Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższej przerwie (około 2miesiące) telefon z aplikacją przestał się łączyć z autem (Kabel ENET dla serii F/G + przelotka USB-ETHERNET)

Wcześniej łączył się bez problemu, jedyna zmiana to aktualizacja androida z 10 na 11 w Samsungu A70.

Co może być nie tak? Miał ktoś taki problem?

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sprawdź czy jest ustawiony statyczny adres IP w telefonie. Może po aktualizacji zgubił ustawienia:

IP: 169.254.250.250

Subnet: 255.255.0.0

DNS: 0.0.0.0

Gateway: 0.0.0.0

Problem był prawdopodobnie w tym, że miałem włączone wifi oraz dane komórkowe w telefonie. Po wyłączeniu w/w telefon połączył się z autem bez problemu.

Przy odczycie usterek silnika mam taki błąd: "244800 info particulate filter system: Limited to residual running distance of the particle filter available" Co to może być??

Chodzi o zbliżający się termin wymiany DPFa?? Aplikacja wskazuje około 47tys km do wymiany.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, komórkowa transmisja danych czasami uniemożliwia korzystanie z adaptera Wifi.

Tak, ten błąd to nie błąd a info że teoretycznie filtr powinien być wkrótce wymieniony.


Przy okazji: nowości w wersji beta 2.3.25

- Odczyt/kasowanie kodów błędów z EWS, KOMBI, AIRBAG w e46/e39/e83. Do obsługi tych modułów wymagany jest kabel K+DCan. Z czasem dodam kolejne moduły dla tych modeli.

- Eksport plików (logów) z aplikacji do katalogu Pobrane. Od pewnego czasu google nie pozwala na zapis plików w dowolnym katalogu, a każda aplikacja ma przydzielony własny katalog. Dostęp do katalogu jest utrudniony dlatego w dodałem opcję w menu 'Eksport plików'. Można wybrać pliki które zostaną skopiowane do katalogu pobrane a tam nie ma już ograniczeń dostępu.

- Regulacja timeout'u. Ustawienie ma wpływ głównie na adaptery ELM327 i zwykle nie wymaga zmiany. Zmniejszenie wartości nieznacznie przyspiesza komunikację z autem, natomiast gdy za bardzo zmniejszymy timeout, to mogą pojawić się problemy z połączeniem. Zwiększanie timeoutu może natomiast poprawić połącznie kosztem wolniejszego odczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pawelgawel: nie wiem czy taka opcja jest w programie bo jest ich już tyle, że nie ogarniam ;) ale gdyby nie było to fajnie jak by była. Chodzi o zapis automatyczny do pliku listy błędów /nazwa pliku - dzień data godzina; zawartość numer błędu - osobny plik dla kolejnych odczytów/. Robimy odczyt "kody usterek" i program po odczycie zapisuje do pliku ewentualne błędy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pawelgawel: nie wiem czy taka opcja jest w programie bo jest ich już tyle, że nie ogarniam ;) ale gdyby nie było to fajnie jak by była. Chodzi o zapis automatyczny do pliku listy błędów /nazwa pliku - dzień data godzina; zawartość numer błędu - osobny plik dla kolejnych odczytów/. Robimy odczyt "kody usterek" i program po odczycie zapisuje do pliku ewentualne błędy.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączył się ktoś może za pomocą kabla enet +Ethernet? Mój telefon huawei p30 pro, nie chce się połączyć.. "nie można otworzyć pliku adaptera" a później "rozłączam".

Przestawiałem kilka różnych opcji, IP wpisywałem takie jakie być powinno, instalowałem od nowa apke i nic. Debugowanie usb włączone, konfiguracja usb ustawiona na Ethernet i bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączył się ktoś może za pomocą kabla enet +Ethernet? Mój telefon huawei p30 pro, nie chce się połączyć.. "nie można otworzyć pliku adaptera" a później "rozłączam".

