Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

Zwiększ timeout przy odczycie błędów - mam włączony. Do jakiej wartości ta opcja zwiększa limit?

Pytam w kontekście wymuszenia zwiększenia, choćby tylko na czas odczytywania błędów, bo pomimo zaznaczonej opcji i tak niektóre moduły nie odpowiadają (czasami).

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Będę odczytywał, to zwiększę ponad to i dam Ci znać czy są jeszcze jakieś, które nie chcą odpowiedzieć ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Jaka jest graniczna wartość popiołu przed czyszczeniem DPF woda lub chemicznie?

Pytam bo mam 70,8 g popiołu , sadza ok 7g.

Dodatkowo błędy 452A - wyczytałem iż serwisowo kończy się żywotność DPF, 4D4A tez od DPF i 4A6E sterowanie świecy żarowej na 1 cylindrze.

Można dalej jeździć i wypalać DPF czy trzeba już czyścić woda lub chemia przed resetem DPF?

Opublikowano

Nie kończy się dpf tylko przeleciałeś ponad 200-250 tyś km.

To jest informacja że trzeba sprawdzić dpf. U mnie jak wyskoczyły takie same błędy miałem 64,6 g popiołu. Ta wartość jest jakoś przeliczana od ilości wypaleń sadzy.

I ni jak się ma do prawdziwego zanieczyszczenia dpfa.

Przez bimmer-toola sprawdzisz ciśnienia. Najprawdopodobniej będzie wszystko ok.

Później zrobisz reset adaptacji - czyli tak jakbyś założył nowy dpf i błędy znikną.

Zostanie tylko sterownik świec

Opublikowano
no to ja mam inny problem, o ile po odpaleniu na zimno ciśnienie mam 5-8mbar to po rozgrzaniu 15-18 i sadza podczas przyśpieszania czy prędkości 140+ przybywa dość szybko. Przy jednostajnej jeździe np. 50 czy 120 to poziom sadzy się utrzymuje... błędów w ecu brak- stawiać na czujnik?
Opublikowano
Witam


Mam pytanie odnośnie przepustnicy w BMW f30 w aplikacji pokazuję mi wysterowanie przepustnicy 5% i również w zadanych nic się nie zmienia podczas jazdy, wydaje mi się że tak być nie powinno co myślicie ?

Dodam że na zimnym silniku przez chwilę są drgania i również na jednym wtryskiwaczu duże korekty czy może mieć to związek?

 

Bujałem się z różnymi objawami. Wzrostami ciśnienia po rozgrzaniu - tak jak piszesz, ujemnymi, dziwnymi skokami.. Przerabiałem różne czujniki, febi (odradzam, szkoda czasu), używane z demontażu (lepiej, ale zawsze coś było na dłuższa metę nie tak) w końcu kupiłem oem i od pewnego czasu nie zapeszając mam z głowy. Można się przyczepić, że czasem po zgaszaniu nie ma 0 tylko powiedzmy 1-2, ale większym problemem jest raczej choroba kierowcy ciągle patrzący na parametry i czepiający się 1hPa niż te różnice, które są z założenia, bo jest korekcja. Więc ja myślę, że w takich wypadkach warto. Chyba, że.. w momencie tego większego ciśnienia zwiększa nam się odczyt przepływki i mamy zamknięty egr - nie mądrują tylko dziele się swoimi obserwacjami, skromnymi.

Opublikowano
Witam


Mam pytanie odnośnie przepustnicy w BMW f30 w aplikacji pokazuję mi wysterowanie przepustnicy 5% i również w zadanych nic się nie zmienia podczas jazdy, wydaje mi się że tak być nie powinno co myślicie ?

Dodam że na zimnym silniku przez chwilę są drgania i również na jednym wtryskiwaczu duże korekty czy może mieć to związek?

