Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak właśnie dzisiaj próbowałem, niestety nic się nie zmieniło a dodatkowo wyskoczyły błędy abs i trakcji.

Po podłączeniu czujnika z powrotem błędy skasowałem, ale błąd klocków pozostał

 

A czy nie odłączyłeś przypadkiem czujnika ABSu?

Czujnik zużycia klocków jest w lewym przednim kole i prawym tylnym.

Opublikowano

byłem przekonany że czujnik zużycia klocków jest na każdym kole i zacząłem od tylnego lewego :) coś mi nie pasowało w wyglądzie i umiejscowieniu samego czujnika ale zrobiłem zworkę i masz babo placek (abs, kontrola trakcji)

zaraz idę zrobić zworkę na tylnym prawym :)

dzięki pawelgawel :)

Opublikowano
Witam, czy będzie możliwość testu lamp w funkcjach serwisowych? :D

A jak ma to działać? Włączać/wyłączać poszczególne lampy?


pawelgawel w programie ista można było wykonać test lamp poziomowanie i skręty, w celu sprawdzenia ich działania

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ECU: D71N47A0


O ile ujemny prąd alternatora jeszcze jest zrozumiały to prąd alternatora na plusie przy wyłączonym silniku już nie bardzo.

Opublikowano
W n47 masz backpressure offset, który dopasowuje się tak, aby czujnik pokazywał zerowe ciśnienie na wyłączonym silniku. Offset "poprawia się" gdy wyłączasz silnik. Ujemne ciśnienie może pokazać się po wypaleniu dpf, gdyż ciśnienie wsteczne wtedy nam spada, a offset do kolejnego wyłączenia silnika jest taki sam, jak przed wypalaniem. Jeśli pokazuje Ci cały czas ujemne ciśnienie, zazwyczaj oznacza to walnięty czujnik.
Opublikowano

Witam wszystkich.

Po skanowaniu bimmer-tool, od pewnego czasu w swoim F11 n47 mam błąd który nie daje się skasować:


FEM przedni moduł nadwozia

9307c2


Przeszukałem forum ale nie mogę nic konkretnego znaleźć na temat tego błędu.

Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Moim problemem jest minusowe ciśnienie wsteczne. Wiecie jaka może być przyczyna?

DPF po praniu, czujnik wymieniony

Obr. 779 rpm

Ciśnienie wsteczne -10; -12 hPa


Obr. 1350-1500 rpm

Ciśnienie wsteczne -7; -8 hPa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, jaką wartość dla EGR w F36 B47 najlepiej ustawić, żeby silnik dostawał więcej świeżego powietrza, ale nie zamykał całkiem zaworu?

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź w ogóle czy możesz cokolwiek ustawić bo po pewnej aktualizacji sterownik nie przyjmuje żadnej korekty.

spacer.png

Opublikowano
Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.
Opublikowano
BMW e91 320d 184km.2010rok dlaczego masę powietrza żądaną pokazuje cały czas 2000

 

Niestety ten silnik i wszystkie nowsze diesle BMW (także seria F i G) podają taką stałą wysoką oczekiwaną wartość oczekiwanej masy powietrza.

 

Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.

 

Zapewne użyłeś funkcji "EGR - sterowanie". Pozwala ona na chwilowe otwarcie/zamknięcie EGR do momentu wyjścia z tej funkcji. Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

Opublikowano
Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

Czy taka zmiana nie wpływa na szybsze zatykanie się DPFa?

Opublikowano

 

Ustawiałem dzisiaj 5%, nie wiem czy to przymyka czy pozwala bardziej się otwierać, ale po zakończeniu było niby wykonane. Zobaczę, czy po ponownym podłączeniu ta wartość jest, a swoją drogą to ewentualnie jak przywrócić wartość domyślną? Auto z 2016 roku.

 

Zapewne użyłeś funkcji "EGR - sterowanie". Pozwala ona na chwilowe otwarcie/zamknięcie EGR do momentu wyjścia z tej funkcji. Zobacz funkcję "EGR adaptacja" i próbuj ustawić np. 0.7 lub najwięcej ile się da. Jak napisano wyżej, po pewnych aktualizacjach softu silnika ta funkcja przestaje działać, tzn. przyjmuje tylko zero, czyli wartość domyślną.

 

Tak, dokładnie. Dzisiaj sprawdziłem i to właśnie funkcja sterowania EGR, natomiast mam pytanie. Silnik pracował na wolnych obrotach i wskazywał wartość około 30 %, po ustawieniu 5 % i wykonaniu żądania, wartość odczytana spadła na -34% i dosyć szybko rosła na + ,doszła do +17% i spadła do 7% po czym znowu powoli rosła do 13% i znowu trochę spadała. Jak ustawiłem 95% i dałem wykonaj, wartość odczytana wzrosła stopniowo do 84% i powoli spadła do początkowej stabilnej około 30%. Czy to jest prawidłowe zachowanie?

Ogólnie później odczytałem adaptację EGR i była -1,00, gdzie program pokazuje możliwy zakres -0,4 do 1,0

Póki co, ustawiłem 0,0 . Ogólnie ostatnio wyskakuje mi błąd 255C00, na aucie niby nie czuć problemu, czasem drobne przydławienie, spróbuje go pierwsze wyczyścić.

Opublikowano

@pawelgawel


Przy zakupie androida dostałem też niebieski OBD Mini ELM 327. Przed zakupem pełnej wersji aplikacji chciałem przetestować czy działa na wersji lite, jednak podczas proby połączenia widzę błąd ECU. I w związku z tym nie mogę się połączyć.

Myślałem, że to moje OBDII jest w wersji starszej niż 1.4 ale pobrałem apkę do sprawdzania ELM327 Identifier i tam pokazuje obsługę aż do 2.2.

Tak to wygląda:

1652896497741.jpg


Czy w związku z tym ten OBDII jest wspierany? Może ja coś robię źle przy próbie podłączenia?

Opublikowano
U mnie na wolnych obrotach wahało się w granicach 30 kilku %.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.