Przestawiałem kilka różnych opcji, IP wpisywałem takie jakie być powinno, instalowałem od nowa apke i nic. Debugowanie usb włączone, konfiguracja usb ustawiona na Ethernet i bez zmian.

Też próbowałem połączenia z tym telefonem. Niestety p30pro nie ma opcji Ethernet (nie można wpisać IP)(programiści nie wzięli pod uwagę, że ktoś może łączyć neta kablem, skoro jest łączność bezprzewodowa). Dlatego do połączenia używam Samsunga A70 od żony (wszystko ładnie śmiga).

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam. Na p40 pro też nie działa. Wina systemu. Może na HarmonyOS pojawi się możliwość ustawienia IP.

Jak muszę skorzystać z Ethernetu to używam samsunga.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile wiarygodne macie wskazania w aplikacji takich parametrów jak ciśnienie doładowania, masa powietrza, czy ciśnienie paliwa? O tym że ciśnienie oleju jest z kosmosu to wiem od początku, można się opierać na apce by coś diagnozować czy raczej bardziej teoretyczne wskazania...?

Wiadomo że apke kupiłem aby sobie głównie zaglądnąć czy z dpf wszystko gra i nie oczekuje że jest to ista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na ile wiarygodne macie wskazania w aplikacji takich parametrów jak ciśnienie doładowania, masa powietrza, czy ciśnienie paliwa? O tym że ciśnienie oleju jest z kosmosu to wiem od początku, można się opierać na apce by coś diagnozować czy raczej bardziej teoretyczne wskazania...?

Wiadomo że apke kupiłem aby sobie głównie zaglądnąć czy z dpf wszystko gra i nie oczekuje że jest to ista.

Wiarygodne są na tyle na ile pozwalają czujniki :)

Czy to ista czy btool, odczytasz te same wartości.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dostałem nowy telefon (realme 8 pro) i nie moge zainstalowac ze sklepu Play aplikacji btool. Apke zakupilem dosc dawno. Nigdy nie miałem tego problemu przy zmianie telefonu, poprostu instalowalem na nim aplikacje ze sklepu na nowo i nie chciala zapłaty. Konto Google cały czas to samo. teraz chcą pieniądze. na starym telefonie wszysko smiga. Pomozcie prosze! Aplikacja do klonowania z instrukcji, nie działaniała na starym Lenowo K6. Do zamkniecia. problemem był odznaczony haczyk porzy synchronizacji aplikacji konta google na starym telefonie. sorry za smietnik.

Edytowane przez wyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzis przyszedl mi adapter carista kupilem tez aplikację BTool, ale nie moge sie poláczyc. Czy mialby ktos cierpliwosc i pomogly mi w polączeniu. Mam galaxy s9. Probuje przez wi fi ale mi wyskakuje ze polączenie nieudane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzis przyszedl mi adapter carista kupilem tez aplikację BTool, ale nie moge sie poláczyc. Czy mialby ktos cierpliwosc i pomogly mi w polączeniu. Mam galaxy s9. Probuje przez wi fi ale mi wyskakuje ze polączenie nieudane
.

Nie znam sie za bardzo ale wydaje mi sie, ze powinienes przel BT probowac a nie przez wi-fi a jak przez wi-fi, to wyłacz (nie jestem pewien) dane komorkowe... Kiedys cos takiego tu czytałem. Moze poszukaj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikacja dziala super.

Dzieki wielkie dla pawelgawel za pomoc w odpaleniu i objasnieniu apki :cool2:

Przed wypaleniem dpf sprawdzilismy bledy, byl tylko jeden

2AC600 System SRC, Sprawnosc za niska, wykryta zla jakosc AdBlue.

Mam jeszcze 38% AdBlue czyli ok 6,litrow.