 

Bujałem się z różnymi objawami. Wzrostami ciśnienia po rozgrzaniu - tak jak piszesz, ujemnymi, dziwnymi skokami.. Przerabiałem różne czujniki, febi (odradzam, szkoda czasu), używane z demontażu (lepiej, ale zawsze coś było na dłuższa metę nie tak) w końcu kupiłem oem i od pewnego czasu nie zapeszając mam z głowy. Można się przyczepić, że czasem po zgaszaniu nie ma 0 tylko powiedzmy 1-2, ale większym problemem jest raczej choroba kierowcy ciągle patrzący na parametry i czepiający się 1hPa niż te różnice, które są z założenia, bo jest korekcja. Więc ja myślę, że w takich wypadkach warto. Chyba, że.. w momencie tego większego ciśnienia zwiększa nam się odczyt przepływki i mamy zamknięty egr - nie mądrują tylko dziele się swoimi obserwacjami, skromnymi.

 

Może i tak tylko borykam się z problemem lejącego wtrysku, były wymieniane wszystkie jakiś czas temu i dalej jest wysoka korekcja na 3 cyl +2-3 mg/stk

Do tego teraz auto zaczęło na zimnym lekko trząść dodam że parametry pompy i pozostałych podzespołów wyglądają na ok żadnych błędów.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Do 1020 milisekund. Mogę to jeszcze zwiększyć gdyby miało to pomóc.

Nie można wymusić więcej niż ten podwyższony limit, czyli 1020. Jeśli wyższa wartość dawałaby odczyt ze wszystkich sterowników przy czytaniu błędów, to może warto.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Albo czas u mnie wymienić wiekowego ELMa ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

@pawelgawel - kupić interfejs w wersji 2.1 czy niższej?

Jeden sprzedający konnweia zapytany o to, jaką ma wersję - 2.1 czy 1.4, odpisał, że "1.5 czyli najlepszą!"


Generalnie jak zmienisz możliwość zmiany timeout w niższych, to nie problem, ale jak już mam kupić sobie jakiś nowy, to...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie kończy się dpf tylko przeleciałeś ponad 200-250 tyś km.

To jest informacja że trzeba sprawdzić dpf. U mnie jak wyskoczyły takie same błędy miałem 64,6 g popiołu. Ta wartość jest jakoś przeliczana od ilości wypaleń sadzy.

I ni jak się ma do prawdziwego zanieczyszczenia dpfa.

Przez bimmer-toola sprawdzisz ciśnienia. Najprawdopodobniej będzie wszystko ok.

Później zrobisz reset adaptacji - czyli tak jakbyś założył nowy dpf i błędy znikną.

Zostanie tylko sterownik świec

 

Jak można sprawić poprawność działania przekaźnika świec multimetrem lub przez bimmer tool?

Druga sprawa to czy jak zaadoptuje nowy DPF bez czyszczenia to czy nie stracę cennych danych do jego dalszej diagnozy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak można sprawić poprawność działania przekaźnika świec multimetrem lub przez bimmer tool?

Druga sprawa to czy jak zaadoptuje nowy DPF bez czyszczenia to czy nie stracę cennych danych do jego dalszej diagnozy?

 

Co do sprawdzania sterownika świec to model do silnika N47 nie sprawdzisz do końca miernikiem. Jeżeli masz błąd komunikacji 4A74, 4A79 to tego miernikiem nie wykryjesz. Resztę błędów jak masz to sprawdzisz miernikiem podobnie jak sterowniki M47, M57. Ma się zachowywać tak samo.


Jeżeli ci to nie przeszkadza to możesz naprawić swój stary sterownik. oprócz błędów opisanych wyżej.Według mnie wtedy naprawa sterownika jest nieopłacalna, bo wymaga wymiany układów, do których nie mam dostępu, więc lepiej kupić nowy BERU GSE105 lub zamiennik HUCO. Oczywiście jest to do zrobienia.

Przez bimmer-tool wchodzisz w funkcje serwisowe w silnik i tam masz aktywację systemu grzania. Aktywujesz i patrzysz z jaką moc pobierają świece, bo czasami (rzadko) jest tak, że błędu nie ma, ale pobór mocy też jest 0, to wtedy lipa.


Kasując DPF stracisz tylko informację, ile masz popiołu w DPF. Z tego co wiem jest to liczone szacunkowo, ale każdy DPF ma jakąś pojemność. Teraz ci pisze powiedzmy 70 gram to jest już sporo. Jak zaadoptujesz to sytracisz te informację i zacznie ci liczyć od zera.

