1) Zabezpiecz pojazd przed przemieszczeniem.

2) Zwolnij hamulec postojowy.

3) Wykonaj funkcję: 'Cofnij hamulec parkingowy'

4) Po zmontowaniu hamulców wykonaj funkcję: 'Tryb montażu/Deaktywacja'


Przy okazji nowości w wersji beta 3.5.20:

1) Obsługa adaptera OBDLink CX. Jest adapter Bluetooth Low Energy. W aplikacji należy zamiast połączenia Bluetooth wybrać Bluetooth LE

2) Usprawnienia dla adapterów VLinker MC. Jeśli ktoś ma problemy z odczytem live data na takim adapterze to należy wybrać w ustawieniach połączenia tryb D-Can "MODE4". Pod przyciskiem "(i)" jest teraz opis który tryb działa z którymi adapterami.

3) Usprawniony odczyt błędów: po kliknięciu nazwy modułu np. Poduszki powietrzne lub kodu błędu wykonywana jest identyfikacja modułu i można odczytać błędy wraz z opisami (niestety w większości przypadków po niemiecku). Natomiast dzięki temu że podany jest teraz dokładny typ modułu np. JBBF87 można znaleźć opis błędu dla dokładnie takiego modułu na https://bmwfault.codes/

Opublikowano
Tryb montażu hamulca postojowego- miesiąc temu włączałem „tryb montażu” wskakiwało OK i można było wepchnąć tłoczek. Wczoraj taka sama procedura i tłoczek stał sztywno. Nie dało się do wcisnąć, musiałem odkręcać aktuator ręcznego i wkręcać torxem mechanizm. Jak wygląda procedura od a do z, żeby to działało? Dotyczy BMW f10 lci

 

Może ręczny był zaciągnięty? Musi być zwolniony. Procedura:

1) Zabezpiecz pojazd przed przemieszczeniem.

2) Zwolnij hamulec postojowy.

3) Wykonaj funkcję: 'Cofnij hamulec parkingowy'

4) Po zmontowaniu hamulców wykonaj funkcję: 'Tryb montażu/Deaktywacja'


Przy okazji nowości w wersji beta 3.5.20:

1) Obsługa adaptera OBDLink CX. Jest adapter Bluetooth Low Energy. W aplikacji należy zamiast połączenia Bluetooth wybrać Bluetooth LE

2) Usprawnienia dla adapterów VLinker MC. Jeśli ktoś ma problemy z odczytem live data na takim adapterze to należy wybrać w ustawieniach połączenia tryb D-Can "MODE4". Pod przyciskiem "(i)" jest teraz opis który tryb działa z którymi adapterami.

3) Usprawniony odczyt błędów: po kliknięciu nazwy modułu np. Poduszki powietrzne lub kodu błędu wykonywana jest identyfikacja modułu i można odczytać błędy wraz z opisami (niestety w większości przypadków po niemiecku). Natomiast dzięki temu że podany jest teraz dokładny typ modułu np. JBBF87 można znaleźć opis błędu dla dokładnie takiego modułu na https://bmwfault.codes/

 


Nie był. Punkt 3 był niepotrzebny. Tryb montażu (1) aktywacja i powinien tłoczek wchodzić za pomocą przyrządu, niestety był nieruchomy. Dziwny temat. Myślałem, ze będzie łatwiej, a już któryś raz musiałem odkręcać silniczki ręcznego

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy w to normalne, że czujnik poziomu oleju w silniku N47 (BMW F11) do czasu rozgrzania się oleju pokazuje stałą wartość maksymalną 74,7 mm? Wartości zaczynają się zmienić dopiero po osiągnięciu temperatury oleju ok. 60 stopni.
Opublikowano

Hej,


zmieniłem telefon na iPhone'a i chętnie chciałbym nadal korzystać z bimmer-tool w wersji płatnej. Zastanawiając się jak to obejść zainstalowałem BlueStacks czyli emulator Androida na Windowsa, ale niestety nie ma możliwości korzystania z modułu bluetooth laptopowego, a posiadam vLinker MC+ 4.0.

Ktoś ma jakiś pomysł, jak można sprytnie odpalić na Windowsie aplikacje Bimmer-tool, żeby wszystko śmigało?


