Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Podłączyłem kabel dcan z usb do samsunga s10 przez przelotke usb c ale na f10 nie działa. Dlatego zamowilem adapter carista

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam pojecia. :mad2: z tego co czytam to przejściówka jest otg l. W telefonie nigdzie nie moge znalezc tej opcji by ja wlaczyc. Moze jest domyslnie juz. Bo jak podlaczam dcan przez złączkę to telefon z automatu otwiera btoola, tyle ze na tym sie konczy. Ponoc dcan tylko do seri e sie nadaje. Tak napisane na bimmercode

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam przełącznika, wychodzi ze mam zly kabel, jakis stary znalazlem w garazu i z ciekawości spradzalem czy zadziala. Zamówiona jest carista, także czekam az dojdzie i sprawdzę czy i jak działa. Jak zadziala to kupię btoola w pelnej wersji.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Słuchajcie używam od jakiegoś czasu apki bimmer tool ktora stworzyl kolega. Zakupilem ja ze wzgledu na jak mi sie wydaje dosyc czeste wypalanie DPF. Zawartosc popiolow mam na poziomie 7 gr. Zauwazylem ze jak jak sadza jest na poziomie wyzszym niz 12 g apka wskazuje zaplanowane wypalanie . Dzisiaj wlasnie przy zawartosci 12,1g rozpoczelo sie samo wypalanie wyjechalem na autostrade i po doslownie 2 minutach temepratura spalin podskoczyla do 600 stopni i wypalanie sie zakonczylo. Wydaje mi sie ze chyba wypalanie rozpoczyna sie przy zbyt niskim poziomie sadzy. Czy moze sie myle ? Moze ktos mi to objasnic. Cisnienie wsteczne mam OK, 8 na jalowym biegu, 30 na 2tys, 45 przy 3tys i 67 przy 4 tys. Czy z poziomu apki jest mozliwosc zaprogramowania aby wypalanie rozpoczynalo sie przy osiagniecu np 20 g sadzy ?

Dzięki z góry.


E84 118d 143 km, chip na 180 egr off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poziomu apki nie da się niestety tego zaprogramować, ponieważ procesem steruje sterownik silnika. Jedyna możliwość ingerencji to wymuszenie regeneracji.

Moment rozpoczęcia regeneracji zależy od wielu czynników a nie tylko ilości sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra mam cariste, kupiłem pelna wersję btoola. Polaczylo sie. Działa. Jednak nigdzie nie widze by na zywo pokazywal napięcie. W live data na 1 miejscu jest akumulator i ta wartosc jest cały czas zero.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel ENET dla serii F/G + przelotka USB-ETHERNET. Wymagane jest ustawienie statycznego IP w telefonie: IP: 169.254.250.250, Maska sieci: 255.255.0.0, DNS: 0.0.0.0, Brama: 0.0.0.0

Czy ktoś podłączał w ten sposób telefon Huawei P30pro??

Nie mogę znaleźć tych opcji. Może P30pro nie można podłączyć???

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy częste wypalanie DPF ma wpływ na jego żywotność? Zastanawiam się, czy obserwować w apce i włączyć wypalanie w odpowiednim momencie, czy może robić to częściej jak będę jeździł po trasach?


Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W aplikacji masz podane, że

Dopuszczalne wartości ciśnienia wstecznego w trakcie testu:

Jałowy 35 hPa

2000 obr 75 hPa

3000 obr 130 hPa

4000 obr 200 hPa


Ja natomiast zastanawiam się czy są jakieś dolne widełki które wskazują na prawidłowość pomiaru, tzn że przy sprawnym czujniku i dpf ciśnienie jest większe niż "x". Bo wszędzie mowa jest tylko o tym, żeby nie było ujemnych wartości, np na włączonym zapłonie.

U mnie na zapłonie jest 0, a korekta wynosi 1.

Dpf nigdy nie wypala się do 0 tylko zazwyczaj zatrzymuje się w ok. 5g sadzy.


W związku z tym zastanawiam się czy u mnie ciśnienie nie jest z kolei za niskie :D


Screenshot-20210217-143424-pl-pw-btool-expert.jpg


Co ciekawe od razu po wykonaniu testu za pomocą btoola zrobiłem to ISTą i wyszło "trochę" inaczej.


IMG-20210308-053325.jpg

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam kolejny raz, może znajdzie się ktoś rozsądny, kto będzie mógł odpowiedzieć definitywnie na pytanie:

CZY NA ZGASZONYM MOTORZE TAKA WARTOŚĆ CIŚNIENIA JEST OK??


Podobno na wyłączonym motorze zawsze powinno pokazywać 0. U mnie wyprany dpf, podmieniony czujnik na nowy Hella i nadal pokazuje jakieś dziwne wartości ciśnień - raz rosnące, raz malejące. U mnie tak to wygląda... Może ten czujnik też jest zepsuty i muszę założyć oryginał?

a31b020f9d68.png

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.