Czy ktos z was wie czy jest mozliwosc spuszczenia tego co jest w zbiorniku, zeby zalac nowym moncznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych klubowiczow :P

Posiadam BMW X3e83 3.0d 218km i mam taki problem ,ktory postarm sie opisac;


Rok temu mialem problem z przeplywomierzem wiec go wymienilem(przestal reagowac).Po kilku miesiacach tzn do dnia dzisiejszego wyszedl ponownie blad przepustnicy wiec znow wymienilem na uzywke tyle ,ze dzialala ale w jakims polozeniu mial problem.Oczywiscie podpinalem komputer diagnostyczny Delphi i pokaz blad 4020 czyli czujnik temperatury spalin przed DPF 13 62 7 809 157 nr czujnika.Kupilem owy czujnik i zalozylem sprawdzilem na kompie i dalej jest ten sam blad.Ciekawostka jest ,ze taki sam czujnik wystepuje przy katalizatorze i moje pytanie brzmi;

Czy testery diagnostyczne odrozna ktory to czujnik? Wczesniej nie byo zadnych problemow z tym czujnikiem .

Bede wdzieczny za wasza pomoc

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam szanownych klubowiczow :P

Posiadam BMW X3e83 3.0d 218km i mam taki problem ,ktory postarm sie opisac;


Rok temu mialem problem z przeplywomierzem wiec go wymienilem(przestal reagowac).Po kilku miesiacach tzn do dnia dzisiejszego wyszedl ponownie blad przepustnicy wiec znow wymienilem na uzywke tyle ,ze dzialala ale w jakims polozeniu mial problem.Oczywiscie podpinalem komputer diagnostyczny Delphi i pokaz blad 4020 czyli czujnik temperatury spalin przed DPF 13 62 7 809 157 nr czujnika.Kupilem owy czujnik i zalozylem sprawdzilem na kompie i dalej jest ten sam blad.Ciekawostka jest ,ze taki sam czujnik wystepuje przy katalizatorze i moje pytanie brzmi;

Czy testery diagnostyczne odrozna ktory to czujnik? Wczesniej nie byo zadnych problemow z tym czujnikiem .

Bede wdzieczny za wasza pomoc

dzieki i pozdrawiam

Błąd 4020 wskazuje na czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc


Mam prosbe do osob z silnikiem B47

Dosc czesto wypala mi sie filtr (200-300km - trasa max). Cisnenia wsteczne i wsteczne skorygowane sa OK.



Jakie macie wskazania Back-pressure offset ? ( mam na -7 ) - cos mi swita, ze to blad alpikacji, ale moze sie myle i chcialem sie upewnic.

69e301538452.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych klubowiczow :P

Posiadam BMW X3e83 3.0d 218km i mam taki problem ,ktory postarm sie opisac;


Rok temu mialem problem z przeplywomierzem wiec go wymienilem(przestal reagowac).Po kilku miesiacach tzn do dnia dzisiejszego wyszedl ponownie blad przepustnicy wiec znow wymienilem na uzywke tyle ,ze dzialala ale w jakims polozeniu mial problem.Oczywiscie podpinalem komputer diagnostyczny Delphi i pokaz blad 4020 czyli czujnik temperatury spalin przed DPF 13 62 7 809 157 nr czujnika.Kupilem owy czujnik i zalozylem sprawdzilem na kompie i dalej jest ten sam blad.Ciekawostka jest ,ze taki sam czujnik wystepuje przy katalizatorze i moje pytanie brzmi;

Czy testery diagnostyczne odrozna ktory to czujnik? Wczesniej nie byo zadnych problemow z tym czujnikiem .

Bede wdzieczny za wasza pomoc

dzieki i pozdrawiam

Błąd 4020 wskazuje na czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych.

 

Czesc tak wiem ale kupilem uzywke i podlaczylem i wyszedl ten sam blad oraz odpialem kostke i to samo.Zadnych info o braku polaczenia przy odpietym czujniku ale mam tez taki san czujnik przy kataliztorze i moze program diagnostyczny nie odroznia ktory? To wszytko sie stalo po wymianie przepustnicy blad przepustnicy zniknal a pojawil sie czujni

Moze jakies pomysly jak to ugryz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.