Pozdrawiam!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie lepiej kupić androida za 100 zł i wrzucić do schowka? :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Będę niedlugo wymieniał klocki w g31, klocka jest malo ale w menu nadal nie są widoczne kilometry ile pozostało do wymiany. W związku z tym nie mogę zresetować ich z poziomu menu samochodu. W poprzednich autach klocki swiece zawsze byly widoczne w menu, w g juz tak niestety nie jest. Pojawia sie dopiero jak jest blisko do wymiany. W apce pod funkcjami serwisowymi mam 5 opcji

1. Reset serwisu przód

2. Reset serwisu tył

3. Live data

4. Hamulec parkingowy: tryb montażu.

5. Cofnij hamulec parkingowy.

Jak 1 i 2 to wiadomo o co chodzi tak 3 nie wiem co to. Tak samo nie wiem czym różni się 4 od 5. Który jest do serwisowego cofnięcia silniczka?

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest z tego co pamiętam gdzie licznik i zegary.

🙃🙃

Opublikowano

Może ktoś u siebie sprawdzić działanie czujnika poziomu oleju?


Swój problem opisałem w poście powyżej.

Opublikowano
Jest z tego co pamiętam gdzie licznik i zegary.

 

Rzeczywiście, dzięki, nie wiem jak mogłem to przeoczyć :cool2:

Opublikowano
W apce pod funkcjami serwisowymi mam 5 opcji

1. Reset serwisu przód

2. Reset serwisu tył

3. Live data

4. Hamulec parkingowy: tryb montażu.

5. Cofnij hamulec parkingowy.

Jak 1 i 2 to wiadomo o co chodzi tak 3 nie wiem co to. Tak samo nie wiem czym różni się 4 od 5. Który jest do serwisowego cofnięcia silniczka?

 

Do cofnięcia silniczków służy opcja 5 Cofnij hamulec parkingowy. Wcześniej należy zwolnić hamulec, inaczej nie zadziała.

Po zmontowaniu hamulców, żeby ręczny zaczął działać należy wykonać 4 Hamulec parkingowy: tryb montażu -> Deaktywacja, albo zwyczajnie przejechać się, zatrzymać i zaciągnąć ręczny.

Opcja 3. Live data pokazuje prędkości kół.

Opublikowano (edytowane)
Czy w to normalne, że czujnik poziomu oleju w silniku N47 (BMW F11) do czasu rozgrzania się oleju pokazuje stałą wartość maksymalną 74,7 mm? Wartości zaczynają się zmienić dopiero po osiągnięciu temperatury oleju ok. 60 stopni.

 

Tu log po postoju F11 525d https://log.tunezilla.com/chart/681417#H8KLCADDh8O1NmQCA2XCjsONDsOCIBDChMOfZcOPQwJaw7/CnsKFcEDDmSBJWxrCoEZ9eilcTHrDnMO5dsK+wozDlsKUeMKKLxbDjhbCm8K5ECTClDTDkMO0wojDkz3DjCx8worDq8KSa8Oew4MxwqbDsMOlw63CjTzDj8KcbGHDmsKIdU58woR9wofDnFgKw75ZGsKow5I/wqDCqx4HDDjDocKMC8KuwrjDoWhAwqo7w5YSw7MywobCvmLDmMK3FcKoH0LCtsOCfsK7NMOmB8ODVhJlw5QAAAA=

Edytowane przez pawelgawel
Opublikowano

pawelgawel według załączonego logu, wartość chwilowa poziomu oleju zaczyna się zmieniać już po 57 sekundach i przy temperaturze oleju 15 stopni, u siebie muszę czekać do osiągnięcia temperatury około 60 stopni.


Z tego wynika, że mam czujnik poziomu do wymiany, na komputerze często otrzymuję komunikat o za wysokim poziomie oleju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości sprawdzę jutro u siebie ale u mnie jest b47 i inny czujnik.


Edit. B47 pokazuje cały czas 0mm krótko i długoterminowe.

spacer.png

Opublikowano
Przestań bzdury pisać, to nie bimmer code a bimmer tool.

 

Jeden i drugi nie współpracuje wiec bzdur nie pisze !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pochwal się jaki adapter kupiłeś. :)

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Konkretka odpowiedź :duh: pochwal się, może pomożesz komuś bo na razie nic nie wniosłeś.

Jaki adapter masz i z jakimi apkami współpracuje?

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.