Opublikowano
Kasując DPF stracisz tylko informację, ile masz popiołu w DPF. Z tego co wiem jest to liczone szacunkowo, ale każdy DPF ma jakąś pojemność. Teraz ci pisze powiedzmy 70 gram to jest już sporo. Jak zaadoptujesz to sytracisz te informację i zacznie ci liczyć od zera.

Jest jakiś sposób na dopisanie ilości popiołu? Jakiś czas temu skasowałem adaptację i od tamtego momentu pojawiają się u mnie skoki sadzy przez co dpf wypala się praktycznie co chwilę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wedlug mnie jezeli co chwila sie wypala to masz cos skopane. Do samego wypalania, zrobienie adaptacji nic nie zmienia. To jest tylko knformacja dla ciebie ile mniej wiecej jest popiołu. Jak często sie wypala, to cisnienie wsteczne jest za duze. Moze masz czujnik zwalony, a moze DPF już zapchany. Jakie masz ciśnienie wstevzne zaraz po wypalenie w tescie w bimmer-tool? Jakie masz błedy?
Opublikowano
Kasując DPF stracisz tylko informację, ile masz popiołu w DPF. Z tego co wiem jest to liczone szacunkowo, ale każdy DPF ma jakąś pojemność. Teraz ci pisze powiedzmy 70 gram to jest już sporo. Jak zaadoptujesz to sytracisz te informację i zacznie ci liczyć od zera.

Jest jakiś sposób na dopisanie ilości popiołu? Jakiś czas temu skasowałem adaptację i od tamtego momentu pojawiają się u mnie skoki sadzy przez co dpf wypala się praktycznie co chwilę

 

Musisz przeskanować autko.

Pewnie cos jest nie tak i to jest tylko zbieg okoliczności. Nowa adaptacja nie ma wpływu na częste wypalanie.

U mnie procedura uruchamia się co kilkaset km - nie pamiętam dokładnie ale chyba ok 400 km

Opublikowano
Cześć. Czy w N57 poprzez apkę można odpowietrzyć uklad paliwowy po wymianie filtra paliwa? Jesli tak to jak prawidlowo ją przeprowadzić?

Oczywiście, że się da. Funkcja serwisowa jest idiotoodporna, nie da się tam nic źle przeprowadzić. W czasie wykonania słychać jak pompka paliwa pracuje.

spacer.png

Opublikowano
Panowie jak to jest z kątem wtrysku, mi bimmer tool pokazuje na wolnych obrotach(rozgrzany silnik) -3,4. Czy taka wartość ujemna jest poprawna? Jak macie u siebie w n47?
Opublikowano

Świeżak w temacie. Potrzebuje zamówić adapter czy ktoś pomoże dobrać mi odpowiedni i bardzo dobry nie patrzeć na cenę.

BMW X4 2.0d 2015r F26 Kod silnika B47

Opublikowano

Posiadam benzynę e 90 320i i nox

Da się ustawić w programie aby regeneracja zaczęła się wcześniej niż 1000mg zasiarczenia? Bo mam 560mg zasiarczenia a do 1000 mg to jeszcze dużo

A chce to zrobić już

Opublikowano
Świeżak w temacie. Potrzebuje zamówić adapter czy ktoś pomoże dobrać mi odpowiedni i bardzo dobry nie patrzeć na cenę.

BMW X4 2.0d 2015r F26 Kod silnika B47

 

Patrz pierwsza strona wątku lub tu: https://bimmer-tool.com/index.php/adaptery/

Z serią F dobrze będzie działał markowy dowolny adapter ELM327 a jeszcze lepiej adapter enet np. ModBmw ENET wifi lub MHD ENET Wifi.

 

Witam,

Nie chce popełnić błędu przy zakupie przewodu. Proszę o link do przewodu dla 116d 2009r.

pozdrawiam

Do serii E od 2008r w górę, dowolny markowy adapter ELM327. Ewentualnie Kabel K+DCan USB, przeźroczysty, z przełącznikiem, oparty o chip FTDI. Linków nie wklejam ponieważ nie chcę ręczyć za sprzedawców.

 

Posiadam benzynę e 90 320i i nox

Da się ustawić w programie aby regeneracja zaczęła się wcześniej niż 1000mg zasiarczenia? Bo mam 560mg zasiarczenia a do 1000 mg to jeszcze dużo

A chce to zrobić już

Nie ma takiej możliwości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.